![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() http://news.bbc.co.uk/2/hi/asia-pacific/8135203.stm
Blijkbaar enkele Oejgoeren die protesteerden over een incident een maand geleden, en ten strijde gingen met de Chineese politie/leger. Typische beschuldegingen van wie eerst geweld pleegde etc.
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heb je al topics geopend over de slachtingen
aangericht tijdens huwelijksfeesten en begrafenissen in Afghanistan?
![]() |
#3 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Wat scheelt er nu weer? Heb ik op u tenen getrapt of wat? Ik heb nauwelijks de kans gehad om 2 topics te openen in mijn tijd hier. "Ergste geweld in 20 jaar", is wel een topicje waard niet? Er zijn topics geweest over burgerslachtoffers in A-stan en ik verwijs u naar daar, voor de rest hou u klep tenzij je iets on-topic te zeggen hebt.
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heeft alles weg van een etnisch conflict tussen de Uyghurs (moslims) en de Han.
Het is niet duidelijk hoe de doden precies gevallen zijn volgens volgend rapport China lijkt stabieler op etnisch gebied als Indië als dit het 'ergste ' feit is sinds 20 jaar, maar blijkbaar heeft China nu ook haar 'moslimprobleem'. Of is het een 'Hanprobleem'? Wel een topic waard. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 6 juli 2009 om 17:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het is al heel veel langer aan de gang maar het lijkt me dat er niet vaak iets ervan het nieuws haalt.
http://www.volkskrant.nl/archief_gra...rtelen_moslims
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Weer een testcase:
Kan men met geweld malcontenten het zwijgen opleggen? In Iran lukt het voorlopig nog. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() China is dan toch nog communistischer dan velen denken...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Gouverneur
|
![]() Om met 1 miljard mensen géén ethnische conflicten te hebben, zou anders ook wel nieuwswaardig zijn.
![]() |
#10 |
|
![]() Hoezo etnisch? Cultureel lijkt mij toch het betere woord. Bepaalde "godsdienstigen" schikken zich niet onder een ongodsdienstig regime.
![]() |
#11 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Nog wat: http://www.uyghuramerican.org/categories/About-UAA/ Laatst gewijzigd door filosoof : 6 juli 2009 om 22:26. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() Ik vermoed dat er zo veel mogelijk berichtgeving over Chinese moslim-incidenten wordt weggehouden uit onze vaderlandse linksgestuurde Media; te groot dilemma, voor wie partij te trekken.
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() Een remake van de oude Carter-Brzezinski-politiek in Afghanistan met de talibans?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Denk je dat het 'vaderland' de inhoud van het internationaal nieuws in kranten en op TV bepaalt? Die tijd is voorbij.
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 6 juli 2009 om 22:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
|
![]() Citaat:
Het zal wel inconsequent van mij zijn, dat het uitroeien "zelfs" van moslims mij zéér benauwt hoewel in het tegenovergestelde geval waarschijnlijk niet 1 moslim echte moeite zal hebben met de vernietiging van (anders)Denkenden. Misschien is dit ook een reden dat mijn filosofie "rechts-pacifisme" niet te vinden is in Media, mogelijk te links .... ![]()
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 6 juli 2009 om 22:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() Inlijsten.
![]() |
#17 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Minister-President
|
![]() Tibetanen zijn boedhisten. Een tijdje terug waren er grote Tibetaanse rellen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Minister-President
|
![]() Wat een onzin zeg. IK heb moeite met de vernietiging van andersdenkenden en ik ben moslim. Dat is al minimaal ÉÉN moslim. Ik vind het heel treurig om dit te lezen. Ik vraag me af of er meer mensen zijn die zoals jij denken. In feite ben jij ons aan het ontmenselijken/dehumaniseren. Jij ontkent ons emoties van medeleven en compasie waarvan jij denkt dat ze alleen westerlingen (of niet-moslims) toebehoren. Moslims zijn net zo goed mensen van vlees en bloed zoals jij. Wij hebben ook medeleven en compassie zoals jij.
Laatst gewijzigd door Turkse Nederlander : 6 juli 2009 om 23:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
|
![]() Off topic; Tibetanen/(anders)Denkenden veroorzaken niet wereldwijd problemen en moslims in Polen vormen geen noemenswaardig percentage dus houden zich nog wel even stil.