![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Staatssecretaris
|
![]() http://www.standaard.be/artikel/deta...=ochtendupdate
DE TEKST MOCHT DE LINK NIET MEER WERKEN : Advocate blijft Parwais steunen 'Maar ik heb wel even getwijfeld' zondag 15 juli 2012, 03u00Auteur: gn Kati Verstrepen, de advocate van de uitgewezen Afghaan Parwais Sangari, blijft geloven dat haar cliënt de waarheid spreekt. Ondanks de stroom van geruchten die zijn verhaal in twijfel trekken. 'Al dacht ik even dat ik te naïef geweest was.' De advocate van Parwais is ontzettend hard geschrokken van de recente mediaberichten over haar cliënt, wiens geloofwaardigheid plots ernstig wordt betwist. Buitenlandse correspondenten ontdekten immers gaten in het verhaal van Parwais: de politie van Kaboel vond geen gegevens over de moord op ene Abdul Qayoom (zoals de vader van Parwais zou heten), de brandweer kon zich niet herinneren dat er in 2008 een woningbrand was in de wijk waar Parwais woonde, en het parlementslid dat zogezegd een brief schreef waarin alle feiten werden bevestigd, ontkent dat in alle toonaarden. 'Ik geef toe dat ik getwijfeld heb', zegt Verstrepen. 'Was ik misschien te naïef geweest? Maar nu denk ik van niet.' Ook het meest recente gerucht - dat Parwais niet eens in de hoofdstad gewoond zou hebben, maar in Uzurgan, een stad in het zuiden van Afghanistan - doet haar niet van gedachten veranderen. 'Daar heeft Parwais mij nooit iets over gezegd, maar waarom zou hij daarover liegen? Als je uit het zuiden van het land bent gevlucht, maakt je asielaanvraag veel meer kans.' En ook het bericht dat de oom van Parwais de brief zou hebben geschreven en die daarna liet ondertekenen door de politicus, is haar onbekend. Privacy schenden 'Kijk, het beangstigt mij dat journalisten ter plekke nu het onderzoek voeren zonder over het dossier te beschikken. Een dossier dat niet openbaar gemaakt kan worden zonder het beroepsgeheim en zijn privacy te schenden. Maar dat komt ervan als de Dienst Vreemdelingenzaken (DVZ) geen onderzoek heeft laten uitvoeren door het Commissariaat-Generaal voor Vluchtelingen.' 'Parwais' eerste asielaanvraag werd afgewezen omdat hij weinig kon zeggen over het werk van zijn vermoorde vader. Parwais wist alleen dat hij een hoge functie bekleedde bij een soort veiligheidspolitie. Ongeloofwaardig, oordeelde het Commissariaat. Maar men had helemaal niets gecheckt in Kaboel.' 'En hoe kunnen we weten of de brief van die politicus echt of vals is als DVZ dat niet eens wou laten onderzoeken. Er stonden geen nieuwe elementen in, was hun motivatie. Alsof de brief zelf geen nieuw element was.' Om de waarheid over het verhaal van Parwais voor eens en voor altijd uit te klaren, heeft de advocate het dossier opgestuurd naar de Verenigde Naties. Morgen al hebben vertegenwoordigers van de VN een ontmoeting met de jonge Afghaan. 'Als het verhaal niet waar blijkt te zijn, zal ik Parwais zeggen dat hij niet voor zijn leven hoeft te vrezen en zijn toekomst in Kaboel moet opbouwen. Klopt het wel, dan zullen wij aan België vragen om hem terug op te nemen.' Belgisch vriendinnetje Ondertussen voelt Parwais zich nog altijd ellendig. 'Hij is helemaal overstuur en voelt zich absoluut niet welkom bij zijn tante. Hij mag ook haar huis niet verlaten. Zijn moeder, broers en zussen zijn al vier jaar spoorloos, ook voor het opsporingsteam van het Rode Kruis. En hij mist ons land en zijn vriendinnetje, een Belgisch meisje met Indische roots die op het ogenblik van zijn uitwijzing toevallig net op reis was vertrokken naar haar geboorteland.' Blijkbaar mag het verhaaltje niet gecontroleerd worden van de pleitbezorger
![]() |
![]() |
#2 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Tja... hij moest maar zo slim zijn om enkele gewelddadige overvallen te plegen en zo. Papieren verzekerd in dit apeland.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Europees Commissaris
|
![]() Is het onmogelijk dat de regering van zijn land van herkomst liegt om het land humaner voor te stellen dan het is?
Ik weet het. Hoe durf ik die regering in twijfel te trekken? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 15 juli 2012 om 17:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
|
![]() Ik vind dit irrelevant. Heeft die jongen gelogen, en is hij gewoon een economisch vluchteling? Het zij zo, en ik begrijp zo'n gastje. Hij heeft moeite gedaan om tot hier te raken, en dat is op zich een prestatie.
We zouden dergelijke jongeren beter een sterke opleiding geven en van bij het begin uitleggen dat ze daarna terug moeten. Zodat ze hun land kunnen opbouwen. Da's beter dan dat land koloniseren en bombarderen. Was Afghanistan wat minder gepest, dan was dat nu wellicht een welvarende Aziatische natie (zoals in de jaren '70), in plaats van een militaire en economische hel.
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() Benieuwd of de VRT nu ook met dezelfde gretigheid het doorprikken van de zeepbel zal melden als ze dat deed met het geven van een spreekbuis aan de jongeman in kwestie.
Iets zegt mij dat het niet zoveel aandacht zal krijgen...
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() cynisch, maar 2
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sola va mi condena Correr es mi destino Para burlar la ley Perdido en el corazn De la grande Babylon Me dicen el clandestino Por no llevar papel Pa' una ciudad del norte Yo me fui a trabajar Mi vida la dej Entre Ceuta y Gibraltar Soy una raya en el mar Fantasma en la ciudad Mi vida va prohibida Dice la autoridad Solo voy con mi pena Sola va mi condena Correr es mi destino Por no llevar papel Perdido en el corazn De la grande Babylon Me dicen el clandestino Yo soy el quiebra ley
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() Elke rechtse burgerman, en vooral elke rechtse burgerman, daar deze mensen uitsluitend leven voor hun centen, zou, in de situatie van de vluchtelingen, ook liegen.
Want het gaat hen enkel om de centen. Het zijn mensen die letterlijk mensen zelf zouden doden voor geld. Laatst gewijzigd door Восход-1 : 15 juli 2012 om 19:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#12 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Taliban = goed, het westen = slecht.
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
![]() Citaat:
Dan is de hel begonnen, met allerlei pesterijen: (1) eerst een Stalinistische machtsovername die de verworvenheden van voor-communistisch Afghanistan vernietigt, (2) dan een invasie en bloedige oorlog door Sovjets, (3) de creatie van radicale moslims door de Amerikanen, als antwoord op die invasie, (4) de Talibanisering met steun van Pakistan en Amerika, (5) de vrijplaats voor terroristen als resultaat van die Talibanisering, die leidt tot een aanval op Amerika (wat te verwachten was, maar de Amerikaanse elite is te laf om dat aan haar volk te vertellen), (6) met een bloedige nieuwe invasie en oorlog tot gevolg. Da's de situatie vandaag. Enfin, weinig landen hebben zo'n turbulente geschiedenis, en zo'n langdurige permanente staat van oorlog. Een normaal mens zou voor minder gaan vluchten en een verhaaltje uitvinden om in een welvarend land te gaan leven. Iedereen op dit forum zou precies hetzelfde doen, denk ik. En de Amerikanen begaan nu dezelfde fout die ze in Irak maken: ze gaan voor permanente kolonisatie (niet te verwonderen, ze hebben in Afghanistan de motherload aan rare earth metals gevonden). Het ziet er voor dat land dus allesbehalve leuk uit.
Laatst gewijzigd door C2C : 15 juli 2012 om 20:15. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() De accenten komen precies niet door ?
Corazón, etc. Dat vind ik zo'n typisch links verhaaltje. Alsof het "maar" een papiertje is. Als ik mijn ziekteverzekering niet betaal, en toch verwacht geholpen te worden in een ziekenhuis, dan gaat het toch ook "maar" om een papiertje ? Valsheid in geschrifte draait ook maar om een papiertje. Als ik mijn rijbewijs nooit gehaald heb, maar toch in auto rijd, dan is het toch ook "maar een papiertje" ? Nu ja, aunque no tiene papel, lo jugó muy bien .
![]() |
#17 |
|
![]() OK, dan. (('t Was maar om zeker te zijn dat 't niet enkel over de Taliban zou gaan.
![]()
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat de VS Afghanistan niet meer zullen lossen is een feit: ze hebben dat gebied ook nodig om de pijplijn tussen een noordelijk gelegen olierijk gebied (was het Azerbeidjan?) en de zee te kunnen leggen. Ben ook een beetje pissed op madammeke Clinton nu die zoete broodjes bakt met de moslimbroederschap. Syrië begint dus aan zijn doodsstrijd, en heel de Levant zal dus verislamiseren. Daar zal de VS dus dapper aan meegewerkt hebben. En wat zeggen onze linkiewinkies daar nu op? Joechei?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() de grootste financiers van de Taliban wonen ten westen van ons hoor.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
![]() Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |