![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() As ge niet goed weet wat doen in uw leven dan moet ge consultant worden. Een erg lucratieve bussines. En zeker als ge consultant van de overheid kunt worden.
Want op de vraag van een Vlaams volksvertengewoordiger wiens naam ik nie ga noemen om geen reclame te maken, ivm de overheidsopdrachten aan consultancybureaus kwam aan het licht dat de Vlaamse regering zomaar eventjes de mooie som van 31.245.435 euro betaald had aan allerlei adviezen. Zo was er een opdracht van Mininster van Grembergen die voor een bedrag van 1.184.287,50 EURO een een advies liet opmaken ivm het te voeren beloningsbeleid. Hij heeft het advies in ieder geval flink beloond. De top 10 trouwens uitgedrukt in euro's : 1.VAN GREMBERGEN 11.792.335 2. SANNEN 5.821.035 3. BOSSUYT 5.053.078 4. CEYSENS 3.872.534 5. VANDERPOORTEN 1.688.847 6. LANDUYT 1.331.600 7. BYTTEBIER 927.818 8. VAN MECHELEN 323.066 9. KEULEN 238.703 10. SOMERS 196.418 Totaal 31.245.435 euro of +/- 1.2 miljard belgische frank Met dat bedrag zoude al aardig wat goeds voor de mensen kunnen doen he...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Burgemeester
|
![]() Vindt Tegendradigaard het dan niet belangrijk dat de ministers adviezen vragen en zomaar beslissingen nemen naar eigen goeddunken? Nee toch?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Tegendradigaard post hier wat cijfers over bestelde studies zonder enige andere informatie, om aan te tonen hoezeer onze overheid zogezegd geld verkwist. Hoe kan ik echter weten of dat weggegooid geld is zonder meer details te weten zoals welke studies, hoeveel voor welke studie, wat was in de begroting voorzien, etc. etc.
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
voor mij part schakel ik dit op hetzelfde niveau als Jan Hyoens die in een andere topic ons eens kwam uitleggen dat de regering slecht bezig is omdat er dit weeknd 12 verkeersdoden waren...
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Burgemeester
|
![]() Verzuurd... zo een van die lachwekkende woorden die de laatste jaren te pas en te onpas gevallen zijn. Mja, kijk, ik begrijp niet waar tegendraads naartoe wil of wil aantonen... De cijfers zijn ongenuanceerd en nietsbeduidend... Niets over te discussieren dus
![]() Discussie gesloten. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() Waar het om gaat is als een minister een kabinet ter beschikking heeft, als een minister een hele administratie ter beschikking heeft waarom dan nog externe firma's inschakelen om te doen wat eigenlijk de eigen administratie kan doen ?
en ik weet nie of ge al professioneel kennis hebt gemaakt met consultants (???) en zo ja dan weet ge wel wat ik wil zeggen. Dat kost pakken vol geld en ge zijt er meestal niks mee. Oja en mijn cijfers gingen over het jaar 2002. In 1 jaar tijd 1.2 miljard befkens uitgeven aan iets wat men evengoed door de eigen administratie kan laten bekijken of onderzoeken. Of zitten de Vlaamse administraties allemaal vol idioten ?? Voila nu nog effe op een klontje suiker zuigen tegen de verzuring. Of een goei mop. Over consultants misschien ? allez dan maar nie verzuurd reageren he. Er komt een netjes uitgedoste heer op een schapenfokkerij. Hij spreekt de boer vriendelijk aan en stelt hem de pertinente vraag : Boer als ik kan raden hoeveel schapen U hier hebt op uw domein krijg ik dan een schaap van U ? De boer tilt zijn pet op, wrijft zich door de haren en zet zijn pet opnieuw scheef op zijn kruin. Maar ja waarom niet zegt de boer. De heer haalt een rekenmachientje tevoorschijn, kijkt zorgvuldig in het rond tikt tot opperste verbazing van de boer allerlei gegevens in op het machientje en zegt uiteindelijk : Ik heb het allemaal eens bekeken boer U hebt hier 482 schapen. De boer blijft er nuchter bij en knikt instemmend. Krijg ik dan nu een schaap van U ?vraagt de heer. Akkoord zegt de boer en de heer neemt een dier. Plots zegt de boer tegen de heer die aanstalten maakt om het erf te verlaten : Meneer mag ik nu ook eens iets vragen ? Als ik nu kan raden welk beroep gij uitoefent, krijg ik dan mijn dier terug ? De heer lacht en is er van overtuigd dat de schapenboer nooit zal raden welk beroep hij uitoefent. Natuurlijk zegt de heer. Awel begint de boer, jij bent een consultant. De heer is verbaasd. Het klopt. Hoe weet U dat boer ? Awel meneer dat zal ik eens zeggen sie. Ten eerste komde gij naar mij zonder dat ik erom gevraagd heb. Ten tweede komt ge iets aanbieden dat ik niet nodig heb. Ten derde komt ge me iets vertellen dat ik al weet en ten vierde : ge kent niets van beesten, want geef nu maar mijnen hond terug.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Goei mopke, maar irrelevant.
Aangezien de kabinetten volzitten met partijslaafjes die niet voorbij de eigen ideologische gedachtendoos kunnen kijken, kan ik het enkel maar toejuichen dat externe consultants worden ingeschakeld. Behalve als het maar is voor de schijn, natuurlijk (zie de Olympische Spelen-farce).
![]() |
#11 |
|
![]() kabinetten kan ik ook inkomen, maar een kabinet is maar een topje van een ijsberg he.
het is de grote administratie daaronder die zou men meer moeten gebruiken. Mensen uit het veld om hun mening vragen. Nu halen ze der iemand bij die vanuit nen hogen stoel gaat zeggen hoe de mensen in het veld het moeten doen. en dan betalen ze daar veel geld voor en dan moeten die veldmensen dat gaan toepassen .... en dan blijkt dat de schitterende en dure ideeën ... niet werken of niet kunnen werken of niet haalbaar zijn, niet praktisch zijn, enz enz enz enz... Men zou beter dat geld besteden aan premies te geven aan de gewone ambtenaren die een idee uitwerken dat de werking ten goede kan komen. of het werk zou vereenvoudigen en goedkoper maken.
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Tegendradigaard heeft daar "iets"... Meer dan "iets" zelfs...
Twee keer raden waarover de Europese Commissie ooit gestruikeld is... zegt de naam Edith Cresson jullie nog iets ? Het wonderlijke wedervaren van de onderzoekers in dat dossier gevolgd ? Wat zegt u 1 mio € voor een "advies" van 1/2 pagina A4 ? (als ik voor mijn thesis zo zou betaald zijn, dan hoefde ik vandaag niet meer te werken, mijn dochter en kleindochter waarschijnlijk ook niet meer) Waarom wordt het onderzoek nog altijd gehinderd door zoveel geheimdoenerij ? Consultancy-opdrachten zijn dé truuk om (oneigenlijk) te goochelen met overheidsgelden. Nauwelijks controle, weinig openbaarheid en als je het geheel wat kan spreiden en camoufleren... quasi niet te depisteren. Verzuurd? Misschien wel, misschien ook niet... Het is enkel een kwestie van waakzaamheid voor wat de overheid met onze zuurverdiende centjes aanvangt. En daar mag gerust openheid over bestaan. Ik wil ze eens zien: die studies van consultants... Welke vragen moesten ze beantwoorden, welke antwoorden hebben ze opgeleverd, hoe en aan wie zijn ze gegund, wat is de verwachte toegevoegde waarde voor het beleid...??? Het is niet omdat je een kritische opmerking maakt, dat je automatisch "verzuurd" bent.
![]() |
#13 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Om even ter zake te komen: meer dan e helft van al die "studies" lijken mij of overbodig of veel te duur.
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() En hoeveel geld zou via zo'n consultancy wel niet onrechtstreeks terugvloeien naar de eigen geldbeugel he...
Moest mijn broer minister zijn ik werd rap consultant...
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Je moet toch wel onderscheid maken hoor. Ik verwacht niet dat een ambtenaar, of een groepke ambtenaren, mij een zinvolle studie kan bezorgen over energievoorziening, -productie, -distributie en -prijzen in Vlaanderen voor de komende 50 jaar. Daarvoor hebt ge nu eenmaal "experten" nodig die niet zomaar in het overheidsapparaat te vinden zijn. Idem bijvoorbeeld voor de vraag hoe de ambtenarij het beste georganiseerd kan worden (Copernicus).
Het grote probleem is nu juist dat de overheid meestal zijn voeten veegt aan de bekomen antwoorden ! Het is ten andere nogal evident dat corruptie moet bestreden worden.
![]() |
#17 |
|
![]() Goe gevonden Griffin. haha.
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Vreemdeling
|
![]() Moesten ze nu gewoon minder geld aan de Walen hun ziekenfondsen geven dan zouden we al veel verder staan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het zou interessant zijn om daar eens wat cijfers van andere landen naast te kunnen leggen, gewoon om een idee te hebben over hoe groot de verspilling precies is (dat het merendeel van die budgetten weggegooid geld is twijfel ik niet aan).
Het verschil tussen de ministers onderling lijkt me ook wel erg groot, maar in het duiventil van de vlaamse regering is dat misschien niet zo verwonderlijk. |
![]() |
![]() |