![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Achterlijkheid is blijkbaar echt onuitroeibaar...
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20120702_126 Volgens mij is dit een stilaan een grote zeldzaamheid geworden dat er nog zo een verkrampte idioot als directeur van een school kan functioneren, maar het bestaat blijkbaar nog. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En uiteraard willen wij niet voor een RKK-instelling werken. De katholieken proberen ook niet, ons daartoe te dwingen. Maar moeten wij hén dwingen om ons bij hén te laten werken? Ik vind dat ze eigenlijk veel geduld hebben gehad met dat juffrouwtje. En de ouders, tja, die moeten maar een niet-katholieke school oprichten als ze buiten de RKK-instellingen geen goede school vinden. Vrijheid, blijheid. En dat houdt ook de vrijheid in, te discrimineren. Zonder discriminatie is vrijheid zelfs niet mogelijk.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Staatssecretaris
|
![]() En ik heb al een paar keer iemand ontslagen omdat ik vond dat die niet paste in de filosofie van het team, zonder dat die persoon een contractuele fout had begaan - hetgeen deze juffrouw wel gedaan heeft.
Het enige verschil tussen hun situatie en dat van deze juf is dat het ging om eerlijke kerels, geen blijters of contractbrekers, de decadente ziekte van deze steeds meer leugenachtige tijd waarin nietsnutten zich prostitueren om toch maar aan een job te raken, want dat heeft deze dame gedaan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Europees Commissaris
|
![]() Het gaat om het godsdienstig aspect dat in het kleuteronderwijs verweven zit, dus nog niet als apart vak, als ik het goed begrepen heb.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Ik denk dat de grote zeldzaamheid de naieviteit van ongedoopte juffrouw zelf is.
Wat dacht dat wicht nu? Dat ze de plaats van een clublid zou inpikken? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een misschien wel hele goede juf wordt dus ontslagen, omdat ze niet gedoopt is?
Dit toont toch wel de achterlijkheid van vele religieuzen aan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() Ik werk op een katholieke school. Daar zijn alle kruisbeelden uit de klaslokalen verwijderd om de moslimvriendjes ter wille te zijn. Onze school is een zogenaamde concentratieschool.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De ouders van dat soort kinderen zijn toch meestal wel religieus? Zijn er dan ook genoeg atheïstische ouders, die hun kinderen naar dat soort scholen sturen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mij heeft de directie destijds gezegd dat ze een katholieke school zijn en dat ze willen dat je als personeelslid ook hun boodschap uitdraagt in de dagdagelijkse praktijk. Als je niet gelovig bent, verwacht men dat je die boodschap ook niet tegen werkt. Onze leerlingen gaan niet meer naar een "eucharistie" maar naar een zogenaamde "viering". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De katholieke zuil geeft allang geen reet om zieltjes te winnen, macht en postjes, daar draait alles om. Laatst gewijzigd door Another Jack : 2 juli 2012 om 19:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() Haar contract is niet verlengd.
Mocht ze onbepaalde duur hebben, had de school het vlaggen.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zouden moslim leerkrachten hetzelfde voorhebben? Ach nee, positieve discriminatie nietwaar.
![]() |
#19 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Weet je niet dat de meeste moslims net als jij in de zelfde god Pecunia geloven?
Natuurlijk willen gewone burgers geen oorlog, maar uiteindelijk, het zijn de leiders van een land die de macht bezitten, en de mensen naar je toe trekken is heel gemakkelijk, maakt niet uit of het democratie, fascisme, een parlement en zelfs al communisme is. Het enigste wat je moet doen is ze vertellen dat ze aangevallen worden, hun nationalistische gevoelens aanwakkeren en ze een gevaar aangeven. Het werkt overal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Jonge leerkrachten, moslim of niet, hebben het moeilijk om vast werk te krijgen in het onderwijs; ik ben ook omwille van deze reden eruit gestapt. In elk geval, ik geloof dat je het antwoord voor de beslissing rond de juffrouw en de moslimleerkrachten in onderstaande link kan vernemen: http://www.flw.ugent.be/cie/katholiek4.htm
Natuurlijk willen gewone burgers geen oorlog, maar uiteindelijk, het zijn de leiders van een land die de macht bezitten, en de mensen naar je toe trekken is heel gemakkelijk, maakt niet uit of het democratie, fascisme, een parlement en zelfs al communisme is. Het enigste wat je moet doen is ze vertellen dat ze aangevallen worden, hun nationalistische gevoelens aanwakkeren en ze een gevaar aangeven. Het werkt overal. Laatst gewijzigd door KAHRAMAN Yücel : 2 juli 2012 om 20:54. |
|
![]() |
![]() |