Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Bekijk resultaten enquête: ben je ooit al rechtstreeks geconfronteerd geweest met criminaliteit uit eigen bodem?
ja 15 55,56%
nee 7 25,93%
misschien 5 18,52%
Aantal stemmers: 27. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 27 juni 2004, 12:42   #1
mad_drone
Gouverneur

mad_drone's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar mad_drone
Standaard

naar navolging van een andere vrij eenzijdige en vooral misleidende poll heb ik besloten ook de analoge vraag te stellen.

( om maar te zwijgen van de mogelijkheid om autochtone van allochtone criminaliteit te onderscheiden als je jas gepikt is. )
mad_drone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2004, 15:04   #2
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

hier zal je niet zoveel reacties op krijgen vermoedelijk...
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2004, 16:58   #3
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Tuurlijk, dagelijks word ik geconfronteerd met diefstal van eigen bodem, en dit voornamelijk van overheidswege.

BTW, omdat ik een product wil dat U hebt gemaakt moet de staat er 21% van krijgen.

Belastingen, omdat ik de baas probeer rijk te maken moet de staat er van mij direct 37% van afsnoepen. En de baas mag er ook nog eens zo'n lap voor betalen, omdat ik voor hem werk.
[size=2]En neen, ik heb geen problemen met de RSZ.[/size]

Grondlasten.Omdat ik op een gekocht lapje België woon, mag ik jaarlijks 3% van mijn nettoloon afgeven.

Enzoverder enzoverder.
Oud 1 juli 2004, 06:44   #4
mad_drone
Gouverneur

mad_drone's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar mad_drone
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Tuurlijk, dagelijks word ik geconfronteerd met diefstal van eigen bodem, en dit voornamelijk van overheidswege.

BTW, omdat ik een product wil dat U hebt gemaakt moet de staat er 21% van krijgen.

Belastingen, omdat ik de baas probeer rijk te maken moet de staat er van mij direct 37% van afsnoepen. En de baas mag er ook nog eens zo'n lap voor betalen, omdat ik voor hem werk.
[size=2]En neen, ik heb geen problemen met de RSZ.[/size]

Grondlasten.Omdat ik op een gekocht lapje België woon, mag ik jaarlijks 3% van mijn nettoloon afgeven.

Enzoverder enzoverder.
ja hoor voor de staat bent u en de allochtoon gelijk
mad_drone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2004, 07:13   #5
schermvreter
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mad_drone
Correctie. Voor de staat ben ik een nummer dat geld afdokt voor goeie doeleinden zoals de LUIE allochtonen hun ocmw, huisvesting en medische kosten te sponsoren. Afschaffen die handel 8) Moet ik minder afdokken en kan ik een weekske langer op reis...
schermvreter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2004, 10:05   #6
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Tja, aventoe wordt mijne fietsband wel platgestoke maar of da nu gabbers of marokanen zijn zouek ni wete. Voor de rest ben ik nog nooit door autochtonen of allochtonen gecriminaliseerd.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2004, 19:18   #7
Pat
Parlementslid

Pat's schermafbeelding

Standaard

Als ik héél eerlijk moet zijn Mad_rone, neen. In alle gevallen werd ik geconfronteerd met allochtone criminaliteit. Ben ik nu politiek incorrect?
Oud 2 juli 2004, 00:58   #8
Najim
Partijlid

Najim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schermvreter
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mad_drone
Correctie. Voor de staat ben ik een nummer dat geld afdokt voor goeie doeleinden zoals de LUIE allochtonen hun ocmw, huisvesting en medische kosten te sponsoren. Afschaffen die handel 8) Moet ik minder afdokken en kan ik een weekske langer op reis...
Ooit in Opel Belgium geweest? Daar krioelt het van de "luie" allochtonen. Ooit in de Handelstraat geweest? Daar werken allochtonen van 06:00 t.e.m. 20:00 tegen hetzelfde loon. En als je nogmaals in Antwerpen komt en je ziet een stelling tegen een huis dan heb je 50% kans dat je daar HARD WERKENDE allochtonen tegenkomt. En dit zijn maar enkele voorbeelden...Geen dank.

En wat betreft het OCMW moet je eens volgende artikel lezen:
Citaat:
Bron: http://www.nieuwsblad.be/Nieuws/Deta...SJ&cat=REG

Zware straf voor OCMW-fraude - 30/06/2004

ROESELARE - De vroegere directeur van de sociale dienst van het Roeselaarse OCMW is door de Kortrijkse rechtbank veroordeeld tot een geldboete van 10.000 euro en twee jaar voorwaardelijke celstraf. De 55-jarige Jack Gayse is bovendien voor tien jaar ontzet uit zijn burgerrechten. De Roeselarenaar stond terecht voor gesjoemel en gaat in beroep tegen het zware verdict.
In de fraudezaak moesten nog twee andere OCMW-medewerkers zich verantwoorden voor de Kortrijkse rechtbank. Brigitte D. (4 uit Ardooie, ,,de rechterhand'' van de gewezen directeur van de sociale OCMW-dienst, werd eveneens over de hele lijn veroordeeld, maar kreeg opschorting van straf. De Kortrijkse rechtbank velde hetzelfde verdict voor maatschappelijk werker Hilde V. De 42-jarige vrouw uit Roeselare werd vrijgesproken van bepaalde tenlasteleggingen.

Het Roeselaarse OCMW had zich burgerlijke partij gesteld en kreeg één eurocent provisionele schadevergoeding. Dat stelt het Roeselaarse OCMW in staat om later een schadevergoeding te claimen tegenover het trio.

Drie van de acht?

Via zes geldstromen zouden centen zijn achtergehouden voor (kleine) aankopen voor de sociale dienst. In het begin staken enkele duizenden oude Belgische franken in ,,de koffiepot''. Tijdens de laatste jaren dikte de zwarte kas fors aan. Er is sprake over 28.000 euro die niet hun normale bestemming kregen. ,,De praktijk was algemeen gekend en door meerdere personen toegepast binnen de sociale dienst. Maar men schuift de verantwoordelijkheid in alleen mijn schoenen. De interne OCMW-audit eindigt met de vaststelling dat de onregelmatige financiële transacties enkel konden plaats grijpen door samenwerking waarbij acht maatschappelijk werkers zouden betrokken zijn geweest. Slechts drie personen zijn gedagvaard. Waar zijn de andere namen? Mijn kop moest rollen om de rest te sparen'', reageert Jack Gayse verbitterd.
Oud 2 juli 2004, 01:05   #9
doornroosje
Staatssecretaris

Standaard

Als voormalig voetballer vroeger alle weken aanslagen op mijn benen.
Als burger 2x.
nen agresieve chauffeur,en nen deurwaarder die zijnen aanslagbrief een straat verkeerd (bij mij dus had geplakt).Hij zal dat niet meer doen!
doornroosje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be