Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 juni 2012, 09:39   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard Man die De Winter met dood bedreigde, is leraar

en het punt van discussie is dan:
moet zo iemand ontslagen worden?
Kan zo iemand nog voldoende voorbeeldfunctie opwekken om onze jeugd op te voeden?
Zou jij je kind toevertrouwen aan iemand die zich zo slecht kan beheersen ?

Wat mezelf betreft: hij moet op staande voet ontslagen worden; ik eis meer van mensen met een opvoedend beroep.

http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...Dewinter.dhtml

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2012, 09:51   #2
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Zulke mensen worden dus met medeweten van het gerecht losgelaten op onze kinderen...want er wordt hem geen Berufsverbot opgelegd zoals dat met de VZW's wel het geval was...
Er wordt hem niet zijn burgerrechten voor 10 jaar afgenomen...maar wel iemand die buitenlanders aanwees als daders van vandalisme hetgeen trouwens nooit kon worden weerlegd...

Voor de media (luister eens Coolsje en andere amadistische VRTisten): iemand en met hem zijn ganse familie met de dood bedreigen....dat is nogal andere koek dan zwanworstjes uitdelen hé...

Neen...deze man mag morgen terug voor onze kinderen staan....

WAAR ZIJN WE MEE BEZIG!

Laatst gewijzigd door Fieseler : 20 juni 2012 om 09:52.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2012, 09:56   #3
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Wie waren de advocaten namens het Vlaams Belang in deze zaken ?

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2012, 10:07   #4
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter

Bert Deckers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Morgen, woensdag 20 juni (9u): uitspraak in zaak doodsbedreigingen Filip Dewinter

Morgen, woensdag 20 juni (9u), zal de correctionele rechtbank van Antwerpen een uitspraak doen in de rechtszaak tegen El Chazoini Lishssin. Deze salafistische moslim had ernstige doodsbedreigingen geuit aan het adres van Filip Dewinter.

Op 11 september 2010, de negende verjaardag van 9/11, organiseerde het Vlaams Belang vlakbij de Amerikaanse ambassade in Brussel een protestmanifestatie tegen de mogelijke inplanting van een moskee op Ground Zero in New York. ’s Avonds werd een citaat uit de toespraak van Filip Dewinter op televisie uitgezonden. De volgende dag ontving Filip Dewinter een e-mail met de boodschap “Ik ga u een dezer dagen vermoorden. Ik loop al lang rond met dit idee en een dezer dagen kom ik om u neer te knuppelen en dood te schieten met de tweeloop van mijn broer. Ik kom en ook uw vrouw is van mij. Bescherm uw vel voor het te laat is. Uw vrouw moet zeker oppassen”.

De mail was ondertekend met twee joods klinkende namen. Na de mail volgden nog een aantal telefonische bedreigingen. Filip Dewinter diende klacht in en de Crime Unit van de federale politie kon de dader - El Chazoini Lishssin - lokaliseren in een huis in Aalter. De man werd gearresteerd en zijn computer werd in beslag genomen.

El Chazoini Lishssin is afkomstig van Dubai. De man uit Aalter is leerkracht van opleiding, maar is momenteel werkzoekend. De broer waarvan sprake in de mail zit al 11 jaar in de gevangenis omwille van een dubbele moord met voorbedachte rade. Lishssin zegt van zichzelf een salafist te zijn, een radicale strekking binnen de islam.

Wim Van Osselaer, persverantwoordelijke
De man heeft geeneens een job. Men zou kunnen stellen dat hij profiteert van ons sociaal stelsel, maar dat zal wel racisme heten...
Oud 20 juni 2012, 10:08   #5
stuyckp
Banneling

Standaard

Zelfde straf alsof je eender welke andere politicus met de dood bedreigd.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2012, 10:35   #6
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
El Chazoini Lishssin is afkomstig van Dubai. De man uit Aalter is leerkracht van opleiding, maar is momenteel werkzoekend.
ik had graag geweten hoe deze salafist zich vermomd heeft. Beetje baardmannetje met keukenhanddoek en soepjurk zoals Belkacem? En dat noemt zich dan werkzoekend?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2012, 11:31   #7
Zenit
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Zulke mensen worden dus met medeweten van het gerecht losgelaten op onze kinderen...want er wordt hem geen Berufsverbot opgelegd zoals dat met de VZW's wel het geval was...
Er wordt hem niet zijn burgerrechten voor 10 jaar afgenomen...maar wel iemand die buitenlanders aanwees als daders van vandalisme hetgeen trouwens nooit kon worden weerlegd...

Voor de media (luister eens Coolsje en andere amadistische VRTisten): iemand en met hem zijn ganse familie met de dood bedreigen....dat is nogal andere koek dan zwanworstjes uitdelen hé...

Neen...deze man mag morgen terug voor onze kinderen staan....

WAAR ZIJN WE MEE BEZIG!

Dat is inderdaad nog wat andere koek dan zwanworstjes uitdelen of een verkeerde informatie in een lokaal partijblad plaatsen.

Mijn kleine teen zegt me dat we niet de grote verontwaardiging gaan zien en horen vanwege het links journaille.
Zenit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2012, 11:46   #8
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zenit Bekijk bericht
Dat is inderdaad nog wat andere koek dan zwanworstjes uitdelen of een verkeerde informatie in een lokaal partijblad plaatsen.

Mijn kleine teen zegt me dat we niet de grote verontwaardiging gaan zien en horen vanwege het links journaille.
Hij heeft een belachelijk lichte straf gekregen. Subiet plaats ik het persbericht.
Oud 20 juni 2012, 11:53   #9
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Minimale straf voor moslimextremist die Filip Dewinter met de dood bedreigde.

Filip Dewinter: “46 uren werkstraf en een geldboete van 275 Euro is een belachelijk lage straf. Is dit de strenge aanpak die minister van justitie Turtelboom beloofde ten aanzien van moslimradicalisme?”

De 33-jarige moslimsalafist El Chazoini Lishssin uit Gent werd vandaag door de Antwerpse correctionele rechtbank veroordeeld tot een werkstraf van 46 uur, een boete van 275 Euro met uitstel en 1 Euro morele schadevergoeding voor het bedreigen met de dood van Vlaams Belang-kopstuk Filip Dewinter. De werkstraf moet uitgevoerd worden in een instelling ter bevordering van de integratie.

In september vorig jaar bedreigde de moslimsalafist El Chazoini Lishssin afkomstig uit Dubai Filip Dewinter en zijn echtgenote met de dood. Hij kondigde aan “met een tweeloop van zijn broer” Filip Dewinter te zullen vermoorden. El Chazoini Lishssin uitte doodsbedreigingen aan het adres van Filip Dewinter omdat het Vlaams Belang de dag voordien aan de Amerikaanse ambassade te Brussel een manifestatie had gehouden naar aanleiding van de negende verjaardag van de aanslagen van 11 september en de mogelijke inplanting van een moskee op Ground Zero in New York. Aangezien de bedreigingen bijzonder concreet waren, diende Filip Dewinter klacht in waarna de politie Lishssin kon inrekenen.

De Antwerpse correctionele rechtbank achtte de feiten bewezen en vond tevens dat er geen sprake was van zelfverdediging of van enige andere schulduitsluitingsgrond. Filip Dewinter is echter niet tevreden met het vonnis van de rechtbank. Filip Dewinter: “48 uur werkstraf en 275 € boete is een belachelijke straf. Dergelijke doodsbedreigingen zijn onaanvaardbaar. Uiteindelijk is het de bedoeling om via doodsbedreigingen een politicus te intimideren en monddood te maken. Van deze straf gaat geen enkele afschrikking uit, wel integendeel. De minimale straf is bijna een aansporing om dergelijke doodsbedreigingen te versturen. De lakse straf staat in schril contrast tot het door de minister van justitie Turtelboom aangekondigde ‘zerotolerantiebeleid’ ten aanzien van moslimextremisme. Van een harde aanpak is hier zeker geen sprake.”

Blijkbaar moet eerst de daad bij het woord gevoegd worden vooraleer er sprake zal zijn van een werkelijke harde aanpak van het moslimextremisme.
Oud 20 juni 2012, 12:04   #10
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

blijkbaar hebben we ondertussen justitie �* la tête du client (zeg ik het goed zo?)

Zeggen dat allochtone jongeren iets mispeuterd hebben (nog steeds niet bewezen dat dit onjuiste informatie was) = 10 jaar burgerrechten kwijt.
Iemand bedreigen met de dood = 46 uurtjes schoffelen

het is maar hoe je het beziet.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 20 juni 2012 om 12:05.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2012, 12:09   #11
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
blijkbaar hebben we ondertussen justitie �* la tête du client (zeg ik het goed zo?)

Zeggen dat allochtone jongeren iets mispeuterd hebben (nog steeds niet bewezen dat dit onjuiste informatie was) = 10 jaar burgerrechten kwijt.

En het establishment zag dat het goed was...
Oud 20 juni 2012, 20:04   #12
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Man die De Wever met de dood bedreigde is bediende.

Et alors ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2012, 22:41   #13
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht

wat staat er op het uitdelen van zwamworstjes 20 jaar dan
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2012, 22:57   #14
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht

Et alors ?
Misschien omdat een leraar een voorbeeld functie heeft?
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2012, 23:20   #15
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Ik heb het al gezegd; Justitie in dit onland is een slechte grap...

Laatst gewijzigd door Salvadorii : 20 juni 2012 om 23:20.
Salvadorii is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2012, 23:49   #16
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert Deckers Bekijk bericht
Hij heeft een belachelijk lichte straf gekregen. Subiet plaats ik het persbericht.
Uitgaande van de veronderstelling dat moslims een bloedhekel hebben aan werken, is een werkstraf van 46 uur toch een complete nachtmerrie?
Oud 21 juni 2012, 00:13   #17
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Nog eentje die terug wil naar het land van herkomst...
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2012, 00:25   #18
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Uitgaande van de veronderstelling dat moslims een bloedhekel hebben aan werken, is een werkstraf van 46 uur toch een complete nachtmerrie?
Ik was eens bij de VDAB, en ik hoorde iemand van die mensen daar tegen een gesluierde vrouw van het moslim-type zeggen, "je kan toch ergens gaan werken als poetsvrouw?"
De vrouw schudde ontkennend met het hoofd, "neenee," zei ze, "want als dan iets weg is, ikke heb gedaan."
Die mens van de VDAB wist niet goed wat te zeggen.
Ik dacht, dat moet ik onthouden, misschien komt dat nog wel eens van pas.
Oud 21 juni 2012, 07:35   #19
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht

Et alors ?
Et alors ?

Ik dacht dat ik dat uitgelegd had in de openingspost ?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2012, 15:11   #20
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

"De 33-jarige moslimsalafist El Chazoini Lishssin uit Gent werd vandaag door de Antwerpse correctionele rechtbank veroordeeld tot een werkstraf van 46 uur, een boete van 275 Euro met uitstel en 1 Euro morele schadevergoeding voor het bedreigen met de dood van Vlaams Belang-kopstuk Filip Dewinter."

In de VS kunnen bedreigers op andere straffen rekenen:

"Een Amerikaanse moslim die de makers van tekenfilmserie 'South Park' heeft bedreigd, moet 11,5 jaar de cel in. De 33-jarige Jesse Curtis Morton, alias Younus Abdullah Muhammed, is vandaag schuldig bevonden aan bedreiging en het aanzetten tot moord. Dat meldt de Amerikaanse federale recherche, de FBI."

http://www.hln.be/hln/nl/929/TV-Gids...edreigde.dhtml
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be