![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ja, de N-VA is erin. Alle critici die hoonden dat ze nooit de kiesdrempel zouden halen krijgen ongelijk. Maar het is zeker en vast een Pyrrhusoverwinning geworden, want de N-VA heeft slechts 1 vertegenwoordiger, en verkeert daarmee in de toestand van Franske van der Elst van de VU en Karelke Dillen van het Vlaams Blok.
Wat was onze fout? Onze ideeën zijn goed, onze visie kent geen anomaliën. Maar ons imago was rot- en barslecht. Geert Bourgeois is een van de beste politici van dit land en de N-VA is dé beste oppositiepartij (Standaard), maar ogen weinig flashy. Dezelfde problemen heeft ook de CD&V, en ook zij zijn achteruit gegaan. Maar de N-VA verdient dus ne ![]() Daarom hebben we al een nieuw actieplan. We gaan een regelrechte vernieuwingscampagne voeren, en opduiken in spelletjes, onze kop tonen op gelijk welk programma, en de woorden sociaal en progressief bezigen tegen de sterren op. Concrete plannen zijn er al voor een video "Doe-het-zelf met Danny", en de discothekengids "Fuiven met Frieda". Er wordt nog gebabbeld over "Koken met Karel", maar daar zijn waarschijnlijk copyrights die geschonden kunnen worden. Ook zullen we steekpenningen aannemen waar we maar kunnen, en indien die niet uitkomen, doen we dat zelf vlak voor de verkiezingen. Alle partijen zullen fulmineren, maar de Vlaamse kiezer houdt wel van een moderne Robin Hood. Maar effe serieus. Ons imago is inderdaad ons grootste probleem, al dan niet samen met de naamonbekendheid. Ik denk dat we te vaak overkomen als een bende idioten die voor de lol enkel maar een onafhankelijk Vlaanderen willen. Dat bewijst het feit dat N-VA na een debat veel hoger scoort. Ook dat we vooral bij intellectuele scoren en niet bij de volksmens, is daar een teken van. We moeten ons stevig verankeren op lokaal NiVeAu, en ons ook op andere thema's sterk profileren. Meer naar onder toe werken, een brede basis achter ons krijgen. Dat is de sleutel tot succes. Enne, over die drempel... Wat was er eerst: de kip of het ei? Hebben we de meeste drempels niet gehaald omdat de tegenstanders declameerden dat we ze niet zouden halen en de mensen zich hebben laten intimideren? Of was het andersom? De chronologische volgorde wijst op de eerste hypothese, en dat drempelgedoe was een selffulfilling prophecy. Daar gaan we ook rekening mee moeten houden, want iedere idioot die beweert dat hij zeker is dat we de drempel niet halen liegt (zeker weten doet ie het niet) en maakt anti-propaganda. En last but not least. Het feit dat sommige Vlaams Blokkers en anti-flaminganten zo furieus reageren bewijst dat er veel stoom moest ontsnappen uit die heren. Blijkbaar kan de N-VA toch nog genoeg druk creëren om zo'n scheldtirades los te weken. Dat bewijst dat de N-VA toekomst heeft.
![]() |
#2 |
Europees Commissaris
|
![]() Het zou handig zijn voor de N-VA als iedere kiezer verplicht zou worden om alle partijprogramma's te lezen, dan zou er van drempelvrees geen sprake geweest zijn. Volgens mij ligt het echt niet aan hun programma, ook niet aan de kwaliteiten van de politiekers. Het pobleem is gewoon dat de gewone man die niet veel interesse heeft in politiek, niet kijkt naar politiek als politiek zijnde maar kijkt naar hoe sympathiek de politiekers wel niet zijn. Dat doet de N-VA de das om en dat zorgt er voor dat de SP-A met sympathieke Steve zo veel stemmen haalt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#4 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#6 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Vreemdeling
|
![]() marie-rose morel in de strijd werpen, met haar charmes de vlaamse kiezer warm maken voor de vlaamse verkiezingen....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Aaargh, Bracke die Marie-Rose bespringt, het idee alleen al !!! ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#11 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ge dan uw Vlaams-nationale standpunten ook buitensmijt ist perfect voor mij ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#13 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
En die corruptie: België is een staat die gevestigd is door corruptie... http://www.secessie.nu/pdf/9-3.pdf ![]()
![]() |
![]() |
#15 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik concludeer dat al wie de Belgische staat verdedigt, de bourgeoisie verdedigt die deze staat maakte en nog steeds runt. Bijgevolg steunt u inderdaad corruptie en imperialistische onderdrukking.
Weg met België, voer eens een echte democratie in.
![]() |
![]() |
#19 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Scheldtirade vanwege het Blok ? Furieus reageren ? Wij hebben enkel een strategische hand uitgestoken. Euhm zeker dat je niet meer dan 3gr. gebruikt hed ?
![]() |
![]() |
#20 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |