![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() Vertegenwoordigers van de Holebi-federatie en Wel Jong Niet Hetero (WJNH) hebben gisteren op haar eerste werkdag als hoofd van het katholiek onderwijs een gesprek gehad met Mieke Van Hecke, ex-parlementslid voor CD&V. Na afloop kan worden gesteld dat sommigen wellicht wat te snel hysterisch reageerden op uitlatingen van de nieuwe topvrouw van het katholieke onderwijs. Directe aanleiding voor het onderhoud was de uitspraak die van Hecke een goede maand geleden deed in het Canvas-programma Nachtwacht, schrijft De Morgen. Van Hecke zei toen dat homoseksuele leerkrachten in het katholiek onderwijs die in het huwelijksbootje stappen "wel eens in de problemen zouden kunnen komen". Zowat iedereen, de holebi-verenigingen op kop, reageerde toen erg verbolgen op de uitspraken van Van Hecke. Na het gesprek van gisteren was de toon helemaal anders. "Ze heeft uitgelegd dat ze bedoelde dat het de school was die in problemen kon komen en dat daar dan wel een oplossing voor gezocht moet worden", zegt Sven Pichal van WJNH. "Verder heeft ze ook nog eens duidelijk gemaakt dat ze persoonlijk geen enkel probleem heeft met homoseksualiteit." Van Hecke onderstreepte dat homoseksualiteit wel degelijk verder aan bod zal blijven komen in het onderwijs. Meer nog, ze vroeg de holebi's om op dat vlak samen te werken met de Guimardstraat. "We houden inderdaad een heel goed gevoel over aan dit gesprek", aldus Pichal, "en het zal niet bij één afspraak blijven. Ongetwijfeld komen er vervolggesprekken." Ook Mieke Van Hecke zelf was tevreden na afloop van het gesprek. "Al vind ik het een beetje jammer dat tijdens mijn eerste dag nu uitsluitend op één thema gefocust werd. Het was ook beter geweest als ze eerst met mij hadden gesproken voordat ze uitspraken deden over wat ik gezegd heb in Nachtwacht." Van Hecke wil graag dat holebi-organisaties zich eerst zouden informeren over wat er op dit vlak allemaal gebeurt in het katholiek onderwijs, voordat ze adviezen beginnen te geven. "Ondanks ons imago wordt er wel degelijk veel gedaan rond homoseksualiteit. Ik heb de organisaties gevraagd om contact op te nemen met onze begeleidingsdienst om dat allemaal na te gaan." Bron: www.hetrozehuis.be
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Haar woorden ingeslikt toen de voorzitter van de CVP (oei ik bedoel CD&V) publiekelijk verklaarde dat hij en de partij niet achter haar uitspraken stonden?
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Burger
|
![]() De zoveelste illustratie van katholieke dubbelhartigheid. Liegen en bedriegen zoveel men maar kan. Dat er nog mensen zijn die daar intrappen.
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister-President
|
![]() Heeft hij dat ook gezegd Raf? Tja hij zal dat wrsch ook wel weer niet toegeven, net zomin ik al nu ruim anderhalf jaar wacht op die herinneringen, weet je wel?
Nu ik ben blij dat Mieke Van Hecke zich héél wat beter opstelt tov de holebi's ipv een maand geleden! Dat ze zei dat ze er niet goed van geweest is, zal haar ook tot nadenken gezet hebben. Ik vind het echt héél moedig van haar dat ze na haar uitspraken toch gas terugneemt! Chapeau daarvoor!
![]() |
#8 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
maar anderzijds zijn er voor mij ook positieve evoluties, vooral op ethisch vlak, zoals het toelaten van homohuwelijken, euthanasie...ik baseer mij dan ook op rationele argumenten, en niet op (pseudo-)emo-argumenten zoals "traditie", "omdat het altijd zo was" etc..
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
O tempora O mores </sarcasm> En waarom zouden uw waarden meer waard zijn dan die van mensen die respect hebben voor anders geaarden en voor anders denkenden?
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Homohuwelijk is een ontwrichting van de maatschappij, euthanasie ook, abortus eveneens. Ook het steeds vrijer worden van de seksuele beleving met daarnaast het propageren van allerlei afwijkende vormen, zal deze maatschappij vroeg of laat de das om doen. De trend naar beneden is nu al duidelijk: tekort aan geboorten om het generaties te hernieuwen, verspreiding van aids en andere geslachtsziekten, geen duidelijke waarden meer. De moslims strijden nog voor Allah (en een plukje christenen voor God). Het westen strijdt nog alleen voor haar eigen weelde... Voor de rest heeft het nauwelijks idealen, toch geen idealen die begeesterend en opbouwend zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een christen weet dat homoseksualiteit een zonde is. Op geen enkele wijze kan een homoseksueel die zich overgeeft aan z'n zonde zich als een goed christen omschrijven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Abortus dezelfde denkwijze, bij verkrachting kan men niet verplicht worden het kind te houden. Over euthanasie ga ik me niet uitspreken. Maar de trend zet zich voort, België is aan het herstellen van zijn traditionele katholieke waarden en zet zich verder naar een vrijdenkender progressieve staat (hoewel het in Vlaanderen nog beperkt blijft). Maar linkse of rechtse evoluties...elk heeft natuurlijk zijn negatieve gevolgen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#20 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
||
![]() |
![]() |