![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() 't is weer zo ver. Achterlijke flikken tonnen weer hun ware gelaat.
http://www.standaard.be/artikel/deta...20626_00201293 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Staatssecretaris
|
![]() Dan doen ze eens aan sport om hun conditie op te krikken en het is weer niet goed.
Serieus: Goed dat deze eruit gewied worden. Bedenk dat het systeem dan toch werkt in dit geval, en ze niet gewoon overgeplaatst worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ik me goed herinner, is dit geval reeds besproken in een draad, toen de feiten aan het licht kwamen.
Nu gaan we nog eens een draadje doornemen, alleen maar omdat nu in de pers aangekondigd is dat het proces er aan zit te komen. Binnen drie maanden of zo, is het proces daar, en dan gaan we nog eens alles herhalen. Ik zal dus maar meedoen: wie zijn gat verbrandt, moet op de blaren zitten. Wie gratuit geweld gebruikt, moet zeker en vast een tijdje in den bak. Men zevert deze dagen ook in de gazet over geweld tussen partners. Ze moeten daar niet over zeveren: geweld is geweld; bewezen geweld zou behoudens grote uitzondering voor de rechtbank moeten leiden tot een tijd gevangenis. (afgezien dat ik niet begrijp dat iemand bij zijn partner blijft, vanaf het ogenblik dat zijn/haar frank valt dat er geweld zit aan te komen ...) Voor onze flikken van de metro hier: ook hun bazen mogen eens op de rooster gelegd worden. Zij zijn chefs, zij moeten controleren. En in het parlement mag eens gebakkeleid worden over de acceptatie van geweld allerhande in de maatschappij. Hoelang melken ze al over geweld door voetbalhooligans? Hoeveel zitten er van in den bak ? .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |