![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Een handvol dwaze flikken, meer heb je niet nodig om een autistische jongen van streek te maken en in de boeien te slaan.
Wat voorafging aan dit filmpje, dat werd gemaakt in Rotterdam en voor heel wat beroering zorgt bij onze noorderburen: Een dom wijf rijdt met haar auto in de straat, terwijl ze met haar gsm aan het bellen is. Daardoor let het wijf niet op de weg, waar net een kind wil oversteken. Serge, een autistische jongen vreest dat het kind overreden gaat worden en grijpt in, waarbij hij zelf wordt aangereden en gewond raakt aan zijn been. De bestuurster is over haar toeren, ook omdat er een deuk in haar motorkap zit. De politie wordt er bijgehaald om één en ander vast te stellen. Uiteraard moeten er ook verklaringen afgelegd worden, dat spreekt voor zich. Serge moet mee naar het politiecommissariaat, maar dat wil hij niet. Wanneer de agenten dreigend dichterbij komen, waarschuwt hij: “Raak me niet aan, want dan ga ik door het lint”, iets wat zeer kenmerkend is voor autisten. De reptilen hebben hier echter geen oren naar en hebben zoiets van ja, pak hem beet, dan hebben we nog eens wat actie. De vader van Serge, die zijn zoon wil redden uit de klauwen van de hardhandige flikken, krijgt ervan langs met de matrak. http://www.youtube.com/watch?v=yz-3C...layer_embedded Laatst gewijzigd door giserke : 13 juli 2012 om 14:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik oordeel liever op basis van adequate en duidende berichtgeving ipv een filmpje met facebookgehalte. Ik wacht af of de kwaliteitsmedia dit onderwerp belangrijk genoeg vindt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Vreemdeling
|
![]() Filmpje van na de feiten, valt moeilijk over te oordelen. Vooral omdat er ook discussie is tussen de omstaanders over wat er net is gebeurd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zoals meestal. Die filmjes zijn enkel relevant als ze op een meerzijdige manier bewarende feiten bloot leggen. Voor de rest niet meer dan propaganda.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Good old giserke, altijd even genuanceerd in zijn uitspraken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik weet niet wat ik daar van moet denken, maar ik heb uit verhalen van collega's, vrienden, familieleden, sportclubmaten ... nog nooit gehoord dat een getuige/slachtoffer/... mee moest naar den bureau, tenzij dat hij/zij moest blazen van zattigheid of aanverwanten.
Verder kunt ge niet rieken of iemand autist of alleen maar ambetant is. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die autipas is speciaal in het leven geroepen voor dergelijke situaties. Moet je natuurlijk wel de kans krijgen om die boven te halen.
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() -dubbelbubbel-
Laatst gewijzigd door Nynorsk : 13 juli 2012 om 18:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En zo welbespraakt... Een literair hoogstandje, waar Vlaanderens trots Herman Brusselmans jaloers op mag zijn.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hahah, kijk die mensen *hij is autistisch* roepen, wat maakt dat nu weer uit?
Als een autist een misdaad heeft gepleegd, moet hij of zij niet liever behandeld worden of zo. Die jonge ook *Weet je niet wat een autist is! *, Ja dat weet de politie wel, maar wat boeit hen dat nu? Ik vraag mij alleen wel af, waarom die jonge is opgepakt. Maar dit filmpje is nu niet echt een betrouwbare bron. En die filmers mogen ook malaria krijgen, met hun *ze hebben hem geslagen*. Stel kneusjes. En ohja, voordat ik het vergeet. De politie moet ook gewoon lekker opdonderen. Waarom? Ik vind die pakjes niet mooi. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Vreemdeling
|
![]() Of zoals wij steeds uit volle borst met de vuist in de lucht scandeerden : "Ik kan niets, ik doe niets, geef mij een uniform!" Maar soit de vijand van mijn vijand is niet perse mijn vriend.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
|
![]() Citaat:
Bij elke thread die ook maar een klein beetje ruikt naar politie en justitie komt hij binnenstormen en veroordeelt hij bij voorbaat het hele gerechtelijke apparaat in één ruk door, van de veldwachter tot het gehele Openbare Ministerie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() Omdat ik een heel empathisch iemand ben en wil dat mensen gelukkig zijn.
Xenophon is pas gelukkig als hij kan kankeren op de politie, en deze thread lijkt mij toch een prima gelegenheid. En toch is hij er niet... Wat is er gebeurd ? Afrekening in het milieu ? Laatst gewijzigd door kiko : 13 juli 2012 om 19:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|