![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Sorry, maar dat moest ervan komen.
Alles in mijn systeem zegt dat Julio Iglesias een mufte zanger is voor ouwe bomma's. En toch. Wie de legendarische interpretaties hoort van liedjes zoals "La Mer", moet toch anders oordelen: http://www.youtube.com/watch?v=HASYL4JWwBU Het meest onderschatte nummer uit de Franse reeks liedjes wier titel begint met "La Mer". Dus hoewel Iglesias veel platen heeft verkocht (wat hem niet onderschat maakt), moet hij voor punkrockers, death-metal snuivers, afrojazz-liefhebbers of diepe techno-rocco's toch als zodanig worden bestempeld. Allez, La Mer is gewoon geweldig.
Laatst gewijzigd door C2C : 19 mei 2012 om 21:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Ik ben de meest onderschatte artist, en ook de meest onderbetaalde.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() Willem Vermandere - duizend soldaten
http://www.youtube.com/watch?v=J6MTbbM0sXY Prachtige melodie, zeer trieste tekst. En toch geen bekend nummer, hoe het komt begrijp ik niet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() Het latere Talk Talk-werk is misschien niet zozeer onderschat dan wel weinig bekend:
Desire (1988): http://www.youtube.com/watch?v=gPuxrLAbONk New grass (1991): http://www.youtube.com/watch?v=LuYNidNgQic The gift (1998, Mark Hollis solo): http://www.youtube.com/watch?v=B3ffQW_zDHo |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Qua muziek, Frank Zappa ((met dank aan C2C), Captain Beefheart, Kevin Ayers, Robert Wyatt
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() John Cage: iedereen kent alleen maar "4'33" maar vb. zijn Bacchanale is geniaal
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. Laatst gewijzigd door Libro : 20 mei 2012 om 00:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk aan
Sommige kunstenaars wiens werk vernietigd werd zonder een publiek te kennen, of wiens werk niet overeenkomt met de heersende normen, zoals de 'gedegenereerde' kunst van bijvoorbeeld Ernst Barlach. of kunstenaars die te vroeg stierven zoals Marc Bolan of Wim de Craene, of nog niet hun volledig potentieel bereikt hadden toen ze vermoord werden zoals John Lennon en Bob Marley (alhoewel beiden niet echt onderschat worden), of kunstenaars wiens werk genegeerd en zelfs bespot wordt vanuit een myopisch actueel kunstparadigma, zoals mijn werk te beurt viel tijdens de 'canvascollectie' overlaatst. ______________ Get It On swingt en Tim bezorgd me gemakkelijk tranen tegenwoordig. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 20 mei 2012 om 02:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wordt Tangerine Dream niet onderschat trouwens, of zijn ze even bekend als Pink Floyd zoals me dat terecht zou lijken? Lang niets meer van hen gehoord. Mijn 'favoriete' muziek toen ik jong was. Fragmenten van Tangram spelen zich na twintig (da's al dertig merk ik) jaar nog steeds in mijn hoofd af. Tien keer zo weinig hits als John Cage's 'Bacchanale', en zeker zo majestueus mijns inziens.
Tangram klinkt alsof gisteren gemaakt. Om onderschatte muziek/kunst te vinden dien je je eigenlijk best buiten het Angelsaksisch heelal te begeven. Een Angelsaksische scheet gaat gemakkelijker de wereld rond dan een Haïtiaans meesterwerk. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 20 mei 2012 om 02:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dirk Van Esbroeck
Christy Moore Richard Hawley Ruper Ordorika Zea Mays En nog zoveel meer.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. Laatst gewijzigd door Txiki : 20 mei 2012 om 09:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() 't Is "Vlaamse" muziek, he.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 'k Heb nochtans horen zeggen dat uw werk minstens zo goed is als dat van Thuymans, maar ik ben vergeten wie dat ook alweer beweerde...
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://youtu.be/joC9CG0jDP8 Laatst gewijzigd door eno2 : 20 mei 2012 om 11:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Europees Commissaris
|
![]() Qua architectuur denk ik aan Hendrik Willem Valk en Alexander Kropholler, die in hun tijd net wél gewaardeerd werden. En zelfs oudere architecten, zoals Viollet-le-Duc, worden vandaag verketterd. Alledrie zijn ze natuurlijk wel vrij bekend, wat niet kan gezegd worden van Antonio Barluzzi, die én onbekend én onbemind is. Wat etreft de leven architecten denk ik aan Léon Krier & John Simpson (hoewel ik zijn architectuur té Georgiaans vind), toch buiten hun eigen groepje alleszins.
Qua schilderkunst zijn de romantische schilders van de Troubadourstijl en de Prerafaëlieten in de vergetelheid geraakt, maar echt onderschat worden ze niet. De Beuroner kunstschool daarentegen wordt wel onderschat. Qua muziek, zonder twijfel Haydn. Verder denk ik nog aan Ralph Vaughan Williams. Feitelijk kan men hier eindeloos lange lijsten geven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() http://www.youtube.com/watch?v=9J7KRfD1FF0
Le roi a fait battre tambour Le roi a fait battre tambour Pour voir toutes ses dames Et la première qu'il a vue Lui a ravi son âme. Marquis, dis-moi, la connais-tu Quelle est cette jolie dame ? Le marquis lui a répondu : - Sire roi, c'est ma femme. Marquis, tu es plus heureux qu'moi D'avoir femme si belle Si tu voulais me la donner Je me chargerais d'elle. Sire, si vous n'étiez pas le roi J'en tirerais vengeance Mais puisque vous êtes le roi A votre obéissance. Marquis, ne te fâche donc pas Tu auras ta récompense Je te ferai de mes armées Beau maréchal de France. Adieu ma mie, adieu mon coeur Adieu mon espérance Puisqu'il te faut servir le roi Séparons-nous d'ensemble. Le roi l'a prise par la main L'a menée en sa chambre La belle en montant les degrés A voulu se défendre. Marquise, ne pleurez pas tant Je vous ferai princesse De tout mon or et mon argent Vous serez la maîtresse. La reine a fait faire un bouquet De belles fleurs de lyse Et la senteur de ce bouquet A fait mourir marquise. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vertel mij eens wat er een onbemiddelde belet om te dichten, tekeningen te maken, of muziek te maken? Denk na voor je weer een pak onzin uit je botten slaat aub.
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik krijg soms wel interessante opmerkingen, zoals van Alfredo La Placa overlaatst die beweerde dat mijn werk 'geniaal' zou zijn en dat ik de geschiedenis zou ingaan als een van de groten in tegenstelling tot hemzelf. Ik mis blijkbaar de gave van de 'marketing'. Dat is tegenwoordig een essentiële voorwaarde om erkenning te krijgen voor je werk...hard gaan roepen om aandacht voor uzelf. ![]() Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 20 mei 2012 om 13:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
|
![]() Voil�*, dat is de uitleg: en daarom al te weren.