![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Onderhoudsplicht voor zorgbehoevende ouders: afschaffen? | |||
Afschaffen |
![]() ![]() ![]() |
5 | 50,00% |
niet afschaffen |
![]() ![]() ![]() |
1 | 10,00% |
niet afschaffen maar voor iedereen overal dezelfde criteria |
![]() ![]() ![]() |
1 | 10,00% |
andere (leg uit) |
![]() ![]() ![]() |
3 | 30,00% |
Aantal stemmers: 10. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Banneling
|
![]() Standpunt van Groen:
Citaat:
Wat is het standpunt van de andere partijen? Persoonlijk ben ik voor de proportionele onderhoudsplicht op basis van vermogen (van de kinderen en van de ouders) Dat afschaffen vind ik tegen de familiale band en een depreciatie van de familie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het gaat niet op dat je mensen die je jeugd tot een hel gemaakt hebben, ook nog eens moet gaan onderhouden als ze oud zijn. Voor de rest, mensen die hun ouders graag zien, zullen die uit hun eigen wel helpen, of dit nu verplicht is of niet, en dit naar gelang hun financiële middelen.
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En wat met haar allochtone kiezers die massaal hun behoeftige ouders 'herenigen'? Ook op kap van de belastingbetaler? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
proportioneel klinkt leuk maar waarom iemand die hard werkt, zuinig leeft en spaart meer laten betalen dan broer die alles door ramen en vensters gooit? en schenkingen wil bomma iets aan kleinkinderen geven dan zou dat dus niet meer kunnen in het groensche voorstel? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Weigeringen zouden voor de rechtbank kunnen behandeld worden...en worden dat waarschijnlijk nu ook al.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb geen probleem om mijn ouders bij te springen, op konditie dat er dan van mijn loon geen RSZ meer afgehouden wordt, waar nu de overheid, en een legertje profiteurs schoon weer mee spelen.
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
dit is dus een regelrechte schande!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Je kunt talloze constructies verzinnen.
mijn gedacht: we betalen genoeg belastingen dus daarvan moet het onderhoud voorzien worden ongeacht het vermogen vd ouderlingen. hun vermogen mag aangesproken worden maar als zij kiezen alles weg te geven is dat hun recht maar blijven ze evenveel rechten behouden als de nietvermogende ouderling. kinderen, kleinkinderen mogen bijspringen maar mogen niet gedwongen wrdoen |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() Ik ken voldoende mensen wiens ouders het niet verdienen om door de kinderen geholpen te worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Onderhoudsplicht? Als ik niet voor mijn ouders wil zorgen, dan doe ik dat niet. Wat mensen er van vinden dat interesseert mij niet.
Ik sta altijd klaar voor mijn ouders, daar niet van hoor. Maar zoals Восход-1 al zei, sommige ouders verdienen het niet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Minister
|
![]() Nee, dat staat in mijn programma.
![]() Bij Groen! moet je daar niet op rekenen. ![]()
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Indien uw ouders onvermogend zijn en vb. in een bejaardentehuis worden opgenomen, dan heb jij niks te kiezen of je wil bijdragen of niet. Dan zal het OCMW het wel netjes van je loon afhouden.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je begrijpt wel, dat het nu gedaan moet zijn met luilekkerland waarin mensen met vermogen de fondsen van de commons mogen uitputten. Eerst de eigen fondsen uitputten. Mensen met fondsen hebben overigens geen onderhoudsgeld van kinderen nodig, dus daar gaat het eigenlijk ook weeral niet om. Alles tijdig wegschenken aan de kinderen en dan onderhouden moeten worden door de gemeenschap is ook al een van die mogelijke perfide constructies. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
Banneling
|
![]() [quote]
Citaat:
Bij mij zullen ze alletwee moeten meebetalen. Tenzij iemand vrijgesteld wordt voor onvermogen. Daar is dan toch feitelijk niets te halen. Je kan een steen niet uitwringen. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Je kan anderzijds ook je kinderen niet (helemaal) onterven, dus dat werkt naar beide kanten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
en hoever wil je "eigen fondsen uitputten" doortrekken? moetne de kinderen op hun 60e hun pas afbetaalde woning verplicht verkopen om het rusthuis van schoonma te betalen? Citaat:
het kan niet dat kinders financieel in de problemen komen Citaat:
op dat huis is al op tientallen manieren belastingen betaald en dan zijn ze nog eens met een pak weg (ge wordt ziek als ge dat uitrekent) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat: