![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Onverdachte bron: De Zorgen.
Zwangere vrouwen worden opengenseden, de foetus weggegooid en dan de vrouw geëxecuteerd. link: http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Bui...afkampen.dhtml titel: Gruwelijke tekeningen vertellen over het leven in Noord-Koreaanse strafkampen tekst voor als later de link niet meer zou werken: Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Europees Commissaris
|
![]() Moge China en Noord-Korea zo snel mogelijk vallen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() China is inderdaad niet Noord-Korea, verre van.
En als communist voel ik me hoegenaamd in de verste verte niet verwant met het regime van Noord-Korea. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() NK is een monarchie. Meer moet er niet worden gezegd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Geen vrijheid van meningsuiting (zie ook de problemen die Google en Microsoft ondervinden), geen vrijheid van religie (enkel de officiële staatsinstellingen), geen persvrijheid (maar wel al goed verbeterd), de éénkindspolitiek, geen onafhankelijke vakbonden, ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als ik aan Rusland denk dan zijn enkele dingen die hier bestaan, daar volstrekt onwenselijk. Aan wat ik van China weet en hoor te zien, heeft dat land een vrij stricte begeleiding nodig om in het juiste spoor te geraken. Niet dat ik alle dingen die daar aan de gang zijn als noodzakelijk of wenselijk zie. Maar pakweg een vrijheid van religie met een land met die hoeveelheden moslims, Tibetaanse theocraten en hoge concentraties aan oud bijgeloof is zeker niet wenselijk. Het klinkt mooi, om je confessie in een mooi gebedshuis beoefenen, maar een land dat tracht te industrialiseren en technologiseren overlaten aan grote groepen paleo-gelovigen is zeker niet iets wat je wil doen. Een-kindpolitiek ken ik niet voldoende om er commentaar op te geven. Het zorgt inderdaad voor wantoestanden (vandaar dat er uitzonderingen zijn voor dochters in het platteland, dacht ik), maar om dit nu fundamentele vrijheidsberoving te noemen gaat te ver. Ingaan op het hormonaal gebaseerd egoisme van gezinsdronken ouders kan snel een heel schadelijke populatiedynamiek genereren. Als je al moeite hebt met heel je land tot degelijk niveau op te krikken moeten daar niet nog meer mensen bij, zeker niet uit onontwikkelde gebieden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik spreek dan ook niet over politieke vrijheid of democratie of zo'n dingen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
Banneling
|
![]() Nee, maar beter dan Rusland.
Citaat:
Citaat:
En bidden, dat kan men thuis ook. Citaat:
Grote hoeveelheden mensen willen eten, drinken, werk, scholing, ziekenzorg en sociale zekerheid. Dat bereikt men niet met vrijheidjes he. Integendeel, geef vrijheid aan een grote massa ongeschoolden en ongecultuurden en je zal problemen verkrijgen. Mao's sprong was inderdaad een brutaal en met de losse hand gedaan iets met enorm veel fouten, maar het land werd alsnog geindustrialiseerd en de hongersnoden die daarvoor veelvuldig aanwezig waren hielden als dusdanig op met hun bestaan. Verder kan je verschillende manieren van opkrikken allemaal niet over 1 kant scheren. En nogmaals: wil je een goed leven voor de mensen moet je zaken als onderwijs en ziekenzorg en dus ook industrieel-wetenschappelijke ontwikkeling en productie stimuleren. DAN heb je iets om mee te bouwen. Idyllische maatschappijtjes zijn leuk, maar ze moeten niet komen bedelen voor antibiotica aan mijn voordeur als ze per se hun paleo-cultuur willen behouden. Laatst gewijzigd door Восход-1 : 29 juni 2012 om 13:43. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() Dat wij hier niet optimaal draaien heb ik reeds aangehaald. Wij hebben enorme problemen, zo spreken bijvoorbeeld onze zelfmoordcijfers.
Maar wij moeten, ondanks wat een aantal mensen vandaag voor wie de tamtam en de Large Hadron Collider evenwaardige cultuuruitingen zijn, ook kunnen toegeven dat wij een aantal problemen hebben kunnen overwinnen, waarmee sommige andere culturen vandaag nog kampen. En als iemand iets doet wat deze problemen zal overwinnen in een andere beschaving, dan juich ik dat toe. En dat gaat niet altijd even vlot, he. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||||
Europees Commissaris
|
![]() Tiens, nog zo'n land dat een lange communistische tijd heeft gekend.
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
En het is op die uitbuiting dat ons consumerisme draait. Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#14 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Je vergelijkt cultuur met theoretische wetenschap, en theoretische wetenschap met toegepaste wetenschap. De Large Hadron Collider is geen cultuuruiting, maar een apparaat om onderzoek te doen. Het was niet nodig om daarvoor alle tamtams te vernielen of buitenlandse invloeden te verwijderen. Economisch gezien is het vooral een geldverspilling op het moment. Industrie daarentegen produceert, in het beste geval levert dit meer welvaart op. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() Ik ken het probleem van de traditionele geneeskunde in China (ook het feit dat die geneeskunde bepaalde kwetsbare dier- en plantensoorten aantast), maar de opmars van een goed onderwijs (en zij hebben daar goed onderwijs) kan en zal zulke problemen van de kaart vegen.
In feite wil ik deze discussie enkel voortzetten als ik zeker van ben dat jij mijn "hautaine houding" niet voor een groot deel begrijpt. Een sterke industriele maatschappij is een conditio sine qua non voor een aantal zaken die nodig zijn opdat je bevolking niet zou sterven aan eenvoudig te bestrijden ziekten of honger. Dat ontkennen betekent simpelweg dat je van mij idyllisch in een bos mag wonen en leven op noten en bessen. Ik heb weinig tolerantie voor cryptoprimitivisten die vinden dat "het allemaal niet nodig is" maar wel hopen dat er medicatie bestaat eens ze ziek worden. Dat komt neer op zulke eenvoudige dingen voor mij en een nuancerend discours over de voordelen van noten en bessen tegenover een technologisch gesteunde ziekenzorg mogen ze van mij voeren op praatavondjes in de faculteit wijsbegeerte. Ik ga ook niet zitten praten over het feit of pissen op een wonde en er wat koeiendrek op doen beter is dan ontsmettingsmiddel en gaas. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En je vernietigt wel best de tamtam als mensen liever zitten te drummen in plaats van aan onderzoek of industriele ontwikkeling te doen. Het kan zijn dat het ene het andere niet uitsluit, maar religies met een hoog risico op creationisme en obscurantisme moeten het van mij niet te breed krijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Je maakt een stropop van religies. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() Japan valt met China niet te vergelijken. Ik zie weinig gelijkenissen eerlijk gezegd.
En ja, ze produceren consumptieprullaria. Dat is niet zo tof, nee. Maar het produceren ervan zorgt er wel voor dat hun industriele kennis en capaciteit kan uitbreiden en ze ervaring kunnen opdoen. Industrie in Europa begon ook met consumptiegoederen. En zoals ik zei: het ene land is het andere land niet. Het kan goed zijn dat daar sommige vrijheden niet wenselijk zijn. De vrijheid op godsdienst in Rusland is ook niet echt wenselijk als je het aan mij vraagt. |
![]() |
![]() |