Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 september 2012, 21:50   #1
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard Bekeuringen, boetes en bonnen.

Begon toen ik 16 was: 45 km/uur heuveltje op met de brommer.
25 gulden (12 euro) boete.
Later op een Honda C 310 gepakt met 70 km: 35 euro en verplichte technische keuring. Als je de spoel iets verdaaide en een veertje verwijderde voor de inlaatpoort reed die Honda gewoon dik 75 tot 80.

Later gepakt op een Zundapp KS50 met een 125 CC motorfietsblok, reed toen 130 en werd ingehaald door een agent op die beruchte toen nog zwarte BMW's 750 cc motorfietsen "Wat zijn wij nu aan het doen".
Schikking getroffen: Zundapp ingeleverd, boete voor rijden zonder rijbewijs, was toch bij elkaar 200 gulden.

Krijgstuchtelijke boetes:
tweede dag als dienstplichtig huzaar bij de Koninklijke Cavalerie als lader Centuriontank: 5 gulden voor het niet geschoren zijn op het ochtenddappèl. 15 gulden voor het laten liggen mijn Uzzipistool in het bos na een bivak.
25 gulden voor een dag onwettig afwezig zijn (met een week zwaar arrest). Ik was in Amsterdam blijven steken na een concert in Den Haag van de Rolling Stones. De Ritmeester was onvermurfbaar, ik had op tijd in Vlieland op de kazerne moeten zijn. Rijstijd was wel 6 tot 7 uur inclusief de boot Harlingen - Vlieland.
Diverse vernielingen na een weekendwacht (veelal kapot gegooide bierglazen en Heinekenflesjes): 25 gulden boete en wederom een week zwaar arrest. Vooral omdat één maat een acute alcoholvergiftiging opliep
Een weekendwacht later werden we gesnapt toen de met 7 huzaren en 7 burgervrouwen onder de douches stonden na een wilde nacht. De officier van pikket met zijn oude stompstokkie onder zijn oksel komt binnen, ziet ons, loopt rood aan, maakt rechtsomkeer en rijdt weg in zijn stokoude Willy Jeep. Nooit meer wat van gehoord, terwijl het binnenlaten van burgers in een kazerne een ernstig vergrijp is.

20 gulden voor oneerbiedig gedrag jegens onze vlag en het Wilhelmus.
Strafcorveetje erbij, het vegen van het exercitieterrein met een versleten bezem (Bij de commando's was dat een tandenborstel).

In Parijs en Dresden voor het fotograveren van treinen, ik meen iets van 30 franc en mark.
In Rheine (D) 30 Mark voor het op de rails lopen op het station.

In de Deutsche Democratische Republiek ergens bij Dresden voor 70 km/uur geflitst: 150 mark, te betalen in W-Mark. Kutvopo's en wees op je hoede, één brutaal woord en de boete wordt ter plekke verdubbelt. Eén van die vopo's keek aandachtig naar een sticker op mijn auto met het ban-de-bomteken.

Rond 1989
Met de auto geflitst met 70 km/uur, maar ik betaalde toen ook geen wegenbelasting: dus 100 gulden + 900 gulden achterstallige wegenbelasting en 900 gulden boete daarvoor. Dat was mijn hoogste bekeuring ooit.

Rond 2000.
In Monchau (D) geflitst voor 33 km/uur waar 30 is toegestaan: 20 euro.
Was voor een school, maar heel veel gezeik gehad omdat de Duitse acceptgirokaart niet werd geaccepteerd door mijn ING-bank. Hele gesprekken met het het OM In Aken waarbij ik consequent Nederlands sprak en deed alsof ik geen woord Duits verstond.

Met de hond los in het woud gepakt door een boswachter: 60 euro met een hele preek erbij over zielige reekalfjes. Mijn hond heeft het jachtinstinct van een teddybeer.

Vorig jaar bij één ritje naar Zaandam twee keer geflitst, gelukkig rijdt ik tegenwoordig na een ernstig ongeluk meestal zeer kalm dus beide boetes slechts 20 euro.

Behalve vorige maand toen ik een kar geleend had die de 260 haalde, heb toen eventjes 240/250 gereden. Maar niet gepakt daar in Duitsland of het moet nog komen.
filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=xdo7O...feature=relmfu

Verder ben in Antwerpen klem gereden door de Rijkswacht en kregen we een machinegeweer in onze ruggen geduwd omdat ze dachten dat wij met onze lange haren, spijkerjasjes en het blauwe kenteken van de RAF waren.
Een welgemeend excuus kon er niet af toen bleek dat wij eerzame burgers waren, die op weg waren naar Reading (GB) voor het popfestival aldaar.

In Engeland alleen maar vriendelijke Bobby's gezien.
Wel werd mijn wagen in Dover altijd met honden gecontroleerd op drugs.

Laatst gewijzigd door Derk de Tweede : 15 september 2012 om 22:08.
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2012, 23:18   #2
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

From_Vlaanderen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Begon toen ik 16 was: 45 km/uur heuveltje op met de brommer.
25 gulden (12 euro) boete.
Later op een Honda C 310 gepakt met 70 km: 35 euro en verplichte technische keuring. Als je de spoel iets verdaaide en een veertje verwijderde voor de inlaatpoort reed die Honda gewoon dik 75 tot 80.

Later gepakt op een Zundapp KS50 met een 125 CC motorfietsblok, reed toen 130 en werd ingehaald door een agent op die beruchte toen nog zwarte BMW's 750 cc motorfietsen "Wat zijn wij nu aan het doen".
Schikking getroffen: Zundapp ingeleverd, boete voor rijden zonder rijbewijs, was toch bij elkaar 200 gulden.

Krijgstuchtelijke boetes:
tweede dag als dienstplichtig huzaar bij de Koninklijke Cavalerie als lader Centuriontank: 5 gulden voor het niet geschoren zijn op het ochtenddappèl. 15 gulden voor het laten liggen mijn Uzzipistool in het bos na een bivak.
25 gulden voor een dag onwettig afwezig zijn (met een week zwaar arrest). Ik was in Amsterdam blijven steken na een concert in Den Haag van de Rolling Stones. De Ritmeester was onvermurfbaar, ik had op tijd in Vlieland op de kazerne moeten zijn. Rijstijd was wel 6 tot 7 uur inclusief de boot Harlingen - Vlieland.
Diverse vernielingen na een weekendwacht (veelal kapot gegooide bierglazen en Heinekenflesjes): 25 gulden boete en wederom een week zwaar arrest. Vooral omdat één maat een acute alcoholvergiftiging opliep
Een weekendwacht later werden we gesnapt toen de met 7 huzaren en 7 burgervrouwen onder de douches stonden na een wilde nacht. De officier van pikket met zijn oude stompstokkie onder zijn oksel komt binnen, ziet ons, loopt rood aan, maakt rechtsomkeer en rijdt weg in zijn stokoude Willy Jeep. Nooit meer wat van gehoord, terwijl het binnenlaten van burgers in een kazerne een ernstig vergrijp is.

20 gulden voor oneerbiedig gedrag jegens onze vlag en het Wilhelmus.
Strafcorveetje erbij, het vegen van het exercitieterrein met een versleten bezem (Bij de commando's was dat een tandenborstel).

In Parijs en Dresden voor het fotograveren van treinen, ik meen iets van 30 franc en mark.
In Rheine (D) 30 Mark voor het op de rails lopen op het station.

In de Deutsche Democratische Republiek ergens bij Dresden voor 70 km/uur geflitst: 150 mark, te betalen in W-Mark. Kutvopo's en wees op je hoede, één brutaal woord en de boete wordt ter plekke verdubbelt. Eén van die vopo's keek aandachtig naar een sticker op mijn auto met het ban-de-bomteken.

Rond 1989
Met de auto geflitst met 70 km/uur, maar ik betaalde toen ook geen wegenbelasting: dus 100 gulden + 900 gulden achterstallige wegenbelasting en 900 gulden boete daarvoor. Dat was mijn hoogste bekeuring ooit.

Rond 2000.
In Monchau (D) geflitst voor 33 km/uur waar 30 is toegestaan: 20 euro.
Was voor een school, maar heel veel gezeik gehad omdat de Duitse acceptgirokaart niet werd geaccepteerd door mijn ING-bank. Hele gesprekken met het het OM In Aken waarbij ik consequent Nederlands sprak en deed alsof ik geen woord Duits verstond.

Met de hond los in het woud gepakt door een boswachter: 60 euro met een hele preek erbij over zielige reekalfjes. Mijn hond heeft het jachtinstinct van een teddybeer.

Vorig jaar bij één ritje naar Zaandam twee keer geflitst, gelukkig rijdt ik tegenwoordig na een ernstig ongeluk meestal zeer kalm dus beide boetes slechts 20 euro.

Behalve vorige maand toen ik een kar geleend had die de 260 haalde, heb toen eventjes 240/250 gereden. Maar niet gepakt daar in Duitsland of het moet nog komen.
filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=xdo7O...feature=relmfu

Verder ben in Antwerpen klem gereden door de Rijkswacht en kregen we een machinegeweer in onze ruggen geduwd omdat ze dachten dat wij met onze lange haren, spijkerjasjes en het blauwe kenteken van de RAF waren.
Een welgemeend excuus kon er niet af toen bleek dat wij eerzame burgers waren, die op weg waren naar Reading (GB) voor het popfestival aldaar.

In Engeland alleen maar vriendelijke Bobby's gezien.
Wel werd mijn wagen in Dover altijd met honden gecontroleerd op drugs.
Mijn geest is verziekt. Ik vind jou zever veels te lang om te lezen ik dwaal daar met mijn ogen over en zowa het enigste dat ik zie is een dt fout.
En gij krijgt boetes voor dingen die ik al jaren doe.

Choh ik ben wel een aantal keer geflits, een parkeerboete.
En dan nog voor geweld. Dat was zelfverdediging, maar dan moeste blijkbaar stoppen met kloppen als ze op de grond lagen.
Met de wapens heb ik, vooral vroeger redelijk wat geluk gehad .

Laatst gewijzigd door From_Vlaanderen : 15 september 2012 om 23:19.
From_Vlaanderen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2012, 08:11   #3
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Bef:

10.000
5.000
25.000
7.000

Euro:

50
50
50
50
120
70
50
50
50
50
70
50
285
50
70
50
Oud 16 september 2012, 08:57   #4
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Paar keer 15 euro wegens niet betalen parkeerretributie, enkele snelheidsboetes (50 euro dacht ik) en ik wacht nog op een GAS-boete van 60 euro omdat mijn hond eens ontsnapt was en zonder leiband op straat liep.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2012, 10:36   #5
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Bef:

10.000
5.000
25.000
7.000

Euro:

50
50
50
50
120
70
50
50
50
50
70
50
285
50
70
50
Daar kun je net geen tweede hands autootje voor lopen.
Of het moet een wrak zijn.
Oud 16 september 2012, 11:06   #6
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Daar kun je net geen tweede hands autootje voor lopen.
Of het moet een wrak zijn.
Met de parkeertickets (niet vermeld wegens te talrijk) erbovenop, zal het er eentje met airco zijn.
Oud 16 september 2012, 14:45   #7
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bef:

10.000
5.000
25.000
7.000

Euro:

50
50
50
50
120
70
50
50
50
50
70
50
285
50
70
50
Amai! Rij liever wat voorzichtiger en geef iedere keer als u denkt : "hier zou ik een boete kunnen krijgen" het gemiddelde van de bovenstaande bedragen aan mij ('k zal het wel even uitrekenen). Ik zal er wel bij varen!
Oud 16 september 2012, 14:50   #8
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Amai! Rij liever wat voorzichtiger en geef iedere keer als u denkt : "hier zou ik een boete kunnen krijgen" het gemiddelde van de bovenstaande bedragen aan mij ('k zal het wel even uitrekenen). Ik zal er wel bij varen!
Gemiddelde BEF : 11750.-
Gemiddelde € : 72.81

BEF omgerekend naar €, totaal gemiddelde : € 182.-
Als ik dat maandelijks krijg, en u rijdt voorzichtiger - dus geen boetes meer - dan ben ik heel blij en u leeft misschien een paar jaren langer (wat me dan nog meer blij maakt )
Oud 16 september 2012, 16:13   #9
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Als je een drukke baan hebt / of zelfstandig ondernemer , je zit met je hoofd vol zaken die je nog moet doen , afspraken en dergelijke , dan zit je in je auto niet altijd naar de bordjes te kijken , en volgen de overtredingen zich heel makkelijk op .

Ja , sorry ik ben een vlotte rijder , en met de auto dat ik rij ( Jaguar ) heb je bij een vlotte snelheid nog een vrij rustig gevoel .

gevolg . als ik 100 Km doe op de snelweg dan doe ik er 98 km van op het linker rijvak . nee niet altijd aan 160 km /u , maar heel vaak , gewoon mee met de stroming tussen het verkeer of in een colonne met tientallen andere wagens . je rijd gewoon met de stroom mee , en heel vaak valt het je op dat je al snel 135 /140 aan het rijden bent , BEN IK DAN EEN GANGSTER ?

Ook op de gewone gewestwegen sluit je gewoon mee aan met de stromende colonne verkeer , en ook daar stel je vast dat de hele colonne aan een gevoelsmatig veilige ( niet roekeloze ) snelheid al snel in overtreding is .

dan kan je u de vraag stellen of de snelheidsbeperking wel aangepast is aan de omstandigheden of bewust , "en onder het motto verkeersveiligheid ", laag is gehouden om royaal boetes te kunnen incaseren .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2012, 16:32   #10
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

één maal 6000 frank wegens te snel rijden
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2012, 16:53   #11
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
één maal 6000 frank wegens te snel rijden
Oei , das nie veel . ik kan er niet prat meer op gaan , het kost me een fortuin , heb een heel slechte dicipline in rijden , ik volg zowat altijd de stroom en deel dus mee in de prijzen .

ik zal in een bebouwde kom altijd voorzichtig rijden , en maken op een veilige afstand te kunen stoppen , als ik geen of slecht zicht heb , in bochten of vb een geparkeerde vrachtwagen waardoor ik niet weet wat er kan van achter komen ben ik steeds op mijn hoede ,bij regen ben ik zelfs uitermate voorzichtig / remafstand , maar op een ruimer baan en de autosnelweg met goed zicht . ben ik een vrij vlotte jongen .

Bij beperkt verkeer , is mijn kruisnelheid eerder 160/170 km/u

Ik ben zelfs zo verkeerd ingesteld dat ik bij traag rijden vaak merk afwezig te zijn , dan ben ik minder geconcentreerd en kijk je rond , zeer afleidend en gevaarlijk .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2012, 17:46   #12
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gemiddelde BEF : 11750.-
Gemiddelde € : 72.81

BEF omgerekend naar €, totaal gemiddelde : € 182.-
Als ik dat maandelijks krijg, en u rijdt voorzichtiger - dus geen boetes meer - dan ben ik heel blij en u leeft misschien een paar jaren langer (wat me dan nog meer blij maakt )
Als ik het per gereden kilometer uitreken, dan kom ik aan een surplus van 0,15 EuroCENT, of 0.0015 €.
Niet zo een drama, nietwaar?
Oud 16 september 2012, 21:43   #13
Knipp
Banneling

Knipp's schermafbeelding

Standaard

verkeer : circa kwartje eurocent per kilometer

administratieve boetes :
toch wel alles samen 2.500 euro over een ' carrière ' van circa 25 jaar

Laatst gewijzigd door Knipp : 16 september 2012 om 21:44.
Knipp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2012, 23:45   #14
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

From_Vlaanderen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Als je een drukke baan hebt / of zelfstandig ondernemer , je zit met je hoofd vol zaken die je nog moet doen , afspraken en dergelijke , dan zit je in je auto niet altijd naar de bordjes te kijken , en volgen de overtredingen zich heel makkelijk op .

Ja , sorry ik ben een vlotte rijder , en met de auto dat ik rij ( Jaguar ) heb je bij een vlotte snelheid nog een vrij rustig gevoel .

gevolg . als ik 100 Km doe op de snelweg dan doe ik er 98 km van op het linker rijvak . nee niet altijd aan 160 km /u , maar heel vaak , gewoon mee met de stroming tussen het verkeer of in een colonne met tientallen andere wagens . je rijd gewoon met de stroom mee , en heel vaak valt het je op dat je al snel 135 /140 aan het rijden bent , BEN IK DAN EEN GANGSTER ?

Ook op de gewone gewestwegen sluit je gewoon mee aan met de stromende colonne verkeer , en ook daar stel je vast dat de hele colonne aan een gevoelsmatig veilige ( niet roekeloze ) snelheid al snel in overtreding is .

dan kan je u de vraag stellen of de snelheidsbeperking wel aangepast is aan de omstandigheden of bewust , "en onder het motto verkeersveiligheid ", laag is gehouden om royaal boetes te kunnen incaseren .
Of ben je gewoon fysiek met iets anders bezig, documenten, de smartphone dat soort troep.
Vandaag een raam uitgereden van een bestelbus van mijne maat die ik in de weekends wat help.
Oud 17 september 2012, 12:22   #15
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

NieuwNoors's schermafbeelding

Standaard

Ik heb in '89 mijn rijbewijs gehaald. Totnogtoe nooit een boete gekregen. Goed voor mijne portemonee toch?
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2012, 15:45   #16
Stingray
Banneling

Standaard

In een lang vervlogen tijd, toen ge nog 60 mocht rijden in de bebouwde kom en er maar 3 snelheden waren, teweten 60, 90 en 120 was ik eens te laat om mijn bus 's morgens vroeg om half zeven te halen. Ik dus in een rotvaart doorheen de bebouwde kom van Kwaadmechelen naar de oprit van de autostrade waar de bushalte was. Reed voor mij zo'n halfbakken onnozelaar net buiten de bebouwde kom aan de eerste brug 40. Moet daar natuurlijk net een doorlopende witte lijn beginnen tot na de tweede brug aldaar. Ik dacht dus bij mezelf wat doet die stomme kloot... hier op dit onnozel uur en wat rijdt die zo traag. Ik dus tegen 120 in het uur die onnozelaar voorbijgestoken ... wat bleek da was ne rijkswachter...dikke boete dus.

Ik heb ze betaald en even bij zijn superieur geïnformeerd of dit geen uitlokking was. Heb daar wel antwoord op gehad, heel beleefd dat hij dat dus wel mocht. Hij zal er toch wel niet blij mee geweest zijn.

Ondertussen ben ik wat wijzer en zou ik gewacht hebben tot na de bewuste bruggen, waarna ik hem mooi voorbijgestoken zou zijn waar het mocht om dan vervolgens tegen 30 voor hem gaan hangen zijn waar ge 70 moogt.

Enfin

Laatst gewijzigd door Stingray : 17 september 2012 om 15:50.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2012, 16:05   #17
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Met de parkeertickets (niet vermeld wegens te talrijk) erbovenop, zal het er eentje met airco zijn.
We weten nu waarom ge nooit pinten terug tracteerd op café.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2012, 17:42   #18
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
We weten nu waarom ge nooit pinten terug tracteerd op café.
Ik ben principieel tegen het terugtrakteren van flaminganten, separatisten, N-Va'ers, VB'ers, drummers, anti-royalisten, Oud-VU'ers, en kabinetschefs van CD&V-ministers.
Oud 17 september 2012, 17:47   #19
giserke
Banneling

Standaard

Je bent wel niet vies van hun pinten
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2012, 18:23   #20
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Je bent wel niet vies van hun pinten
Tenzij ze erin kwijlden....

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be