Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Duidelijkheid in rechtzaken AUB
ocmw moet aanwezig zijn bij gevraagde bemiddelingen 1 100,00%
betrokkenen hebben terug recht op copie van elk desbetreffend rechtsdocument 1 100,00%
In ARBEIDSRECHTBANK zijn rechter van het patronaat en de vakbond overbodig 1 100,00%
Elke dakloze moet referentie adres krijgen & in eerste instantie op ocmw naar keuze 1 100,00%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 1. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 29 juli 2013, 14:10   #1
Links in Democratie
Lokaal Raadslid

Standaard Zal OCMW antwoorden!

Meer en meer worden vooral originele belgen door OCMW wandelen gestuurd. Besparingen & bezuinigingen wakkeren deze sociale kwaal nog aan. Zelfs na betekening weigeren vele OCMW's bij te springen en of op papier te beslissen. Mensen gaat uiteindelijk alleen naar de arbeidsrechtbank teneinde v/h OCMW een beslissing, handeling ter zake af te dwingen. Groot is hun teleurstelling als de rechtbank die uiteindelijk is samengesteld door de vakbonden, patroons en de overheid na maanden wachten hen met hun maatschappelijke problemen ook wandelen stuurt. Vanaf 01/01/13 heeft Di Rupo I er zelfs voor gezorgd dat copies v/d neergelegde stukken v/d tegenpartij(hier OCMW) niet meer, zelfs niet zoals vroeger via betaling aan de griffie, verkrijgbaar zijn. Deze adolf-streken van politiek georganiseerde onverdedigbaarheid zullen enkel leiden tot nog meer fysieke aanvallen zeker op niets vermoedende(& onervaren, zeg maar goedkope) sociaal assistenten. Temeer omdat sociale diensten tegenwoordig graag hun wederzijdse agenda's vullen zonder een papier ter hand te nemen, zich te verzetten in de gevraagde richting.
Ik zou dit niet durven schrijven als ik het één en ander niet zelf ondervonden heb. Mijn zo gezegde sociaal assistent meldde het (nu enkel inzichtbare) ARB-9100 (-dossier) doodleuk dat hij mijn brief via het secretariaat onvangen had. "Het niet begreep" en het toen maar gewoon bij het dossier voegde. Doch mijn klacht bij de rechtbank omvatte zo één 10tal onbeantwoorde betekeningen uit 2012 aan hun secretariaat. Waarvan 1 over de niet aanwezigheid v/h sint-niklase ocmw tot bemiddeling bij de plaatselijke vrederechter & zelfs een ander document over hulpaanvraag tot het bekomen van bewijzen over de mislukte collocatie op mij in 2011. Tegenwoordig blijkt uit niets meer dat OCMW's(cgkr, enz...) "anders? denkenden" ooit helpen. HET HEBBEN VAN DE JUISTE KLASSIEKE POLITIEKE PARTIJKAART LIJKT EERDER NOODZAKELIJK TE ZIJN GEWORDEN.
Links in Democratie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be