Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 september 2012, 23:28   #1
Aligator
Minister

Aligator's schermafbeelding

Standaard Zelfmoord

Zelfmoord is een echte epidemie in onze westerse landen geworden, als we de media moeten geloven.
Wie hier heeft er al eens aan gedacht om zelfmoord te plegen ? Het daadwerkelijk gedaan ( en mislukt dus ) ? Waarom is het niet gelukt ? En waarom werd het geprobeerd ?
Aligator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2012, 23:59   #2
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

In een overbevolkte omgeving is zelfmoord geen uitzondering bij kuddedieren. Maar bij dieren is het meestal een gevolg van niet meer eten of afdwalen en opgevreten worden door roofdieren.
Oud 28 september 2012, 08:46   #3
Aligator
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
In een overbevolkte omgeving is zelfmoord geen uitzondering bij kuddedieren. Maar bij dieren is het meestal een gevolg van niet meer eten of afdwalen en opgevreten worden door roofdieren.
Ik heb eens gelezen dat in landen waar het er echt erg aan toe gaat ( oorlog, hongersnood enz ) , zelfmoord nauwelijks bestaat. De mensen proberen met alle macht te overleven, plantten zichzelf zelfs voort, ondanks de blijkbaar uitzichtloze toekomst. Zelfs in Engeland is dit vastgesteld, waar tijdens de bombardementen in WOII heel wat afgeneukt werd, gezien de daaropvolgende vastgestelde babyboom .
Zelfmoord komt vooral voor in materiël rijke landen die in vrede leven. Wie heeft daar een verklaring voor ?
Oud 28 september 2012, 09:46   #4
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aligator Bekijk bericht
Ik heb eens gelezen dat in landen waar het er echt erg aan toe gaat ( oorlog, hongersnood enz ) , zelfmoord nauwelijks bestaat. De mensen proberen met alle macht te overleven, plantten zichzelf zelfs voort, ondanks de blijkbaar uitzichtloze toekomst. Zelfs in Engeland is dit vastgesteld, waar tijdens de bombardementen in WOII heel wat afgeneukt werd, gezien de daaropvolgende vastgestelde babyboom .
Zelfmoord komt vooral voor in materiël rijke landen die in vrede leven. Wie heeft daar een verklaring voor ?
Daar is een verklaring voor. In tijden van stress door omgevingsfactoren gaat er een knopje om, waarbij de mensen zoveel mogelijk nageslacht proberen te verwekken, want als de ramp zo is dat 1% het zou overleven, wil moeder natuur dat die 1% toch in aantallen zo groot mogelijk is. Daar wordt gewoon niet over nagedacht door de mensen die zich voortplanten.
Ge moet zelfs niet kijken naar langdurige "stresserende factoren" zoals oorlog en hongersnood, een paar uur black-out is al genoeg om een merkbare geboortegolf te veroorzaken in de "tijdelijk gestresste omgeving".

In het andere geval, doordat mensen tijd hebben om over hun "lot" na te denken, en de groepsdruk en conformisme zodanig groot wordt, dan is dat een meer ideale omgeving om gewoon te denken "foert".

Zie maar naar het aantal artisten die om allerlei manieren zichzelf de vernieling inrijden, van drugsgebruik tot blatante zelfmoord.

Een andere reden zou kunnen zijn, doordat in rijke/vredestijden zelfs de meer zwakke exemplaren kunnen opgroeien, dat de hoop in't algemeen verzwakt, en dat zorgt weerom voor een groepsdruk waar sommigen niet mee omkunnen.

Laatst gewijzigd door maddox : 28 september 2012 om 09:48.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2012, 11:21   #5
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Delight Bekijk bericht
De pil werd pas later op de markt gebracht/was te duur of niet beschikbaar?
De pil kwam pas een pak later dan WO II.
Ook was de invloed van het katholisisme nog stevig aanwezig in onze omgeving.

Maar, condooms waren wel overvloedig beschikbaar, en werden stevig gepromoot door de legerleidingen als een methode om geslachtziekten tegen te gaan onder de soldaten, niet om zwangerschappen te voorkomen.

Maar dat verklaart wel niet waarom we verschillende geboorte-golf hikjes in de pil-periode na blackouts hadden

Laatst gewijzigd door maddox : 28 september 2012 om 11:21.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2012, 11:28   #6
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zelfmoord is een echte epidemie in onze westerse landen geworden, als we de media moeten geloven.
Wie hier heeft er al eens aan gedacht om zelfmoord te plegen ? Het daadwerkelijk gedaan ( en mislukt dus ) ? Waarom is het niet gelukt ? En waarom werd het geprobeerd ?
Wie hier heeft er al eens aan gedacht om zelfmoord te plegen ? Ik niet.
Het daadwerkelijk gedaan ( en mislukt dus ) ? Niet van toepassing
Waarom is het niet gelukt ? Niet van toepassing
En waarom werd het geprobeerd ? Niet van toepassing

Krijg ik nu ik de vragen beantwoord heb, een Guinness van u?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2012, 00:07   #7
Aligator
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht

Guinness - en andere alcoholische drankjes- zijn niet van toepassing op dit forum.
Een vriendenraad : begin een ontwenningskuur voor het te laat is.
Oud 29 september 2012, 00:08   #8
Aligator
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht

In jouw geval zou men trouwens kunnen spreken over een langzame zelfmoord door alcoholvergiftiging die grote kans heeft te slagen.
Oud 29 september 2012, 06:45   #9
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is een combinatie van verschillende factoren: Egoïsme, de zin van het bestaan, continu bestookt worden met reclame en de daarbij horende (on)bewuste druk om te consumeren en erbij te horen met de daarbij gepaard gaande gevoelens van jaloezie, neerslachtigheid en minderwaardigheidsgevoelens als het om één of andere reden niet lukt, het totale gebrek aan empathie in onze maatschappij: veel mensen zien hun medemensen liever falen dan slagen vooral omdat ze door hun eigen beperkingen maar weinig of niks kunnen bereiken. Ik denk dat er genetisch ook wel één en ander fout loopt bij veel mensen maar daar kan ik niet dieper op ingaan omdat ik niet genoeg kennis heb.

België is trouwens één van de landen met de hoogste zelfmoordcijfers in Europa en binnen België is West-Vlaanderen de koploper.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2012, 23:04   #10
Aligator
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Het is een combinatie van verschillende factoren: Egoïsme, de zin van het bestaan, continu bestookt worden met reclame en de daarbij horende (on)bewuste druk om te consumeren en erbij te horen met de daarbij gepaard gaande gevoelens van jaloezie, neerslachtigheid en minderwaardigheidsgevoelens als het om één of andere reden niet lukt, het totale gebrek aan empathie in onze maatschappij: veel mensen zien hun medemensen liever falen dan slagen vooral omdat ze door hun eigen beperkingen maar weinig of niks kunnen bereiken. Ik denk dat er genetisch ook wel één en ander fout loopt bij veel mensen maar daar kan ik niet dieper op ingaan omdat ik niet genoeg kennis heb.

België is trouwens één van de landen met de hoogste zelfmoordcijfers in Europa en binnen België is West-Vlaanderen de koploper.
Een hoog " zelfhaat"-gehalte kan daar ook mee te maken hebben denk ik. Hoeveel mensen ken je die er fier op zijn om Belg te zijn ?
Ik vrijwel géén. Dit terwijl verloren kosten die uit straatarme dictaturen ontsnapt zijn, waar men nog leeft zoals hier honderden jaren geleden, zo fier als gieters op hun afkomst zijn...
Oud 30 september 2012, 00:00   #11
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een hoog " zelfhaat"-gehalte kan daar ook mee te maken hebben denk ik. Hoeveel mensen ken je die er fier op zijn om Belg te zijn ?
Ik vrijwel géén. Dit terwijl verloren kosten die uit straatarme dictaturen ontsnapt zijn, waar men nog leeft zoals hier honderden jaren geleden, zo fier als gieters op hun afkomst zijn...
Wij in het individualistische Westen hebben geleerd dat je alleen fier mag zijn op individuele prestaties en dat het 'idioot' is om fier te zijn op je afkomst, op je land, op je volk. Ja, dat het zelfs idioot is fier te zijn op de sportprestaties van volksgenoten.
Wel, de rest van de wereld denkt daar kennelijk anders over.
En eigenlijk hebben ze gelijk. Want als je gaat duinen in de geschiedenis van je volk en je cultuur, dan is je bestaan helemaal niet zo toevallig. Dan ben je geen eenzaam atoom meer dat in het ijle zweeft.
Dan ben je een klein deeltje van een eeuwenlang proces. Van een etnoculturele dynamiek die het individu ver overstijgt.
En natuurlijk mag je trots zijn op alles wat die etnoculturele dynamiek -waar jij deel van uitmaakt- heeft voortgebracht.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2012, 08:00   #12
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Ik geloof niet dat patriottisme ook maar iets te maken heeft met hoge zelfmoordcijfers.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2012, 09:16   #13
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN

Eduard Khil's schermafbeelding

Standaard

in de CCCP was zelfmoord voor de laffaards. Een echte patriot zou dat nooit doen
Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2012, 10:42   #14
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

NieuwNoors's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
in de CCCP was zelfmoord voor de laffaards. Een echte patriot zou dat nooit doen
Uw achternaam spreekt boekdelen........
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2012, 10:46   #15
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Jouw echte patriotten drinken zich in trosjes dood.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2012, 10:48   #16
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zelfmoord kan erg laf zijn, alleen dat is niet per definitie zo.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2012, 15:06   #17
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
en binnen België is West-Vlaanderen de koploper.
Daar verschiet ik niet van.
Wat een gedeprimeerde losers zijn die West-Vlamingen toch.
Onuitstaanbaar volk.

Laatst gewijzigd door Demper : 30 september 2012 om 15:09.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2012, 15:17   #18
Kylero
Gouverneur

Kylero's schermafbeelding

Standaard

Ik denk dat je de oorzaak kan vinden bij onze prestatiedrang. Belgie, Frankrijk en Nederland hebben een te hoge suiciderate. Landen die nog hoger scoren zijn oa China, iedereen weet dat de druk om te presteren daar nog hoger is.
Kylero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2012, 15:29   #19
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Ik heb nog nooit overwogen mezelf te doden.
Oud 30 september 2012, 16:32   #20
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

From_Vlaanderen's schermafbeelding

Standaard

Nee ik ben daar te fantastisch voor.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be