![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Lezersbrief uit De Standaard.
Ik wilde toch even reageren op de recente nieuwsberichten i.v.m. de "golf van antisemitisme" die zich de laatste dagen blijkbaar voordoet. Uit de berichtgeving kan ik opmaken dat het gaat om lastigvallen en zelfs geweldpleging met moslimjongeren als daders en joden als slachtoffers. Laat mij beginnen met te zeggen dat zulke praktijken totaal niet door de beugel kunnen en dat er in elk geval tegen opgetreden moet worden. Maar laat me er meteen bij zeggen dat er toch ook een en ander genuanceerd mag worden. Dat deze misdrijven door de joodse gemeenschap als "antisemitisme" worden beschouwd, tot daar aan toe, maar dat de media daar gretig op inspelen, vind ik wat te ver gaan. Ik vertel u graag als achtergrond wat meer over mijn studententijd in onze hoofdstad. Ik heb vier jaar les gevolgd aan de VLEKHO hogeschool, vlakbij het Noordstation, een buurt die algemeen als onguur bekend staat. Enkele voorbeelden van voorvallen die zich toen voordeden: - dagelijks werden studenten op weg van het station naar school verbaal en zelfs fysiek belaagd(schelden, vuile praat, betastingen van boezem en billen bij vrouwelijke studenten...) - ikzelf heb bovenstaande zaken meermaals meegemaakt. Eenmaal was ik samen met twee vriendinnen op weg naar het station toen wij vanaf de overkant van de straat door allochtone jongens (14 �* 15 jaar) met stukken baksteen werden bekogeld. De inslagen van de stenen op de gevels achter ons waren duidelijk zichtbaar. We konden gelukkig wegduiken achter enkele geparkeerde wagens en hebben daar doodsbang een kwartier lang gezeten, tot de jongens weg waren. - eenmaal bleek een studente 's ochtends in een wagen te zijn gesleurd en pas later die dag dook ze weer elders in de stad op, totaal ontredderd. Ik weet persoonlijk niet wat er intussen met haar was gebeurd, maar kan me een paar minder prettige dingen inbeelden. Ze heeft in elk geval nooit meer een voet op school binnengezet en heeft haar opleiding elders voltooid. Alle dergelijke voorvallen konden op school worden gemeld, waarna ze werden gebundeld in een dossier dat op regelmatige basis aan het commissariaat van Schaarbeek werd overgemaakt. Wat er daar verder mee gebeurde (en OF er überhaupt iets mee werd gedaan...) weet ik niet. Feit is dat er nooit verbetering in de situatie is gekomen in de vier jaar die ik er heb doorgebracht. Dit even om aan te tonen dat niet alleen joden in ons land slachtoffer zijn van dergelijke misdrijven, want dat zijn het tenslotte. Wat wij destijds in Brussel hebben meegemaakt, kon echter niet worden geklasseerd onder de noemer "antisemitisme". Was het misschien ook daarom dat het in de media nooit ter sprake is gekomen of dat er nooit tegen is opgetreden? Suzy Vandecasteele www.standaard.be |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit heeft niets met binnenlandse politiek te maken! Moderatoren?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Niet aan hun allochtone vriendjes raken. Moderatoren!!!! "Bleiter"
Regenbuien schrobben straten, spoelen land en steden nat. 't Vuil en stof der democraten heeft zijn laatste kans gehad. Tot de misten weer verdwijnen, uit het Dietse vergezicht. Tot de zon ook hier zal schijnen, en ons land weer straalt in 't licht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() Die opmerking heb ik vandaag ook gemaakt!
Dagelijks worden autochtonen ( vooral meisjes) door allochtonen "gepest" Mijn dochter werd enkele jaren geleden ingesloten op de tram door een bende Marokkanen. Ze heeft zich serieus verweerd en geroepen tot de tramchauffeur gestopt is. Weliswaar geen messteek, maar toch wel getraumatiseerd. Waarom nu ineens zo'n kabaal, tot in de nationale regering toe, voor iets dat dagelijks gebeurt ten overstaan van Belgen |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Voor u is het 'meneer vent'.
Regenbuien schrobben straten, spoelen land en steden nat. 't Vuil en stof der democraten heeft zijn laatste kans gehad. Tot de misten weer verdwijnen, uit het Dietse vergezicht. Tot de zon ook hier zal schijnen, en ons land weer straalt in 't licht. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]()
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
We hebben het echter steeds als té shockerend ervaren om dit ook als dusdanig zo te herkennen en te erkennen. Wie oog in oog heeft gestaan met islamitische belagers weet waarover ik het heb. De haat en de verachting lees je af op elke millimeter van hun smoelen, zowel voor, tijdens of na het moment dat ze je trakteren op slagen of messteken. Mocht je er nog aan twijfelen, wordt je gevoel onderlijnd door uitdrukkingen als "vuile kutbelg", "wij worden hier de baas" of "wij zijn hier de baas" enz. Het wordt tijd dat we ons gaan wreken voor wat de moslims ons al een paar generaties lang hebben aangedaan. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#11 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Staatssecretaris
|
![]() Amaai, amaai, 't is weer van dat. De nuancering is weer ver zoek. Pfff
![]() |
#13 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
- Allez , waar is het blauw knoppekeeeeuuuuuhhhhh - Ooohhh , ik hem ier nog een schoeen knoppekeeuhh , een rose |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een kiezeltje op je smoel. Een micro-baksteentje op je smoel. Een kleine baksteentje op je smoel. Een klinker op je smoel. Denk je dat die nuanceringen de trauma's verlichten of kunnen minimalisen? Waarom hebben mensen als jij er een probleem mee dat deze DAGDAGELIJKSE realiteit het daglicht ziet? Past het niet in het multiculturele heilsprookje? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Partijlid
|
![]() ik zit ook aan noord station op school,ook in een redelijk ongure buurt zogezegd,en om eerlijk te zijn heb ik er nog nooit last gehad
ni om te ontkennen da er wel degelijk wel van tijd iets gebeurt Spolpoel, ma het is ook ni da er constant misdrijven worden gepleegd door allochtonen en ook ni alle allochtonen zijn crimineel |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Partijlid
|
![]() het gaat niet om welke looks je hebt,als je niet kan verkracht worden kan je ook gewoon in elkaar gemept worden en bestolen ofzo,ik ben trouwens geen meisje dus ik zie me niet meteen verkracht worden,ook al gebeurt dat soms wel in een of ander verdorven boerendorpje in belgie
en die conclussie die ik zelf maak,wat maakt het uit?geen van ons legt cijfers voor dus ga nu niet lopen zeiken dat IK subjectief doe |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Partijlid
|
![]() Wat ik maar niet kan vatten is dat er hier zijn, waaronder Darwin, die ergens hun theorieën vandaan halen en beweren dat dit het werk is van moslims
![]() Misschien moet je wanneer je een marokkaan iets ziet uitspoken ( weeral denkende dat het een moslim is) eens vragen: "Wat is je godsdienst?" of "Is dit wat je godsdienst je leert?". Ik ben iig geval zeer benieuwd naar de reactie of het antwoord. * Wanneer een marokkaan alleen voorbij een groep autochtone jongeren loopt dan voelt hij zich ook niet altijd op z'n gemak, zeker wanneer het een grote groep fuifgangers, gabbers, skinheads,... is. In zo'n situatie gebeurt er ook altijd wel iets en de kans is nog groter als het een marokkaans meisje is. Vooral de zogenaamde gabbers en skinheads zijn niet van de braafsten en maken zich ook schuldig aan criminele feiten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Minister
|
![]() Zielig hoor, Raf. In de huidige maatschappelijke context is dit wél binnenlandse politiek omdat het betrekking heeft op het soort voorvallen dat de politiek er recent toe heeft "geïnspireerd" om de harde aanpak aan te kondigen.
Is het dan niet relevant dat die voorvallen reeds lang voorkomen en genegeerd worden? Dat er pas schot komt in de zaak als het over Joden gaat? In de threads over Joden heb ik jou niet op het blauwe knopje zien drukken! Huichelaar!
I'm still standing, better than I ever did, Looking like a true survivor, feeling like a little kid. __________________ But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay, I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet. |
![]() |
![]() |