Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 juni 2004, 23:57   #1
Black Girlke
Banneling

Black Girlke's schermafbeelding

Standaard

't Scheldt neemt Marie-Rose Morel onder vuur

Ze is welbespraakter, ambitieuzer en blonder dan Anke Van dermeersch. Ze is van rijke komaf (vader was topmanager bij Alcatell-Bell en had jarenlang een belangrijke vinger in de pap bij de Antwerpse CVP), woont om de hoek van Philip Dewinter in een dure villawijk in Ekeren en runde jarenlang haar eigen evenementen- en modellenbureau.

Ex-miss Vlaanderen Marie Rose Morel (°1972) werd op zeer korte tijd vanuit het niets – behalve dan een onopvallend verleden in de N-VA – naar de Blok-top gekatapulteerd. 21.122 voorkeurstemmen haalde ze op 13 juni 2004 voor het Vlaams Parlement, ruim 10.000 meer dan de in de vergeetput gesukkelde Alexandra Colen.

Eigenlijk had Morel naar Europa gewild. Haar derde plaats was een strijdplaats, haar score was niet slecht (73.010 voorkeurstemmen), maar lijstduwer Dewinter haalde er meer (193.525) – Anke Van dermeersch, die net voor Dewinter stond, overigens ook (75.195). Gevolg: weg die zetel voor Morel. Dewinters zetel gaat naar de eerste opvolger en dat is Koen Dillen, 55.550 voorkeurstemmen, vooral te danken aan het feit dat hij zoon van is.

Maar Dewinter heeft een troostprijs voor Morel: in de nieuwe Blok-fractie in het Vlaams Parlement krijgt ze straks de titel (en bijhorende voordelen) van ondervoorzitster. Nochtans diende Morel zich als onafhankelijke op de Blok-lijst aan en vertolkte ze meer dan eens standpunten die volledig in strijd waren met het Blok-programma.

Volgens sommigen zal het Dewinter nog zuur opbreken dat hij Morel – “zo glad als een aal” – heeft binnengehaald. Lees wat het - nochtans extreem-rechtse - weekblad ’t Scheldt (25/06/2004) over haar schrijft:

“’t Is toch straf! Maanden aan een stuk heeft Marie-Rose Morel als een babe van het zuiverste gehalte de VB-meetings, de krantenpagina’s en de schermen geterroriseerd, sorry, gesierd. In flinterdunne zijden bloesjes en splitrokjes voorbijflitsend, de ene diepzinnige politieke boutade na de andere debiterend. Ze is amper twee dagen verkozen en ze staat terug met manlief, die al weken geen doktertje meer met haar heeft mogen spelen, met vijf-maanden oude uk en met een bol breiwol met poten en oren in de krant, in een pose met hoog soapgehalte neergevleid op het huiselijk gazon, onder de titel ‘man en familie moet bijspringen’.‘Het zitje in het Vlaams Parlement vergt toch wat reorganisaties in het huishouden’, labbert De Nieuwe Gazet er smaakvol tegenaan. Ging dat mens niet naar Europa? Daar ligt toch het grote smeer. Daar zijn de extra-parlementaire vergoedingen onbegrensd! Verplaatsingsvergoedinkje hier, transferbijdrage daar, enz. We zien het meteen gebeuren: mama Morel op de Europese loonlijst als assistente van madame de parlementariër om het jonge mormel bezig en proper te houden, terwijl de drukke agenda coördinerend en ier en daar een tussenkomstje uittikkend op de Euro-laptop. ’t Is schoon een verkozen Vlaams Blokker te zijn!”
Black Girlke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2004, 01:24   #2
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Black Girlke

Ze is welbespraakter, ambitieuzer en blonder dan Anke Van dermeersch. Ze is van rijke komaf (vader was topmanager bij Alcatell-Bell en had jarenlang een belangrijke vinger in de pap bij de Antwerpse CVP), woont om de hoek van Philip Dewinter in een dure villawijk in Ekeren en runde jarenlang haar eigen evenementen- en modellenbureau.
!”
Zeg Black Girlke, vraagje. Dat meisje op je avatar is dat soms Morelleke Forelleke? Ze lijkt er toch ferm op, behalve die borsten dan. Morelleke heeft maar een A-cuppeke
Oud 29 juni 2004, 08:48   #3
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Wat een lichtekooi.
Oud 29 juni 2004, 08:49   #4
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Goed artikel! Morelleke is dus opzij geschoven.
Oud 29 juni 2004, 17:38   #5
Confucius
Gouverneur

Standaard

Vinden jullie dat zelf niet erg laag ? Pak haar op punten, niet omdat ze vrouw is.
Oud 29 juni 2004, 17:45   #6
Luddo
Minister

Standaard

Een jonge (Yann) en een oude (Piano) bok geilen op een fris blaadje. Die komen precies heel wat te kort!
Oud 29 juni 2004, 23:30   #7
The Agitator
Burger

The Agitator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Citaat:

!”
Zeg Black Girlke, vraagje. Dat meisje op je avatar is dat soms Morelleke Forelleke? Ze lijkt er toch ferm op, behalve die borsten dan. Morelleke heeft maar een A-cuppeke
Als dat black girlke is op die avatar wil ik best haar linkse praatjes er langs achter eens uit neuken... 8)
The Agitator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2004, 23:55   #8
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luddo
Een jonge (Yann) en een oude (Piano) bok geilen op een fris blaadje. Die komen precies heel wat te kort!
Fout. Ik vind dat een allesbehalve sexy foto. Ik ga lopen van zo'n vrouwen!
Oud 30 juni 2004, 08:03   #9
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luddo
Fout. Ik vind dat een allesbehalve sexy foto. Ik ga lopen van zo'n vrouwen!
Ik zou eerder gaan lopen van wat uit haar mond komt, en van die pedant-belerenden lichaamstaal spreek ik dan nog niet. Dat maske heeft alles wat een degelijke vent kan missen...
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2004, 08:08   #10
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Citaat:
Ze is welbespraakter, ambitieuzer en blonder dan Anke Van dermeersch. Ze is van rijke komaf (vader was topmanager bij Alcatell-Bell en had jarenlang een belangrijke vinger in de pap bij de Antwerpse CVP), woont om de hoek van Philip Dewinter in een dure villawijk in Ekeren en runde jarenlang haar eigen evenementen- en modellenbureau. !”
De gebruikelijke diepzinnige analyse van Piano. Noch staffer dan de ijselijke beschuldigingen van 't Scheldt.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be