![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Europees Commissaris
|
![]() uit Humo:
[size=6]Rob Klop, volksvertegenwoordiger[/size] De heer Verreycken heeft blijkbaar een hoge pet op van het gerecht, als hij beweert dat de rechter van eerste aanleg in zijn zaak een beslissing nam op basis van degelijke en betrouwbare stukken. Mag ik dan aannemen dat diezelfde heer Verreycken het arrest van het hof van beroep in Gent aanvaardt, dat drie Blok-vzw's als racistisch bestempelt en dat ook ondersteund werd door betrouwbare stukken? Bart Lybeer, Ingemunster uit De Standaard: [size=6]Antisemitisme[/size] Alle beleidsverantwoordelijken zijn geschokt na de antisemitische aanval op een joodse adolescent. Een heel arsenaal aan middelen, manschappen en maatregelen wordt nu ingezet om deze ontoelaatbare agressies een halt toe te roepen. Begrijp me niet verkeerd: uiteraard moet dit streng aangepakt worden, een samenleving kan dat niet over z'n kant laten gaan. Maar waarom is deze terechte verontwaardiging, afkeuring en snelle reactie in 's hemelsnaam niet eens denkbaar voor al die andere daden van verbale of fysieke agressie die dagelijks door dezelfde 'groep' mensen wordt gepleegd op Jan met de pet, die geen drukkingsgroep achter zich heeft, die niet kan teren op een collectief Europees schuldgevoel? Hoe durf ik zoiets zelfs maar te opperen, want zulke vergelijkingen gaan niet op, dat is racistisch. Dan mag men plots niet meer nadenken, laat staan 'veralgemenen' en een bepaalde 'groep' viseren. Dan komen de andere taboes opspelen en dan lijkt het erop dat een samenleving die ontoelaatbare inbreuken wel kan tolereren, zelfs negeren. Ik ben die hypocrisie beu, ik ben het beu dat men dit niet wil inzien en dat mensen die dit aanklagen gemakshalve als imbeciele bruinhemden worden afgeschilderd. Hans Willemyns [size=3][/size]
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Ik ben eens benieuwd naar de 'rake' lezersbrieven over CVP-corrupteling- fraudeur-oplichter Leo Delcroix volgende week in de Humo
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De briefschrijver is blijkbaar niet in staat een noodzakelijk onderscheid te maken, ofwel gooit hij alles gemakkelijkshalve alles op een hoopje. Immers, de zaak Verreycken betreft een gewoon strafproces waarbij men oordeelt over zaken van gemeen recht. Men heeft de wet niet gewijzigd in functie van dhr. Verreycken. Bij het VB-proces ging het om een politieke afrekening (niet ik zeg dat in de eerste plaats, maar wel de toenmalige verantwoordelijke van de Liga), waarbij men zelfs zo ver is moeten gaan om de wet tot verschillende malen toe te wijzigen opdat die op het Vlaams Blok toepasbaar zou zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
mooi voorbeeld is dat waar Marrokaanse politieagenten worden vergeleken met peodfiele leraars en pyromane brandweerlui. Welke VB'er bijt na 3 maanden eens de spits af om daar inhoudelijk op te reageren??
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Of hoe ziet u bovenstaande redenering juist?
![]() |
![]() |
#10 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In een aantal gevallen heeft de rechter materiaal gebruikt dat nog dateert voor de totstandkoming van de antiracismewet. In een normale rechtsstaat is dat niet mogelijk: een wet kan immers niet met terugwerkende kracht toepasbaar zijn. Voor het Vlaams Blok wordt er blijkbaar een uitzondering gemaakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Minister
|
![]() Citaat:
I'm still standing, better than I ever did, Looking like a true survivor, feeling like a little kid. __________________ But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay, I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
Is het je nog niet opgevallen dat in de wet over racisme het racisme tegenover een politieke gedachte is weggelaten? je mag drie keer raden waarom... de zelfgenoemde politiek correcte partijen hebben deze wetten gestemd, Onkelinx heeft er zelf voor gezorgd dat het proces tegen het vlaams blok absolute prioriteit kreeg, zodus kan men hier spreken over een politiek engagement gericht tegen de opmars en het bestaan van het vlaams blok |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het proces ivm Rob V. is geen politiek proces. Het is dus niet ernstig die twee processen gelijk te schakelen. Als je ernstige argumenten tegen het VB hebt, hou je dan niet bezig met nonsens. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
In de zaak van het VB, is de beschuldigde veroordeeld. Nogal een wezenlijk verschil. Net zoals de ex van Wim, kan het VB alle gerechtsmiddelen gebruiken om zich te vrijwaren tegen de hun aangelegde feiten. Het is nogal logisch dat de vrijgesprokene, kontent is over zijn zaak. En de beschuldigde niet kontent is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
het argument "het VB is niet racistisch" omdat het zogezegd een politiek proces is, is dus complete onzin...
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Ik quote iemand, maar ik weet niet meer wie : "Als ik mijn auto op straat laat staan met de deur open zet ik aan tot diefstal, maar ben daarom zelf geen dief" Dus, op basis van die uitspraak kan je onmogelijk beweren of bewijzen dat het Blok racistisch is.
I'm still standing, better than I ever did, Looking like a true survivor, feeling like a little kid. __________________ But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay, I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Professor Storme heeft al gewezen dat de rechter uit de context gerukte citaten heeft gebruikt en daarenboven materiaal heeft aangehaald dat nog dateert van voor de totstandkoming van de laatste versie van de racismewet. De rechter oordeelde trouwens niet over racistische daden, maar over de intentie tot het stellen van racistische daden. Ook dat laatste vond in professor Stormes "juridische ogen" geen genade. |
|
![]() |
![]() |