Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 12 februari 2003, 15:33   #1
crimineelke
Vreemdeling

Standaard

ik zit met een probleem betreffende imago (en inhoud) van N-VA; ik verklaar mij nader:

in het begin kwam NVA mij heel radicaal over: voor vlaamse onafhankelijkheid; tegen showpolitiek; tegen cordon sanitaire. Kortom, dat klonk aantrekkelijk, waardoor ik ook lid geworden ben.

nu, anderhalf jaar later, vraag ik mij af wat er gebeurt is. Het lijkt wel alsof NVA ongemerkt opnieuw de Volksunie geworden is, een grijze muis als het ware: de vlaamse standpunten komen niet meer duidelijk naar voor (bewust of onbewust); BV's op de kieslijsten, minachting tegenover Vlaams Blok;

nu is mijn vraag: klopt mijn perceptie? is NVA inderdaad zo sterk verandert? zo ja, hoe komt dat? Of heb ik mij in het begin gewoon vergist?
Oud 12 februari 2003, 17:00   #2
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Wat die BV's betreft maakt de NVA zich uiteraard straalbelachelijk.
Maar wat Vlaanderen betreft; de N-VA zegt toch duidelijk België barst?! Is dat niet goed genoeg?
Patriot! is offline  
Oud 12 februari 2003, 17:14   #3
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot
Wat die BV's betreft maakt de NVA zich uiteraard straalbelachelijk.
Maar wat Vlaanderen betreft; de N-VA zegt toch duidelijk België barst?! Is dat niet goed genoeg?
De NVA heeft altijd gezegd at ze nooit BV's op hun lijst zouden zetten puur omdat het BV's zijn!! Ze zetten er nu eeen vlaming op die bekend is, maar vooral is geweest en nu zijn brood niet meer verdiend door bv te zijn!! Dit is toch wel iets heel anders dan er doodgewoon een BV op te zetten!!
alpina is offline  
Oud 13 februari 2003, 11:11   #4
Xenon
Parlementsvoorzitter

Xenon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het lijkt wel alsof NVA ongemerkt opnieuw de Volksunie geworden is, een grijze muis als het ware: de vlaamse standpunten komen niet meer duidelijk naar voor (bewust of onbewust)
??! Vlaanderen, lidstaat van Europa vormt nog steeds de rode draad
Citaat:
BV's op de kieslijsten
Iedereen die het programma onderschrijft en uitdraagt, is welkom. Wat kan de N-VA eraan doen dat haar programma wervend werkt, ook bij Vlaamse (ex)BV's?

Citaat:
minachting tegenover Vlaams Blok
De N-VA onderschrijft het cordon sanitair niet en behandelt deze partij als een ander. Dat impliceert daarom geen verplichte samenwerking met het Blok. Maar wanneer het Blok stelt dat de aarde rond is, zal de N-VA dit niet tegenspreken.

Citaat:
nu is mijn vraag: klopt mijn perceptie?
Nee
Citaat:
is NVA inderdaad zo sterk verandert?
Nee
Xenon is offline  
Oud 13 februari 2003, 13:30   #5
Moi
Provinciaal Gedeputeerde

Moi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Quote:
BV's op de kieslijsten

Iedereen die het programma onderschrijft en uitdraagt, is welkom. Wat kan de N-VA eraan doen dat haar programma wervend werkt, ook bij Vlaamse (ex)BV's?
Waarom roep je gisteren dan "Geen BV's op de kieslijsten!"
en roep je vandaag even hard "Wij hebben ook een BV op onze kieslijst!"
Dat komt echt niet geloofwaardig over, daarenboven zouden de bekwaamsten op de kieslijst moeten staan, niet de bekendsten.

(Tenzij ze zo weinig aanhang hebben dat Capiau inderdaad één van hun bekwaamsten is, dan snap ik het)
Oud 14 februari 2003, 22:28   #6
Jan 't Prof Amateurke
Vreemdeling

Stuur een bericht via ICQ naar Jan 't Prof Amateurke Stuur een bericht via MSN naar Jan 't Prof Amateurke
Standaard

De N-VA bedriegt Vlaanderen! Temeer omdat Bourgeois de éne keer warm blaast en de andere keer koud, juist zoals mijn allerliefste Volksunietje van weleer! Bourgeois en zijn kliek zogenaamde Vlaams-nationalisten zien er geen graten in om een belgische regering te betreden alvorens Vlaanderen, een eigen lidstaat in Europa wordt! Dit bewijst, me dunkt, dat de NV-A de oude VU spelletjes van Schiltz niet verleerd zijn en het bord belgische linzensoep zonder meer zal opslurpen! Nu, er bestaat een alternatief en dat is het Vlaams Blok. Die partij zal nooit een belgische regering betreden als die niet de laatste zal zijn! Dus, vrienden van de Vlaamse onafhankelijkheid, kies resoluut Vlaams Blok en Vlaanderen zal eindelijk krijgen waar het recht op heeft: "Zelfbestuur!"
Oud 15 februari 2003, 00:09   #7
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan 't Prof Amateurke
Nu, er bestaat een alternatief en dat is het Vlaams Blok. Die partij zal nooit een belgische regering betreden als die niet de laatste zal zijn! Dus, vrienden van de Vlaamse onafhankelijkheid, kies resoluut Vlaams Blok en Vlaanderen zal eindelijk krijgen waar het recht op heeft: "Zelfbestuur!"
Is dat een officieël partijstandpunt, of is dat jouw idee?

En ja zelfbestuur voor Vlaanderen, misschien maar dan toch niet met het Vlaams Blok aan het roer hoop ik
Oud 15 februari 2003, 00:26   #8
Tantist

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Ik vind het jammer dat er veel mensen zich zo blind staren op dat Vlaamse. Voor mij geldt vooral de levenskwaliteit en de kracht van onze samenleving. Dat kan gemaximaliseerd worden in zowel Vlaanderen én Wallonië apart.

Als je je enkel gaat blind staren op Vlaanderen Onafhankelijk, doe je aan intellectuele navelstaarderij. Voor de N-VA is dit ook belangrijk, maar misschien ben je bij de N-VA gegaan met de idee dat het een eenthemapartij is? Dan kom je wel bedrogen uit ja...
Oud 15 februari 2003, 16:02   #9
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
maar misschien ben je bij de N-VA gegaan met de idee dat het een eenthemapartij is? Dan kom je wel bedrogen uit ja...

Wel, mijn indruk was dat de NVA een soort van éénthemapartij is, ja. Wat hun andere thema's zijn, is mij niet zo duidelijk.
Stefanie is offline  
Oud 15 februari 2003, 17:53   #10
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

[quote="Tantist"]Ik vind het jammer dat er veel mensen zich zo blind staren op dat Vlaamse. ..............Als je je enkel gaat blind staren op Vlaanderen Onafhankelijk, doe je aan intellectuele navelstaarderij. /quote]

[size=6]Met dit gezegde verklaar ik het Vlaams Blok de énige Vlaamse partij voor wie men niet Vlaams genoeg kan zijn en voor wie de uitdrukking 'blindstaren op Vlaanderen Onafhankelijk' ONMOGELIJK is .
Een onafhankelijk Vlaanderen is onze alfa en onze omega, een doel en een middel[/size].
Duym is offline  
Oud 15 februari 2003, 18:42   #11
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym
Een onafhankelijk Vlaanderen is onze alfa en onze omega, een doel en een middel.
de bèta: terugkeerbeleid voor allochtonen?
de gamma: een moeder-aan-de-haard tewerkstellingsplan?
de delta: een avondklok voor minderjarigen?
de e-psilon: de vernietiging van ons koningshuis?
de zèta: verbod op vrijheid van mening?
de eitha: een elitaristische bestuursvorm
de thèta: herschrijven van de geschiedenisboeken met een vleugje negationisme?
de iota: collocatie van iedereen die joint draait?
de kappa: verplichte therapieën voor de holebi's?
de lambda: herinvoering van de legerdienst?
de mu: verbod op voorbehoedsmiddelen?
de nu: opgelegd kerkbezoek mét offergang?
de xi: opsluiting van linksen in werkkampen?
de o-mikron:vrijheid van religie aan banden leggen?
de pi: de solidariteit met Wallonië opzeggen?
de ro: verkrachtte vrouwen een abortus ontzeggen?
de sigma: terminale patiënten hun ellende rekken?
de tau: vlaanderen mono-cultureel maken?
de u-psilon: gegevensbanken over iedereen aanleggen?
de pfi: vlaanderen internationaal een extreem-rechts imago verlenen?
de chi: opnieuw landsgrenzen invoeren?
de psi:een politiestaat installeren?
Oud 15 februari 2003, 19:21   #12
Thomas Hx
Minister-President

Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Ik vind het jammer dat er veel mensen zich zo blind staren op dat Vlaamse. Voor mij geldt vooral de levenskwaliteit en de kracht van onze samenleving. Dat kan gemaximaliseerd worden in zowel Vlaanderen én Wallonië apart.

Als je je enkel gaat blind staren op Vlaanderen Onafhankelijk, doe je aan intellectuele navelstaarderij. Voor de N-VA is dit ook belangrijk, maar misschien ben je bij de N-VA gegaan met de idee dat het een eenthemapartij is? Dan kom je wel bedrogen uit ja...
Inderdaad,

je mag ook je nationalisme ook niet ten koste zetten van de sociale zekerheid, onderwijs...

Ik vind det N-VA zeker geen tweede VU en nog minder een VU-ID

Thomas Heynderickx
Oud 15 februari 2003, 21:13   #13
Stefanie
Minister-President

Standaard

Superstaaf, ik heb gelezen dat er bij de Vlaams blokaanhangers ook heidenen zijn.
Stefanie is offline  
Oud 15 februari 2003, 21:35   #14
Dimitri

Standaard

Zo zo, Superstaaf, ook klassieke talen gehad op school?

Stefanie, je kunt toch in het partijprogramma lezen waar een partij voor staat? Of anders kun je een stemtest doen, zoals deze: http://www.politicsinfo.net/nl/wijkiezenpartijvooru/
Heb je al een idee welke partijen een kans maken op jouw stem?
Dimitri is offline  
Oud 15 februari 2003, 22:04   #15
Vomit
Vreemdeling

Vomit's schermafbeelding

Standaard

Proficiat, ge kent uw Grieks alfabet nog. Van het programma van het Vlaams nationalisme daarentegen...

Wel tof dat ge de radicale 'navelstaarders' en de 'met belgie als het kan' wijnwateraars op één hoopje gooit. Laten we hopen dat de twee dat na de verkiezingen ook doen en samen belgie in de alfabetsoep draaien!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
de e-psilon: de vernietiging van ons koningshuis?
ε in de wiskunde is een infinitesimale kleine fout. Net zoals de monarchie dat is voor een democratie.
Citaat:
de zèta: verbod op vrijheid van mening?
ζ zoals geïmplementeerd door Gedankenführer Leman, bedoel je?
Citaat:
de eitha: een elitaristische bestuursvorm
Philippη Princη de Sax&etan Coburg - Gothη
Citaat:
de pi: de solidariteit met Wallonië opzeggen?
Zoals in economisch πarasitisme in ruil voor πolitieke oververtegenwoordiging, economische aπathie en arrogante blokkeringsπolitiek?
Citaat:
de pfi: vlaanderen internationaal een extreem-rechts imago verlenen?
Ja, en wie geeft het Vlaams nationalisme en φoutieφ imago om dan te kunnen klagen dat het buitenland een φerkeerde indruk krijgt?
Citaat:
de chi: opnieuw landsgrenzen invoeren?
Tiens, ik daχt dat we er nog altijd hadden? Ze lekken enkel wat.
Citaat:
de psi:een politiestaat installeren?
Tijd voor de ψchiater - de achtervolgingswaanzin slaat weer toe...

En de rest van de letterkes kunt ge zelf komen bewijzen want die vallen volgens mij toch onder mijn commentaar bij ψ en φ
Vomit is offline  
Oud 15 februari 2003, 23:34   #16
Tantist

Standaard

Citaat:
Citaat:
Ik vind het jammer dat er veel mensen zich zo blind staren op dat Vlaamse. ..............Als je je enkel gaat blind staren op Vlaanderen Onafhankelijk, doe je aan intellectuele navelstaarderij.
[size=6]Met dit gezegde verklaar ik het Vlaams Blok de énige Vlaamse partij voor wie men niet Vlaams genoeg kan zijn en voor wie de uitdrukking 'blindstaren op Vlaanderen Onafhankelijk' ONMOGELIJK is .
Een onafhankelijk Vlaanderen is onze alfa en onze omega, een doel en een middel[/size].
Euh... Bent u iemand die per se het Blok zwart wilt maken of zo? Het Vlaams Blok doet er ALLES aan om zoveel mogelijk te vermijden dat de mensen zouden zeggen dat het een éénthemapartij is, en dan kom jij met zo'n uitspraak af...

Wat de N-VA betreft... Is het een schande een partij te zijn met een brede visie op de maatschappij en ook voor andere dingen te ijveren dan enkel Vlaamse onafhankelijkheid (waar de partij OOK voor staat), zoals werkgelegenheid, vrede, levenskwaliteit,...??? Ik dacht van niet...

Zowel de belgicisten (die ons willen ontmaskeren als Vlaams Blokkers en fascisten) als de Vlaams Blokkers (die ons willen ontmaskeren als heimlijke belgicisten) zijn tegen ons. Dat zegt enkel dat we goed bezig zijn...
Oud 16 februari 2003, 00:45   #17
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik vind het jammer dat er veel mensen zich zo blind staren op dat Vlaamse. ..............Als je je enkel gaat blind staren op Vlaanderen Onafhankelijk, doe je aan intellectuele navelstaarderij.
Euh... Bent u iemand die per se het Blok zwart wilt maken of zo? Het Vlaams Blok doet er ALLES aan om zoveel mogelijk te vermijden dat de mensen zouden zeggen dat het een éénthemapartij is, en dan kom jij met zo'n uitspraak af...

Hahahahahahahah, men heeft het Vlaams Blok inderdaad verweten een éénthemapartij te zijn , maar dan wel i.v.m. het vreemdelingenprobleem.

Nu zeg jij hetzelfde, maar met dat verschil dat de Vlaamse Onafhankelijkheid ons enig thema zou zijn.

Met jouw uitspraak geef je te kennen dat het verwijt naar ons toe geen hout snijdt. Kom wat meer ernst, in het belang van de Vlaamse zaak.

Zoals ik beloofd heb ga ik niet meer schelden op de NVA. Maar wie kan het me na jouw uitspraak kwalijk nemen:

[size=6]NVA? Neen, daar trapt een Vlaming niet in.[/size]
Duym is offline  
Oud 16 februari 2003, 00:52   #18
Tantist

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:

Hahahahahahahah, men heeft het Vlaams Blok inderdaad verweten een éénthemapartij te zijn , maar dan wel i.v.m. het vreemdelingenprobleem.

Nu zeg jij hetzelfde, maar met dat verschil dat de Vlaamse Onafhankelijkheid ons enig thema zou zijn.

Met jouw uitspraak geef je te kennen dat het verwijt naar ons toe geen hout snijdt. Kom wat meer ernst, in het belang van de Vlaamse zaak.
Excuseert, maar u was het die hier kwam beweren dat men zich moest blindstaren op Vlaamse onafhankelijkheid. Het is jouw eigen uitspraak die je hier zelf zit af te breken, ik hoop dat je beseft hoe belachelijk je je daar niet mee maakt...

Innige deelneming
Oud 16 februari 2003, 01:07   #19
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:

Excuseert, maar u was het die hier kwam beweren dat men zich moest blindstaren op Vlaamse onafhankelijkheid. Het is jouw eigen uitspraak die je hier zelf zit af te breken, ik hoop dat je beseft hoe belachelijk je je daar niet mee maakt...

Innige deelneming
Goed, goed, nog meer van dat. Het Vlaams blok krijgt van de NVA nu het verwijt een eenthemapartij te zijn i.v.m. de Vlaams Onafhankelijkheid. Prima, prachtig

En zeggen dat enkele maanden geleden de NVA nog stemmen van het Vlaams Blok wou afsnoepen door te beweren dat onze partij de Vlaamse Onafhankelijkheid opgeborgen had.

Wie spreekt hier over zich belachelijk maken? Gelukkig maken niet alle NVA'ers zulke gekke bokkensprongen
Duym is offline  
Oud 16 februari 2003, 02:05   #20
Tantist

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:

Innige deelneming
Goed, goed, nog meer van dat. Het Vlaams blok krijgt van de NVA nu het verwijt een eenthemapartij te zijn i.v.m. de Vlaams Onafhankelijkheid. Prima, prachtig
Hebt ge stront in uw ogen of zijt ge gewoon oerdom? Je hebt zelf gezegd dat men zich moet blindstaren op Vlaamse onafhankelijkheid. En dat terwijl partijen als het Vlaams Blok en de N-VA een zoveel breder programma hebben...

Citaat:
Wie spreekt hier over zich belachelijk maken? Gelukkig maken niet alle NVA'ers zulke gekke bokkensprongen
Jouw bokkesprong van 180° is anders wel ontluisterend voor je niveau, ik ben daarentegen altijd bij mijn standpunt gebleven. Wie is er hier dan de loser?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be