![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Niet echt verrassend, want de traditionele keuze om als running mate iemand met een tegengesteld profiel te kiezen. Hopelijk helpt het de Democraten om Bush en Cheney te verslaan...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De keuze van een running mate is aanleiding voor wat attentie, wat nooit slecht is in een campagne.
Maar de running mate heeft nagenoeg nooit invloed op de keuze van de kiezer. Hij kiest duidelijk voor een President, niet voor een vice-President. 1984 : Walter Mondale had een opmerkelijke keuze van running mate, namelijk een vrouw (Geraldine Ferraro), maar is niet verkozen. 1988 : Bush Senior had een belachelijke figuur als running mate (Dan Quale), en is toch verkozen. De voorbeelden zijn legio. Hoedanook : Hopelijk helpt het de Democraten niet om Bush en Cheney te verslaan... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() In deze geval zal het zeker zijn invloed hebben..wacht maar. Kerry en John zijn net twee tegengestelde polen en die de twee type democratische kiezers kunnen verleiden..rijk en arm.. En zeer goed zet naar mijn mening.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Het belang van complementaire kandidaten wordt de laatste jaren inderdaad betwijfeld. Zo kwamen Clinton en Gore uit buurstaten (Arkansas en Tennessee) en hebben Bush en Cheney beiden een erg conservatief imago - en toch schopten beide duo's het tot president en vice-president. Misschien wil Kerry niets aan het toeval overlaten en grijpt hij daarom toch terug naar de vroegere traditionele logica?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Back on topic: Het is gewoon zo dat de invloed van een running mate op de kiezer zeer beperkt is. De kiezer gaat voor een Presidentskandidaat, niet voor diens running mate. Dat is altijd al zo gebleken. Het gaat tussen Bush en Kerry, niet tussen Cheney en Edwards. En ik duim voor Bush, zoals jullie ondertussen al weten. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Probleem is bij u dat je altijd in herhaling valt en uw theoriën alleen maar cliche zijn en saai beginnen worden...en dan spreken we niet eens over de juistheid ervan gezien uw propagandabronnen...vandaar.... Het gaat hier over...Kerry&Edwards..wat degelijk in de Democratische kant wel heel veel invloed heeft..maar ik geef u gelijk..ik zou niet teveel rekenen op Cheney's politiekvoering daar ze helemaal gezien de laatste persperikelen de verkeerde kanten opgaat..ik zou zeggen..read the f... news first !! ![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
De running mate heeft steeds dat effect dat zijn benoeming tijdelijk attentie geeft aan de campagne, wat altijd meegenomen is. En tenslotte (voor de zoveelste keer): probeer meer inhoudelijk te antwoorden. Anders hou ik op met te reageren, het kinderspel interesseert mijn niet. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik vind het een bijzonder grappige keuze als je in acht neemt hoe die twee elkaar's ballen hebben afgebeten in de pers over de laatste maanden.
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Vreemdeling
|
![]() Als je deze Amerikaanse collage zou zien van de 2 John's en je zou ze niet kennen, zou je denken dat ze een andere dan werkrelatie hebben
![]() ![]()