Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 9 juli 2004, 20:22   #1
Pascal L.
Gouverneur

Standaard

Deze week in "The American Thinker"

For Jews, Belgium is no better than France
July 6th, 2004

Recently, the wave of anti-Semitism in Europe has been the fiercest in France. That is why we have been focusing on that country, reporting at length on the situation of the French Jewish population. France hosts the largest Jewish and Muslim communities in Europe.

But a tiny country in Europe has been also witnessing endless attacks on its Jewish population.

I am talking about Belgium, home to 40,000 Jews and 500,000 Muslims.

The scenario taking place in Belgium exactly mirrors the one in France. The far-right/neo-Nazi fringe of the population formerly perpetrated anti-Semitic acts, but in the past four years they can be almost exclusively attributed to Muslims. For example, just in the past week, six very violent anti-Semitic attacks were reported in the city of Antwerp, where a vibrant Jewish community lives. One of the attacks involved the stabbing of a sixteen-year-old teenager; then three other young Jews were also shot at; another one was beaten and left unconscious on the pavement and so on….

One should note that Antwerp is the city where the Arab European League was founded by Abu Jajah, a Lebanese who happened to have been very involved with the Shia terrorist organization Hizbullah.

Abu Jajah recently stated that

“Antwerp is the European pillar of Zionism and that is why it has to become the Mecca of pro-Palestinian actions.”

His movement has also threatened Belgian Jews to stop supporting Israel or violence will fall upon them.

With such a message of hate, it is not surprising that young Muslims are feeling compelled to physically attack Jews in the streets of the kingdom.

Even if the official figure for anti-Semitic attacks in Belgium is around 120 in the past three-and-a-half-years, it does not reflect the reality. In fact, a lot of complaints are never even filed because the victims are scared to report the violence inflicted on them.

Or people just give up on going to the police. For instance Rabbi Lasker just does not report all the attacks he is the victim of anymore, because they have unfortunately become routine. In October 2001, he got attacked three times in 24 hours: once while he was walking with his wife and children and got spit on and threatened by a dozen of young Muslims; then the next day a group of about fifty Muslims attacked them with stones and hit his young daughter in the back; and finally that same day four young Muslims attacked and tried to choke him.

Also more than the constant violence, there is also a growing malaise for Belgian Jews who are afraid to live their Judaism fully and openly. Kids attending Jewish schools are frequently harassed and need to be protected by the police. The Member of Parliament and Mayor of Forest, a town in suburban Brussels, Corinne De Permentier, is appalled that two Jewish organizations had to leave her town because of the constant threats. She added that:” It is crazy that a community needs to be permanently protected by the police in a democratic country.”

A couple of other politicians are complaining that the Belgian government is not doing enough in terms of protection because in most of the cases, no arrests have ever been made….

Obviously, in such an environment, it is not a good time to be a Jew in Europe. That is surely why, when Elie Wiesel was in Berlin a few months ago for a conference on anti-Semitism, he was asked by close Jewish European friends a revealing new question. For the first time ever, it was not “Should we leave Europe?” but “When should we leave?”

Olivier Guitta

http://www.americanthinker.com/artic...rticle_id=3655
Pascal L. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2004, 20:56   #2
Tzuvar Raemborr
Minister

Tzuvar Raemborr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The American thinker

“Antwerp is the European pillar of Zionism and that is why it has to become the Mecca of pro-Palestinian actions.”
Was er geen zogezegde wapenstilstand die binnenkort gedaan zou zijn? Noem mij een bange blanke man, maar gerust ben ik toch niet!
But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay,
I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet.
Tzuvar Raemborr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2004, 21:16   #3
Pascal L.
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tzuvar Raemborr
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The American thinker

Was er geen zogezegde wapenstilstand die binnenkort gedaan zou zijn? Noem mij een bange blanke man, maar gerust ben ik toch niet!
Ja, de wapenstilstand loopt af op de 15e ... en, los van alle politiek gelul dat men hier kan lezen, bent u volgens mij terecht bezorgd ...
Pascal L. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2004, 21:44   #4
Tzuvar Raemborr
Minister

Tzuvar Raemborr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pascal L.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tzuvar Raemborr

Ja, de wapenstilstand loopt af op de 15e ... en, los van alle politiek gelul dat men hier kan lezen, bent u volgens mij terecht bezorgd ...
Ik ga dan nog elke dag naar de VDAB in de Somersstraat in Antwerpen (bij Plantin&Moretus). Veel Joden maar ook veel Marokkanen/Turken. Ben ik nu veilig omdat daar veel moslims rondlopen of in gevaar omdat daar veel Joden rondlopen?

Ivm die wapenstilstand werd de moslims door Al Quaeda aangeraden zich uit Europa in't algemeen en de probleemgebieden in't bijzonder terug te trekken, kwestie van niet te veel moslimslachtoffers te maken.

Note : dit is géén politiek statement. Lach ermee als u wilt, maar ik ben oprecht bezorgd. Zelfmoordvliegtuigen verwacht ik nu niet echt, maar bomaanslagen of buskapingen? Best mogelijk. En ik zit gvd op de bus!
But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay,
I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet.
Tzuvar Raemborr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2004, 00:33   #5
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Het is misschien cynisch maar ik vrees dat er in belgië een serieuze aanslag zal nodig zijn vooraleer de politiek correcte oogskes opengaan...
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2004, 01:43   #6
Vicky
Parlementslid

Vicky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat zegt inderdaad genoeg!
Vicky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2004, 10:49   #7
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
when Elie Wiesel was in Berlin a few months ago for a conference on anti-Semitism, he was asked by close Jewish European friends a revealing new question. For the first time ever, it was not “Should we leave Europe?” but “When should we leave?
Wat een pussy's zijn me da...precies of het hier een regelrechte hel is. Moord die Islamieten dan gewoon een beetje uit in plaats van te zagen!
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2004, 11:33   #8
Sinistra
Banneling

Sinistra's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vicky
Citaat:

Het Zionisme zorgt voor de economie van deze prachtige stad. In tegenstelling tot het uitschot van Abou Jahjah, die zorgen enkel voor "kosten" en "rellen".
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2004, 11:55   #9
sodoirt
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke
Citaat:

Het Zionisme zorgt voor de economie van deze prachtige stad. In tegenstelling tot het uitschot van Abou Jahjah, die zorgen enkel voor "kosten" en "rellen".
De reputatie gaat er vooral aan onder door het aantal burgers dat voor het blok stemt. De internationale economie weet niets van Abou Jahjah maar wel dat Antwerpen de naam van een "zwarte" stad krijgt. Buitenlandse bedrijven willen liever activiteiten met Brussel.
sodoirt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2004, 19:39   #10
Michroscoop
Gouverneur

Standaard

Citaat:
“When should we leave?”
As soon as possible. Joden en Arabieren zijn allebei allochtonen die onze cultuur en gemeenschap niets bijbrengen. Dat ze hun stammentwisten in hun betwiste heilige Thuisland gaan uitvechten, dat kan ons alleen maar ten goede komen.
Als er eens aan Jood geraakt wordt is het geroep niet van de lucht, maar elke dag worden onze mensen bestolen, bespuwd, gemolesteerd door dat Arabisch tuig, maar dat is al zo normaal geworden dat het zelfs het nieuws niet meer haalt.
Michroscoop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2004, 19:41   #11
Michroscoop
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sodoirt
[De internationale economie weet niets van Abou Jahjah maar wel dat Antwerpen de naam van een "zwarte" stad krijgt. Buitenlandse bedrijven willen liever activiteiten met Brussel.
Dat Antwerpen die naam krijgt ligt aan de verliezers van de verkiezingen die de buitenlanders wijsmaken dat alle Antwerpenaren neo-nazis zijn.

In Wallonië zal wel niemand nog zaken willen doen.
Michroscoop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2004, 00:03   #12
Agitator
Schepen

Agitator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Het Zionisme zorgt voor de economie van deze prachtige stad.
Het zionisme zorgt ervoor dat besneden individuen hun zakken kunnen vullen en spant enkel de harwerkende autochtoon voor z'n kar...
Agitator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2004, 02:11   #13
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

In dit amerikaanse politiefeuilleton, dat prijzen mocht in ontvangst nemen en geprezen wordt voor zijn "hard" realisme
kwam onlangs een bange blanke voor die een familie van 12 latino's afmaakte, waarop die op hun beurt ontvoerd werden door een "latino gang". Afgezien van deze fictie kennen we toch allemaal de naam Rodney King nog en de rassenrellen die
tot nog altijd woeden. Na 11/09 hebben we de toenemende
etnische haatcampagnes die niet in het minst door de officiële instanties mee gedragen worden.

Ik wil maar zeggen België heeft van de USA ivm mensenrechten
en antisemitisme geen lessen te krijgen.

Dit wil niet zeggen dat de toestand niet ernstig is. Ik nodig alle Joden uit om op dit forum eens een kijkje te komen nemen en dan eens na te denken over de wenselijkheid van een Vlaams Blok overname van het stadsbestuur in 2006.

Ik ben een linkie winkie araberfreund : mij hoef je niet te geloven - just read all about it hierboven....

De joden allochtonen ? Onder keizer Titus in 70 NC werden de Joden over het grondgebied van het Romeinse rijk verspreid
het is dus best mogelijk dat er Joden zijn wiens voorouders hier langer wonen dan de echte Vlamingen van germaanse afkomst die hier pas na ca. 300 NC aankwamen....

Let op : de ierse kelten zijn al bezig om onze kontreien terug te veroveren, wij zullen weldra naar het Frankenland moeten hermigreren.
Oud 12 juli 2004, 04:14   #14
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
For example, just in the past week, six very violent anti-Semitic attacks were reported in the city of Antwerp, where a vibrant Jewish community lives. One of the attacks involved the stabbing of a sixteen-year-old teenager; then three other young Jews were also shot at; another one was beaten and left unconscious on the pavement and so on….

Olivier Guitta

http://www.americanthinker.com/artic...rticle_id=3655
bij mijn weten is het helemaal niet zeker dat die 3 joden beschoten werden. ze waren (terecht) bang en hoorden een knal, that's it. dit dus als feit opsommen in je tekst is een grote fout, waardoor ik me vragen stel over de waarde van de rest van tekst.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2004, 23:56   #15
IlluSionS667
Banneling

IlluSionS667's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Het Zionisme zorgt voor de economie van deze prachtige stad.
Hoeveel procent van het geld verdient in de diamantindustrie vloeit terug naar de Belgische economie, en hoeveel procent blijft in de Joodse gemeenschap (al dan niet doorversluisd naar Israel)??

Sorry, maar dat Zionisme doet volgens mij evenveel schade aan de economie als Moslim delinquenten.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
bij mijn weten is het helemaal niet zeker dat die 3 joden beschoten werden. ze waren (terecht) bang en hoorden een knal, that's it. dit dus als feit opsommen in je tekst is een grote fout, waardoor ik me vragen stel over de waarde van de rest van tekst.
Dat doet mij denken aan de aflevering van 'Friends' waar Ross zich een ander mens voelde omdat hij een klallende uitlaatpijp in een ongure buurt overleefd had

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven
Wat een pussy's zijn me da...precies of het hier een regelrechte hel is. Moord die Islamieten dan gewoon een beetje uit in plaats van te zagen!
Joden wentelen zich liever in de slachtofferrol, om dan anderen van moord en geweld te beschuldigen. Al gaan ze in Israel wat verder
IlluSionS667 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2004, 16:25   #16
LA'er
Provinciaal Gedeputeerde

LA'er's schermafbeelding

Standaard

Mede dankzij de joden heeft Antwerpen een bloeiende economie en niet alleen Antwerpen. Er vloeit inderdaad geld naar Israel maar het geld dat hier blijft is enorm en cruciaal. Als de joden niet zo belangrijk waren voor onze economie, zoals enkelen hier beweren, waarom beschermt men de joden dan zo goed? Waarom heeft België dan toegegeven om Sharon niet te vervolgen enz...

De Antwerpse allochtonen (arabieren) daarentegen dragen niet echt bij tot onze economie. Integendeel, ze veroorzaken rellen die de belastingbetaler alleen maar nadelig uitkomt. Ook de dreigementen van het AEL zijn nefast voor de Antwerpse economie omdat bedrijven zich meer en meer vragen gaan stellen rond de sfeer in Antwerpen. Dus één of andere azzuz of jahjah die wat geweld en haat predikt in Antwerpen en zo de veiligheid van menig persoon in het gedrang brengt is een reële bedreiging.
Oud 15 juli 2004, 17:52   #17
Franz Ritter Von Epp
Banneling

Franz Ritter Von Epp's schermafbeelding

Standaard

Het is duidelijk dat de AEL verboden moet worden wegens Anti-Belgisch racisme. Wij, Belgen moeten niet langer tolereren dat islamietische onruststokers hier de politiek gaan bepalen en dat desnoods met geweld afdwingen. Antwerpen, Brussel, Gent, Luik, Charleroi....vreemdelingenvrij!!!!

....en voor jahjah de keuze: de valies of de doodskist!!!!
Franz Ritter Von Epp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2004, 18:03   #18
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Front National
Het is duidelijk dat de AEL verboden moet worden wegens Anti-Belgisch racisme.

Absoluut. Wáárom tolereren wij mensen als Jahjah? De Belgen zijn een vredelievend volk, maar dat betekent niet dat we terroristen onderdak moeten geven!!
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2004, 18:47   #19
Weisse Wolf
Minister

Weisse Wolf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Front National
Het is duidelijk dat de AEL verboden moet worden wegens Anti-Belgisch racisme.

Absoluut. Wáárom tolereren wij mensen als Jahjah? De Belgen zijn een vredelievend volk, maar dat betekent niet dat we terroristen onderdak moeten geven!!
En wat doen we met zijn volgelingen?
Oud 15 juli 2004, 19:06   #20
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolf
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!

En wat doen we met zijn volgelingen?

Hetzelfde natuurlijk. Raus.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be