![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() ik zit met een probleem betreffende imago (en inhoud) van N-VA; ik verklaar mij nader:
in het begin kwam NVA mij heel radicaal over: voor vlaamse onafhankelijkheid; tegen showpolitiek; tegen cordon sanitaire. Kortom, dat klonk aantrekkelijk, waardoor ik ook lid geworden ben. nu, anderhalf jaar later, vraag ik mij af wat er gebeurt is. Het lijkt wel alsof NVA ongemerkt opnieuw de Volksunie geworden is, een grijze muis als het ware: de vlaamse standpunten komen niet meer duidelijk naar voor (bewust of onbewust); BV's op de kieslijsten, minachting tegenover Vlaams Blok; nu is mijn vraag: klopt mijn perceptie? is NVA inderdaad zo sterk verandert? zo ja, hoe komt dat? Of heb ik mij in het begin gewoon vergist?
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat die BV's betreft maakt de NVA zich uiteraard straalbelachelijk.
Maar wat Vlaanderen betreft; de N-VA zegt toch duidelijk België barst?! Is dat niet goed genoeg? |
![]() |
![]() |
#3 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#4 | |||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
#5 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
en roep je vandaag even hard "Wij hebben ook een BV op onze kieslijst!" Dat komt echt niet geloofwaardig over, daarenboven zouden de bekwaamsten op de kieslijst moeten staan, niet de bekendsten. (Tenzij ze zo weinig aanhang hebben dat Capiau inderdaad één van hun bekwaamsten is, dan snap ik het)
![]() |
#6 |
Vreemdeling
|
![]() De N-VA bedriegt Vlaanderen! Temeer omdat Bourgeois de éne keer warm blaast en de andere keer koud, juist zoals mijn allerliefste Volksunietje van weleer! Bourgeois en zijn kliek zogenaamde Vlaams-nationalisten zien er geen graten in om een belgische regering te betreden alvorens Vlaanderen, een eigen lidstaat in Europa wordt! Dit bewijst, me dunkt, dat de NV-A de oude VU spelletjes van Schiltz niet verleerd zijn en het bord belgische linzensoep zonder meer zal opslurpen! Nu, er bestaat een alternatief en dat is het Vlaams Blok. Die partij zal nooit een belgische regering betreden als die niet de laatste zal zijn! Dus, vrienden van de Vlaamse onafhankelijkheid, kies resoluut Vlaams Blok en Vlaanderen zal eindelijk krijgen waar het recht op heeft: "Zelfbestuur!"
#7 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En ja zelfbestuur voor Vlaanderen, misschien maar dan toch niet met het Vlaams Blok aan het roer hoop ik ![]()
![]() |
#8 |
|
![]() Ik vind het jammer dat er veel mensen zich zo blind staren op dat Vlaamse. Voor mij geldt vooral de levenskwaliteit en de kracht van onze samenleving. Dat kan gemaximaliseerd worden in zowel Vlaanderen én Wallonië apart.
Als je je enkel gaat blind staren op Vlaanderen Onafhankelijk, doe je aan intellectuele navelstaarderij. Voor de N-VA is dit ook belangrijk, maar misschien ben je bij de N-VA gegaan met de idee dat het een eenthemapartij is? Dan kom je wel bedrogen uit ja...
#9 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wel, mijn indruk was dat de NVA een soort van éénthemapartij is, ja. Wat hun andere thema's zijn, is mij niet zo duidelijk. |
|
![]() |
![]() |
#10 |
Minister
|
![]() [quote="Tantist"]Ik vind het jammer dat er veel mensen zich zo blind staren op dat Vlaamse. ..............Als je je enkel gaat blind staren op Vlaanderen Onafhankelijk, doe je aan intellectuele navelstaarderij. /quote]
[size=6]Met dit gezegde verklaar ik het Vlaams Blok de énige Vlaamse partij voor wie men niet Vlaams genoeg kan zijn en voor wie de uitdrukking 'blindstaren op Vlaanderen Onafhankelijk' ONMOGELIJK is . Een onafhankelijk Vlaanderen is onze alfa en onze omega, een doel en een middel[/size]. |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
de gamma: een moeder-aan-de-haard tewerkstellingsplan? de delta: een avondklok voor minderjarigen? de e-psilon: de vernietiging van ons koningshuis? de zèta: verbod op vrijheid van mening? de eitha: een elitaristische bestuursvorm de thèta: herschrijven van de geschiedenisboeken met een vleugje negationisme? de iota: collocatie van iedereen die joint draait? de kappa: verplichte therapieën voor de holebi's? de lambda: herinvoering van de legerdienst? de mu: verbod op voorbehoedsmiddelen? de nu: opgelegd kerkbezoek mét offergang? de xi: opsluiting van linksen in werkkampen? de o-mikron:vrijheid van religie aan banden leggen? de pi: de solidariteit met Wallonië opzeggen? de ro: verkrachtte vrouwen een abortus ontzeggen? de sigma: terminale patiënten hun ellende rekken? de tau: vlaanderen mono-cultureel maken? de u-psilon: gegevensbanken over iedereen aanleggen? de pfi: vlaanderen internationaal een extreem-rechts imago verlenen? de chi: opnieuw landsgrenzen invoeren? de psi:een politiestaat installeren?
![]() |
![]() |
#12 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
je mag ook je nationalisme ook niet ten koste zetten van de sociale zekerheid, onderwijs... Ik vind det N-VA zeker geen tweede VU en nog minder een VU-ID Thomas Heynderickx
![]() |
#13 |
Minister-President
|
![]() Superstaaf, ik heb gelezen dat er bij de Vlaams blokaanhangers ook heidenen zijn.
|
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() Zo zo, Superstaaf, ook klassieke talen gehad op school?
![]() Stefanie, je kunt toch in het partijprogramma lezen waar een partij voor staat? Of anders kun je een stemtest doen, zoals deze: http://www.politicsinfo.net/nl/wijkiezenpartijvooru/ Heb je al een idee welke partijen een kans maken op jouw stem? |
![]() |
![]() |
#15 | |||||||
Vreemdeling
|
![]() Proficiat, ge kent uw Grieks alfabet nog. Van het programma van het Vlaams nationalisme daarentegen...
Wel tof dat ge de radicale 'navelstaarders' en de 'met belgie als het kan' wijnwateraars op één hoopje gooit. Laten we hopen dat de twee dat na de verkiezingen ook doen en samen belgie in de alfabetsoep draaien! Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En de rest van de letterkes kunt ge zelf komen bewijzen want die vallen volgens mij toch onder mijn commentaar bij ψ en φ |
|||||||
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
![]() Citaat:
Wat de N-VA betreft... Is het een schande een partij te zijn met een brede visie op de maatschappij en ook voor andere dingen te ijveren dan enkel Vlaamse onafhankelijkheid (waar de partij OOK voor staat), zoals werkgelegenheid, vrede, levenskwaliteit,...??? Ik dacht van niet... Zowel de belgicisten (die ons willen ontmaskeren als Vlaams Blokkers en fascisten) als de Vlaams Blokkers (die ons willen ontmaskeren als heimlijke belgicisten) zijn tegen ons. Dat zegt enkel dat we goed bezig zijn...
![]() |
#17 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
Hahahahahahahah, men heeft het Vlaams Blok inderdaad verweten een éénthemapartij te zijn , maar dan wel i.v.m. het vreemdelingenprobleem. Nu zeg jij hetzelfde, maar met dat verschil dat de Vlaamse Onafhankelijkheid ons enig thema zou zijn. Met jouw uitspraak geef je te kennen dat het verwijt naar ons toe geen hout snijdt. Kom wat meer ernst, in het belang van de Vlaamse zaak. Zoals ik beloofd heb ga ik niet meer schelden op de NVA. Maar wie kan het me na jouw uitspraak kwalijk nemen: [size=6]NVA? Neen, daar trapt een Vlaming niet in.[/size] |
|||
![]() |
![]() |
#18 | ||||
|
![]() Citaat:
Innige deelneming ![]()
![]() |
#19 | |||||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() ![]() En zeggen dat enkele maanden geleden de NVA nog stemmen van het Vlaams Blok wou afsnoepen door te beweren dat onze partij de Vlaamse Onafhankelijkheid opgeborgen had. ![]() ![]() ![]() Wie spreekt hier over zich belachelijk maken? Gelukkig maken niet alle NVA'ers zulke gekke bokkensprongen ![]() ![]() ![]() |
|||||
![]() |
![]() |
#20 | |||||||
|
![]() Citaat:
Citaat: