Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 27 juni 2004, 17:31   #1
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Eis 14 jaar voor doodsteken vrouw

14 Jaar onvoorwaardelijke celstraf eiste justitie woensdag tegen Amar el M. M. vermoordde op 10 november vorig jaar zijn 24-jarige vrouw door haar keel met een broodmes door te snijden.
Volgens El M.'s advocaat is de gruwelijke daad te wijten aan grote cultuurverschillen. El M., afkomstig uit een klein dorpje in het Rifgebergte, was net een paar maanden in Nederland. Zijn vrouw was hier geboren.Omdat El M. geen enkel berouw toonde en ook nauwelijks toe wilde lichten hoe hij tot zijn daad was gekomen, eiste justitie een hoge straf. De rechtbank doet over twee weken uitspraak. >>>

"Ik dank god", sloot verdachte Amar el M. zijn verklaring in de rechtbank af. Toen hij zijn kersverse bruid op gruwelijke wijze vermoordde werd hij naar eigen zeggen "gestuurd door god".
El M. woonde toen drie maanden in Nederland en was net getrouwd met zijn nicht Louisa B. Zij had een fulltime baan en een druk sociaal leven. El M. werd achterdochtig, vermoedde dat ze vreemdging en dat ze geen maagd was toen ze met hem trouwde.
Psychiatrisch onderzoek wees uit dat de ongeschoolde El M. een aanpassingsstoornis heeft en daardoor enigszins verminderd toerekeningsvatbaar is.

----------------

hoe? wat? waar? wie moet zich aanpassen?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2004, 21:19   #2
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Tiens, niemand die erover valt dat een gebrek aan aanpassing (integratie?) tegenwoordig al als verminderde toerekeningsvatbaarheid woordt aangemerkt?

Niemand een probleempke daarmee?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 27 juni 2004, 21:23   #3
Pablex
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
hoe? wat? waar? wie moet zich aanpassen?
ik weet niet of je het doorhebt maar ik denk niet dat er iemand dat ooit heeft gezegd
en dan komen zeiken dat vb'ers met neo nazi's worden vergeleken,
de pot verwijt de ketel..
Pablex is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2004, 22:02   #4
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

Pabbie, bruine puber, wat wil je nu juist zeggen?
dorus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2004, 22:23   #5
Pablex
Partijlid

Standaard

dorus,jij blanke die niet weet dat je eigenlijk een marokaanse vader hebt,
wat ik wil zeggen is dat de links-denkende mensen hier constant worden afgeschilderd als idioten die allochtonen zouden vrijspreken voor zaken als moord enkel en alleen voor het allochtoon zijn,
die quote is ridicuul aangezien er ook niet word gezegd dat men zich niet moet aanpassen,maar als er dan een VB'er word aangeraden wat meer na te denken HO MAAR
dan word men verweten links fascistisch te zijn en intoleranter dan men zich voordoet,
maar waar het op slaagt is dat vele VB'ers hier totaal niet doorhebben hoe hypocriet ze eigenlijk wel niet zijn tegenover linksen met hun kinderachtige constant aanvallende houding..
Pablex is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2004, 22:23   #6
Spolpoel
Banneling

Standaard

Volgens mij lijden alle moslims aan aanpassingsstoornissen.
In tegenstelling tot allochtonen van niet-islamitisch signatuur, lijden allahtonen aan acute integratie-onwil.
Spolpoel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2004, 22:59   #7
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pablex
dorus,jij blanke die niet weet dat je eigenlijk een marokaanse vader hebt,
Pech jongen, toen ik geboren ben waren er nog geen Marokkanen in dit land.
Citaat:
wat ik wil zeggen is dat de links-denkende mensen hier constant worden afgeschilderd als idioten die allochtonen zouden vrijspreken voor zaken als moord enkel en alleen voor het allochtoon zijn,
die quote is ridicuul aangezien er ook niet word gezegd dat men zich niet moet aanpassen,maar als er dan een VB'er word aangeraden wat meer na te denken HO MAAR
dan word men verweten links fascistisch te zijn en intoleranter dan men zich voordoet,
maar waar het op slaagt is dat vele VB'ers hier totaal niet doorhebben hoe hypocriet ze eigenlijk wel niet zijn tegenover linksen met hun kinderachtige constant aanvallende houding..
Lees dat nu zelf een driemaal luidop en probeer dan te formuleren wat je eigenlijk wou zeggen....
dorus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2004, 23:23   #8
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tiens, niemand die erover valt dat een gebrek aan aanpassing (integratie?) tegenwoordig al als verminderde toerekeningsvatbaarheid woordt aangemerkt?

Niemand een probleempke daarmee?
Niet echt, de vrouw had beter moeten weten.
Als ge morgen met uw krijger thuiskomt moet ge achteraf ook niet komen klagen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2004, 02:35   #9
Moby
Provinciaal Statenlid

Moby's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spolpoel
In tegenstelling tot allochtonen van niet-islamitisch signatuur, lijden allahtonen aan acute integratie-onwil.
Rij eens door Antwerpen dan zie je Joodse buurten, Chinese buurten,...Het is een normaal verschijnsel zoals je in Amerika ook tegenkomt. Men zegt toch: soort zoekt soort. En integratie moet van in het begin gebeuren, dus geen mensen met dezelfde nationaliteit jarenlang bij mekaar laten wonen zonder het aanbieden van taallessen etc, en dan achteraf klagen dat het zover is gekomen.

Mijn vader is nu op pensioen en hij spreekt heel weinig Nederlands. Buitenstaanders vinden dat natuurlijk raar en "een gebrek aan integratie", maar wat verwacht je van een arbeider die een volle werkdag + overuren draaide en dit 7/7? Dankzij dergelijke mensen is België wat het nu is: één van de rijkste landen ter wereld.
En mensen als mijn vader weten hun weg goed te vinden hier in België, zelfs zonder de taal goed te kennen.
Moby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2004, 02:42   #10
Moby
Provinciaal Statenlid

Moby's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door racist circe
...
En wat wil je nu zeggen? Dat Marokkanen hun broodmes enkel gebruiken om hun echtgenotes om zeep te helpen? Nog nooit van een psychiatrische geval gehoord? Dutroux is zo'n geval of moet ik posten dat elke autochtoon die bezig is in de kelder, dit enkel doet om jonge meisjes daarin op te sluiten??

Ik ben jaren (gelukkig) getrouwd, net als mijn zussen en broer en vele anderen die ik ken. Misschien moet je van de drank afblijven, Circe, want je begint waanbeelden te krijgen net als Darwin, de forumgek.
Oud 28 juni 2004, 03:35   #11
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Tja Moby, hoeveel Chinezen heb je een stadwijk of gemeente weten afbreken omdat een PSYCHIATRISCH geval 1 hunner dode.
't is maar om een Borgerhouts voorbeeld te geven.
Oud 28 juni 2004, 06:41   #12
Moby
Provinciaal Statenlid

Moby's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Tja Moby, hoeveel Chinezen heb je een stadwijk of gemeente weten afbreken omdat een PSYCHIATRISCH geval 1 hunner dode.
't is maar om een Borgerhouts voorbeeld te geven.
Met hoevelen waren die amokmakers (diegenen die daadwerkelijk eigendommen hebben vernield) en hoeveel wonen er hier in België?
Dacht je soms dat de Marokkanen er blij mee waren of wat? Wie zegt dat er geen eigendommen van Marokkanen tussen zaten?

En als je nog niet overtuigd bent, dan moet je maar naar de verkiezingsnederlaag van de MDP kijken, want dat bewijst al het tegendeel van wat veel Vlaams Blokkers denken. Moslims zijn wél op zoek naar oplossingen, maar niet met behulp van onrusstok Abou Jahjah. Misschien een idee voor de Vlaams Blokkers om eens op iemand anders te stemmen dan de Nazi's van het blok.
Oud 28 juni 2004, 06:43   #13
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moby
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door racist circe
...
En wat wil je nu zeggen? Dat Marokkanen hun broodmes enkel gebruiken om hun echtgenotes om zeep te helpen? Nog nooit van een psychiatrische geval gehoord? Dutroux is zo'n geval of moet ik posten dat elke autochtoon die bezig is in de kelder, dit enkel doet om jonge meisjes daarin op te sluiten??

Ik ben jaren (gelukkig) getrouwd, net als mijn zussen en broer en vele anderen die ik ken. Misschien moet je van de drank afblijven, Circe, want je begint waanbeelden te krijgen net als Darwin, de forumgek.
Wat ik wil zeggen is dat het ondertussen al zover gevorderd is, dat een gebrek aan aanpassingsvermogen aan de hier heersende normen ondertussen reeds als "verminderde toerekeningsvatbaarheid" gecatalogeerd wordt.

De grond waarop Dutroux als psychopaat beschouwd werd, lijkt me van een hele andere orde dan "aanpassingsproblemen".

Indien ze vanaf nu elke criminele allochtoon gaan beschouwen als "verminderd toerekeningsvatbaar" wegens aanpassingsproblemen, dan worden de grootsteden in feite psychiatrische inrichtingen!

Wat Pabex bedoelt begrijp ik niet

Oud 28 juni 2004, 07:03   #14
Moby
Provinciaal Statenlid

Moby's schermafbeelding

Standaard

[quote="circe"]
Citaat:
...Indien ze vanaf nu elke criminele allochtoon gaan beschouwen als "verminderd toerekeningsvatbaar" wegens aanpassingsproblemen, dan worden de grootsteden in feite psychiatrische inrichtingen!...
We spreken hier wel over een extreem geval en ook over een aanpassingsstoornis in de zin van dat hij letterlijk gek is geworden. En gek moet je zijn als je een moord begaat.
Oud 28 juni 2004, 08:13   #15
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Rij eens door Antwerpen dan zie je Joodse buurten, Chinese buurten,...Het is een normaal verschijnsel zoals je in Amerika ook tegenkomt. Men zegt toch: soort zoekt soort. En integratie moet van in het begin gebeuren, dus geen mensen met dezelfde nationaliteit jarenlang bij mekaar laten wonen zonder het aanbieden van taallessen etc, en dan achteraf klagen dat het zover is gekomen.

Mijn vader is nu op pensioen en hij spreekt heel weinig Nederlands. Buitenstaanders vinden dat natuurlijk raar en "een gebrek aan integratie", maar wat verwacht je van een arbeider die een volle werkdag + overuren draaide en dit 7/7? Dankzij dergelijke mensen is België wat het nu is: één van de rijkste landen ter wereld.
En mensen als mijn vader weten hun weg goed te vinden hier in België, zelfs zonder de taal goed te kennen.
In de club hebben we ook een aantal mensen van allochtone afkomst.
De jongeren die hier geboren zijn spreken gemakkelijk Nederlands.
Een ervan is zoals je vader en kan zich nog steeds moeilijk in het Nederlands behelpen.
Met wat goede wil komen we er meestal wel uit, als het echt niet lukt roep ik er even een van zijn zonen bij om te vertalen. Voor de rest laten ze hem zoveel mogelijk zelf praten.
Vlot functioneren in onze maatschappij zal natuurlijk moeilijk zijn, hij zal altijd aangewezen zijn op de hulp van anderen.
Oud 28 juni 2004, 08:21   #16
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

[quote="Moby"]
Citaat:

We spreken hier wel over een extreem geval en ook over een aanpassingsstoornis in de zin van dat hij letterlijk gek is geworden. En gek moet je zijn als je een moord begaat.
Dan moet men natuurlijk praten over psychisch gestoord en niet over aanpassingsproblemen.
Ik hoop dat een advocaat daartussen wel het verschil kent.
Oud 28 juni 2004, 08:48   #17
tabufferkwa
Gouverneur

Standaard

[quote="Moby"]
Citaat:

Dus die vent uit borgerhout ook?
tabufferkwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2004, 09:45   #18
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:

Héla, als iemand voorstelt om tot een gezonde mix te komen in probleemwijken, dan staan de linkse gedachtendictators op hun achterste poten, want iedereen heeft het ‘recht op vrije woonstkeuze.’ Nog niet zo lang geleden stelde Marc Van Peel zoiets voor, en onmiddellijk werd hij het verdomhoekje van de fascist ingeduwd.
Ten tweede, de overheid moet geen taallessen aanbieden. Het is aan de migrant zelf om het initiatief te nemen om taalles te volgen. Het kan toch niet dat de overheid elke migrant bij het handje dient te grijpen en naar de taalles dient te begeleiden. Wat een zever : typische praat voor onzelfredzame sukkels. Het is toch de normaalste zaak van de wereld dat dat een migrant die zijn leven elders opbouwt en er minstens de duur van een professionele loopbaan verblijft MINSTENS de moeite doet om de lokale taal te leren. Da’s toch een minimum als je ergens 30 �* 40 jaar gaat wonen. En daarvoor hoef je echt niet naar de taalles : je moet je gewoon in het bad gooien. Radio luisteren, TV kijken, met je autochtone buren een klapke doen, de taal leren aan de hand van de lessen die je kinderen op school krijgen. Er zijn zo veel manieren. Ik vind het ronduit beschamend dat allochtonen die hier heel hun leven blijven niet eens de moeite doen om de taal deftig te leren. Dat getuigt enkel van een uitgesproken desinteresse, van een uitgesproken integratie-onwil, van een uitgesproken blijven vastklampen aan een taal , cultuur en gewoontes die me uiteindelijk besloten heeft achter te laten.
Je haalt daar Joodse en Chinese voorbeelden aan. Die volkeren hebben hun tradities en gewoonten behouden, maar toch hebben zij zich aangepast en de taal en belangrijkste waarden van hun nieuwe land eigen gemaakt. In eigen middens spreken ze hun taal, maar eens er buiten schakelen zijn probleemloos over naar de taal van het migratieland en schikken zij zich naar de geldende normen ZONDER provocatief hun etnische of religieuze gewoonten op te dringen of op te eisen. Dat is het verschil met moslims.

Niet overdrijven. Uw vader zal zijn steentje bijgedragen hebben net zoals elke werkende mens gedaan heeft. Alleen is het onaanvaardbaar dat hij na al die tijd de taal nog niet behoorlijk spreekt. Iedereen die werkt heeft een druk leven, maar dat belet niet dat je na je uren nog enkele activiteiten doet.

Ik kan me niet inbeelden dat ik bij voorbeeld naar Spanje emigreer en na 40 jaar nog geen zin in’t Spaans kan zeggen. Het is toch de logica zelve dat je zelf moeite moet doen om de taal onder de knie te krijgen. Het zou nog niet eens in m’n gedachte opkomen te verwachten dat de Spaanse overheid mij ’opvangt’ en gratis taallessen voor mij organiseert.
Geen haar op m’n hoofd dat er zou aan denken om de rest van m’n Spaanse leven achter een schotelantenne naar Vlaamse programma’s te kijken en m’n kinderen ginder in het Vlaams op te voeden en na 3 generaties nog steeds het Vlaams als hoofdtaal te gebruiken.
Wie migreert moet bereid zijn consequent te zijn. Punt uit.
Spolpoel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2004, 15:15   #19
oriana
Minister-President

oriana's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar oriana
Standaard

net gelezen : Een stomdronken Jan V.M. (36) uit Berchem kneep in een bui van razernij bijna de keel van zijn echtgenote dicht. De politie slaagde er niet in om de beer van een vent te kalmeren en moest twee kogels in zijn benen schieten. De rechtbank veroordeelde hem tot een voorwaardelijke gevangenisstraf van acht maanden.

Jan was op 16 maart 2003 heel de middag op de lappen geweest. Toen hij thuis kwam, kon moeder de vrouw daar niet mee lachen. Er ontstond een hoogoplopende ruzie waarbij Jan zijn echtgenote probeerde te wurgen. De vrouw kon ontkomen en vluchtte naar de onderbuur. De dronkelap kwam haar achterna met een mes, veranderde dan van gedachten en ging terug zijn heil zoeken in de fles. Toen de politie hem bij zijn drankfestijn stoorde, werd hij razend. Hij sloeg alles kort en klein en kwam met een geweer op de agenten af. Na een schermutseling konden ze hem het wapen afhandig maken, maar Jan was nog steeds buiten zichzelf van woede. De politie moest twee kogels in zijn bovenbenen schieten om hem tot bedaren te brengen.

Jan had 2,31 promille alcohol in zijn bloed. Maar volgens de verdediging is hij nu terug op het rechte pad: hij drinkt niet meer en is vastbesloten om zijn huwelijk te redden.

Volgens mij is die Marrokaan met z'n broodmes perfect geïntigreerd
Oud 28 juni 2004, 15:29   #20
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

blijkbaar zijn de moslims beter in het kelen van de vrouwen aangezien de belg zijn vrouw nog leeft
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be