![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Gouverneur
|
![]() De Moslims zijn alvast begonnen aan hun Jihad tegen de Amerikaanse Imperialisme!
Mecca-Cola is één van de vele nieuwe producten op de frisdrankenmarkt. Onder de slogan "Drink niet langer idioot. Drink geëngageerd" wil Mecca Cola de verantwoorde tegenpool van de "echte" Coca Cola zijn. "Drink niet langer idioot. Drink geëngageerd." Mecca-Cola is één van de vele nieuwe producten op de frisdrankenmarkt. Op zich niks speciaals, ware het niet dat 10% van de opbrengsten van de verkoop van Mecca-Cola naar de Palestijnse gebieden gaat. Nog eens 10% gaat naar de Europese NGO's die werken rond armoedebestrijding, eerlijke globalisering en Palestijnse onafhankelijkheid. Tawfik Mathlouthi, het Franse brein achter Mecca Cola, speelde in op de alsmaar groter wordende boycot van Amerikaanse producten waaronder ook producten van "the Coca Cola Company". Onder de slogan "Drink niet langer idioot. Drink geëngageerd" wil Mecca Cola de verantwoorde tegenpool van de "echte" Coca Cola zijn. Mecca Cola is vooral bekend geraakt in de Arabische gebieden. Het doel van Mr. Mathlouti is om het kapitalistische symbool, Coca Cola, klein te krijgen. Hij wil het Amerikaanse imperialisme en zionisme bevechten door de markt een surrogaat aan te bieden en zo meer landen proberen te overhalen om Amerikaanse producten te boycotten. Mecca Cola is niet de eerste die dit probeert. Eerder werd in Iran al Zamzam Cola uitgebracht, deze wordt veel verkocht in Bahrein en Saoedi-Arabië. De directe aanleiding om "humanitair verantwoorde" cola op de markt te brengen, was het bloedbad in Jenin in mei 2002, waarbij het Israëlische leger tientallen slachtoffers maakte. Mr. Mathlouti zegt geen moslimfundamentalist te zijn, maar wel een anti-zionist. In 1992 richtte hij al een kleine radiozender, Radio Méditerrannée, op. Maar met de winst van Mecca Cola wil hij het groter aanpakken. Mathlouti is bezig met het oprichten van een pan-Europese televisiezender voor Arabieren, Télé-Liberté. Ook in Europa slaat het concept van Mecca Cola aan. Het begon met Frankrijk en België, Duitsland, Italië, Spanje, Verenigd Koninkrijk, Zweden en Denemarken volgden snel. Nog voor het product goed en wel op de markt was gebracht waren al 2.000.000 flessen van het goedje verkocht. "Wij verkopen per maand ongeveer 16.000.000 flessen. In Engeland alleen al ligt dat aantal op 2.000.000 per maand.", aldus Mr. Mathlouti. Mecca Cola werd eerst vooral verdeeld via kleine ethnische winkeltjes zoals Marrokaanse slagers en Arabische kruidenierszaken, maar het vindt nu ook z'n weg naar de rekken van de grote supermarkten. In België zijn er ondertussen al zo'n 320.000 flessen verkocht. Mecca Cola is te verkrijgen in sinaasappel-, munt-, en vannillesmaak. Ondertussen zijn ook andere bedrijven met hetzelfde initiatief op de proppen gekomen, waaronder "Qibla Cola Company". |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Parlementslid
|
![]() ![]()
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Jassyr Arafat zit al met begerige kraaloogjes uit te kijken om de extra-inkomsten naar zijn bankrekeningen door te sluizen!
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Vreemdeling
|
![]() Tsja .. ik denk dat hier eerder het kapitalisme een rol speelt die via marketing en marktsegmentering meer winst wil maken.
Is toch algemeen bekend? De maker zegt zelf dat ie geen fundamentalist is. Geeft dus impliciet toe datie derin zit voor't geld. "sinaasappel-, munt-, en vannillesmaak" hij is misschien gewoon wat getweakt naar de oosterse smaak, zou misschien oook een reden zijn voor't succes. 'k zie het een beetje als de quick en mc-donalds, Quick heeft ook als eerste die hamburgers wat getuned met bearnaise saus om ze een lokaal tintje te geven. Verder ben ik er wel zeker van dat er ook mensen consequent naar de quick ging omdat dat een belgische holding was. Op dit moment, zijn de spanningen tussen oost en west zo groot, dat er gewoon geld valt te verdienen met zo'n producten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Mecca Cola, de nieuwe naam voor River?
![]() |
#6 |
Vreemdeling
|
![]() Er zit dan toch enorm veel waarheid in de spreuk van Karel Marcks,
Godsdienst is opium voor het volk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Vreemdeling
|
![]() Ze zouden Mecca Cola Light moeten maken voor Light-Fundamentalisten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Vreemdeling
|
![]() 'k zie het een beetje als de quick en mc-donalds, Quick heeft ook als eerste die hamburgers wat getuned met bearnaise saus om ze een lokaal tintje te geven. Verder ben ik er wel zeker van dat er ook mensen consequent naar de quick ging omdat dat een belgische holding was.
Juist waarom geen meccaburger met schapenvlees. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Gouverneur
|
![]() Proficiat voor de hoogintellectuele en vooral goed gefundeerde en niet te vergeten reacties waarop enorm hard is over nagedacht....
![]() Danku, ik heb veel respect voor zo'n mannen ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Burgemeester
|
![]() Dit bericht ligt in dezelfde lijn.
Citaat:
![]() |
![]() |
#11 |
Minister
|
![]() Ik heb daar geen probleem mee, zolang de echte Coca Cola nog maar te krijgen is!
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mecca-COLA?
Zeg nu zelf! zouden ze nu voor één keertje eens niet zelf een drankje hebben kunnen uitvinden? Zelfs in hun boycot moeten ze nog de smaak van hun aartsvijand Amerika gaan kopiëren! Dit is toch te stom voor woorden! Zouden ze nu zo jaloers zijn dan?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Dank je mustaf, lang niet meer zo gelachen. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Vreemdeling
|
![]() Het zou echt ironisch zijn indien blijkt dat dit hele concept het idee was van een vindingrijk Amerikaans marketingingbureau!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Vreemdeling
|
![]() Proficiat voor de hoogintellectuele en vooral goed gefundeerde en niet te vergeten reacties waarop enorm hard is over nagedacht....
![]() Danku, ik heb veel respect voor zo'n mannen Het zijn gewoon nieuwe ideeen ,ik ben er van overtuigd dat als het product echt zo goed gaat dan je beweert er binnenkort een hele reeks Mecca producten op de markt gaan komen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vernam uit goede bron dat er nog ander Jihaad-offensieven tegen Coca-cola op stapel staan:
De PVDA-Ael start een productielijn Red Lull De Joodse gemeenschap lanceert Keppel Schweppes Het VB gooit Spa Stika op de markt De katholieke zuil zoekt haar zieleheil in Aquarius Benedictus (gebotteld in blauw witte Lourdesbeeldjes, maar dat product is niet geheel nieuw) De VLD probeert zelfs meerdere artikels te pushen: Aqua Liberale, en recentelijk Liberaal Appel(tise) ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Burgemeester
|
![]() Als merknaam gaat dat niet aanslaan vrees ik.
Openlijk engagement schrikt de modale consumenten af volgens mij, hoe sympathiek ik het initiatief ook vind. Tenzij ze marketingmethodes gebruiken die hen op moslimmarkten excommuniceert. Zeggen dat de "opbrengst gaat naar" lijkt me daarbij alvast een slechte start. Hoe moeilijk is het soms al niet om iets voor een goed doel verkocht te krijgen? Waarom niet "Freedom Coke" of zo? Een beetje de Amerikaanse trots inpikken? (ietwat analoog aan het voorstel van Saddam destijds om ontwikkelingshulp aan de VS aan te bieden). Coca Cola houdt zijn engagement verdoken. Per slot van rekening is het nog altijd Coca Cola en niet "Capitol Hillcola" of "Pentagon Cola". En dan nog wat irrationele brol van mijnentwege: "Rumsfeld Cola", dat zou nog iets kunnen hebben ,-), hoewel ik er voor pas. Iemand zin in "Vatican Cola", "Blauwvoet Cola", "Tiananmen Cola", "Spirit Cola", "Groene Cola", "Social Cola", ... ? Waarom zou ik Mecca Cola drinken, als ze me niet binnenlaten in de moskee?
![]() |
#19 |
Burgemeester
|
![]() En Vivant heeft zijn bier.
Maar dat is geen grap ![]()
![]() |
#20 |
Burgemeester
|
![]() Jihad is even verwerpelijk als zionisme, daar mot ik geen pap van