![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Sport Van voetbal tot worstelen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Gouverneur
|
![]() De Rode Duivels leven weer helemaal. Om la Belgique aan te moedigen zijn de duiveluitdagingen gestart. Hierbij wordt er van de supporters inspanningen gevraagd om de ploeg op allerlei manieren aan te moedigen. Hierop besloten de supporters om ook iets terug te vragen. Er werd een Facebook-pagina opgericht waarvan de leden verwachtten dat de Duivels de Brabançonne zouden leren, en zingen natuurlijk. De reactie van Wilmots was duidelijk, doch verwarrend.
Hij zei dat de Duivels geen zangers zijn, maar voetballers. Het eerste, daar kon ik nog inkomen, maar bij het tweede stelde ik me toch al serieus de vraag wat hij juist bedoelde. Anders bekeken, vanuit Wilmots' logica, zijn de Duivels net wel zangers, indien ze zingen. Ze zijn namelijk ook voetballers, ook al kunnen ze dit niet (ze zijn het omdat ze het doen, ongeacht het niveau). Het maakt dus niet uit of ze kunnen zingen, maar of ze het doen. Vanaf dan worden ze ook zangers. Ah ja. In andere landen kunnen ze zelfs zingen én voetballen, amai, in België moeten we wel erg ongetalenteerd zijn. ![]() ![]() ![]() Hetgeen ik trouwens nog bemerkte was het feit dat er opvallend veel werd opgeroepen om het in beide talen te zingen. Beide? Welke dan? Frans & Duits, Nederlands en Duits, Frans en Nederlands? Het bleek te gaan om het Frans en Nederlands, en het Duits dan? ![]()
Heer, laat het prinsenvolk der oude Nederlanden, niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande. Laatst gewijzigd door Lavox : 23 augustus 2012 om 13:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Werd er ook niet gevraagd om voortaan het uitjouwen van het volkslied van de tegenstander maar achterwege te laten?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Gouverneur
|
![]() Door Wilmots? Of door de supporters? Ik weet dat enkele leden van de pagina daarnaar vroegen, maar verder niets...
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ja, behalve als het tegen de aartsvijand, den Ollander, is. dan mag het.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Europees Commissaris
|
![]() Ach dat soort onbeschofte 'supporters' vind je overal; de kans is groot dat een deel van het Nederlandse publiek zich zo opstelt tegenover Duitsland, hoewel nu beide ploegen meer aan elkaar gewaagd zijn of zelfs België momenteel in potentie de betere is, dan zal deze derby (met het gedrag van supporters wat daar bij hoort) ook weer meer gaan leven in Nederland.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]()