Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 juli 2004, 15:14   #1
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kerry kiest John Edwards als running mate

WASHINGTON - In de Verenigde Staten heeft de democratische presidentskandidaat, John Kerry, senator John Edwards gekozen als kandidaat-vice-president.

[size=2]John Edwards[/size]

De 51-jarige Kerry, senator uit North Carolina, heeft het aanbod aanvaard. Dat heeft het persbureau AP uit betrouwbare bron vernomen.

Edwards zelf probeerde eerder dit jaar om zelf de presidentskandidaat voor de Democratische Partij te worden. Maar in maart trok ie zich terug uit de race. Tijdens de voorverkiezingen boekte hij alleen in Zuid-Carolina een overwinning.

Met Edwards, op dit moment senator in Noord-Carolina, kiest Kerry voor de tegenpool van zichzelf. Op die manier probeert hij zoveel mogelijk steun te verkrijgen. Kerry wordt algemeen beschouwd als een elitaire figuur uit het rijke noordoosten, terwijl Edwards eerder doorgaat voor de gewone jongen van het volk uit het zuiden. In zekere zin doet Edwards denken aan Bill Clinton in z'n beginperiode: snel, vlot in de media en met een jongensachtig en dynamisch imago. Net als Clinton heeft hij zich uit een arm gezin opgewerkt tot een rijk en succesvol advocaat. BELGA
Oud 6 juli 2004, 15:28   #2
dronyon
Lokaal Raadslid

dronyon's schermafbeelding

Standaard

Niet echt verrassend, want de traditionele keuze om als running mate iemand met een tegengesteld profiel te kiezen. Hopelijk helpt het de Democraten om Bush en Cheney te verslaan...
dronyon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2004, 15:39   #3
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De keuze van een running mate is aanleiding voor wat attentie, wat nooit slecht is in een campagne.
Maar de running mate heeft nagenoeg nooit invloed op de keuze van de kiezer. Hij kiest duidelijk voor een President, niet voor een vice-President.

1984 : Walter Mondale had een opmerkelijke keuze van running mate, namelijk een vrouw (Geraldine Ferraro), maar is niet verkozen.
1988 : Bush Senior had een belachelijke figuur als running mate (Dan Quale), en is toch verkozen.

De voorbeelden zijn legio.

Hoedanook : Hopelijk helpt het de Democraten niet om Bush en Cheney te verslaan...

Oud 6 juli 2004, 15:44   #4
neruda
Banneling

neruda's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
De keuze van een running mate is aanleiding voor wat attentie, wat nooit slecht is in een campagne.
Maar de running mate heeft nagenoeg nooit invloed op de keuze van de kiezer. Hij kiest duidelijk voor een President, niet voor een vice-President.

1984 : Walter Mondale had een opmerkelijke keuze van running mate, namelijk een vrouw (Geraldine Ferraro), maar is niet verkozen.
1988 : Bush Senior had een belachelijke figuur als running mate (Dan Quale), en is toch verkozen.

De voorbeelden zijn legio.

Hoedanook : Hopelijk helpt het de Democraten niet om Bush en Cheney te verslaan...

weer appellen en peren aan 't vergelijken , Antoontje ?

In deze geval zal het zeker zijn invloed hebben..wacht maar.
Kerry en John zijn net twee tegengestelde polen en die de twee type democratische kiezers kunnen verleiden..rijk en arm..
En zeer goed zet naar mijn mening..
neruda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2004, 15:48   #5
dronyon
Lokaal Raadslid

dronyon's schermafbeelding

Standaard

Het belang van complementaire kandidaten wordt de laatste jaren inderdaad betwijfeld. Zo kwamen Clinton en Gore uit buurstaten (Arkansas en Tennessee) en hebben Bush en Cheney beiden een erg conservatief imago - en toch schopten beide duo's het tot president en vice-president. Misschien wil Kerry niets aan het toeval overlaten en grijpt hij daarom toch terug naar de vroegere traditionele logica?
dronyon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2004, 12:29   #6
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door neruda
Neruda, kun je dat soort idiote opmerkingen niet voor eens en altijd achterwege laten? Dank bij voorbaat.

Back on topic:

Het is gewoon zo dat de invloed van een running mate op de kiezer zeer beperkt is. De kiezer gaat voor een Presidentskandidaat, niet voor diens running mate. Dat is altijd al zo gebleken.

Het gaat tussen Bush en Kerry, niet tussen Cheney en Edwards.

En ik duim voor Bush, zoals jullie ondertussen al weten.
Oud 7 juli 2004, 12:40   #7
neruda
Banneling

neruda's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Neruda, kun je dat soort idiote opmerkingen niet voor eens en altijd achterwege laten? Dank bij voorbaat.

Back on topic:

Het is gewoon zo dat de invloed van een running mate op de kiezer zeer beperkt is. De kiezer gaat voor een Presidentskandidaat, niet voor diens running mate. Dat is altijd al zo gebleken.

Probleem is bij u dat je altijd in herhaling valt en uw theoriën alleen maar cliche zijn en saai beginnen worden...en dan spreken we niet eens over de juistheid ervan gezien uw propagandabronnen...vandaar....

Het gaat hier over...Kerry&Edwards..wat degelijk in de Democratische kant wel heel veel invloed heeft..maar ik geef u gelijk..ik zou niet teveel rekenen op Cheney's politiekvoering daar ze helemaal gezien de laatste persperikelen de verkeerde kanten opgaat..ik zou zeggen..read the f... news first !! ....
neruda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2004, 12:47   #8
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

Back on topic:

Probleem is bij u dat je altijd in herhaling valt en uw theoriën alleen maar cliche zijn en saai beginnen worden...en dan spreken we niet eens over de juistheid ervan gezien uw propagandabronnen...vandaar........
Je kunt het niet laten, hé?

Citaat:
Het gaat hier over...Kerry&Edwards..wat degelijk in de Democratische kant wel heel veel invloed heeft..maar ik geef u gelijk..ik zou niet teveel rekenen op Cheney's politiekvoering daar ze helemaal gezien de laatste persperikelen de verkeerde kanten opgaat..ik zou zeggen..read the f... news first !! ....
Opnieuw : de running-mates hebben over de verkiezingen van de laatste 100 jaar nagenoeg geen invloed gehad, want een kiezer kiest een President, geen Vice-President.

De running mate heeft steeds dat effect dat zijn benoeming tijdelijk attentie geeft aan de campagne, wat altijd meegenomen is.

En tenslotte (voor de zoveelste keer): probeer meer inhoudelijk te antwoorden. Anders hou ik op met te reageren, het kinderspel interesseert mijn niet.
Oud 7 juli 2004, 16:53   #9
H. Guderian
Banneling

H. Guderian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Probleem is bij u dat je altijd in herhaling valt en uw theoriën alleen maar cliche zijn en saai beginnen worden...en dan spreken we niet eens over de juistheid ervan gezien uw propagandabronnen...vandaar....
H. Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2004, 19:05   #10
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Ik vind het een bijzonder grappige keuze als je in acht neemt hoe die twee elkaar's ballen hebben afgebeten in de pers over de laatste maanden.
Oud 8 juli 2004, 10:33   #11
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Ik vind het een bijzonder grappige keuze als je in acht neemt hoe die twee elkaar's ballen hebben afgebeten in de pers over de laatste maanden.
Mja, maar dat is nu eenmaak zo in de politiek, hé?
Oud 8 juli 2004, 10:40   #12
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Mja, maar dat is nu eenmaak zo in de politiek, hé?
zoiets als dit bedoel je:
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2004, 22:39   #13
Roald
Vreemdeling

Roald's schermafbeelding

Standaard

Als je deze Amerikaanse collage zou zien van de 2 John's en je zou ze niet kennen, zou je denken dat ze een andere dan werkrelatie hebben Wat zou de gemiddelde Amerikaan hier nou van denken? Ze raakte al helemaal van slag met de borst van Janet Jackson.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be