![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe zou het de Vlamingen in Brussel vergaan, aangenomen dat die er nog zijn natuurlijk?
N-VA heeft in ieder geval plannen voor eigen lijsten in minstens 10 Brusselse gemeenten. N-VA dient in minstens 10 Brusselse gemeenten lijst in. In 2010 was N-VA goed voor ongeveer 15% van de Vlaamse stemmen. Varierend van 0,5 tot 3% van het totale stemmenaantal in de gemeenten. Gezien de klassieke partijen zich nogal vaak achter hun grote franstalige broer verstoppen in 2012, zou N-VA daar wel eens van kunnen profiteren en in de meeste gemeenteraden binnenkomen. Zal Guy Vanhengel nog stemmen halen op de PS-lijst?
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() er zijn zelfs franstaligen die op onze lijsten gaan staan, omdat ze het wanbeleid van de franstalige partijen strontzat zijn en in n-va het enige alternatief zien.
|
![]() |
![]() |
#3 |
Minister-President
|
![]() In gemeenteraden zullen ze zeker binnenraken. Maar denkt ge dat er ook maar 1 partij is die met üntermenschen zal samenwerken? Verankeren OK maar ik vrees dat het daarbij zal blijven. Een horzel is echter nodig om de bevolking wakker te schudden.
|
![]() |
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Jep, wees er maar zeker van dat 10 �* 15% van de Franstaligen (vooral Walen) voor N-VA zullen/zouden stemmen indien ze het kunnen/konden.
#5 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik denk overigens ook dat n-va een heel slimme zet doet door sterk op te komen in brussel. Voorspellingen doen is altijd moeilijk, maar ik denk dat je gelijk hebt dat ze een op het eerste zicht verassende score gaan halen. Het is niet omdat een regio moeilijker ligt, dat je die moet verwaarlozen. |
|
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#8 |
Minister-President
|
![]() Ik denk niet dat N-VA ergens meer dan 5% zal halen. De minachting voor de 'sale flamand' is in Brussel nog sterk aanwezig. Hun stemmen zullen vermoedelijk eerder van allochtonen van middelbare leeftijd komen, ook van oudere Vlamingen die nog in Brussel wonen.
|
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#10 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Franstalige Brusselaar zal de Vlaming altijd wegzetten als een eeuwige racist omdat hij begrijpt dat dit een hoger strategisch belang (francisation) dient, niet omdat hij/zij een haat voor Vlamingen zou bezitten. Veel zijn immers zelf ook van Vlaamse afkomst, alleen maken ze nu deel uit van een 'hogere' cultuur. Citaat:
http://www.youtube.com/watch?v=1rsdY_5p2u8 Die uitgestoken hand is allang weer geweigerd door het NVA. Het aantal xenofoben in Vlaanderen overtreft dan ook nog altijd het aantal Congolezen verre. En als je de 30 % over wil moet je zeggen wat de kiezers denken nietwaar? |
||
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vrijwel iedereen hier volgt dan ook de Franstalige media. Wel zal de NVA het leeuwendeel van de Blok stemmers binnenhalen en het liberale deel van de Vlamingen in Brussel. In Brussel stad, Jette en Anderlecht zijn scores boven de 5 % wel mogelijk hoor. |
|
![]() |
![]() |
#12 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
||
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ze zijn de francofone handjekap fascisten nog niet vergeten in de matongewijk.. http://www.knack.be/nieuws/belgie/ba...016435902.htm# Laatst gewijzigd door giserke : 22 mei 2012 om 23:33. |
|
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voelen zij zich zoveel beter dan 'een boer van een Waal' ? Achten zij zich zo verheven dat zij hun Franstalige medebroeders mogen discrimineren ? Het antwoord op beide voormelde vragen is natuurlijk "ja !".
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Vlaanderen zal nooit hartelijke relaties hebben met die franstalige, naar pis ruikende ouwe cocotte. Gewoon omdat de dagelijkse ervaring leert dat de francofone politici van die 19-dorpenstad zichzelf wél beschouwen als woordvoerders van "la capitale", maar niet van "de hoofdstad". Anders gezegd, hun houding, hun dagelijks discours is helemaal doorspekt van het totaal ongefundeerd francofoon meerderwaardigheidscomplex. Wat bij die verfranste Vlamingen véél meer aanwezig is dan bij de Walen. Het beste zou zijn dat wij onze Vlaamse administratie eruit wegtrekken, streven naar een Europeanisering van de 19 gemeenten en gans de santeboetik overlaten aan de EU. Good riddens!
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is geen enkel verdrag dat spreekt over verwerven, beheren ... van welk grondgebied ook; en er is geen enkele aanzet daartoe, in geen enkel land. Er is niemand in gans de EU, behalve dromers als jij, die behoefte hebben om de EU zorgen te geven over een grondgebied van een hoofdstad. En jouw droom is dan nog gebaseerd op het niet opgelost krijgen van een intern probleem in onze eigen keuken. Jouw droom is niet gebaseerd op wat dan ook positiefs voor de EU, of wat dan ook voor positiefs voor 95 procent van haar inwoners.
|
![]() |
![]() |
#17 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Zoals ik mij bedrogen voel door de Vlaamse politiek. Zij die van mij inspanningen vroegen in Brussel om de Nederlandse taal te promoten. Zij die tientallen jaren geleden beloofden 'wat we zelf doen, doen we beter'. Het geeft mij nu een boos gevoel : aan die paljassen zal ik mijn stem zéker niet geven. |
|
![]() |
![]() |
#18 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die stad is voor ons doodgewoon verloren. Let's face it.
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort. Laatst gewijzigd door quercus : 23 mei 2012 om 11:16. |
|
![]() |
![]() |
#20 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |