Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 juli 2012, 12:37   #1
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard Saudi-Arabische tirannen furieus na Russische kritiek op hun mensenrechtensituatie

Dit is werkelijk te grappig. Saudi Arabië is het niet gewend kritiek te krijgen, de westerse landen behandelen dit brutale regime, dat in heel de wereld radicale Islam verspreidt, met een fluwelen handschoen. Nochtans onderdrukt dit regime z'n bevolking, en opposanten worden gemarteld en/of vermoord. Terzelfdertijd werpt Saudi ArabiË zich op als de kampioenen van democratie in Syrië, en bekritiseert het de Russische steun aan het Assad-regime.

Rusland vond dat het tijd was om de ontzettende hypocrisie van dat tirannieke regime eens blood te leggen, Rusland heeft in tegenstelling tot het Westen niets te verliezen want behoeft geen olie van dat land. De Saudi's hadden nog nooit zo'n openlijke kritiek over zich gekregen en zijn furieus. Ze noemen de Russische opmerlkingen een "onverantwoorde inmenging in de binenlandse aangelegenheden van Saudi Arabië". Dus het land dat zegt dat Assad moet opstappen en de rebellen bewapent die onlangs nog enkele Syrische regeringsleden hebben vermoord vindt opmerkingen over de mensenrechten in Saudi Arabië "inmenging in binnenlandse aangelegenheden".

Ondertussen blijven de VS en West-europa het gat likken van deze middeleeuwse fundamentalistische tirannie, dat onlangs ook troepen stuurde naar Bahrein (een ander tiranniek regime waar de VS een grote basis hebben) om daar betogingen in bloed te smoren.

http://www.aljazeera.com/news/middle...022468621.html

Saudi Arabia has condemned comments by Russia's human rights envoy on the situation in the kingdom as "hostile" and an unjustified interference in the kingdom's internal affairs, Saudi state media reported.

Russian Human Rights envoy Konstantin Dolgov expressed "great concern" about the situation in eastern Saudi Arabia following what he described as clashes between law enforcement and peaceful demonstrators in which two people were killed and more than 20 were wounded, according to the Russian Foreign Ministry website.

The Saudi interior ministry has said there were no clashes but that two people were killed by unknown assailants last Sunday in the east, where the country's minority Muslim Shia population is concentrated.

"The Kingdom learned with strong astonishment and surprise about the comment by the Russian Foreign Ministry's representative on human rights which represents a blatant and unjustified intervention... in the internal affairs of the kingdom," the Saudi news agency quoted a Foreign Ministry statement, attributed to an "official source", as saying on Saturday.

The agency said the government of Saudi Arabia condemned such comments as "hostile".

Dolgov had said that people in the Eastern Province of Saudi Arabia were protesting "against the existing, according to their opinion, impairment of the rights of the Shi'ite community on the part of the authorities of the Kingdom".

Laatst gewijzigd door tomm : 22 juli 2012 om 12:39.
tomm is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2012, 22:24   #2
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Waarom heb ik niets uit de media kunnen halen over het bloedige neerslaan van een demonstratie Saudie Arabie ? We beginnen steeds meer in een Orwell wereld te leven (!)
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2012, 11:45   #3
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Waarom heb ik niets uit de media kunnen halen over het bloedige neerslaan van een demonstratie Saudie Arabie ? We beginnen steeds meer in een Orwell wereld te leven (!)
omdat de Golf investeerders (in tal van mediabedrijven) dat niet leuk zouden vinden. En ook natuurlijk omdat de Saudi's de maten en olieleveranciers van het Westen zijn. Die mogen zich dus dat tikkeltje meer veroorloven.
Oud 23 juli 2012, 12:23   #4
Francientje
Minister

Standaard

Ja kijk, ik ga dus geen lans voor de Saudi's breken. Maar Rusland dat opkomt voor
mensenrechten is wel iets wat me even de adem beneemt.
Francientje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2012, 12:45   #5
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francientje Bekijk bericht
Ja kijk, ik ga dus geen lans voor de Saudi's breken. Maar Rusland dat opkomt voor
Ja, ja, dat zal wel.
Oud 23 juli 2012, 12:51   #6
Wiley E Coyote
Minister

Wiley E Coyote's schermafbeelding

Standaard

Hmmm, ik ben geen fan van dictaturen en monarchieën uit het Midden-Oosten, maar dit lijkt toch echt de pot die de ketel verwijt... Rusland is nu ook niet direct het toonbeeld van respect voor de mensenrechten...

En terwijl de Russen de Saoedi's verwijten maakt, blijven ze wel dictator Assad steunen... merkwaardig nietwaar? Is het misschien te verklaren door het feit dat geschiedkundig Damascus een Russische bondgenoot was en Riadh een Amerikaanse? Als er al sprake kan zijn over gerechtvaardigde verontwaardiging, dan is ze zeker selectief én hypocriet.
Wiley E Coyote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2012, 12:56   #7
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Mocht jij in het Midden-Oosten wonen, waar zou je welkom zijn denk je, en waar niet?
Oud 23 juli 2012, 13:07   #8
Восход-1
Banneling

Standaard

Ik zou welkom zijn in Syrie nu Assad aan de macht is. Mijn vader heeft nog bevoorradingsmissies naar Tartus gedaan vroeger. Zei dat het een veilige (veiliger dan sommige Russische steden, kan mij inbeelden dat het veiliger aanvoelt dan Brussel) en heel propere, al onverzorgde en typisch Arabische stad was.

In Israel zou ik welkom zijn daar het een seculier land is dat ook vol met Russische Joden is.

In Tripoli ben ik als klein kind geweest. Paar uurtjes maar, zijn gaan eten. Was toen warm, lege straten, maar niks aan de hand.

In veel van die plaatsen zou ik nu niet graag komen. Naar Saoedi-Arabie zou ik van mijn leven niet gaan. De Emiraten ook niet.

Laatst gewijzigd door Восход-1 : 23 juli 2012 om 13:08.
Восход-1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2012, 02:41   #9
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francientje Bekijk bericht
Het heeft duidelijk een cynisch kantje, ik denk dat dat ook bewust is, dat de Russen er een lachertje van maken (wat het in realiteit natuurlijk ook is, heel dat humanitaire discours, volgens mij parodiëren ze de Amerikanen). Hun bedoeling was overduidelijk de hypocrisie van het Saudische regime bloodleggen, iets wat de Saudi's duidelijk niet gewend zijn van de westerlingen, zelfs niet na 11/09.(ze beseffen dat in het Westen petrodollars voor alles gaan)

De VS echter blijven bloedserieus, zelfs al weet iedereen dat dit een land is dat verantwoordelijk is voor massieve mensenrechtenschendingen in heel de wereld.Ze volgen het patroon dat ze al decennialang (als het al niet eeuwenlang is) volgen, en de Britten voor hen: andere landen beschuldigen van wreedheden, om dan zelf nog veel wreder hun suprematie op te leggen.

Israel is slim genoeg om geen opmerkingen te maken over de mensenrechtenpolitiek van de Syrische regering, ze weten dat in heel de regio deze opmerkingen onmiddellijk getoetst zullen worden aan recente en minder recente Israelische moordpartijen in Libanon, Palestina, etc.

Erdogan is minder slim, terwijl turkije volop Koerden blijft uitmoorden, hangt hij de moraalridder uit. Nog extremer is Mubarak, die vanuit zijn cel het Syrisch regime beschuldigt van tirannie en ernstige mensenrechtenschendingen... een komisch, sarcastisch tv -programma zou niet beter kunnen verzinnen...

Laatst gewijzigd door tomm : 24 juli 2012 om 02:48.
Oud 24 juli 2012, 03:05   #10
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wiley E Coyote Bekijk bericht
Hmmm, ik ben geen fan van dictaturen en monarchieën uit het Midden-Oosten, maar dit lijkt toch echt de pot die de ketel verwijt... Rusland is nu ook niet direct het toonbeeld van respect voor de mensenrechten...

En terwijl de Russen de Saoedi's verwijten maakt, blijven ze wel dictator Assad steunen... merkwaardig nietwaar? Is het misschien te verklaren door het feit dat geschiedkundig Damascus een Russische bondgenoot was en Riadh een Amerikaanse? Als er al sprake kan zijn over gerechtvaardigde verontwaardiging, dan is ze zeker selectief én hypocriet.
Natuurlijk is ze selectief en hypocriet, net als de westerse verontwaardiging over wat er in syriË gebeurt. De Russen houden het Westen (en de Saudi's) een spiegel voor. Het is inderdaad de pot die de ketel verwijt, maar dan op alle niveaus en bij alle betrokken partijen.

Zo hebben de rebellen ontzettende mensenrechtenschendingen begaan, wat ook westerse mensenrechtenorganiaties niet ontgaan is (hoewel de westerse pers over het algemeen deze berichten lijkt te negeren , en ze de gedode strijders blijven catalogeren als "onschuldige burgers").

Overigens, volgens cijfers van de huidige Libische regering zouden minstens 25000 LibiËrs zijn opgekomen op enkele maanden tijd tijdens de NAVO-bombardementen op Libië, terwijl de bevolking van LibiË verschi!llende malen kleiner is dan die van SyriË, waar, volgens de meest pessimistische schattingen na een jaar en een half maximum 20000 mensen zijn omgekomen. Westerse interventie redt dus geen levens, maar zorgt voor escalatie.

Laatst gewijzigd door tomm : 24 juli 2012 om 03:08.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be