![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Moslims in Hamburg krijgen drie kerkelijke feestdagen
Citaat:
----------------------- Krijgen ze deze feestdagen BETAALD? of krijgen ze het recht (mits de nodige aftrok van kosten - indien men onbetaalde dagen neemt worden er gewoonlijk ook de dubbele vakantiedagen afgetrokken) om op die dagen thuis te blijven? Indien ze betaald worden, dan neem ik aan dat ze op christelijke en heidense feestdagen zullen werken? of krijgen ze die christelijke en heidense feestdagen ook vrij en betaald? Wat met de kaffer-kindjes in de klas? gaan die gewoon verder met de les, of worden die dagen de lessen gewoon opgeschort tot de moslimkindjes terug boven water zijn gekomen? Hoe zit het met andere geloven? vb. dezen die verlof moeten nemen van his Noodly Appendage om de laatste schooldagen reeds op verlof te vertrekken als de examens achter de rug zijn. Zouden de hindoes, boeddhisten, joden, taoisten etc... ook hun extra verlofdagen krijgen? ik lees nu net: ASHURA krijgen ze ook! ook de soennieten? want dat is toch zuiver een sjiietisch bloederig geval? Allemaal op ziekenkas daags nadien misschien?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() Als zij dan gaan werken op de "katholieke" (lees: normale) feestdagen (pakt Kerstmis, Pasen en Pinksteren bijvoorbeeld) vind ik het niet echt een probleem.
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat mensen die werken vrij mogen nemen op een Moslim-feestdag vind ik niet onterecht. Integendeel, ik denk dat dit het absenteïsme bij de werkende Moslims tegen kan gaan. Gezien het aandeel echte, praktiserende Moslims dat in dienst als personeel bij een westers bedrijf werkt, toch erg schaars is, lijkt me de impact op de economie ook zeer beperkt.
Het kan misschien zelfs stimulerend werken voor iedere Moslim die weigert te werken. Het lijkt me dan niet meer dan vanzelfsprekend dat men wel zal werken, in gewone dienst en dus niet dubbel betaald, op dagen dat er Katholieke feestdagen zijn. Als dat kan tenminste, want de meeste westerse bedrijven zullen dan gesloten zijn zodat het zelfs niet mogelijk is. Misschien kan men dan een alternatieve dienst doen voor het bedrijf ofzo? Of dit bijwerken op andere dagen door overuren te doen? Van twee walletjes eten kan namelijk niet en is een privelege waar geen enkele groep van gebruik mag maken. Dus ook zij niet. Voorkeursbehandelingen en positieve discriminatie zijn een te grote voedingsbodem voor racisme. Op die Moslimfeestdagen mag men zeker betaald worden van mij, maar dat zal sowieso gebeuren, anders is het geen punt en neemt men toch gewoon onbetaald of betaald verlof? Dat men op scholen vrije dagen geeft vind ik minder gepast. Dit om ten eerste de reden die je aanhaalt namelijk om educatieve redenen. Dit wordt versterkt door de al grote school- en taalachterstand die deze kinderen hebben. Ten tweede om culturele redenen: deze kinderen worden opgevoed in Hamburg, dat is een westerse stad, in een westers land van een westerse samenleving. Het lijkt me dan ook zeer wenselijk dat zij volgens de normen en gewoonten worden opgevoed, toch zeker wanneer het de opvoeding door openbare of katholieke instellingen betreft (want ouders kan je niet dwingen ene of gene opvoedingsstijl te hanteren - als dit al mogelijk zou zijn ... Dit verstelt immers ook de nodige kennis). volgens de gangbare culturele normen! Tenzij ze terug gaan emigreren, zal het namelijk toch in die maatschappij zijn dat ze later een leven gaan uitbouwen. Daarom is het ten zeerste wenselijk dat ze de gewoonten en gebruiken van deze samenleving volgen en overnemen, teneinde maximale kansen op tewerkstelling, ... te verzekeren. Bovendien zal het voor organisatorische problemen zorgen, die de gelijke kansen niet garanderen terwijl een gelijke behandeling thans verplicht is bij wet en 'bij ethiek' (bv niet-Moslim kinderen zien de leerstof herhaaldelijk of moeten een dag school lopen waarop ze niets bijleren, Moslimkinderen kunnen op het einde van het jaar bij tegenvallende examens klagen dat ze deel a, x, y of z niet of slechts eenmalig hebben gezien, daar ze op de andere dag afwezig waren om religieuze redenen, enz. ). Nochtans is dit in sommige Vlaamse scholen al lang het geval dat er specifieke feestdagen zijn voor andere godsdiensten. Dit was zelfs in mijn vroegere middelbare school zo.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 16 augustus 2012 om 15:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() Let wel, dan verdient iedere godsdienst zijn "kerkelijke feestdagen" ... dus ook een zelfuitgevonden godsdienst �* la the flying sphaghettimonster die school lopen en werken om religieuze redenen verbiedt en een hedonistische levensstijl vraagt van haar volgelingen...
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Enige mogelijkheid die ik zie is dat moslims voorrang krijgen om op hùn feestdagen een eigen vrije dag of een onbetaalde dag te kunnen nemen. Zo kan elke religie een aantal dagen voorrang krijgen. Maar als een stoeme Duitser twintig betaalde verlofdagen en tien betaalde feestdagen krijgt, dan zie ik écht niet in waarom ene moslim twintig betaalde verlofdagen en DERTIEN betaalde feestdagen zou moeten krijgen! In dat geval "word" ik moslim op elke moslimfeestdag.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Europees Commissaris
|
![]() In het schoolreglement van mijn katholieke school was zulks ook voorzien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#8 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En de andere werkdagen moeten we in piratenkleding naar het werk gaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik ben allang een trotse pastafari en heb allang ingezien dat de enige weg tot verlichting is via de noedelige aanraking van FSM (pasta zij met Hem).
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() hewel! nog nooit gehoord van de werkvrije maandagse pastadag zeker? Straks kom je nog in de frituurhel terecht!
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
Op het moment dat ik er school liep was het percentage Moslims overigens miniem. Het zal rond de 1% geweest zijn (van 700 man). En dan nog kinderen uit twee families. Joden waren er denk ik op dat moment niet, maar ook voor hun waren speciale feestdagen voorzien.
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Op de brandstapel met je! FSMhu Akbahr! *Blaast zichzelf op*
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik hoor Chantalleke Pauwels van de Groene saccoche in Antwerpen nog zeggen dat ze het woord "kerstfeest" moesten schrappen en vervangen door "lichtfeest" of "winterfeest" om de moslims niet op de woestijnteentjes te trappen....
Hoe zou het zijn met Chantalleke? goe postje gekregen bij het Ballet van Vlaanderen geloof ik. Zou ze nog altijd in dat OCMW huis van haar bomma gratis ende bijna voorniks mogen wonen?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 16 augustus 2012 om 17:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
Gezien het in de praktijk om maar zeer weinig Moslimjongeren ging (toch in die tijd, nu is dat uiteraard anders), gebeurde dat toen onopvallend en discreet. Eén van die jongeren zat bij ons in de klas namelijk. Toch, zijn aanwezigheid in de klas was het tegendeel van onopvallend en discreet. Maar daarover heb ik hier al ooit een boekje opengedaan geloof ik. De meerderheid van het lerarenkorps alsook de voltallige klas is volgens mij op dat moment racistisch geworden, muv mezelf. Ironisch was dat eigenlijk de hele school met hem en zijn gedrag (hyperagressief, na twee seconden op zijn paard, leerkrachten bedreigen, constant klagen over racisme wanneer zijn resultaten tegenvielen, ...) lachte, maar hij er zelf van overtuigd bleef de populairste, hipste, coolste, ... jongen van de klas te zijn. Niet iedereen maakte toen de link met zijn achtergrond (Moslim). Ook omdat het voor velen de eerste Moslim was waar we ooit mee in contact kwamen. Het moet gezegd dat de jongen zeer goed Nederlands sprak, alsook zijn andere thuistalen meester was, ook Frans en Engels vormden geen probleem. Hij heeft meerdere masters behaald, in Brussel weliswaar en de financiering ken ik niet. Maar toch. ![]() Hij is binnen de eerste generatie naar hier gekomen (als kind). Toch wel petje af hiervoor zou ik dus zeggen hoor. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() En Circe:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Net zoals professor Afshin Elian, die was zelfs al in de twintig. Faouzia Talhouie van Agalev was ook eerste generatie en juriste. blijkbaar geraken er ook nog anderen door die discrimatoire toestanden. Mijn neefje verhuisde op zijn vijfde naar Duitsland. Binnen drie maanden sprak het kind vlot Duits. hadden ze blijven wonen dan had hij gerust in dat land universitaire studies kunnen volgen. Ik blijf me afvragen waarom het voor Marokkanen altijd zo'n uitzonderlijke verwezenlijking zou zijn als de derde generatie eens gewoon slaagt in het middelbaar!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 16 augustus 2012 om 18:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() Ik blijf erop hameren, door hun ingesteldheid om kinderen niet naar de kleuterklas te sturen (blijvende achterstand), de ouders die niet meewerken in het schoolsysteem zoals wij (waar ik soms ook wel m'n vragen over heb), en door te makkelijk overal het plaatje 'racistisch' aan te hangen om niet te moeten studeren.
Laatst gewijzigd door BonBon : 16 augustus 2012 om 23:11. |
![]() |
![]() |