![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() http://www.hln.be/hln/nl/5536/Herman...ervormen.dhtml
Doel : - u een onvolledige loopbaan (en (veel) lager pensioen) aansmeren. - u minder lang laten genieten van uw opgebouwd pensioenkapitaal om het te verdelen aan niet produktieven (vergeet ook niet de gemiddeld dubbele ambtenarenpensioenen en vooral de betaalbaarheid). Opmerkelijk : voorstel komt uit de EU waar ze GEEN belastingen betalen en zeer vroeg en zeer riante pensioenen verdelen. Laatst gewijzigd door demonen : 24 juni 2012 om 19:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Ik wil gerust tot mijn honderd werken, als ik maar genoeg betaald word voor wat ik graag gratis toch doe.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voorwaarts slaven! Dans naar de pijpen van uw meesters.
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De vakbonden (+ hier de PS) zullen daar een dikke stok voor steken. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgens mij heb je een iets te romantisch beeld van de EU-postjes. Het is waar dat je erg veel verdient (zeker voor bv. een Slovaak of een Let), maar je blijft wel een deel van je loon afstaan.
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) Laatst gewijzigd door fonne : 24 juni 2012 om 21:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Tegen dat ge 55 bent, aan dat rytme, ben je zo afgeleefd dat je voor niets meer goed bent. En dan zorgen ze er voor dat je buitenvliegt, als ze het zelf al niet afstappen naar het buitenland , naar een LaagLoon Land. En in DIE omstandigheden, in DIE leefwereld, wil jij de mensen aan het werk houden tot hun 70 jaar ? Een kleuter ziet dat dit niet kan. Over de 10 % doppers begin ik niet eens. Begin al maar eens werkgelegenheid te scheppen voor �*l die mensen, dan praten we nog eens.
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En als de staat een monopolie heeft op de productie & verkoop van het spul, verdienen ze er nog aan ook. ![]()
![]() |
![]() |
#11 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dit zal de overheid dus ook meer en meer kosten. Als je dan niet inziet dat het ofwel minder lang leven of het failliet is,.... Die werkgelegenheid zal je in ieder geval niet krijgen door nog meer te belasten. Laatst gewijzigd door alfa16vjtd : 24 juni 2012 om 23:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Tja, als er mensen zijn die niet begrijpen dat een pensioen bedacht en berekend toen mensen gemiddeld 65 werden onbetaalbaar wordt (op dezelfde voorwaarden maw ceteris paribus) als men gemiddeld 75 en langer leeft, dan gaan ze Griekse toestanden meemaken - er is helaas geen Welvaarts-Fee...
![]() |
#13 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Yeah, dan gaan we allemaal geen pensioen meer krijgen wanneer de staat failliet is - wat een overwinning...
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() Tot 70 jaar ? En dan te weten dat de gemiddelde leeftijd waarop een man sterft 79 jaar is.
Dan zou ik lieven hebben dat ze het pensioen afschaffen en ik mijn bijdragen mag houden om ze zelf te sparen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Uw nwetenheid speekt boekden; toen men de pensioen op 65 bedacht leefde de gemiddelde mens niet eens zo lang... nu wanneer ge de fontein van rechtvaardige welvaart ontdekt, laat het mij weten, het zou goed zijn voor ons allemaal - tot dan moeten we leren om het te doen met wat er voorhanden is... en het kan best zijn dat gij beter af zou zijn met uw bijdragen zelf op te sparen... maar wat dan met de mens die voor gans zijn leven voor 't minimum loon heeft moeten werken en niets kon sparen? Pff de sossen, zeker de PS, maar ook het ACW vleugel van de CD&-we zien wel, zijn alles behalve sociaal. Wie echt sociaal is, zoals N-VA, moet zorgen dat onze vangnet haalbaar blijft - en nogmaals, anders belanden we in Griekse en Argentijnse toestanden (Argentinie was ooit het derde welvarendste land ter wereld NB)...
![]() |
#16 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heb je het hier over dezelfde vakbonden die vrijdags staakten tegen het regeerakkoord en het de dag nadien unaniem goed keurden op de partijcongressen van hun respectievelijke politieke partijen?
Laatst gewijzigd door daiwa : 25 juni 2012 om 03:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan heeft de staat daar niks meer mee te maken, en degene die failliet kan gaan, is het oude peeke, niet de staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eerlijkheidshalve zouden die bijdragen dus moeten teruggegeven worden onder de vorm van een spaarsaldo, maar dat kan men niet. Als je nu de teller op nul stelt, dan heb je mensen die binnen 2 jaar op pensioen gaan, die gans hun leven de pensioenen van hun ouders hebben mogen betalen als bijdrage, en een stamp in hun reet voor hun eigen pensioen want maar 2 jaar om echt te sparen. Als je al die bijdragen als schuldbekentenissen zou teruggeven, dan is de staat al direct failliet. Maw, het verplichte ponzi schema dat het omslagstelsel is (waar de "eerste generatie" gratis en voor niks pensioen van heeft gekregen als het ware, en die schuld duwen we voor ons uit, telkens 1 generatie verder), en verkocht wordt als een "solidariteit tussen generaties" maar eigenlijk een molensteen rond uw nek is, maakt het bijzonder moeilijk om ooit tot een beter systeem te komen, zonder een ganse generatie dik in 't zak te zetten. |
|
![]() |
![]() |