![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Lees en huiver:
http://veruiterlijkingen.diversiteit...L_web-0111.pdf noteer dat het in de titel van het bestand enkel gaat over HOOFDDOEKEN en niet over PUNTMUTSEN. Blijkbaar worden veruiterlijkingen van religieuze overtuiging beter beschermd dat veruiterlijkingen van politieke overtuigingen. men mag dus wel eisen dat uw werkgever je laat werken met de vlag van islam op je hoofd, maar niet met de vlag van Vlaanderen over je rug. Er wordt ook wel vergoelijkend gedaan over het dragen van een kleine veruiterlijking tegen "extreem rechts" (wat dat dan ook moge zijn) bij ambtenaren. Ik veronderstel dat men dat ook zal extrapoleren tot kleine knoopsgatsymbooltjes tegen "links"??? In ieder geval, ik krijg angstaanvallen en waan me in de USSR bij het lezen van zulke "neutrale" teksten. Ik noteer dat ik kan eisen van mijn (privé) werkgever dat ik met mijn witte puntmuts mag komen werken (zolang dit maar verwijst naar mijn religieuze overtuiging dat niet-gelovigen de pan in moeten worden gehakt, en niet naar KKK die een politieke overtuiging is?) Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 20 mei 2012 om 16:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Burger
|
![]() Ja man 83 pagina's, maak een synthese he ...
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De tekst is uiteindelijk niet meer dan een aanklacht tegen de versplintering van de regelgeving op het vlak van tolerantie tegenover religieuze en politieke symbolen in de publieke ruimte. Die aanklacht is niet onterecht. Er is geen duidelijkheid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als het verbod op het dragen van een hoofddoek voor iedereen geldt kan er nooit of te nimmer sprake zijn van discriminatie! Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bijvoorbeeld: scholen moeten op dezelfde frequentie zitten, ondanks hun autonomie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je je hoofddoek niet kan afzetten, zoek dan een school waar je die kan ophouden. Belangrijker vind ik dat het over "hoofdbedekking" gaat - uiteraard om te vermijden dat men zou durven veronderstellen dat het ENKEL EN ALLEEN over islamitische veruiterlijkheden gaat. Blijkbaar is het géén discriminatie om religieuze veruiterlijkheden meer te beschermen dan politieke... Als men dus de witte puntmuts onder de noemer "religieuze overtuiging" kan plaatsen, dan moet de werkgever daar maar vrede mee nemen als zijn personeel in die outfit wil komen werken!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik heb het ook maar schuin doorlopen hoor, the disgust kwam boven vanaf de eerste hoofdstukken.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze geven ook op een bepaald ogenblik toe dat de overheid neutraal moet zijn, en dat je dus geen "veruiterlijkheden van persoonlijke overtuiging" mag tonen in overheidsfuncties... of zoiets.
Maar tegelijkertijd - en d�*t verontrust me tenzeerste - ONTNEMEN ze de privé werkgever het RECHT om in hun EIGEN bedrijf diezelfde neutraliteit aan te houden. Nee, de privé werkgever moet ingaan tégen de keuze van de klant die geen " veruiterlijkheden " wil hebben als ze een dienst komen aankopen, en de privé werkgever zou MOETEN TOEGEVEN aan de veruiterlijkheden die het door hem betaalde personeel wenst te verspreiden.... en d�*t is een flagrante aanfluiting van onze persoonlijke vrijheid! Als dat erdoor komt dan mag men ook met witte jas én dito puntmuts naar het werk trekken. (of met zwarte puntmuts... who cares, zolang het maar "religieus getint" is volgens het CGKR) zo dus: ![]() De werknemers van het garagepoortbedrijf gaan lunchen (en neen, de baas is racist als hij vraagt dat ze normaal komen werken, want ... ze kunnen hun taak toch zo ook uitvoeren en wie is dienen onnozelaar die meent dat hij mag beslissen wat ik draag tijdens mijn job hé). ![]()
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 27 mei 2012 om 12:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik citeer uit het document van het CGKR
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() Hallo Circe ik ben Odysseus en ben op zoek naar een puntmuts om Circe te misleiden
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Odysseus dwaalde rond in de schitterende wateren van de Turkse Rivièra en Griekse eilanden (en ik zou me ook niet haasten om thuis te geraken in dat geval), niet rond de Canarische eilanden!
Know your myths man!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 27 mei 2012 om 12:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een algemeen verbod kan nog steeds discriminerend zijn. Herinner u de criminalisering van "sodomie"? Uiteraard werd hier ook anale betrekkingen tussen man en vrouw onder verstaan, maar in de praktijk kwam het neer op de criminalisering van één segment van de bevolking - homoseksuelen.
![]() |
![]() |
#16 |
Parlementslid
|
![]() Er komt misschien nog een tijd dat sikh-agenten zoals in Groot Brittannië, Australië en Nieuw-Zeeland hier ook een tulband zullen mogen dragen. Trouwens in het Brusselse worden sikhs die met de motor of de brommer rijden niet verbaliseerd als zij geen helm dragen.
Wie zich zo dom weet te houden, dat de domme meent dat hij de verstandigste is, dat is de echte diplomaat." ![]() Fliegende Blätter - Duits humoristisch weekblad (1844-1944) In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |