![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is een nieuwe keuken op komst.
Momenteel werken we nog vanaf een wit blad dus we kunnen nog alle kanten op. Do and don'ts graag! Wat heb jij (niet) in je keuken waar je spijt van hebt of waar je net heel blij mee bent? Heb je een traditionele keuken of een tegenwoordig amper te passeren eiland-keuken? Enz...
![]() |
#2 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() ik heb ooit Donald Muylle ontmoet. Ik ben er nog niet goed van
wij hebben een keukeneiland maar dat is toch vooral een kookvuur omgeven door hopen rommel. Geen meerwaarde. ik zou altijd scandinavian stijl gaan voor een kast met een afdruikrek ingebouwd boven gootsteen. voor de rest is het een keuken: is er een koelkast en een vuur ? Ja ? Dan komt het goed.
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Indien je groot van gestalte bent, laat dan de hoogte van het werkblad aanpassen.
Zorg voor een afwasbak die groot genoeg is. (Zodat je tenminste een grote soeppot kan uitspoelen.)
![]() |
#4 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Of was dat inbegrepen bij uw eiland? Citaat:
De nieuwe wordt dus een enkele spoelbak met gewoon een paar ingefreesde groeven ernaast als afdruiprek.
![]() |
![]() |
#7 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben 1.85m. Mijn vrouw is 1,60m. Een werkblad op mijn hoogte is te hoog voor haar, eentje op haar hoogte is te laag voor mij. Dat gaat dus een compromis worden... Is nu ook al het geval. Citaat:
En dat is lastig, die fout maken we geen twee keer.
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik was mijn pannen eigenlijk allemaal met de hand af...
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niks eiland, dat neemt teveel plaats is. Ook geen “open keuken”, dan moet alles altijd tip-top liggen, zelfs als je bezig bent. Als er volk over de vloer komt en er gegeten en gedronken wordt lijkt het soms een ravage in de keuken tegen het einde van de avond. Nu trekken we de deur naar de keuken dicht en hoeft er niemand op te zitten kijken.
Keuken van den Donald, best tevreden over de service en kwaliteit.
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 2 de vaatwas is te agressief voor anti-aanbak pannen
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geen keukeneiland. Staat alleen maar in de weg.
En ik kies voor vrijstaande apparaten, geen inbouw. Veel minder gezever bij vervanging als de ecocheques er zijn, en we voor de laatste AAA+++ energiezuinige waterbesparende allesineen microheteluchtstoomgrilloven gaan.
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
zouden zeyn. Wij maken UW keujken! Aan dezjelfde skerpe preys!"? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alles altijd proper en netjes maar als er voor familie of vrienden gekookt wordt ligt het aanrecht vol met potten en pannen. Gewoon de deur dichtdoen dus! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kirk gaf toe dat vuurwapengeweld onvermijdelijk zou zijn onder een bewapende bevolking, maar hij vond dat een noodzakelijk kwaad. “Ik denk dat het het waard is om elk jaar een aantal vuurwapendoden als prijs te betalen voor ons door God gegeven recht om onze vrijheden te beschermen”, zei hij in 2023. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wij wassen alles ouderwets met de hand af.
![]() Vroeger toen de kinderen nog thuis woonden hadden we een vaatwasser maar dat is niet meer nodig. Op de tijd om een vaatwasser te vullen is ons klein afwaske van 2 personen al bijna gedaan. Wij wassen 2 keer per dag af: 2x 5-6 minuutjes. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom zou je keuken er 'voor het oog van de anderen' piekfijn bij moeten liggen? Alsof die mensen zelf ook niet een keuken hebben en weten dat daar wel eens rommel ligt. En dan nog: waarom moet voor het oog van anderen alles altijd toch zo perfect zijn? Gaan we terug naar de tijd waar elk huis een 'voorplaats' had waar nooit iemand kwam tenzij er bezoek was? Zo'n kamer waar alles tot in de perfectie in orde is om eventuele gasten het idee te geven dat we alles toch zo perfect voor mekaar hebben? Nee, aan zo'n kermis doe ik niet mee. Staat er nog een kookpot in de keuken is dat maar zo. Komen er dan mensen die zich daar aan ergeren moeten die maar vertrekken. Zo'n mensen wil ik niet over de vloer. Soit; het is dus blijkbaar niet enkel op sociale media dat mensen zich ten allen tijde veel perfecter voor willen doen dan dat ze zijn...
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uw vrienden en familie vinden u een loser als blijkt dat jij potten en pannen hebt gebruikt om eten klaar te maken? Tip: ga naar de frituur als je volk krijgt. Dan ligt je keuken er altijd perfect bij...
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is lang niet altijd zo.
Bij ons kwam de architect met het mogelijke idee van een eiland, hoewel we daar zelf niet om gevraagd hadden. En hij heeft een punt. De ruimte leent er zich perfect voor, je krijgt veel meer werkblad op dezelfde ruimte en de ontbijt tafel (waar wij hoogstens met 2 aan zitten) kan er in geïntegreerd worden. Citaat:
Oven, microgolfovens, koelkasten, vaatwassers,.... Allemaal verkrijgbaar in standaard afmetingen. Als je natuurlijk een keuken laat bouwen rond een buitenmaat oven moet je nadien niet gaan zeuren dat je die buitenmaat niet meer vindt. En een ingefreesde kookplaat kan lastig te vervangen zijn maar dan zoek je gewoon een maatje groter en laat de steenkapper het gat aanpassen. Trouwens; vervang jij elk jaar je keukentoestellen als de eco-cheques er zijn?
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bijna dagelijks een volle lading. Maar pannen (keramische, gietijzeren,...) was ik met de hand af. En als ik dat doe was ik meestal de rest van de afwas ook ineens af. Een spoelbak vol water gebruiken voor alleen 2 pannen is ook belachelijk eh? Maar verder wordt de vaatwasser hier gewoon gebruikt. Gemak dient de mens eh?
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |