![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Verleden week hoorde ik iemand het woord chambrant gebruiken.
Wat is een chambrant?
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine) Laatst gewijzigd door Nr.10 : 22 augustus 2012 om 08:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() voor zover ik me herinner zijn dat houten hokjes in grote zalen. Toen ik ooit een tijdje in het internaat verbleef hadden we een "chambrant": de zaal was helemaal onderverdeeld in kleine kamertjes middels houten panelen.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Enerzijds heb je het kader waar de binnendeur in open draait en waar ook de scharnieren aan bevestigd zijn (de dagkant of kassement in schrijnwerkerstermen) en daarrond zitten de chambranten (of chambrangs zoals men in de kempen pleegt te zeggen) die zorgen voor een mooie aansluiting tussen de deurkader en de muur. Wordt voornamelijk bij deuren gebruikt maar ook bij (renovatie-) ramen wordt er al eens met chambrangs gewerkt omdat dat makkelijker is om af te werken dan het pleisterwerk te laten bijwerken.
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 22 augustus 2012 om 08:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn geheugen zal me dan toch parten spelen. want nergens vind ik die verklaring (houten kamertjes) terug.
het zal dus wel anders geheten hebben.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Kortrijks voor deurlijst.
Voor een deskundige voorstelling luister even naar beroepsslaapkamer deure van Johny Turbo. Laatst gewijzigd door giserke : 22 augustus 2012 om 08:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik verwarde dus met CHAMBRETTE! Chambrette Chambrette is afkomstig uit het Frans, waar het als verkleinwoord van chambre (= kamer) is. Een chambrette is een: Chambrettes kwamen voornamelijk voor in kloosters, oude ziekenhuizen en kostscholen (internaten en pensionaten). Men had daarin maar een beperkte privacy. Beroemd zijn de chambrettes i... Gevonden op http://nl.wikipedia.org/wiki/Chambrette ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit is een voorbeeld van een profiel van zo'n deurlijst.
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine) Laatst gewijzigd door Nr.10 : 22 augustus 2012 om 12:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
![]() |
![]() |