![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Europees Commissaris
|
Onze premier had een tijdje niet gewuifd. Niet met het handje, niet met het mobieltje en ook niet met de pen. De begrotingscontrole wilde maar niet vlotten. Tot een paar dagen geleden het wonder geschiedde. Na een marathonzitting was de zaak plotseling bijna rond. Was de heilige geest nedergedaald op de onderhandelingstafel? Wie zal het zeggen? In ieder geval kwam een akkoord uit de bus om u tegen te zeggen. 1/3 nieuwe belastingen en 2/3 besparingen. Ongeveer. Netjes verdeeld tussen de grote gemeenschappen, Brussel en zowaar de Duitstalige gemeenschap. Positieve commentaren in de media. Iedereen content. Maar kunnen we wel tevreden zijn? Ondanks het risico dat mijn bericht volledig ondergesneeuwd raakt door de aftredingsvaudeville (een ongeluk komt nooit alleen) waag ik het erop enkele kritische opmerkingen te plaatsen.
Geholpen door de cijfers van de dS heb ik een berekening gemaakt van de posten die al min of meer bekend zijn, nl. fairness taks, schoolpremie, BTW advocatuur, verhoging op alcohol en tabak, ontwikkelingssamenwerking, verhoging dienstencheques, verhoging belasting Europese ambtenaren, besparingen in de gezondheidszorg en de sociale zekerheid en tenslotte de vereiste inspanning van de regio's en de gemeenten. Aldus bekwam ik volgende cijfers : 2013 : 628 miljoen euro 2014 : 1738 miljoen euro totaal : 2366 miljoen euro Dit betekent dan nog ongeveer 1634 miljoen euro dient gevonden te worden om de begroting van 2014 rond te maken. Alhoewel, exacte cijfers zijn dit niet, daarvoor is het totaalplaatje te complex. Schattingen, besparingen van 2012 de herhaald worden (volgens Knack), nieuwe belastingen waaarvan het verdienefffect pas binnen een paar jaar zal kunnen bepaald worden maken de juiste berekening onmogelijk. Hetzelfde blad spreekt over voodoo-rekenkunde van Di Rupo en zijn comrades in crime maar bezondigt zichzelf door er een berekening aan toe te voegen die geen kat begrijpt. Inmiddels blijven we opgescheept met een enorme staatsschuld waarvan we alleen de interesten met veel gegoochel kunnen aflossen. Iedere bewoner van dit land krijgt bij zijn geboorte een schuld van 34.000 euro op zijn buik geplakt. Van een fraaie geboortepremie gesproken! Nog gezwegen van de structurele transfers die in de sociale zekerheid ingebakken zijn. Maar de meest hallucinante leugen is dat Di Rupo en zijn dievenbende beweren dat onze koopkracht gevrijwaard wordt. De gepensioneerden en kleinverdieners zijn daarvan het grootste slachtoffer. Wanneer mijn pensioen aangepast wordt hebben we het over 20 euro netto. De echte graadmeter van mijn koopkracht is mijn winkelkarretje waarvan de inhoud week na week onbeduidener wordt. Zodanig er dat ik mijn rekeningen bijhoud om ze na twee maand te vergelijken. Bestaat er geen prijzencommissie die hierop toekijkt? Maar inmiddels is er geen vuiltje aan de lucht. Alles kaat koed. Met 21 juli in het vooruitzicht én de kans dat de belgische potstampers naar Rio gaan, wat kan er de belgicisten nog gebeuren? Ze hebben nog 14 dagen om hun moment de gloire te beleven. En ze kunnen daarna met een gerust hart op verlof vertrekken, sommigen met ons geld in hun zakken. Binnen 10 maand mogen we hen de factuur presenteren. Hoeveel BTW moeten we betalen voor nutteloze producten? Laatst gewijzigd door robert t : 5 juli 2013 om 18:07. |
|
|
|
|
|
#2 | |
|
Burgemeester
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Alweer een pluim op de hoed van de regering di Rupo.
05/07/2013 • Historisch akkoord inzake arbeiders- en bediendestatuut. "We hebben het onderscheid tussen arbeiders en bedienden afgeschaft" Citaat:
Puik werk. Weer een doelstelling verwezenlijkt. Een dikke proficiat voor deze regering! Laatst gewijzigd door Het Oosten : 5 juli 2013 om 18:58. |
|
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Minister
|
Citaat:
eerder een pluim in hun reet dan op hun hoed! |
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Hopelijk worden de arbeiders hiervan beter. Ik betwijfel dit ten zeerste. BHV is ook opgelost. Het is nu slechter voor de betrokkenen dan ervoor. Zoiets wens ik de arbeiders niet toe. Laatst gewijzigd door robert t : 5 juli 2013 om 19:50. |
|
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De arbeider die zijn/haar werk verliest, die wint tijdelijk. Maar die tijdelijke winst kan teniet gedaan worden door een latere hertewerkstelling. De ondernemer die een arbeider wenst aan te werven, zal vooraleer hij dat doet, strenger toekijken of zijn reserves het risico wel aankunnen. Ik weet wel dat arbeiders in omliggende landen beter beschermd worden dan wij hier. Maar tegelijk geloof ik dat zoiets een beetje compenseert aan het nadeel van de hoge arbeidskosten. Mocht de regering dus werk maken om die hoge arbeidskosten te minderen, dan zou het nog kunnen meevallen. Echter, waar kan de regering de centen vinden om het nodige te doen? Juist: de staat ontvetten. De Schoof is dus niet gerust. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Zo'n lange en gedegen analyse ben ik van jou niet gewend op dit forum, Robert.
De pluimpjes die je kreeg zijn welverdiend! Bij deze doe ik nog een hele pauwenstaart bij. Heb je de man net ook gehoord aan wie we al deze weldaden te danken hebben, en die bij hoog en bij laag volhoudt dat "alles koet kaat"? Di Rupo had het wellicht over onze toekomstige oppergaai toen hij deze hysterische, (pardon "historische") woorden uitsprak: Citaat:
|
|
|
|
#10 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Voorlopig laat ik Di Rupo even links liggen. Normaliter kan ik één en ander verdragen. Maar in deze is de grens bereikt. In het meest schabouwelijke taaltje (het niveau van een kleuter) dat voor Nederlands moet doorgaan de grootste idiote onzin blijven verkondigen, wie is daartegen bestand? In elk geval ik niet. Slecht voor de gezondheid. Laatst gewijzigd door robert t : 6 juli 2013 om 10:01. |
|
|
|
|
|
|
#11 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ondanks dat de belastingen stijgen, de staatsschuld stijgt en er een onzeker kader is voor investeringen in België valt het dik mee in vergelijking met de buurlanden. Dat eens benadrukken als leidinggevend politicus en het enthousiasme die in heel ons leeft in de verf zetten is een uiting van liberaal voluntarisme. De nadruk leggen op daling van koopkracht van sociaal gevallen ( gepensioneerden, ...) is een uiting van sociaal dependisme.
Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 6 juli 2013 om 10:39. |
|
|
|
|
|
|
#12 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#14 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#15 | |||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door robert t : 6 juli 2013 om 13:31. |
|||
|
|
|
|
|
#16 |
|
Europees Commissaris
|
En dan durven ze vragen waarom ik op dit forum zit. Voor deze bijdragen dus.
Bedankt Mr. T
|
|
|
#17 |
|
Europees Commissaris
|
Waaronder Kherbache. De Mata Hari van de Antwerpse gemeenteraad. Deze spionne, kabinetchef van Di Rupo heeft de opdracht haar baas op de hoogte te houden van het reilen en zeilen van het Antwerps bestuur. Regelrechte leugens zijn hierbij een must. De maffia heeft er absoluut geen problemen mee.
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Europees Commissaris
|
|
|