Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 mei 2012, 20:30   #1
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.466
Standaard Europa pakt bedrijfswagens aan!

http://www.hln.be/hln/nl/927/Auto/ar...gens-aan.dhtml

Europa is dieë me z'n zwerte broek en de bedrijfwagenrijders me z'n rooie

http://www.youtube.com/watch?v=FVgq5aVXr8s

Sheer power baby!
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2012, 21:15   #2
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.439
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
http://www.hln.be/hln/nl/927/Auto/ar...gens-aan.dhtml

Europa is dieë me z'n zwerte broek en de bedrijfwagenrijders me z'n rooie

http://www.youtube.com/watch?v=FVgq5aVXr8s

Sheer power baby!
Die zit.

Belziek is totaal achterlijk -ca 25 jaar- betreft algemene taksering van auto´s naargelang schadelijke uitlaatgassen, of "het aanmoedigen van milieuvriendelijke autos´s".

Stel voor pas dit jaar 2012 wordt enkel de BIV - én enkel in Vlaanderen - "te beperkt aangepast" naargelang uitstoot, daarvoor was alles noch fiscale PK´s ttz naargelang cilinderinhoud/PK´s, vooral voor de jaarlijkse wegenbelasting blijft alles bij het achterlijke.

Er zijn Europese landen die al in 1985 hun jaarlijkse autoverkeerstaks volgens vervuiling takseerden, nog voor de betreffende EU-richtlijnen.

Wanneer komt nu die "echte ecotaks" op basis van een " ecoscore " in Belziek ?
Nu gaat Europa er zich zelfs mee moeien, maar Belziek veegt al járenlang zijn voeten aan die Europese richtlijnen en aanbevelingen.

Het is dus helemaal geen nieuws maar steeds maar weer opnieuw opgewarmd nieuws. Vele gekende groene studies ten spijt... ( = bezigheidstherapie ? )

bvb begin 2007 of meer dan 5 jaar geleden, waar ze aankondigen dat in 2009 de jaarlijkse verkeersbelasting eindelijk milieugerelateerd wordt... Geeuw:
Citaat:
http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...MA08022007_001

Autobelasting op CO2 in 2009

donderdag 08 februari 2007

In 2009 wordt de verkeersbelasting in Vlaanderen berekend op de milieu- vriendelijkheid van de auto.

Vanaf 2009 zal de verkeersbelasting in Vlaanderen niet meer berekend worden op grond van de fiscale pk, maar op grond van de CO2-uitstoot en de algemene milieuvriendelijkheid van de auto. Voor milieuvriendelijke auto's moet dan veel minder betaald worden. De technische besluiten daarvoor zijn over enkele weken klaar, zegt de Vlaamse minister van Milieu, Kris Peeters (CD&V).

Hij antwoordt daarmee op de kritiek dat Vlaanderen talmt met de uitvoering van de Europese aanbevelingen over het ontmoedigen van milieuonvriendelijke auto's. Dat antwoord geeft hij op de dag dat Europa zelf besliste de strengere verplichtingen die het wou opleggen aan de autoproducenten, wat af te zwakken.

Minister Peeters zegt dat over die Vlaamse technische besluiten nog wel overleg gepleegd moet worden met de andere deelstaten en met de federale overheid. Maar vanaf 2009 zijn de deelstaten autonoom bevoegd voor de verkeersbelasting.

De invoering kan dus samenvallen met de invoering van die andere vernieuwing: het wegenvignet, zegt minister Peeters. De Vlaamse minister-president, Yves Leterme (CD&V), bevestigde gisteren dat dit wegenvignet er waarschijnlijk pas komt in 2009 omdat er nog overleg moet komen met Europa en met de buurlanden, en omdat Vlaanderen wil dat het systeem technisch perfect in elkaar zit. Dat lokte gisteren boze reacties uit van de Waalse minister van Financiën, Michel Daerden (PS). Wallonië staat erop dat het vignet er komt in 2008: het rekent op die inkomsten om zijn begroting-2008 rond te krijgen.

Minister Peeters zegt nog dat de Vlaamse verkeersbelasting niet alleen rekening zal houden met de CO2-uitstoot, maar ook met andere milieuaspecten zoals de uitstoot van kleine stofdeeltjes en de geluidshinder. Er is daarvoor een ,,ecoscore'' uitgewerkt. Er is een website waarop geleidelijk almaar meer informatie komt over de milieuvriendelijkheid van voertuigen.
Nog zo´n oude mop het vignet...:
http://www.nieuwsblad.be/article/det...leid=G8P1825HJ

Citaat:
http://www.belgium.be/nl/online_dien...m:117-42188-64

Op deze website kan u de ecoscore van uw voertuig berekenen. De ecoscore maakt een inschatting van de milieuimpact van het voertuig en houdt hiervoor rekening met de belangrijkste milieu-impacten van het voertuig. Het voertuig krijgt een score tussen 0 en 100: hoe milieuvriendelijker uw voertuig is, hoe hoger uw score.
.Volg de link:
Citaat:
http://www.ecoscore.be/ecoscore/EcoS...&vfuel=&Step=1

Pagina niet gevonden
De opgevraagde pagina werd niet gevonden.
Nog wat zoeken:
http://old.ecoscore.be/ecoscore/EcoS...tendedSearch=Y en ? nog eens 5 jaar wachten ?

vb.
aha... :
Citaat:
6. Wordt de autofiscaliteit hervormd op basis van de ecoscore?

Hieronder vindt u een uittreksel van een persmededeling van de Vlaamse Regering, daterend van 20 juli 2006.

"Op voorstel van Vlaams minister van Economie Fientje MOERMAN, Vlaams minister van Financiën en Begroting Dirk VAN MECHELEN en Vlaams minister van Leefmilieu Kris PEETERS keurde de Vlaamse Regering vandaag een aantal maatregelen goed die de uitstoot van fijn stof deeltjes door voertuigen zullen verminderen. Zo kiest de Vlaamse Regering voor de Ecoscore als systeem voor de hervorming van de belasting voor personenwagens.
De Vlaamse Regering heeft de opdracht gegeven aan de administratie om een hervorming van de verkeersbelasting uit te werken.

Voor personenwagens wordt de basis voor de berekeningen van de verkeersbelasting volledig gewijzigd. De Ecoscore van het voertuig zal de basis vormen.

Deze Ecoscore is een maatstaf voor de milieuvriendelijkheid van het voertuig. Hierbij worden verschillende schade-effecten mee in rekening gebracht: broeikaseffect, luchtkwaliteit en geluidshinder. Het voordeel van de Ecoscore is dat deze indicator alle emissiekenmerken groepeert, zowel de CO2-uitstoot, als de Euronorm van het voertuig, als het al dan niet aanwezig zijn van een roetfilter.
De invoering van een hervorming van de verkeersbelastingen zal samenvallen met de overname van de inning van de verkeersbelastingen en dit is ten vroegste in 2008."

De hervorming van de autofiscaliteit wordt momenteel nog uitgewerkt. Het is dus nog niet duidelijk hoe deze er exact zal uitzien. VITO speelt in deze enkel een adviserende rol, en is op geen enkele manier verantwoordelijk voor de uitwerking van de autofiscaliteit.

Na de publicatie van dit persbericht is de datum van overname van de inning door de gewesten uitgesteld tot ten vroegste 2010.
blabla...
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 22 mei 2012 om 21:32.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2012, 06:31   #3
santos
Minister
 
santos's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Locatie: Luxembourg
Berichten: 3.703
Standaard

oef het gaat enkel over belgische wagens
santos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2012, 17:45   #4
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.456
Standaard

De grap is dat Vanacker antwoordt dat hij inderdaad LPG meer kan taxeren, terwijl het vooral gaat over verwarmingsenergie en vliegtuigenergie... Dus wij takseren vooralonze verwarmingsenergie en alle fossiel eenergie die verbruikt wordt in de industrie veel te weinig... en daarover gaathet in principe...
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2012, 20:01   #5
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.466
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
De grap is dat Vanacker antwoordt dat hij inderdaad LPG meer kan taxeren, terwijl het vooral gaat over verwarmingsenergie en vliegtuigenergie... Dus wij takseren vooralonze verwarmingsenergie en alle fossiel eenergie die verbruikt wordt in de industrie veel te weinig... en daarover gaat het in principe...
Wel ja dat is net het punt. De titel is waarschijnlijk uit op sensatie; het bedrijfswagen klimaat is immers een heilig huisje in België. Veel mensen worden meteen boos als ze dergelijke titles lezen en denken dus dat het hier louter gaat om bedrijfswagens meer te taxeren, maar dat is het natuurlijk niet. Het fiscaal regime van bedrijfswagens hier is enkel een illustratief VOORBEELD van hoe het niet moet volgens de Europese Commisie.

De essentie en waar het hem om gaat is het onderstaande;

“De Europese Commissie eist een vergroening van de belastingen en meer energie-efficiëntie. Dat meldt De Tijd.
België moet dringend de omslag maken naar een groener belastingsysteem, met minder lasten op arbeid en meer lasten op vervuiling en energieconsumptie. Het fiscale voordeel voor bedrijfswagens is voor de Europese Commissie hét voorbeeld van hoe het niet moet.”

Kortom een groener belastingssysteem met als doel de vervuiling te reduceren en de energie efficiëntie te verhogen, gecombineerd met een reductie van de loonkosten.

Laatst gewijzigd door Blue Sky : 23 mei 2012 om 20:02.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2012, 23:30   #6
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Wel ja dat is net het punt. De titel is waarschijnlijk uit op sensatie; het bedrijfswagen klimaat is immers een heilig huisje in België. Veel mensen worden meteen boos als ze dergelijke titles lezen en denken dus dat het hier louter gaat om bedrijfswagens meer te taxeren, maar dat is het natuurlijk niet. Het fiscaal regime van bedrijfswagens hier is enkel een illustratief VOORBEELD van hoe het niet moet volgens de Europese Commisie.

De essentie en waar het hem om gaat is het onderstaande;

“De Europese Commissie eist een vergroening van de belastingen en meer energie-efficiëntie. Dat meldt De Tijd.
België moet dringend de omslag maken naar een groener belastingsysteem, met minder lasten op arbeid en meer lasten op vervuiling en energieconsumptie. Het fiscale voordeel voor bedrijfswagens is voor de Europese Commissie hét voorbeeld van hoe het niet moet.”

Kortom een groener belastingssysteem met als doel de vervuiling te reduceren en de energie efficiëntie te verhogen, gecombineerd met een reductie van de loonkosten.
en wat minstens even erg is, dat de copy paste journalistiek daar dan ook geen vijf seconden dieper op ingaat, tenzij tendentieus een titel verzinnen die het voorstel al afkeurt vooraleer het beredneeerd wordt. Bovendien benik zeker dat de europese commissie haar voorstel vanuit een studiedienst met voldoende beredenering zit te formuleren, terwijl onze desinformatiepers, daar dan zelfs alles op eenhoopje gooit zonder enig stuk van die tekst of rapport te lezen, en zonder daar ook maar één berekening tegenover te plaatsen...
wat ik erg vindt dat zo'n titels op dusdanige manier desinformeren, dat je hier ook al het kind met het badwater weggooit. IN principe zou bvb die berichtgeving alleen al daarom een rechtzetting moeten verdienen, zodat er een correcte citering is.

Laatst gewijzigd door brother paul : 23 mei 2012 om 23:32.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2012, 23:56   #7
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.439
Standaard

En de gevolgen zijn navenant en quasi niet meer omkeerbaar op korte termijn (zie onderaan verdieseling wagenpark).

Stel voor 1,5 miljoen bedrijfswagens op een totaal van 5,4 miljoen...
en meestal dieselwagens die de meeste (vuile) kms afleggen. Hopla tankkaart gas en extra kms �* volonté.

Wie doet beter als verdieselt Belziek qua NOx en Fijnstofvervuiling in Europa ?

Citaat:
Uitstoot fijn stof en NOx

CO2 heeft impact op het klimaat, maar niet op de luchtkwaliteit. De gezondheid heeft voornamelijk te lijden onder de uitstoot van fijn stof en NOx.

In praktijk zijn de emissies van schadelijke stoffen vaak beduidend hoger dan aanvankelijk ingeschat op basis van de Europese emissiegrenswaarden. Dat het Europees beleid minder effectief blijkt dan gedacht is problematisch voor Vlaanderen. Hoewel dit niet alleen aan het verkeer te wijten is, werden gedurende de eerste drie maanden van 2011 al meer overschrijdingen van de Europese normen vastgesteld dan in heel 2010.(Hoewel verkeer niet de enige bron van fijn stof is, heeft het wel een belangrijk aandeel.

Fijn stof van dieselwagens is ook erg schadelijk voor de gezondheid. De Vlaamse leefmilieuminister verklaarde in mei 2011 in het Vlaams parlement dat alle sectoren maatregelen zullen moeten nemen: gebouwenverwarming, industrie, landbouw en verkeer.)

Bovendien besliste de Europese Commissie begin april om België voor het Europees Hof te dagvaarden wegens de aanhoudende overschrijding van de normen. Een eerdere aanvraag van België om uitstel te verkrijgen om de normen te halen, werd door de Europese Commissie afgewezen. De Commissie meent dat er in ons land onvoldoende maatregelen worden genomen om de fijn stof uitstoot onder controle te houden.

Hoewel de algemene bijdrage van Vlaams verkeer aan de totale fijnstofconcentratie in Vlaanderen beperkt is, verdient het toch de nodige aandacht. De impact van emissies door verkeer, en dan vooral wegverkeer, op de gezondheid is niet te onderschatten. In stedelijk gebied en dan vooral in drukke, nauwe verkeersstraten en langs snel- en ringwegen ligt het aandeel van het verkeer in stofconcentratie tot 30 �* 40% hoger dan enkele honderden meter er vandaan. Komt daarbij dat het verkeer woon- en verblijfgebieden doorsnijdt waardoor mensen direct blootgesteld worden aan vaak onverdunde emissies. Ten slotte blijkt dat het fijn stof uit de verbranding van fossiele brandstoffen meer toxisch is dan deze van andere bronnen.

Binnen de Vlaamse verkeersemissies aan de stofconcentratie in Vlaanderen zijn de personenauto's zijn verantwoordelijk voor meer dan de helft van de fijn stof uitstoot van transport.

http://www.serv.be/mora/book-5112/ui...jn-stof-en-nox

Europees beleid

Het Internationaal Energie Agentschap (IEA, 2009) verwacht een groei van de energievraag voor transport van 50% tegen 2050. Tegelijk moet de wereldwijde uitstoot van CO2 met minstens 80% gereduceerd worden. Om aan die uitdaging te voldoen heeft de Europese Commissie een strategie vooropgesteld om te komen tot schonere en zuiniger voertuigen. Tot voor kort bestond de strategie erin vooral in te zetten op de vergroening van conventionele voertuigen en brandstoffen.

Om ook de langetermijnuitdagingen aan te pakken heeft de Europese Commissie een tweesporenbeleid voorgesteld waarbij tegelijkertijd steun wordt verleend aan schone en energiezuinige voertuigen met conventionele verbrandingsmotoren en aan de verspreiding van baanbrekende technologie voor zeer koolstofarme voertuigen.

Concreet betekent dit de steun aan:

•alternatieve brandstoffen voor verbrandingsmotoren, ter vervanging van benzine of diesel, waaronder vloeibare biobrandstoffen en gasbrandstoffen (zoals lpg, gecomprimeerd aardgas en biogas). Bovendien moet er wel gewerkt blijven worden aan verbetering van de kwaliteit van conventionele benzine- en dieselbrandstoffen;
•elektrische voertuigen, die voor hun voortstuwing gebruikmaken van een elektromotor en elektrisch worden opgeladen. De energie wordt opgeslagen in accu's of in alternatieve opslagsystemen in het voertuig. In de nabije toekomst blijven elektrische voertuigen wellicht een nicheproduct, maar verwacht wordt dat de verkoop later zal toenemen naarmate de accutechnologie beter wordt. In studies wordt het marktaandeel van nieuwe elektrische auto's met een accu geraamd op 1 tot 2% in 2020 en 11 tot 30% in 2030. Het marktaandeel van "plugin" hybride voertuigen wordt geraamd op 2% in 2020 en 5 tot 20% in 2030.
•waterstofvoertuigen, die een soortgelijke milieuwinst kunnen opleveren als elektrische auto's met een accu. Ook deze voertuigen zijn uitgerust met elektrische motoren, maar de elektriciteit wordt aan boord van het voertuig opgewekt door brandstofcellen die waterstof gebruiken.
In de toekomst zal dus een diversificatie naar aandrijftechniek optreden, maar welke mix zal afhangen van internationale tendensen en de keuzes die overheden maken om bepaalde aandrijftechnieken al dan niet te ondersteunen.

Conclusie

De Europese Commissie wil inzetten op zowel schone en energiezuinige voertuigen met conventionele verbrandingsmotoren als de verspreiding van baanbrekende technologie voor zeer koolstofarme voertuigen.

http://www.serv.be/mora/book-5112/europees-beleid

http://www.serv.be/mora/book-5112/sc...n-brandstoffen

In de CLEVER-studie werden simulaties uitgevoerd over de veranderende samenstelling van het wagenpark in België. Omwille van relatief lange levensduur van een voertuig zal de vergroening van het wagenpark slechts geleidelijk aan optreden.

Opmerkelijk is dat, bij lopend beleid, het wagenpark in 2030 nog steeds voor meer dan de helft uit dieselwagens zal bestaan, terwijl het aantal benzinewagens verder afneemt. Hybride en elektrische voertuigen hebben een aandeel van minder dan 25%. Dieselwagens zullen dan bijna allemaal voldoen aan de euro6norm. In 2020 zal echter nog circa 60% van de wagens euro 5, euro4 en euro4 bestaan. Verder blijken Hybride wagens sneller door te breken dan elektrische wagens en zullen zowel waterstofcel en CNG tegen 2030 nog maar amper doorbreken.

Ondanks de beschikbaarheid van steeds schonere aandrijfconcepten hangt de keuze voor aanschaf van een schoon voertuig slechts ten dele af van de technologie zelf. Zaken als beschikbaarheid van brandstoffen, het gebruikersprofiel, de vereiste investeringen inzake structuur, de risico's van nieuwe technologie, etc. zijn minstens even belangrijk.

Het aantal voertuigen, de gereden kilometers en de samenstelling van het wagenpark kan wel beïnvloed worden door het beleid (alsook de wijze waarop verkeer gebruik kan maken van de infrastructuur). Afhankelijk van de samenstelling van het beleidspakket kan dit een verregaande bijsturing betekenen.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 24 mei 2012 om 00:06.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2012, 00:05   #8
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Ik ben zelfstandige en van mij mag je belasten wat je maar wilt, maar verwacht van mij niet dat ik dus automatisch hiermee akkoord ga en daar geen omwegje ga in maken hé.
Maar laat ons eerlijk zijn, geen één van al wie hier wat te zeggen heeft gehad heeft de nieuwe taks die vanaf dit jaar voor zelfstandigen heerst aan zijn been of zelfs feitelijk een flauw idee over hoeveel duizenden euros per jaar dit "NU" kost!

Het goede nieuws is dat deze kost en het is een zeer hoge, u vanaf volgend jaar als brave werknemer, stempelaar, studentje of eender wat ook zal treffen.
Ik denk niet dat u groen gaat lachen, maar ik ben het heel zeker dat u "groen" zal wenen.

Nu ja jullie vragen er zelf achter hé?
Toe belast mij...en mij ook....en ik wil ook belast worden.......kiekens.

Voor ons is het simpel hoor. Worden bedrijfwagens belast dan worden ze privé en zetten we een solex op het bedrijf.
Het vervelende aan die zaken is dat steeds meer bedrijven onder gerechtelijke bescherming komen te staan tegen hun schuldeisers omwille van kas tekorten om al die fantasietjes te betalen. Loonkost is nu al torenhoog en winst bijzonder laag en ja hoor, het kleine resterende deeltje wil je ook natuurlijk. Bedrijven zijn immers bancontacten waar je ongelimiteerd geld kunt gaan afhalen.

Echt waar jullie zijn in sneltempo alles en iedereen aan het kapot maken, en je vind het nog leuk ook. Uiteraard volgens mij is dat omdat de meeste mensen daar belang bij hebben dat alles slecht gaat...stempelaars en zo.

Ah ja...waarom anders?

Laatst gewijzigd door Mambo : 24 mei 2012 om 00:12.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2012, 00:12   #9
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.439
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ik ben zelfstandige en van mij mag je belasten wat je maar wilt, maar verwacht van mij niet dat ik dus automatisch hiermee akkoord ga en daar geen omwegje ga in maken hé.
Maar laat ons eerlijk zijn, geen één van al wie hier wat te zeggen heeft gehad heeft de nieuwe taks die vanaf dit jaar voor zelfstandigen heerst aan zijn been of zelfs feitelijk een flauw idee over hoeveel duizenden euros per jaar dit "NU" kost!

Het goede nieuws is dat deze kost en het is een zeer hoge, u vanaf volgend jaar als brave werknemer, stempelaar, studentje of eender wat ook zal treffen.
Ik denk niet dat u groen gaat lachen, maar ik ben het heel zeker dat u "groen" zal wenen.

Nu ja jullie vragen er zelf achter hé?
Toe belast mij...en mij ook....en ik wil ook belast worden.......kiekens.
"Wij" vragen : minder belasten op arbeid en meer op vervuiling en energieconsumptie. In ´t totaal niet meer als voordien.

En wenen doen wij zeker niet, want binnenkort betaal ik weeral minder.

Citaat:
België moet dringend de omslag maken naar een groener belastingsysteem, met minder lasten op arbeid en meer lasten op vervuiling en energieconsumptie.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 24 mei 2012 om 00:13.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2012, 00:16   #10
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
"Wij" vragen : minder belasten op arbeid en meer op vervuiling en energieconsumptie. In ´t totaal niet meer als voordien.

En wenen doen wij zeker niet, want binnenkort betaal ik weeral minder.
Enig idee hoe ze nu de taks berekenen ?
Voordeel alle aard.

Je moet dat eens opzoeken en berekenen.
Ik had u dat eens gevraagd, u bleef plots heel stil.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2012, 00:18   #11
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.439
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Enig idee hoe ze nu de taks berekenen ?
Voordeel alle aard.

Je moet dat eens opzoeken en berekenen.
Ik had u dat eens gevraagd, u bleef plots heel stil.
Gij hebt dat toch al voor jou uitgerekend hoop ik.

http://www.arval.be/dut/lease/dienst...alle-aard.html

Als je echt teveel betaalt zou ik van job veranderen als ik U was.

Citaat:
Berekening van het voordeel van alle aard 2012 voor bedrijfswagens

Cataloguswaarde in EUR Inclusief opties en btw en exclusief kortingen.Type brandstof Diesel Benzine Elektriciteit
CO2-uitstoot (g/km) Privékilometers 5.000 7.500 Volgens de afstand woon-werk:
•≤ 25 km = 5.000 km / jaar
•> 25 km = 7.500 km / jaar
Resultaat op jaarbasis in EUR 2011 2012 Verschil
Voordeel van alle aard - bestuurder 1.481,25 1.457,14 -24,11
Tiens ik geef een simpel vb in (diesel 20.000 €, 125 CO2) en betaal 24,11 € minder als verleden jaar.

Geef ik een benzine in -dezelfde waarden- betaal ik zelfs 150 € minder als verleden jaar:
Citaat:
Resultaat op jaarbasis in EUR 2011 2012 Verschil
Voordeel van alle aard - bestuurder 1.350,00 1.200,00 -150,00
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 24 mei 2012 om 00:27.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2012, 00:22   #12
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Gij hebt dat toch al voor jou uitgerekend hoop ik.

Als je teveel betaalt zou ik van job veranderen als ik U was.
Het kost mij in de range alles samen zo ongeveer 6 �* 7000 euro per jaar, plus verkeerstaks natuurlijk. In Belgisch geld is dat een slordige kwart miljoen per jaar.

Is het genoeg of kan er nog wat bij denkt u?
Zou ik niet vrijwillig nog een paar duizenden euros bij storten...voor het geval mensen het niet genoeg vinden?

Laatst gewijzigd door Mambo : 24 mei 2012 om 00:23.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2012, 00:24   #13
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Het goede nieuws is dat jij het binnenkort ook aan je been zal hebben.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2012, 00:28   #14
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.439
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Het kost mij in de range alles samen zo ongeveer 6 �* 7000 euro per jaar, plus verkeerstaks natuurlijk. In Belgisch geld is dat een slordige kwart miljoen per jaar.

Is het genoeg of kan er nog wat bij denkt u?
Zou ik niet vrijwillig nog een paar duizenden euros bij storten...voor het geval mensen het niet genoeg vinden?
Ik betaal 150 € minder als verleden jaar, raar.
cataloguswaarde : 20000 € / 125 CO2 / benzinewagen / 5000 privékms.

Citaat:
Resultaat op jaarbasis in EUR 2011 2012 Verschil
Voordeel van alle aard - bestuurder 1.350,00 1.200,00 -150,00
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 24 mei 2012 om 00:31.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2012, 00:32   #15
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.439
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Het goede nieuws is dat jij het binnenkort ook aan je been zal hebben.
Ik zei het al ik betaal merkelijk minder, zelfs minder BIV, minder wegentaks en minder verzekering.

Jij moet eens leren een post begrijpend te lezen.

Ik heb het uitgerekend en betaal minder, dus jij vertelt blaasjes !
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 24 mei 2012 om 00:36.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2012, 00:46   #16
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Ik zei het al ik betaal merkelijk minder, zelfs minder BIV, minder wegentaks en minder verzekering.

Jij moet eens leren een post begrijpend te lezen.

Ik heb het uitgerekend en betaal minder, dus jij vertelt blaasjes !
Allez ik vertel blaasjes.
Vul uw eigen link eens in en lees eens wat er naast staat.
Misschien vertellen zij dan wel blaasjes?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2012, 00:49   #17
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Deze voordelen van alle aard worden beschouwd als een beroepsinkomst. De werknemer die dit voordeel ontvangt, zal dus belasting moeten betalen op het bedrag dat overeenkomt met de waarde van het voordeel van alle aard.

Deze grondige wijziging voor wat de berekening betreft van (de waarde van) dat voordeel voor de bedrijfswagens zorgt voor een verandering in de personenbelasting (bestuurder).
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2012, 00:54   #18
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Bij mij is 2240 euro meer dan vorig jaar + het deel van alle kosten die samen met de auto gaan.
Bijtellen hé!
Niet vergeten zunne.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2012, 07:48   #19
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Ik betaal 150 € minder als verleden jaar, raar.
cataloguswaarde : 20000 € / 125 CO2 / benzinewagen / 5000 privékms.
ja micele

mijn vrouw haar karreke een BMWtje instapmodelleke 3, tikt serieus aan, nog een lap erbij voor haar gsm, en voila mijn vrouw mag netjes dankzij elio die niemand doet inleveren 3000euro meer belast dank u wel elio die het werken onrendabel wil maken, en die zo hard wil zorgen dat het profitariaat in stand wordt gehouden
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2012, 12:28   #20
santos
Minister
 
santos's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Locatie: Luxembourg
Berichten: 3.703
Standaard

Dan is het Luxemburgs systeem toch beter vind ik persoonlijk.
GSM wordt niet belast.
Voor de auto is het vrij simpel, men voegt 1.5% van de nieuwprijs van de wagen bij het brutoloon. Daarop rekent men de belastingen uit en dan min 1.5% en min belastingen en dat is dan uw netto. Het voordeel is dat dit dus meetelt voor je pensioen.

Auto kost 23.000€ nieuw, dat maakt 345 €.
Als uw brutoloon 3000 euro wordt je dus op 3345 euro belast ipv 3000.

Dat maakt dus dat je netto 2245€ hebt. Indien je geen wagen zou hebben is dat 2370.

Laatst gewijzigd door santos : 24 mei 2012 om 12:28.
santos is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:24.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be