Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 12 juli 2012, 22:49   #1
Kasumi
Banneling

Standaard Nieuwe immigratie politiek

Vreemdelingen zouden onder géén enkel beding eigenaar mogen worden van een stuk grond en/of huis.

Wanneer zij een zaak wensen te openen kan hij voor slechts 49% eigenaar zijn, 51% in handen van Belgen/Vlamingen.

De vreemdeling kan nooit de Belgische nationaliteit krijgen, onder geen enkel beding. Maar hij moet zich aan strenge visum regels houden, die maximaal voor een jaar verlengd kunnen worden. Wie illegaal wordt aangetroffen, word onmiddellijk gedeporteerd.

Onder geen enkel beding krijgt een vreemdeling financiële hulp voor wat dan ook.

Welke nieuwe maatregelen kunnen we nog zo treffen?
Kasumi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2012, 00:01   #2
Восход-1
Banneling

Standaard

"Japanners" die hun moedertaal niet beheersen en kemels maken zoals "immigratie politiek" onmiddellijk deporteren naar Baanadir.
Восход-1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2012, 00:19   #3
Kasumi
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht
"Japanners" die hun moedertaal niet beheersen en kemels maken zoals "immigratie politiek" onmiddellijk deporteren naar Baanadir.
En Russen verliezen hun paspoort en hebben nog 30 dagen de tijd om als toerist het land te bezichtigen en weer op te rotten.

Wat zou je nog allemaal bezoeken?
Oud 13 juli 2012, 14:37   #4
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Ik weet niet hoe het op dit ogenblik in Thailand gesteld is maar toen mijn kozijn er heen trok bijna 30 jaar geleden en er na enige tijd een goede job vond, was het hem niet toegestaan om daar enigerlei eigendom te verwerven.
Hij huwde later een Thaise, zij is de rechtmatige eigenaar van hun huis.
Hij heeft in feite niks (of misschien moet ik zeggen had, want ik ben hem volledig uit het oog verloren en heb geen idee hoe het er nu is).
Feit is dat het toen zo was, mogelijk nog is en dat die regels ook in andere landen gelden.

Ik vind het verkeerd te stellen dat buitenlanders de Belgische nationaliteit niet kunnen krijgen. Als zij hier ten minste drie jaar zijn, de taal geleerd hebben, zelfstandig leven (dus niet afhangen van weet ik veel wat voor instellingen) moet het voor hen mogelijk zijn Belg te worden. Zo gauw zij Belg zijn, hebben zij dezelfde rechten als geboren Belgen en kunnen dus o.a. eigendommen kopen. Zo gauw zij Belg zijn, mogen zij stemmen - zolang zij geen Belg zijn, hebben ze wat mij betreft niet het minste recht zich in onze politiek te mengen. Dat stemrecht voor vreemdelingen is gewoon absurd.
Oud 13 juli 2012, 20:22   #5
Kasumi
Banneling

Standaard

Het is daar nog steeds zo jammer genoeg. Maar op zich is dat geen slechte regeling, ook al ga ik er zelf last van ondervinden.

Je krijgt enkel een visum als je er werkt of studeert, dat jaarlijks verlengt kan worden. Zo hou je profiteurs buiten. Naar financiele steu moet je daar niet vraggen. Het zou wel wat soepeler mogen als je er jaren werkt qua eigendom, rechten en burgerschap.

Maar ook dat vreemdelingen slechts voor 49% eigenaar kunnen worden van een bedrijf is op zich niet verkeerd.
Oud 13 juli 2012, 21:29   #6
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Hoe rapper jij het afbolt, hoe liever. Ik zou er niet te lang mee wachten.
Oud 13 juli 2012, 23:15   #7
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Ik weet niet hoe het op dit ogenblik in Thailand gesteld is maar toen mijn kozijn er heen trok bijna 30 jaar geleden en er na enige tijd een goede job vond, was het hem niet toegestaan om daar enigerlei eigendom te verwerven.
Hij huwde later een Thaise, zij is de rechtmatige eigenaar van hun huis.
Hij heeft in feite niks (of misschien moet ik zeggen had, want ik ben hem volledig uit het oog verloren en heb geen idee hoe het er nu is).
Feit is dat het toen zo was, mogelijk nog is en dat die regels ook in andere landen gelden.

Ik vind het verkeerd te stellen dat buitenlanders de Belgische nationaliteit niet kunnen krijgen. Als zij hier ten minste drie jaar zijn, de taal geleerd hebben, zelfstandig leven (dus niet afhangen van weet ik veel wat voor instellingen) moet het voor hen mogelijk zijn Belg te worden. Zo gauw zij Belg zijn, hebben zij dezelfde rechten als geboren Belgen en kunnen dus o.a. eigendommen kopen. Zo gauw zij Belg zijn, mogen zij stemmen - zolang zij geen Belg zijn, hebben ze wat mij betreft niet het minste recht zich in onze politiek te mengen. Dat stemrecht voor vreemdelingen is gewoon absurd.
Niet 'gewoon' absurd; totaal absurd!
Welke waarde heeft de belgische nationaliteit nog als de vreemdelingen hier de lakens mogen uitdelen? Noppes. Moest mijn grootvader horen dat hier een bende moslims mee gaan beslissen wie burgemeester wordt. Hij draait zich om in zijn graf.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2012, 23:27   #8
Aligator
Minister

Aligator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kasumi Bekijk bericht
Vreemdelingen zouden onder géén enkel beding eigenaar mogen worden van een stuk grond en/of huis.

Wanneer zij een zaak wensen te openen kan hij voor slechts 49% eigenaar zijn, 51% in handen van Belgen/Vlamingen.

De vreemdeling kan nooit de Belgische nationaliteit krijgen, onder geen enkel beding. Maar hij moet zich aan strenge visum regels houden, die maximaal voor een jaar verlengd kunnen worden. Wie illegaal wordt aangetroffen, word onmiddellijk gedeporteerd.

Onder geen enkel beding krijgt een vreemdeling financiële hulp voor wat dan ook.

Lijkt wat op de Chinese immigratiewetten, nee ? In elk geval, wie voor strengere immigratiewetten ijvert, kan zich inspireren op deze die gangbaar zijn in landen als China en Turkije onderandere. Da's wat anders als hier .
Aligator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2012, 23:30   #9
Aligator
Minister

Aligator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Kasumi is veel redelijker als jijzelf. Die mag blijven, jij gaat beter weg.
Aligator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2012, 09:33   #10
Faolan
Vreemdeling

Standaard

Als je wil emigreren laat je eigen cultuur dan thuis
Leer de taal
Respecteer de wetgeving
Geen ocmw
geen familiehereniging, als je ze mist, ga dan terug.
dienstplicht voor mannelijke vreemdelingen in een speciaal daarvoor 'integratieafdeling' van het leger om integratie goed te kunnen opvolgen.
voor de vrouwen een integratiecursus MET examen. niet geslaagd = gratis busreis naar het moederland.

zo, dit lijken mij eerlijke en humane regels, niet?

Laatst gewijzigd door Faolan : 14 juli 2012 om 09:34.
Faolan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2012, 09:44   #11
Marxmannetje
Banneling

Standaard

Hoe ik het wil hebben:
- Je kan vloeiend en perfect de Nederlandse taal en hebt daarvoor een examen afgenomen
- Je woordenschat van Frans is uitgebreid en deftig
- Je hebt geen dubbel paspoort
- Je moet binnen het jaar woonachtig zijn, max. anderhalf jaar
- Je moet binnen het jaar al werk hebben
- Als je niet woonachtig bent, werk hebt, Nederlands en Frans onder de knie hebt en geen officiële burger bent van België, is het bek dicht tot je aan die eisen voldoet (wat dus wilt zeggen dat je niet moet klagen, zagen of protesteren tot je aan die eisen voldoet)
Marxmannetje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2012, 09:48   #12
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
drie jaar is nog minder dan een standaard expat-contract dat voor gewoonlijk vijf jaar wordt afgesloten. Ik ken mensen die mèt gezin vijf jaar in Saudi woonden en helemaal geen Saudier waren of wensten te zijn.

toen ik klein was moest een "vreemdeling" hier 25 jaar WONEN, de taal spreken vaste banden hebben opgebouwd en d�*n pas kon hij zich tot Belg laten naturalizeren.
Ik denk dat deze criteria best eens kunnen worden heringesteld. Dan heb je tenminste belgen die belgen zijn.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2012, 09:49   #13
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marxmannetje Bekijk bericht
Hoe ik het wil hebben:
- Je kan vloeiend en perfect de Nederlandse taal en hebt daarvoor een examen afgenomen
- Je woordenschat van Frans is uitgebreid en deftig
- Je hebt geen dubbel paspoort
- Je moet binnen het jaar woonachtig zijn, max. anderhalf jaar
- Je moet binnen het jaar al werk hebben
- Als je niet woonachtig bent, werk hebt, Nederlands en Frans onder de knie hebt en geen officiële burger bent van België, is het bek dicht tot je aan die eisen voldoet (wat dus wilt zeggen dat je niet moet klagen, zagen of protesteren tot je aan die eisen voldoet)
oeis... mijn tweede taal is Engels, en mijn Frans en Duits ondertussen een beetje schabouwelijk. Ben ik nu Nederlandse?

België is géén tweetalig land. Dit voorstel werd door de franstaligen indertijd afgewezen. Waarom zou men dan uitgebreide kennis van het Frans moeten hebben?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 14 juli 2012 om 09:51.
Oud 14 juli 2012, 10:08   #14
Marxmannetje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Waarom zou men dan uitgebreide kennis van het Frans moeten hebben?
Omdat iedereen Frans moet kunnen en ik dat ook nog altijd moet leren.
Oud 14 juli 2012, 10:10   #15
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marxmannetje Bekijk bericht
Omdat iedereen Frans moet kunnen en ik dat ook nog altijd moet leren.
waarom moet iedereen Frans kunnen?
Geldt de verplichte kennis van het Nederlands ook voor de Walen en franstalige Brusselaars

Oud 14 juli 2012, 10:15   #16
Marxmannetje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
waarom moet iedereen Frans kunnen?
Geldt de verplichte kennis van het Nederlands ook voor de Walen en franstalige Brusselaars
Ik veronderstel dat achter die laatste zin een vraagteken moet. Waarom iedereen Frans moet kunnen? Omdat ik ook van mening ben dat alle Franstaligen vloeiend Nederlands moeten kunnen.

Maar dat kan je apart discussieren, net als het standpunt van mijn migratiepolitiek die je daar geciteerd hebt.

Laatst gewijzigd door Marxmannetje : 14 juli 2012 om 10:15.
Oud 14 juli 2012, 10:22   #17
Zenit
Banneling

Standaard

Citaat:

Geen aanspraak op sociale rechten. Maw ze moeten zichzelf en hun herenigd gebroed zelf verzekeren. Uiteraard moet de hereniging zeer streng aan banden gelegd worden.
Zenit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2012, 10:27   #18
Marxmannetje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zenit Bekijk bericht
Geen aanspraak op sociale rechten. Maw ze moeten zichzelf en hun herenigd gebroed zelf verzekeren. Uiteraard moet de hereniging zeer streng aan banden gelegd worden.
Goed punt dat je daar naar voor brengt: de verzekering van hen en gezinshereniging die beiden inderdaad strenger moeten.
Oud 14 juli 2012, 10:28   #19
Zenit
Banneling

Standaard

Citaat:

Een systeem met quota.
Zeker het quotum moslimigranten moet heel laag blijven gezien de overlast die ze overal schoppen waar ze naartoe migreren.
Dus een max. van 2% moslims (over alle nationaliteiten heen).
Zenit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2012, 21:58   #20
Kasumi
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Met vol plezier.

Gij volgt nog wel, wetende hoe ongewenst je hier bent. Je gaat nog veel sneew zien in rechts Vlaanderen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be