![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Toch nog eens even terugkomen op dat fameuze Handvest voor Vlaanderen dat kort geleden door de Vlaamse regering (dus: SP.A, CD&V en N-VA) werd voorgesteld.
In de korte tijd van media-aandacht die het kreeg, kreeg dat ding haast de allures van een heuse grondwet. Sommigen hadden het wellicht zelfs graag als Proclamatie van de Vlaamse Staat gezien. Ondanks die allures is dat ding inmiddels al vergeten, wat toch wel merkwaardig is voor een zelfverklaarde Natie die zichzelf als zodanig proclameert met een heus Handvest/Grondwet. Men zou wel meer enthousiasme verwachten. Volksfeesten en zo. Maar dat ter zijde. Hier artikel 1 van dat Handvest. Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Hoe het mogeljk is dat die partij nog niet is verboden is mij een raadsel...
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me Laatst gewijzigd door Fieseler : 3 juli 2012 om 15:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar is een subtiel maar niet onbelangrijk verschil tussen
Vlaanderen is ... en Vlaanderen wordt ... .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 3 juli 2012 om 15:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iets dat je kan melken, is nooit fictie. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Burger
|
![]() Mijn sympathie voor de N-VA ten spijt: dat Handvest voor Vlaanderen (de naam alleen al) is natuurlijk een regelrechte farce. Een en al braafheid, hier en daar wat semi-stoere verklaringen in de marge en daar blijft het dan bij. Een vuist maken en opkomen voor democratische principes en economische wetmatigheden, daar zijn we nog lang niet aan toe.
Eigenlijk druipt ook van dit project de mediocriteit er weer langs alle kanten af en als het zo triestig niet was, het zou om te lachen zijn. En lachen, dat is wat de Walen ongetwijfeld doen bij het zien van zoveel naïviteit. De Vlamingen daarentegen hebben hun tekstje en denken, zoals steeds in ware Lamme Goedzak-stijl, dat ze eens flink op tafel hebben geklopt en aan heel de wereld hebben laten zien dat ze op hun strepen staan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
Toen men Schiltz uitlachte wegens de legendarische Vlaamse lafheid zei hij: "dit is mijn volk, ik heb er maar eentje"...
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en in het Vlaams parlement iedere week lijk een razende hond met de tanden bloot, een voorstel lanceren om Vlaanderen eenzijdig onafhankelijk te verklaren, om dan vast te stellen dat de kiezer ons in de steek laat, omdat die achterdochtig wordt van oorlogstaal. In afwachting, voor de zoveelste keer, stel ik voor dat iedere partij simpelweg haar werkwijze en haar programma verder zet om haar potentieel aan kiezers maximaal aan te boren. Iedere v-stem is een goede stem. Maar gij moet mij de arm niet omwringen; ik zal jouw arm ook niet omwringen. Je kan mij blijven verwijten dat ik een kieken ben, so be it. Maar met verwijten ga je mij niet overtuigen om van gedacht te veranderen. Hou er maar best rekening mee dat ik me een vrije kiezer voel. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#15 | |
Burger
|
![]() Citaat:
In plaats daarvan zou men beter werk maken van een coherente visie om het bedrijfsleven te stimuleren en daar een omvattend document over schrijven dat dan uiteraard wordt uitgevoerd. Een sterk Vlaanderen kan maar bestaan mits het een bloeiende economische constructie heeft. Me dunkt dat er veel te verbeteren valt op het vlak van regelneverij, mobiliteit enz. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() Lol
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() Als half Wallonië afhankelijk is van de overheid en de andere helft van de diensten van diezelfde overheid, wat betekent dat dan?
De mensen die echt voor de overheid willen werken, worden gewoon buiten gekloot of gezet. Klokkenluiders, mensen die met een gezonde moraal zijn grootgebracht, proactieve mensen... Ge weet wel.. Hazodi, Hete Roger, Zijne ex-dementie Godfried, Connerotte, Bourlet, ... enz. enz... |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Minister-President
|
![]() Tuurlijk wel, pipo, maar hun economie is uitgebouwd buiten de EU terwijl de Belgische diep verankerd en afhankelijk is van de EU.
http://www.flandersinvestmentandtrad...2571EE00469858 Citaat:
![]() |