![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() http://www.hln.be/hln/nl/943/Consume...diejaren.dhtml
![]() Ze zitten werkelijk aan de grond. Deze bijdragen soeperen ze direct op. En aan diegenen die gestort hebben zeggen ze op een gegeven moment: uw pensioenleeftijd is nu niet langer 65 of 67 maar 75. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zou daar eens deftige berekeningen op willen zien.
Want dat lijkt me een zeer sociale maatregel te zijn. Want hij is niet geschikt voor de privé-gepensioneerde die toch al zijn mager maximum (is dat 1700 euro netto per maand ?) heeft. Maar het is wel geschikt voor wie een lager bedrag heeft, om zo aan die 1700 te hopen te geraken. Verder zie ik graag de berekening: je betaalt 1000 euro netto voor een "extra jaar". Maar hoeveel extra pensioen levert dat op ? Als je dat 10 euro extra per maand oplevert, dan begin je pas winst te maken na 100 maanden. Iets anders is het (vind ik) voor die ambtenaren die een hoger pensioen hebben dan die 1700 euro netto. ( in tegenstelling tot vb. na een gemengde loopbaan, of voor de laagste lonen uit die categorie - alhoewel ik geen idee heb hoeveel pensioen een gewone postbode, de laagste graad in het leger, ... bla bla ... wel heeft). Een pensioen dat die 1700 (ruim) overschrijdt, moet niets extra afkopen; die moet gewoon maar langer werken. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 15 september 2016 om 09:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het max pensioen voor een alleenstaande in de privé is 1.600 Euro/maand. Om dat te bekomen moet je gedurende 45 jaar elk jaar minimum 55.000 Euro verdiend hebben. Niet velen hebben dit bedrag, zelfs weinige ceo's!!!! De bovengrens vd privé is de ondergrens in de ambtenarij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar iemand van Cater Pilar of vandaag Douwe Egberts krijgt die kans niet meer om tot zijn 67ste te werken!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Die mensen zijn kansloos op de arbeidsmarkt.
De gemiddelde leeftijd vd meeste bedrijven is 45 jaar! 50+ hebben nauwelijks kans om OOIT nog 1 dag te mogen werken. Vast werk kunnen ze op hun buik schrijven. Vergeet niet dat Belgische werklozen niet alleen met elkaar concurreren (er komen er dagelijks bij) maar denk ook aan de globalisatie (waarom worden polen in Engeland doodgeslagen?). U bent statutair? Nooit crisis? Laatst gewijzigd door demonen : 15 september 2016 om 13:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dan zit ge al over de 70 en dus kort bij de gemiddelde levensverwachting. Ik vond het niet de moeite om het risico te nemen dat ik mijn pensioen niet haalde en alle geld dus verdwenen was uit de erfenis voor mijn kinderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nogmaals het voorbeeldje: het gemiddeld privé pensioen, daar zitten ook pensioenen bij van echtgenotes die slechts vier vijf jaar gewerkt hebben, en voor de rest huismoeder waren. Eerlijke berekeningen maken, dat is andere koek dan hetgeen jij hier komt doen. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Come to think of it, als ik vandaag ophoud met bijleren, dan hoef ik op mijn 50e zelfs mijn huidige job niet meer proberen doen. On topic, ik vraag mij ook af wat in de praktijk de gevolgen zijn, en hoe jaren worden verrekend waarin ik geen inkomsten had... Laatst gewijzigd door Nyquist : 15 september 2016 om 14:17. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iemand die leugens vertelt is een .... Iemand die systematisch leugens plaatst op dit forum is een ... .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Waarin is het twee maal een leugen?
Laatst gewijzigd door Sukkelaar : 15 september 2016 om 15:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jouw nick is sukkelaar; je zal dan toch wel weten uit te vissen welke de twee leugens zijn.
Citaat:
Citaat:
En hoe bekwamer ze zijn, en energieker, hoe meer kansen. Ik beweer niet dat ze garanties hebben. Spijtig genoeg: dat is niet mogelijk. .
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bovendien gaat hem weer of topic.
't Gaat hier over het betalen aan de sociale zekerheid in ruil voor gelijkgestelde jaren omdat je niet kon werken en studeren tegelijk. .
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hij geeft die garantie wel, U niet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik meen dat BDW het had over werklozen die tot hun 27 op de universiteit gezeten hebben.
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() Private jobcreatie zorgt voor extra koopkracht en het is deze aantrekkende binnenlandse vraag die de economische groei helpt te dragen. Een belangrijke negatieve kanttekening is dat de beroepsbevolking even snel stijgt als het aantal jobs. De werkgelegenheidsgraad blijft daarom haperen rond de 66%, wat een stuk onder het Europese gemiddelde is, en te laag om de vergrijzing te kunnen betalen.
http://trends.knack.be/economie/bedr...al-752931.html |
![]() |
![]() |