Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 september 2012, 08:16   #1
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard What happened to het Astridplaain?

Citaat:
ANTWERPEN - Het Koningin Astridplein, het grote plein aan het Centraal Station dat ooit het fleurigste van de stad was, is vandaag een minder kleurrijke plaats. Nico Volckereyck, Unizo-voorzitter van Antwerpen Stad, stelt die evolutie aan de kaak en vroeg waarom de bloemen verdwenen zijn.

‘Ik heb er eens naar geïnformeerd waar al die bloemen naartoe zijn. Blijkt dat dit vooral komt omdat de bloemen te veel onderhoud vragen’, postte Nico Volckeryck gisteren als commentaar bij een foto van het Koningin Astridplein die op Facebook circuleert. Op de foto zien we links het plein zoals het vroeger was en daarnaast een beeld van hoe het vandaag is. Wat valt op? Het Astridplein was vroeger een echt bloemenpark.

‘Wie vandaag met vroeger vergelijkt, stelt vast dat het Astridplein een triestig en desolaat plein is geworden’, aldus Volckeryck. ‘De glorie van vroeger is helemaal weg. Het plein is helemaal ingericht in de stijl van het minimalisme met als enige uitkomst een desolaat, mistroostig effect. Mensen die er passeren, voelen er leegte en eenzaamheid.’

‘De aanleg gaat helemaal in tegen onze Bourgondische inborst. Het moet mensen van een oudere generatie pijn in de ogen doen als ze het plein er vandaag zien bijliggen. En dat allemaal wegens praktische bezwaren. Ik geloof trouwens niet dat een nieuw bloemenperk moeilijk te onderhouden is. Kijk naar de populariteit van volkstuintjes en ik ben er zeker van dat je onmiddellijk vrijwilligers vindt die één dag in de week het onkruid willen komen wieden en de plantjes water willen geven. En als dat niet kan, zijn er nog altijd mensen met een uitkering die je kan inschakelen.’

http://www.nieuwsblad.be/article/det...term=Antwerpen

---------------------------

Gezien de ligging vrees ik dat er van aangeplante bloemekes weinig zal overblijven. Men moet een beetje rekening houden met de mensen hun eigen cultuur nietwaar.

Ik vraag me wel af hoeveel het gekost heeft om het zo'n desolaat woestijneffect te geven.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 6 september 2012 om 08:18.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2012, 08:27   #2
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Wat is er nu mis met dat Sovjet Stijl plein?

Mensen met een uitkering inschakelen?
Leuk idee, maar ongeveer 75% gaat zijn kat sturen, en van de overgeschoten 25% gaat 15% bloemen verkopen in zijn avondrondje.

Vrijwilligers. Goed idee an sich, maar ook die moeten middelen krijgen. En ook vrijwilligers willen resultaat zien. Wat ben je met elke ochtend 20m² prachtige bloemen mag plaatsen als je 's avonds een geplunderde vlakte mag aanschouwen.
Oud 6 september 2012, 08:42   #3
F.B.
Parlementslid

Standaard

Is een algemeen probleem in Antwerpen. Overal onhandige gevaarlijke pleintjes die modern moeten ogen. Ook overal verschillende (vaak niet geschikte) materialen.
F.B. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2012, 08:47   #4
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
. En ook vrijwilligers willen resultaat zien. Wat ben je met elke ochtend 20m² prachtige bloemen mag plaatsen als je 's avonds een geplunderde vlakte mag aanschouwen.
voil�* daar verwees ik naar.

Ik heb bovendien ook eens zo'n tewerkgestelde werkloze bezig gezien bij het bijeenkeren van bladeren: er stond een stijve bries en mijnheer bleef maar vegen TEGEN DE WINDRICHTING IN.

Tenzij de wind van richting veranderde is die nu nog bezig.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 6 september 2012, 09:10   #5
F.B.
Parlementslid

Standaard

Astridplein

Citaat:

Laatst gewijzigd door F.B. : 6 september 2012 om 09:14.
F.B. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2012, 09:14   #6
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door F.B. Bekijk bericht
Astridplein

HEEEEEEEEE amai er staat één blanke madam tussen !!! die druft nogal !
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2012, 11:18   #7
Charlie don't Surf
Banneling

Standaard

http://www.youtube.com/watch?v=qrvrA...eature=related
Charlie don't Surf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2012, 11:21   #8
Charlie don't Surf
Banneling

Standaard

Charlie don't Surf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2012, 14:02   #9
Beleepok
Banneling

Standaard

geen bierblikjes meer ? die heb ik laten wegjagen
Beleepok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2012, 14:02   #10
Beleepok
Banneling

Standaard

en die bome oojk
Beleepok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2012, 14:59   #11
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Charlie don't Surf Bekijk bericht

rechts komen nog bomen als ik me niet vergis ...

Laatst gewijzigd door Scherven A. Mok : 6 september 2012 om 15:00.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2012, 15:37   #12
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Charlie don't Surf Bekijk bericht

we zullen zien hoe het eruitziet n�* de heraanleg nietwaar.

Een open bouwput is niet bepaald het eindresultaat.
Op het Astridplein heeft men het eindresultaat.

Oud 6 september 2012, 15:40   #13
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Gezien de ligging vrees ik dat er van aangeplante bloemekes weinig zal overblijven. Men moet een beetje rekening houden met de mensen hun eigen cultuur nietwaar.

Ik vraag me wel af hoeveel het gekost heeft om het zo'n desolaat woestijneffect te geven.
Uw kleine buur Mechelen plaatst ook veel van die bloemen in het straatbeeld. Het zijn dezelfde bloemen, zoals in Antwerpen. De leverancier en producent wordt (worden) er niet bepaald armer van. Die bloemen in het straatbeeld kosten een bom geld. Mijn indruk is vooral positief, ondanks de kostprijs.

Wat is uw probleem uiteindelijk ? Bedoel je nu dat wie niet beantwoordt aan het profiel van Autochtoon-Antwerps-linkeroever-cultuurbeest potentieel kandidaat is om mooie bloemetjes uit het Antwerps straatbeeld te vernietigen ?

Laatst gewijzigd door Rudy : 6 september 2012 om 15:41.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2012, 15:59   #14
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Uw kleine buur Mechelen plaatst ook veel van die bloemen in het straatbeeld. Het zijn dezelfde bloemen, zoals in Antwerpen. De leverancier en producent wordt (worden) er niet bepaald armer van. Die bloemen in het straatbeeld kosten een bom geld. Mijn indruk is vooral positief, ondanks de kostprijs.

Wat is uw probleem uiteindelijk ? Bedoel je nu dat wie niet beantwoordt aan het profiel van Autochtoon-Antwerps-linkeroever-cultuurbeest potentieel kandidaat is om mooie bloemetjes uit het Antwerps straatbeeld te vernietigen ?
uit ervaring weet ik dat rozenpleintjes in Gent tot driemaal toe moesten heraangelegd worden omdat daar de buurtbewoners blijkbaar een cultuur hadden om die rozenstruikjes uit te trekken en in hun eigen stadstuintje te plaatsen;

Het allochtonenbos (noteer: benaming komt van de PVDA in Nederland) is na twee jaar opgegeven omdat de doelgroepen blijkbaar liever de plantjes uittrokken dan even te wachten tot de bomen groot genoeg waren om vruchten te dragen of als klimboom te kunnen dienen;

Dus nee, ik denk niet dat de omgeving van het Antwerpse Astridplein op dit ogenblik nog geschikt is om er bloemperkjes van te maken. Ik begrijp dat de kostprijs voor een drie of viermalige aanleg te duur uitkomt.

Laatst gewijzigd door circe : 6 september 2012 om 16:00.
Oud 6 september 2012, 16:47   #15
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Die moslims met hun bomenhaat ook overal!
Oud 6 september 2012, 17:15   #16
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
De groendienst van 't Stad heeft kwekerijtjes hoor, Met een beetje goede wil kan men massas bloemen hebben. Maar ja, de vernieuwingen hé...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2012, 17:18   #17
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
Die moslims met hun bomenhaat ook overal!
Geen haat. Echt niet.
Wat het wel is kan ik niet schrijven, want dan scheer ik de muzeltjes allemaal over dezelfde kam.

Maar bomen zijn een gift, en die gift mag gebruikt worden.
Oud 6 september 2012, 17:26   #18
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht

rechts komen nog bomen als ik me niet vergis ...

Lol, 'bomen'.

Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2012, 17:31   #19
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Linden waren heilige bomen voor de Germanen.
Alleen al het idee. Brrrr!

Zet er gauw dadelpalmen in de plaats.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2012, 18:42   #20
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Heel het stad is verknoeid, lelijk geworden, verloederd en overgeleverd aan vreemde invloeden die geen enkele sympathie hebben voor Antwerpen.
Als ik tegenwoordig in A'pen kom, heb ik zo het idee dat degenen die daar de laatste 10 jaar of zo de plak zwaaiden geen enkel gevoel voor A'pen koesteren, die gasten willen alleen goed hun boterham verdienen en als dat ten koste van (ooit) één van de mooiste steden van de wereld gaat, zal het hen worst zijn. Zolang hun zakken maar gevuld worden

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be