![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
|
![]() Wat men ook moge beweren van deze zeer veilige tunnel . Ik vind een dergelijk betonnen inkeping in een tunnelwand met een frontale hoek
van 90 ° helemaal niet zo veilig , zeker niet in de deze rijrichting . Mocht die uitvoer of pechstrook eindigen met een vloeiende inloop ipv een scherpe hoek van 90 ° dan kon een dergelijk frontale impacht nooit hebben plaats gevonden . dan was een aanrijding met de tunnelwand amper een schamp en schaaf aanrijding waarvan de impact stukken lager zou zijn . Zelfs bij een schaafaanrijding van een tunnelwand en het kantelen van die bus zou nooit een dergelijk impact hebben gehad . |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
|
![]() Zeer zeker.
Maar dat is de spirit tegenwoordig. Zo overal van die zelfmoordpaaltjes/verkeersremmers/enz..te zetten en er nog trots op te zijn ook. Ze veroorzaken meer ongevallen dan ze voorkomen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Lokaal Raadslid
Geregistreerd: 7 augustus 2011
Berichten: 357
|
![]() Bomen langs de weg zijn ook levensgevaarlijk. Allemaal wegkappen dan maar?
Wat doet die trap in mijn huis trouwens? Dat is pas een MOORDENAAR!! Hoeveel moorden heeft een trap al niet op haar geweten?? Weg ermee! EDIT: Ja natuurlijk, in zo'n lang uitlopende bocht naar rechts grijpt zo'n groot groen vlak wel de aandacht. Ik acht het niet onwaarschijnlijk dat de chauffeur onwel is geworden, en in alle benauwdheid daar een veilige haven in zag. Het kost tragedies om dergelijke ontwerpfouten naar boven te brengen. EDIT 2: Zittende beroepen, en buschauffeurs horen daar zeker bij, zijn toch gevoeliger voor hartproblemen denk ik. Laatst gewijzigd door Knabbelaar : 15 maart 2012 om 02:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
|
![]() Citaat:
maar die trap is niet relevant in dit gesprek . Een dergelijk betonnen hoek in een relatief smalle tunnel is absoluut een geen veilig gegeven. en is zelfs in schril contrast tot de architectuur en ontwerp van de tunnelingang zelf . de ingang van de betonnen tunnelingang is zelfs zo vloeiend dat een fontale aanrijding met de tunnelingang onmogelijk is . je schapt er gewoon op af . en dan eenmaal binnen makt men scherpe hoeken tegen de rijrichting in , waar men frontaal kan tegen botsen . Ik vind dit niet veilig en zelfs een onverstandige creatie . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
|
![]() Goed gezien, Klarekijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
|
![]() Ze veroorzaken geen ongevallen. Ze maken de afloop slechter als zich een ongeval voordoet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister-President
Geregistreerd: 11 juni 2009
Locatie: Oost-Limburg
Berichten: 4.363
|
![]() Hoeveel draadjes komen er nog over die bus? Hier staan er ook al twee.
http://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210 Zitten de mods te dagdromen ofzo? ![]()
__________________
Wie het verleden niet kent, weet ook zijn toekomst niet !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
Geregistreerd: 7 maart 2012
Berichten: 644
|
![]() Citaat:
![]() Dat was ook het eerste dat mij opviel toen ik de tunnel te zien kreeg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
|
![]() Citaat:
Eentje gaat over de veiligheid van de tunnel Eentje gaat over de vraag of de politiek hier aan wat overdreven polulisme doet . en een ander over de ernst en medeleven van het ongeval voor mij zijn dat 3 totaal verschillende zaken . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
|
![]() Wat mij bv erg opvalt is de betonnen constructie bij de ingang van de tunnel . de vloeiende boogvom van het betonnen tunneleinde , tunnel ingang is zo vloeien dat een frontale aanrijding bijna onmogelijk is , en binnen in dan zo'n opstakels , niet te vatten .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
|
![]() Blijkbaar heeft de Zwitserse pers ook al veel kritiek over de constructie van de tunnel.
Laatst gewijzigd door giserke : 15 maart 2012 om 10:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Parlementsvoorzitter
Geregistreerd: 3 augustus 2007
Berichten: 2.064
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
Banneling
Geregistreerd: 8 februari 2011
Locatie: Marrakech aan 't Scheldt
Berichten: 9.999
|
![]() Citaat:
Blijkbaar heeft deze expert er ook al aan gedacht: Citaat:
Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 15 maart 2012 om 10:54. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
|
![]() Citaat:
Ik wil echter wel even bij melden dat achteraf bekeken men altijd makkelijk praten heeft. Was die bus tussen st. Luc en Sierre bij een bocht de ravijn ingedoken dan zaten we nu over vangrails langs bergwegen te praten... Het is nu eenmaal zo dat wat je ook doet, er zullen altijd ongevallen gebeuren. De middelen die we hebben om ongevallen te voorkomen of te beperken zijn nu eenmaal niet oneindig. Als men in Zwitserland alle plekken waar van de weg geraken tot een dodelijk ongeval kan leiden moet gaan aanpakken kan men het land wel dichtdoen... Als je die al tunnel gevaarlijk vindt, dan adviseer ik je van ook van de weg naar st. Luc weg te blijven. (toevallig heb ik die al eens gedaan...) Nu, men zal inderdaad wel maatregelen nemen. Bij een tunnel bij mij in de buurt heeft men voor een vergelijkbare muur een reeks vaten gevuld met water geplaatst.
__________________
step 1: Blame capitalism step 2: Adopt some policies to "fix things". step 3: When those policies make things worse, return to step 1. ... repeat ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
|
![]() Citaat:
sorry voor de opmerking . Als ik de inham zie zou ik bijna denken dat hij ontworpen is door een engelsman en dat die inham eerder gepast is om in de andere richting te rijden . de impact die nu heeft plaats gevonden zou nooit mogelijk zijn geweest. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
Geregistreerd: 8 februari 2011
Locatie: Marrakech aan 't Scheldt
Berichten: 9.999
|
![]() Citaat:
ik vrees dat de 90° muur in de nissen een gevolg zijn van bezuinigingsmaatregelen: een schuine uitrit voorzien zou een serieuze extra kost betekenen aan graafwerken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
|
![]() Citaat:
Je moet verschillende zaken tegen elkaar afwegen. Een ongeval als dit komt als een schok, juist omdat het zo zelden gebeurt. Maar omdat het zo zelden gebeurt ga je er ook bij planning niet echt rekening mee houden. Ik kan me de volgende dialoog inbeelden: "Als we deze muur nu eens schuin maken, dan zijn de gevolgen minder erg als er een bus frontaal op rijd". "Hoe vaak gebeurt dat, dat er een bus frontaal op een muur rijd?" "Euh, is eigenlijk nog nooit gebeurt". "Dan denk ik dat we ons geld beter aan andere dingen uitgeven..." Achteraf kan je mooit praten, maar tijdens de bouw van de tunnel heeft men de investeringen in veiligheid gewoon gebaseerd op wat men op dat moment wist...
__________________
step 1: Blame capitalism step 2: Adopt some policies to "fix things". step 3: When those policies make things worse, return to step 1. ... repeat ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
|
![]() Een serie watervaten werkt anders wel erg goed als het er om gaat een zwaar voertuig op te vangen.
__________________
step 1: Blame capitalism step 2: Adopt some policies to "fix things". step 3: When those policies make things worse, return to step 1. ... repeat ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
|
![]() Biervaten zijn beter geschikt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
|
![]() Citaat:
Maar bij een definitieve constructie als een tunnel dergelijk flaters bouwen en die beveiligen met een watervat vind ik wel een beetje de koe bij de staart nemen . |
|
![]() |
![]() |