![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Partijlid
|
![]() Ik lees zelden de krant of in ieder geval ik let niet zo erg op WIE de criminele feiten pleegt. De laatste dagen doe ik dat wel omdat Vlaams Blokkers deze steeds als wapen gebruiken, en merk op dat autochtonen in alle takken goed bezig zijn een criminele carrière op te bouwen. Het gaat van gewone fraude tot brutale moorden en moet eerlijk bekennen (zelfs voor een stoere gast als ik) dat ik toch een beetje geschokt ben.
![]() Het valt wel op dat men steeds goed georganiseerd te werk gaat zoals een internationale drugshandel opzetten, een goedafgewerkte moord met handlanger die je stipt komt oppikken na de daad, jarenlange fraude die niet gemakkelijk te ontdekken is, etc...Zo worden ze natuurlijk niet snel of zelfs nooit betrapt waardoor ze ook niet in de criminaliteitstatistieken opgenomen kunnen worden. Een voorbeeld van 2 Nederlanders en een autochtone Belg: Bron= http://www.gva.be/nieuws/Antwerpen/default.asp?art={7857DC37-47A1-4848-B2DB-48359807DADD} Citaat:
![]() Ik was in het begin wel verbaasd te horen over zoveel feiten, en dit omdat niemand de nadruk legde op criminele autochtonen. Het gaat vooral over allochtonen...
![]() |
![]() |
#2 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() U spreekt over de berichtgeving van laatste dagen omtrent criminaliteit en uw verwondering omtrent eenzijdige berichtgeving. Bestaat de mogelijkheid niet dat u overladen met berichtgeving omtrent recentelijk racistische antisemitsiche agressie, tot verkeerde conclusies komt? Ik begrijp dat gemeenschappen van allochtone afkomst hier in Belgie zich niet echt gelukkig voelen met alle negative media aandacht, recentelijk, maar denk je echt los van deze context dat er te weinig berichtgeving is omtrent autochtone criminaliteit? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() Enfin...Ik vind inderdaad dat criminaliteit door autochtonen in de doofpot verdwijnt. Een moord door een Marokkaan zou België laten schudden en zal uitgemolken worden door VBers, maar een autochtoon die een moord pleegt vind je nergens terug in de zin dat men er niet over spreekt en spreekt en spreekt... Het is een slimme zet, want wat zou men denken over België als dit breed uitgesmeerd wordt? Neem nu Amerika die bij allen bekend staat als o.a. "land van de seriemoordenaars" en "land van de cowboys (wapens dus)", maar die steken niets in de doofpot. Het nieuws gaat daar vaak uitgebreid over criminele autochtonen. Hier in België is de top natuurlijk bang om een angst te creëren als men steeds praat over details van strafzaken gepleegd door autochtonen (zie maar naar Dutroux en de angst voor pedofiele autochtonen). Het Vlaams Blok (mis)gebruikt die methode om een angst te creëren voor allochtonen.
![]() |
![]() |
#4 |
Partijlid
|
![]() En voor wie het nog niet door heeft...In België kennen we geen partij die steeds de autochtonen onder de loep neemt. Maar we hebben wel het Vlaams Blok die allochtonen viseert...
![]() |
#5 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Mijn inziens gaat ge nergens geraken met wat u noemt VB technieken om uw punt/gevoelens duidelijk te maken. Deze post omtrent het zich geviseerd voelen, lijkt mij eerlijk en zegt veel meer dan 20 posts omtrent autochtone criminaliteit die niemand leest. Wat betreft ban van het forum, ik ken de feiten nie, maar indien het zo is dat je niet verwittigd bent vind ik het wel heel straf ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Beste Najim,
dat er ontegensprekelijk criminele feiten door autochtonen worden gepleegd zal niemand ontkennen. Het is iets van alle tijden geweest, en het zal zo nog een tijdje blijven doorgaan. Maar waar de discussie ivm criminaliteit van allochtonen over gaat, is het feit dat alhoewel allochtonen , of belgen van allochtone afkomst, ondanks een ondervertegenwoordiging in de samenleving (10 �* 15%) wel met de bulk van de veroordelingen gaan lopen. Komt er dan nog bij, dat we in het geval van noord-Afrikanen , zeg maar, de kutmarokkaantjes dus, over een soort van criminaliteit spreken die de burgers recht naar het hart en ziel grijpt. Ik verklaar me nader: van witteboord criminaliteit ligt haast geen mens meer wakker van, het gaat per slot van rekening in deze gevallen over verzekeringsfraude, bankfraude, belastingsfraude en ga zo maar verder. Al deze misdaden, alhoewel niet goed te praten, gaan over het hoofd van de gewone burger heen, en ofwel zijn het verzekerde misdaden, ofwel worden hiermee wat winsten van grote vissen afgeroomd, dus geen gewone sterveling die daar hinder van heeft, haast geen haan meer die daarover kraait. Maar als we nu spreken over ' persoonlijke delicten ', dan spreken we over car-, home- , handtas en andere jackings, die onze bugers niet alleen een centje armer maakt , want zeg nu zelf, wie laat zich daar voor verzekeren, ...neen, niet alleen wordt men financieel geraakt, het slachtoffer loopt hierbij nog eens een levenslang trauma op dat de verdere relatie met ras en soortgenoten van de dader(s) in het gedrang zal brengen,..het onstaan van vooroordelen dus. Waarmee ik maar wil zeggen, eens gemollesteerd of berooft door een Marokkaan, blijft men in de toekomst altijd op zijn hoede voor die Marokkaan. Gebeuren er dan geen jackings door autochtonen of Europese allochtonen ?? Natuurlijk wel , maar geef toe, niet aan het tempo waarmee onze noord-Afrikaanse medeburger het doet. Dat zorgt dan voor een reputatie in de publieke opinie die haast nooit meer verdwijnt, of er alleszins lang over zal doen om te verdwijnen. Op voorwaarde dat ook die verantwoordelijke bevolkingsgroep zich in de toekomst gedraagt. En daar komt dan de opvoeding van de allochtone jongeren bij kijken. Iedereen weet dat die opvoeding te wensen overlaat, en iedereen weet dat er iets aan met gebeuren. Het is wel aan de allochtone ouders om dat te doen, en het niet in de schoenen te schuiven van het systeem. Moest je twijfelen aan wat ik je zonet heb gezegd, dan raad ik je aan even een kijkje te gaan nemen in de gevangenissen van Vorst of Sint Gillis,....je zal er veel landgenoten tegenkomen, reken maar. Oh ja en by the way,....een kleine 2 weken werd werd op klaarlichte dag bij het oversteken van de straat mijn schoonzus van haar handtas ontdaan. Los van het verlies van enkele dagen eerlijk werkloon, zit ook de schrik er nu goed in. En raad eens wie de (niet gevatte) schuldigen zijn Najim ?,.........jawel hoor, 2 kutmarokkaantjes op een brommertje. Kan je je de verdere reactie voorstellen nietwaar,...het Vlaams Blok heeft er weeral enkele sterk overtuigde militanten bijgekregen. Ja, voor het Vlaams Blok doet de tijd gegarandeerd zijn werk, en jouw rasgenoten dragen daarin meer dan hun steentje bij hoor Najim. En dat op zich is volledig op jullie eigen conto. Groetjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Minister
|
![]() Citaat:
I'm still standing, better than I ever did, Looking like a true survivor, feeling like a little kid. __________________ But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay, I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Minister-President
|
![]() Of, als ze de schuldigen kunnen pakken, zijn het juist zo'n goede allochtonen, die voor de eerste keer een holdup of een moord plegen;
En die krijgen dan bijna een staatsbegrafenis, met ministers met een hoofddoek, terwijl in het omgekeerde geval geen enkele interesse blijkt van politieke zijde. Meer voorbeelden nodig???Ik kan er een hele bladzijde mee vullen. Moord en overvallen zijn niet goed te praten, aan geen enkele zijde, maar het verschil in behandeling is toch wel zeer opmerkelijk!! Geef wat meer geld om de allochtone crimineeltJES van de straat te houden , hou ze kalm zodat ze niet alles kort en klein slaan, en probeer de ouders of zussen of broers te laten tot kalmte aansporen, hoeveel ons dat ook kost!!! Dat knuffelgedoe kost ons miljoenen en lost niets op, integendeel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Partijlid
|
![]() dubbel
![]()
![]() |
#10 | ||||||||
Partijlid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Inderdaad moet daar iets aan gedaan worden want ook ik zie wel dat sommige Marokkaanse jongeren absoluut geen respect tonen t.o.v. hun medeburgers. Ik hoop dan ook dat er in de toekomst fikse boetes uitgedeeld worden voor overlast. Citaat:
Citaat:
En ik zou niet graag de volgeling zijn van een partij die Vlaanderen de meest gehate volk gaat maken: 4 miljoen Walloniërs zullen opeens vijanden worden, 100duizenden allochtonen zullen opeens vijanden worden, de wereld zal spreken over "een racistische Vlaanderen",...En wat ik overal te horen krijg is dat een opstand (burgeroorlog) dan niet te vermijden zal zijn. Ik ken al genoeg mensen die daarvan zullen profiteren... Groetjes terug.
![]() |
![]() |
#11 |
Minister-President
|
![]() Walloniërs bestaan niet, het zijn Walen!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() @Najim & cs
Hoeveel Belgen zijn er? Hoeveel zitten er daarvan in de nor? Hoeveel berbertjes zijn er in België? Hoeveel zitten er daarvan in de nor? |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Burger
|
![]() Citaat:
En ik herhaal hier nog maar eens een aantal problemen zoals recent racisme zijn versneld aan het verzweren! Als niet VB partijen hun werk zouden doen, de problemen ten gronde en objectief kritisch bespreken, ook al druist het in tegen hun eigen heiligdommen, bvb het multicultureel dogma eens kritisch herevalueren, en tot gerichte actie komen, dan valt VB bij volgende verkiezing terug van 25% naar 10-15%. 10% van de vlamingen stemt op VB uit protest! Het programma speelt geen rol, zij zijn geen volgelingen. Ik denk eerlijk gezegd dat je het intellect en het 'hart' van de autochtone vlaming ferm onderschat! Betreffende de tegenstellingen Vlamingen <-> Walen, uw opmerkingen komen eerlijk gezegd lachwekkend over, al 100 jaar zijn er problemen, fricties, er is geknokt geweest, maar bij mijn weten zijn er nooit doden gevallen. Hier heeft de politiek, traag weliswaar, zijn werk gedaan, en het proces van verandering (te traag misschien) is nog altijd bezig. Belgie is gewijzigd en we hebben nu gewesten, en de bevoegdheden van die gewesten worden groter en groter. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
Partijlid
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#15 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als eindelijk dan eens iemand van de geviseerde gemeenschap ze eens op hetzelfde trakteert, wordt blijkbaar vlug vlug zijn account afgesloten ![]() . maar bon, welcome back ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Burger
|
![]() Citaat:
U gebruikt op gelijkaardige manier slogans als naziverleden, echte racisten, ... deze raken niemand, zijn te hol en komen lachwekkend over. U veralgemeent en noemt elke kiezer van VB even erg als een rasechte racist. Deze veralgemening is even absurd als zeggen, "elke marrokaan is een kutmarrokaan, inherent antisemiet, en rasechte 'boel'zoeker". Ik begrijp dat ge u geviseerd voelt door VB en wilt reageren, maar om zelfde tactieken te gaan gebruiken of hier de pipo te gaan uithangen a la 'the piano' en consoorten, denk ik niet dat je veel gaat bereiken (misschien wel het tegendeel). Ik zie wel dat je hier anti blok propagande/gevoelens wilt neerzetten, voor mij geen probleem, maar zou het niet beter zijn uw energie te gebruiken om het extremer wordend probleem met de (kleine) groep 'Marrokaanse' ettertjes (dit zijn feiten, weet u ook) aan te pakken? U bent in eerste instantie Belg/Vlaming, van allochtone afkomst 2e generatie of verder vermoedelijk, u kan zich goed uitdrukken, lijkt mij geintegreerd, als je nu criminele feiten pleegt, kan je volgens gelijk welk westers recht gewoonweg niet wat je noemt 'gedeporteerd' worden. U zal berecht worden zoals elke belg, u bent belg. Wat VB ook proclameert, al hebben ze volgende keer 33% en zetelen ze in regering, wetswijziging dat vorig mogelijk zou maken kan er gewoonweg niet komen (al is het maar omwille van internationaal westers recht)! Waar VB wel een goed punt heeft en waar Jan Modaal achterstaat, is bvb de absurde snel belg wet, het onrealistisch mulicultureel dogmatisch denken die alle deuren wagenwijd openzet, zonder eerst de problemen die er nu zijn op te lossen of te stabiliseren. Vermoedelijk zal zelfs jij hierachter staan! Wat mij betreft mogen de heren van de regering de deur gewoonweg toesmijten en eerst eens de etterbuilen die er nu zijn opkuisen! Het erge is dat men zelfs de etterbuilen en zweren niet wil zien, en er eerst doden gaan moeten vallen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Burger
|
![]() @Bruut Geweld,
Kunt ge AUB die URLs eens inkorten, wreed ambetant om voortdurend te scrollen bij lezen van de posts!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoeveel zwarten zijn er in Noord-Amerika ? Hoeveel zitten er daarvan in de nor ? Hoeveel Belgen zijn er? Hoeveel zitten er daarvan in de nor? Hoeveel Belgen zijn er in 't buitenland ? Hoeveel zitten er daarvan in de nor? Hoeveel Belgen zijn er? Hoeveel stemmen er daarvan op het blok? Hoeveel Vlamingen zijn er in België? Hoeveel stemmen er daarvan op het blok? Hoeveel Noord-Amerikanen zijn er ? Hoeveel zitten er daarvan in een reservaat ? Hoeveel indianen zijn er in Noord-Amerika ? Hoeveel zitten er daarvan in een reservaat ? Q.E.D. om het met jouw woorden te zeggen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jan ik denk dat ze zowat allemaal beantwoord zijn , niet ?
( al zou ik niet meteen weten waar dat cijfermateriaal allemaal vandaan te houden, maar da's mijn probleem evenmin als het jouwe ) Maar wees dan zo fair als je enige conclusie wilt trekken uit de eerste reeks cijferkes en ge kunt voor de rest geen correlatie bewijzen ( wat je niet kan , moest dit wel zijn dan moet ge dat maar es voor me doen ) en verondersteld deze, doe dat gelijk bij de andere reeks cijferkes ook es , en trek dezelfde conclusies |
![]() |
![]() |