Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 7 september 2003, 20:40   #1
Mustapha
Gouverneur

Mustapha's schermafbeelding

Standaard

Jawel DYAB ABOU JAHJAH

Hij spreekt vloeiend Nederlands. Hij spreekt nog beter Frans. Hij spreekt het beste Engels. Hij spreekt zijn moedertaal Arabisch.

Hij heeft een universitaire diploma. En is momenteel bezig aan een doctoraat in de politieke wetenschappen. Maw hij is zeer slim en laat het ook merken in discussieprogramma's en tackelt alles wat er valt te tackelen.

Hij respecteert de scheiding tussen kerk en staat (hoe hij deze discussie altijd wint, vind ik ongeloofelijk aan die man). Maar soit, hij is nog grotere voorstander van scheiding tussen kerk en staat dan de gemiddelde Belg.

Hij respecteert de Belgische grondwet als geen ander. +/- 750.000 vlaamsblokkers stemmen doen dat niet.

Hij heeft zich geïntegreerd in de maatschappelijke discussies.

Hij is Belg. (pech voor de tegenstanders, maar gerecht heeft nog altijd geen bewijs gevonden van de schijnhuwelijk).

Hij kan nog een goeie leraar worden voor de gemiddelde Belgische politieker en hen bijles geven "hoe verslaag ik mijn discussiepartner".

Hij heeft op zo'n korte tijd de allochtoonse bevolking politiek bewust gemaakt. De gemiddelde allochtoon kan nu uitleggen wat kamer, senaat, parlement etc inhoudt.

In het programma nachtwacht sloeg hij Etienne Vermeerch telkens keihard met een vlijmscherpe mes. Naar mijn inziens heeft Etienne Vermeerch zich vergist in de intelligentie van Dyab Abou Jahjah.
De hulp van de "objectieve" Jan leyers mocht niet baten.
Etiennes vernedering was fataal toen Sami Zemni (HET voorbeeld van integratie volgens sommige) erbij kwam zitten en met de zin "ik geef Abou Jahjah gelijk" begon.

Kan er mij nu iemand uitleggen wat m'n eindelijk wilt bedoelen met "integratie"????
Mustapha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2003, 11:29   #2
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Vlaamse Leeuw's schermafbeelding

Standaard

Volgens mij is hij Belg geworden omdat hij met een valse reden ons land is binnen gekomen, namelijk door te zeggen dat hij politiek vervolgd werd, maar eigenlijk was hij een economisch vluchteling. Maar verbeter me gerust als ik verkeerd ben.

N-VA voor 6.000.000 Vlamingen!!!
Vlaamse Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2003, 15:22   #3
Rudi Dierick
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mustapha
Jawel DYAB ABOU JAHJAH

Hij spreekt vloeiend Nederlands. Hij spreekt nog beter Frans. Hij spreekt het beste Engels. Hij spreekt zijn moedertaal Arabisch.

Hij heeft een universitaire diploma. En is momenteel bezig aan een doctoraat in de politieke wetenschappen. Maw hij is zeer slim en laat het ook merken in discussieprogramma's en tackelt alles wat er valt te tackelen.

Hij respecteert de scheiding tussen kerk en staat (hoe hij deze discussie altijd wint, vind ik ongeloofelijk aan die man). Maar soit, hij is nog grotere voorstander van scheiding tussen kerk en staat dan de gemiddelde Belg.

Hij respecteert de Belgische grondwet als geen ander. +/- 750.000 vlaamsblokkers stemmen doen dat niet.

Hij is Belg. (pech voor de tegenstanders, maar gerecht heeft nog altijd geen bewijs gevonden van de schijnhuwelijk).

Hij kan nog een goeie leraar worden voor de gemiddelde Belgische politieker en hen bijles geven "hoe verslaag ik mijn discussiepartner".

Hij heeft op zo'n korte tijd de allochtoonse bevolking politiek bewust gemaakt. De gemiddelde allochtoon kan nu uitleggen wat kamer, senaat, parlement etc inhoudt.

In het programma nachtwacht sloeg hij Etienne Vermeerch telkens keihard met een vlijmscherpe mes. Naar mijn inziens heeft Etienne Vermeerch zich vergist in de intelligentie van Dyab Abou Jahjah.
Etiennes vernedering was fataal toen Sami Zemni (HET voorbeeld van integratie volgens sommige) erbij kwam zitten en met de zin "ik geef Abou Jahjah gelijk" begon.

Kan er mij nu iemand uitleggen wat m'n eindelijk wilt bedoelen met "integratie"????
Wedden voor 100 Euro dat ik expliciete, publiek bekende fouten kan aanwijzen in uw beweringen?

Voorbeeld: Jahjah heeft zelfd openlijk gestoeft dat hij valse verklaringen heeft afgelegd in zijn aanvraag voor een verblijfsvergunning. Hij heeft, overeenkomstig de wet, waarvan u beweert dat hij ze 100% naleeft, zelfs geen recht om hier te verblijven.

Over Sami Zemni: nogal wiedes, het CIE waarvan hij directeur is staat bekend als een marxistische denktank vol ideologische scherpslijpers die de intellektuele denktank achter de AEL zijn!
In vorige debatten opde website van het CIE heb ik zelfs moeten vaststellen dat zij NIET onvorowaardelijk respekt voor de Belgische wetgeving vragen, integendeel, in die gevallen waarin de sharia tegenstrijdig is met onze wet, zoud e sharia toch voorrang moeten krijgen voor CIE en AEL.

Joernalistiek was dat dus een grove fout van Leyers om twee spitsbroeders te latende batteren met een oudere en opvallend minder slagkrachtige persoon als vermeersch.
Rudi Dierick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2003, 18:35   #4
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In het programma nachtwacht sloeg hij Etienne Vermeerch telkens keihard met een vlijmscherpe mes
Door te beginnen roepen, te zeggen dat Vermeersch verkeerd uit de Koran citeerde en woorden uit hun verband rukte, door niet op de vragen te antwoorden en door naast de kwestie te praten, vind u dus dat Jahjah het debat won

Waarom de Vlaams Blok kiezers trouwens de grondwet niet zouden respecteren vraag ik mij ook wel af?
Scheiding kerk en staat

Bovendien brengt deze man meer slechts mee voor de allochtone gemeenschap dan goeds, maar soit. U bent duidelijk een te hevig fan van de man om dat in te zien.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2003, 18:41   #5
Nom@d
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuw
Volgens mij is hij Belg geworden omdat hij met een valse reden ons land is binnen gekomen, namelijk door te zeggen dat hij politiek vervolgd werd, maar eigenlijk was hij een economisch vluchteling. Maar verbeter me gerust als ik verkeerd ben.
is een economische vlucht geen goede reden om ergens anders een nieuw leven te beginnen?
en doe nu niet alsof jij echt iemand die politiek vervolgd wordt in zijn land
met open armen gaat ontvangen
Nom@d is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2003, 20:27   #6
Babeth
Gouverneur

Babeth's schermafbeelding

Standaard

En hij is slechts eentje op hoeveel andere migranten ??? Ik spreek ook vier talen vloeiend, wil gaan doctoreren in orto-pedagogiek, ben heel slim en kan goed discussiëren. En ik ben ook van buitenlandse afkomst.

So what ?

Maar hij is wel een agitator, die daar openlijk voor uitkomt, en wiens partij niet helemaal zo "grondwetrespecterend" is als u wel doet uitschijnen.
Oud 8 september 2003, 23:13   #7
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Waarom is jahjah altijd zo confronterend? Waarom houdt hij ervan vijanden te maken onder mensen die het eigenlijk wel goed menen met de migrantenbevolking?
sommige van zijn standpunten houden zeker steek, maar worden helaas overschaduwd door lapsussen zoals "het Arabisch derde taal maken van belgië" , "invoering van de shariah".
als Libanees zou hij moeten weten dat je de Sharia niet kunt invoeren in een land dat grotendeels Christelijk is en dat dit vooral een persoonlijke keuze moet zijn.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2003, 00:52   #8
Mustapha
Gouverneur

Standaard

Ja, en wat is nu integratie???
Oud 9 september 2003, 08:00   #9
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zie geen verschil tussen een politiek of een economisch vluchteling.
Als mensen in hun eigen land armoede, onvrede, corruptie en onveiligheid lijden, dingen waar wij ook voor op de vlucht zouden slagen, is dat mijns inziens OOK een gevolg van politiek.
Oud 9 september 2003, 08:07   #10
Calle
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Citaat:
Als mensen in hun eigen land armoede, onvrede, corruptie en onveiligheid lijden, dingen waar wij ook voor op de vlucht zouden slagen, is dat mijns inziens OOK een gevolg van politiek.
Dus liegen en eigenlijk schriftvervalsing plegen bij het invullen van officieele documenten mag ?
Calle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2003, 11:50   #11
Gorefest
Minister

Gorefest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Armoede, onvrede, corruptie en onveiligheid? Komt me bekend voor in België!
Oud 9 september 2003, 14:30   #12
Quicky
Gouverneur

Quicky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jawel DYAB ABOU JAHJAH

Goh, als ik dit allemaal lees zou ik zeggen dat deze "mens" gevaarlijker is al Hitler himself, maar ja, da is iets wat we allemaal al wisten hé...
Quicky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2003, 14:45   #13
michr.oscoop
Parlementslid

Standaard

Citaat:

Wat dop, ziekenkas, kindergeld en OCMW inhoudt weten ze al véél langer. Daar hadden ze Abu niet voor nodig.
In feite zouden ze een cordon sanitair moeten aanleggen rond Jahjah en zijn fundamentalisten-kliek. In afwachting van ze hier buiten te flikkeren natuurlijk, en dan kan die
intellectueel Zemni ineens meegaan. Hoe kun je nu intellectueel zijn en in een hoop onzin als de Koran geloven.
michr.oscoop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2003, 15:06   #14
Strop
Lokaal Raadslid

Strop's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jawel DYAB ABOU JAHJAH

De humor zou G Hoste niet misstaan!!! Maar ik kan nauwelijks lachen daar de situatie zo schrijnend is dat het huilen me nader staat. Abou JARJAR die geïntegreerd zou zijn. Het idee alleen al. Ik ken niemand die erger tegen de scheiding van Kerk en Staat is als hij... Alhoewel de Kerk is zijn Moskee niet...

Het is triestig zoiets te moeten lezen.

En voor uw laatste vraag: in ieder geval niet omstaanders aanmoedigen om in het arabisch "dood aan het westen en Israël" te gillen op een pro-Palestina betoging. (gezien op de berichtgeving van de Vrt, zelfs een gemeenteraadslid deed mee!!!) Een Turkse vriendin was zo vriendelijk te vertalen wat er geroepen werd. Jammer genoeg weet ik de data niet meer zodat ik geen tastbaarder bewijs dan mijn eigen woord kan geven. Ook de Pallieter heeft dit bericht.

Verzet begint met jezelf een vraag te stellen, en die dan aan iemand anders stellen.

Geen Vlaams geld meer voor Wallonië
Strop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2003, 15:25   #15
Mustapha
Gouverneur

Standaard

Ehe, en wat is nu integratie?
Oud 9 september 2003, 15:38   #16
@lpha
Parlementsvoorzitter

@lpha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Moslims zouden al eens kunnen beginnen met gewoon te doen inplaats van zich absoluut steeds te willen profileren als moslin. Dus laat die geitenwollen klederdracht en hoofddoekjes thuis of in de moskee.
En wanneer je opstap gaat in discotheken neem dan je zusters mee in gepaste outfit voor die gelegenheid

Integratie is toch zo eenvoudig!
@lpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2003, 19:02   #17
moon
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door @lpha
Citaat:

Moslims zouden al eens kunnen beginnen met gewoon te doen inplaats van zich absoluut steeds te willen profileren als moslin. Dus laat die geitenwollen klederdracht en hoofddoekjes thuis of in de moskee.
En wanneer je opstap gaat in discotheken neem dan je zusters mee in gepaste outfit voor die gelegenheid

dan heb je het niet over integratie maar assimilatie hé
waar trek je de grens? ik vind tatoeages en piercings en fluo gele tshirts ook lelijk en aanstootgevend, gaan we dat ook verbieden?
btw heb jij al marok in een dancing gezien gekleed zoals mensen vh taliban regime? ik nog niet zenne, ze doen nu toch al gewoon kledij aan
btw heb je er al eens bij stilgestaan dat de meisjes misschien geen behoefte hebben om uit te gaan in dancings, misschien gaan ze liever naar de film ofzo
ik ben geen marok en ik ga nooit uit naar dancings, ik vind dat gewoon niet leuk, betekent dat dan dat ik niet voldoende geempancipeerd ben?
ik vraag me af hoeveel mensen op dit forum uitgaan, ik heb gevoel dat er sommige hier constant zitten
moon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2003, 19:05   #18
coosie
Provinciaal Statenlid

coosie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Calle
Citaat:
Citaat:
Dus liegen en eigenlijk schriftvervalsing plegen bij het invullen van officieele documenten mag ?
Om een menswaardig leven te kunnen leiden zou ik het ook doen.

Cultuur eindigt waar racisme begint.
coosie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2003, 20:02   #19
@lpha
Parlementsvoorzitter

@lpha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moon
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door @lpha
Citaat:

dan heb je het niet over integratie maar assimilatie hé
waar trek je de grens? ik vind tatoeages en piercings en fluo gele tshirts ook lelijk en aanstootgevend, gaan we dat ook verbieden?
btw heb jij al marok in een dancing gezien gekleed zoals mensen vh taliban regime? ik nog niet zenne, ze doen nu toch al gewoon kledij aan
btw heb je er al eens bij stilgestaan dat de meisjes misschien geen behoefte hebben om uit te gaan in dancings, misschien gaan ze liever naar de film ofzo
ik ben geen marok en ik ga nooit uit naar dancings, ik vind dat gewoon niet leuk, betekent dat dan dat ik niet voldoende geempancipeerd ben?
ik vraag me af hoeveel mensen op dit forum uitgaan, ik heb gevoel dat er sommige hier constant zitten
Als jij dat assimilatie noemt dan is dat maar zo, wat is er trouwens mis mee?
Verder moet je eens tussen de regels proberen te lezen en niet alles letterlijk nemen. Ik heb het niet over kledingsvoorschriften en andere mode verschijnselen die ik ook niet altijd even geslaagt vind.
Dat die meisjes niet naar discotheken willen omdat ze er geen zin in hebben is flauwe kul. De realiteit is dat ze niet mogen en zeker niet zonder hoofddoekje en in modieuze kledij!
Of ga je nu het tegendeel beweren?
@lpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2003, 20:42   #20
't Beest
Vreemdeling

't Beest's schermafbeelding

Standaard

@lpha heeft gelijk
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door coosie
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Calle

Om een menswaardig leven te kunnen leiden zou ik het ook doen.
Dus, om een 'menswaardig leven' moogt ge criminele feiten plegen...? Doe zo verder
Als Dutroux zijn leven in de bak nie menswaardig vindt, kan ontsnappen en zich ergens anders vestigen en nationaliseren door schrifvervalsing.......da kan zo maar of wa?
Feit is dat als ge hier binnekomt en nationaliseert, door gebruik te maken van criminele feiten, VERDIENT GE HET VERDOMME NIE OM BELG TE WORDEN!!! Zo mensen hun Belgisch bestaan en alle voordelen vandien, zijn gebaseerd op vervalsing en leugen en wij moeten da zomaar slikken...???
't Beest is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be