Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 augustus 2012, 13:55   #1
Nihilibili
Burger

Nihilibili's schermafbeelding

Standaard De Antwerp gay pride

Misschien wordt dit een zoveelste draad over homoseksualiteit, met clichématige argumenten die reeds tot in den treure werden herhaald.

Ik heb voor alle duidelijkheid niks tegen homoseksuelen, wat in mijn geval een vreemde vorm van masochisme zou zijn Niettemin stel ik mij reeds jaren de vraag of homoseksualiteit enige meerwaarde heeft voor de maatschappij en homoseksuelen zelf. Ik ben tot op heden steeds geneigd geweest deze vraag negatief te beantwoorden. Alhoewel ik niet zoals sommigen oneindig gepreoccupeerd ben met wat iemand in zijn of haar slaapkamer al dan niet doet en met wie hij of zij dit doet, en ik vind dat iedereen het recht heeft erop los te neuken (en ik dit voor alle duidelijkheid ook zelf doe) heb ik anticiperend op genetische modificatie in de relatief nabije toekomst hier en daar eens de vraag geopperd of homoseksualiteit wel wenselijk is, en indien de keuze er in de toekomst zou zijn om seksuele voorkeur prenataal te kiezen of modificeren, men de ouders hierin vrij zou moeten laten. Ik zeg 'hier en daar', want ik ben er mij bewust van dat mijn vraag voor velen a priori politiek incorrect is.

Ik heb tot op heden geen enkele meerwaarde kunnen vinden voor de homoseksueel zelf noch de maatschappij, wel integendeel. Naar mijn mening voegt homoseksualiteit geen enkele meerwaarde toe, ik ben zelfs geneigd het tegenovergestelde te poneren; dat homoseksualiteit een complexiteit toevoegt aan onze maatschappij die eerder een complexiteit van negatieve aard is.

Dezer dagen botste ik op publiciteit voor de Antwerp Gay Pride die aanstaande maandag 6/8 van start gaat. Nieuwsgierig bezocht ik de site eens om het programma te bekijken. 'Misschien zit er wel iets interessants tussen om eens te bezoeken, grinnikte ik cynisch tegen mezelf'. En jawel, al mijn vooroordelen werden bevestigd. Wat dus een voorstelling moet zijn van de 'homoseksuele cultuur' is niets meer dan een weeklang met de kont staan draaien in strakke slip en party-orgieën. U leze er het programma op na op www.antwerppride.com

Onder 'Program' staat ook 'museum & art galleries'. Nieuwsgierig klikte ik deze link aan om te zien wat het eventueel aanbod was buiten het jeanetterig kontdraaien waar de overige programmatie de facto louter uit bestaat gedurende deze week met veel 'trots'. Het bleek louter een opsomming van de aanwezige musea in Antwerpen. Opnieuw grinnikte ik cynisch, en ging verder op het net op zoek of er volgende week ergens iets te beleven valt in Vlaanderen ...

Laatst gewijzigd door Nihilibili : 2 augustus 2012 om 14:15.
Nihilibili is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2012, 14:26   #2
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nihilibili Bekijk bericht
Misschien wordt dit een zoveelste draad over homoseksualiteit, met clichématige argumenten die reeds tot in den treure werden herhaald.

Ik heb voor alle duidelijkheid niks tegen homoseksuelen, wat in mijn geval een vreemde vorm van masochisme zou zijn Niettemin stel ik mij reeds jaren de vraag of homoseksualiteit enige meerwaarde heeft voor de maatschappij en homoseksuelen zelf. Ik ben tot op heden steeds geneigd geweest deze vraag negatief te beantwoorden. Alhoewel ik niet zoals sommigen oneindig gepreoccupeerd ben met wat iemand in zijn of haar slaapkamer al dan niet doet en met wie hij of zij dit doet, en ik vind dat iedereen het recht heeft erop los te neuken (en ik dit voor alle duidelijkheid ook zelf doe) heb ik anticiperend op genetische modificatie in de relatief nabije toekomst hier en daar eens de vraag geopperd of homoseksualiteit wel wenselijk is, en indien de keuze er in de toekomst zou zijn om seksuele voorkeur prenataal te kiezen of modificeren, men de ouders hierin vrij zou moeten laten. Ik zeg 'hier en daar', want ik ben er mij bewust van dat mijn vraag voor velen a priori politiek incorrect is.

Ik heb tot op heden geen enkele meerwaarde kunnen vinden voor de homoseksueel zelf noch de maatschappij, wel integendeel. Naar mijn mening voegt homoseksualiteit geen enkele meerwaarde toe, ik ben zelfs geneigd het tegenovergestelde te poneren; dat homoseksualiteit een complexiteit toevoegt aan onze maatschappij die eerder een complexiteit van negatieve aard is.

Dezer dagen botste ik op publiciteit voor de Antwerp Gay Pride die aanstaande maandag 6/8 van start gaat. Nieuwsgierig bezocht ik de site eens om het programma te bekijken. 'Misschien zit er wel iets interessants tussen om eens te bezoeken, grinnikte ik cynisch tegen mezelf'. En jawel, al mijn vooroordelen werden bevestigd. Wat dus een voorstelling moet zijn van de 'homoseksuele cultuur' is niets meer dan een weeklang met de kont staan draaien in strakke slip en party-orgieën. U leze er het programma op na op www.antwerppride.com

Onder 'Program' staat ook 'museum & art galleries'. Nieuwsgierig klikte ik deze link aan om te zien wat het eventueel aanbod was buiten het jeanetterig kontdraaien waar de overige programmatie de facto louter uit bestaat gedurende deze week met veel 'trots'. Het bleek louter een opsomming van de aanwezige musea in Antwerpen. Opnieuw grinnikte ik cynisch, en ging verder op het net op zoek of er volgende week ergens iets te beleven valt in Vlaanderen ...
Man man man.. om mottig van te worden, die mensen die beweren " niets" tegen homo's te hebben,maar wel vragen stellen over " de meerwaarde van homoseksualiteit voor homo's en maatschappij"!
Uw betoog getuigt van zoveel domheid dat er echt niet aan te beginnen is, ouders bepalen de seksuele voorkeur van hun koters niet, kinderen worden geboren met een seksuele voorkeur, je seksuele geaardheid hoeft geen maatschappelijke meerwaarde te hebben, er bestaat geen homoseksuele cultuur maar veel subculturen, en niemand verplicht u naar de gayparade te gaan dus waar ligt u wakker van, uw mening is dan ook niet politiek incorrect maar discriminerend, vol vooroordelen en getuigend dan ontbreken van zelfs maar elimentaire kennis om met u hierover een discussie aan te gaan.

Ga ergens anders trollen over homo's wil je?

Laatst gewijzigd door alice : 2 augustus 2012 om 14:26.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2012, 14:35   #3
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Koenraad Noël's schermafbeelding

Standaard

Zonder mij achter de stelling van de draadstarter te willen plaatsen, meen ik wel dat je hem niet goed begrijpt.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Man man man.. om mottig van te worden, die mensen die beweren " niets" tegen homo's te hebben,maar wel vragen stellen over " de meerwaarde van homoseksualiteit voor homo's en maatschappij"!
Hij beweert zelf homo te zijn, en slechts afkeer te hebben van de "homocultuur".

Citaat:
Uw betoog getuigt van zoveel domheid dat er echt niet aan te beginnen is, ouders bepalen de seksuele voorkeur van hun koters niet, kinderen worden geboren met een seksuele voorkeur, je seksuele geaardheid hoeft geen maatschappelijke meerwaarde te hebben,
Dit gaat over toekomstige dingen, "kindje-op-maat". Zoals voor bestaande mensen het transhumanisme.
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2012, 14:38   #4
perzie
Banneling

Standaard

Godver jakkes, dat moest ik echt niet weten.

Maar nu weet men ten minste wanneer (hartje) Antwerpen te vermijden is. Ze gaan er zeker ook foto's trekken, en je zou je hoofd toch niet per ongeluk op één ervan zien verschijnen.

http://www.antwerppride.com/2012/ima...creeks/007.jpg

Laatst gewijzigd door perzie : 2 augustus 2012 om 14:38.
perzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2012, 14:42   #5
Восход-1
Banneling

Standaard

Als iemand zich kan uiten met een pluim in zijn of haar gat, dan moet het gebeuren. Met bekrompenheid en preutsheid dient nooit rekening gehouden te worden.
Восход-1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2012, 14:47   #6
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Wat is de meerwaarde van (vul hier elk van de bestaande en nog uit te vinden sexuele mogelijkheden in, behalve de simpelste bevruchtingswijze)....

Om op de vraag te antwoorden : sexueel e.a. genot misschien ?

Laatst gewijzigd door Klojo eerste klas : 2 augustus 2012 om 14:47.
Klojo eerste klas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2012, 14:48   #7
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht
Als iemand zich kan uiten met een pluim in zijn of haar gat, dan moet het gebeuren. Met bekrompenheid en preutsheid dient nooit rekening gehouden te worden.
Ik denk dat er ook wel een hoop hetero's zijn die er niet mee inzitten om zo uitbundig te doen.

Laatst gewijzigd door Koenraad Noël : 2 augustus 2012 om 14:52.
Oud 2 augustus 2012, 14:51   #8
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hear! Hear!
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2012, 14:54   #9
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël Bekijk bericht
Ik denk dat er ook wel een hoop hetero's zijn die er niet mee inzitten om zo uitbundig te doen.
Ja hoor. Ik denk hierbij aan bijvoorbeeld beoefenaars van BDSM die een voltijdse beoefening nastreven (ik vind het cliche lakledergedoe zelf maar niks, maar als dat de enige manier is waarop deze mensen hun identitieit kunnen manifesteren, zo zij het), alsook exhibitionisten en furries.
Maar het is ironisch genoeg moeilijker om je als dusdanig te gedragen in het heteroversum, de verklaring daarvoor die ik ooit gehoord heb en die mij plausibel lijkt is dat aangezien de homofiel reeds met een seksualiteit zit die niet volledig aanvaard is, hij/zij reeds gewend is aan het anders zijn, en de drempel voor het uiting geven aan andere vunzigheden veel lager is.

Als ik aan mijn homoseksuele en heteroseksuele vrienden denk, gaan de eerste vooral normaal reageren als ik morgen bij hun thuis aanklop in gasmasker, combatboots en fazantenpluim uit mijn kont. De hetero's gaan dit nogal raar en onwennig vinden.
Oud 2 augustus 2012, 14:58   #10
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ja hoor. Ik denk hierbij aan bijvoorbeeld beoefenaars van BDSM die een voltijdse beoefening nastreven (ik vind het cliche lakledergedoe zelf maar niks, maar als dat de enige manier is waarop deze mensen hun identitieit kunnen manifesteren, zo zij het), alsook exhibitionisten en furries.
Ik denk dat naar mate homoseksualiteit geaccepteerd wordt, de pride ook naar die groepen zal uitgebreid worden.
Citaat:
Maar het is ironisch genoeg moeilijker om je als dusdanig te gedragen in het heteroversum, de verklaring daarvoor die ik ooit gehoord heb en die mij plausibel lijkt is dat aangezien de homofiel reeds met een seksualiteit zit die niet volledig aanvaard is, hij/zij reeds gewend is aan het anders zijn, en de drempel voor het uiting geven aan andere vunzigheden veel lager is.
Klinkt aannemelijk.

Citaat:
Als ik aan mijn homoseksuele en heteroseksuele vrienden denk, gaan de eerste vooral normaal reageren als ik morgen bij hun thuis aanklop in gasmasker, combatboots en fazantenpluim uit mijn kont. De hetero's gaan dit nogal raar en onwennig vinden.
Ik heb net het omgekeerde. Één van de meest bekrompen mensen in mijn vriendenkring is homoseksueel. Maar het lijkt me meer een 'act' te zijn, da's voor hem een beetje dé manier om uniek te zijn, denk ik.
Oud 2 augustus 2012, 15:02   #11
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door perzie Bekijk bericht
Maar nu weet men ten minste wanneer (hartje) Antwerpen te vermijden is.
In uw geval zou ik durven stellen dat (hartje) Antwerpen - en bij uitbreiding heel West-Europa - te allen tijde te vermijden is.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2012, 15:04   #12
Anatomehelena
Banneling

Standaard

Tof dat er nog een keer een homo-draadje gestart wordt.
Anatomehelena is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2012, 15:20   #13
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Christelle13 Bekijk bericht
Het is verderfelijk en gaat in tegen de Heilige Eeuwenwoorden die ons de leer brachten van de Christalhren die deze ziekte voorspelden.
Pakt het ook niet in Olland ?

http://www.politiekdebat.nl/viewtopic.php?f=33&t=31906
Oud 2 augustus 2012, 15:21   #14
Randa
Burgemeester

Standaard

Ik ken verschillende homo's die zich ver houden van al dat pride gedoe, doe normaal zoals alle gewone mensen, zeggen die,
zelfs de speciale reisagentschappen voor homo's, die er de dag van vandaag ook al zijn,
ge zult eens 14 dagen moeten rondtrekken met alleen maar mannen gelijk wij. zeggen ze ronduit.
Randa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2012, 15:22   #15
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Randa Bekijk bericht
Ik ken verschillende homo's die zich ver houden van al dat pride gedoe, doe normaal zoals alle gewone mensen, zeggen die,
zelfs de speciale reisagentschappen voor homo's, die er de dag van vandaag ook al zijn,
ge zult eens 14 dagen moeten rondtrekken met alleen maar mannen gelijk wij. zeggen ze ronduit.
Waarom zou "normaal doen" een goede eigenschap zijn? Waarom is normaaldoenerij, dus zich gedragen zoals de modale burger, een na te streven iets zijn?
Oud 2 augustus 2012, 15:26   #16
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik denk dat naar mate homoseksualiteit geaccepteerd wordt, de pride ook naar die groepen zal uitgebreid worden.
Dat gebeurt al, als ik mij niet vergis.

Wel is het zo dat de homobeweging veel beter georganiseerd is dan pakweg de BDSM-beweging. Er is een studentenvereniging in Gent, Kajira, maar deze wordt niet erkend door het PFK (BDSM'ers zijn geen officieel te tolereren minderheid) en is zeer slecht georganiseerd en gerund (zij hadden de schijnwerpers op zich en enorm veel in handen na hun avond met de SM-rechter, maar ze hebben dit door onkunde gewoon laten gaan).
Dus via de pride is eenvoudiger.
Oud 2 augustus 2012, 15:28   #17
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Ik ben vroeger een tijdje homo geweest, maar nu moet ik ook niets meer van ze weten. Ze klagen steeds over een gebrek aan vedraagzaamheid ten aanzien van henzelf, maar ik heb al dikwijls gemerkt dat ze zélf heel onverdraagzaam zijn ten aanzien van biseksuelen en t-girls.
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2012, 15:31   #18
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat gebeurt al, als ik mij niet vergis.

Wel is het zo dat de homobeweging veel beter georganiseerd is dan pakweg de BDSM-beweging. Er is een studentenvereniging in Gent, Kajira, maar deze wordt niet erkend door het PFK (BDSM'ers zijn geen officieel te tolereren minderheid) en is zeer slecht georganiseerd en gerund (zij hadden de schijnwerpers op zich en enorm veel in handen na hun avond met de SM-rechter, maar ze hebben dit door onkunde gewoon laten gaan).
Dus via de pride is eenvoudiger.
Ik denk wel dat ze nog meer tegenwerking krijgen, niet uit religieuze hoek maak uit de zelfverklaarde "normale" hoek.
Oud 2 augustus 2012, 15:32   #19
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Christelle13 Bekijk bericht
Dat is goed mijn lieve zuster. U bent genezen en hebt een sterke chakra die de negatieve stralen van deze ziekte kon afweren.
haha, danku ik heb me laten ombouwen tot vrouw
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2012, 15:33   #20
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik denk wel dat ze nog meer tegenwerking krijgen, niet uit religieuze hoek maak uit de zelfverklaarde "normale" hoek.
Ja, zoals bijvoorbeeld in deze draad te zien, gaat het vaak om het "normaal doen".

Waardoor ik vrees dat een aantal zaken in onze maatschappij gewoonweg niet emancipieerbaar zijn.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be