Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2012
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012.

Discussietools
Oud 24 mei 2012, 16:08   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard Bart De Wever: 'Dewinter is Janssens' beste vriend'

Bart De Wever: 'Dewinter is Janssens' beste vriend',
dat is de titel van een krantenartikel, dat je hier kan vinden:
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20120524_123 .

De situatie is duidelijk voor de kiezer.

Je kan voor de oude machtspartijen stemmen; of je kan dat niet doen.
De keuze is volledig, maar dan ook volledig, in jouw handen als Antwerpenaar.

Tekst voor als links niet meer zou werken:

Citaat:
ANTWERPEN - 'Elke stem die Filip Dewinter van mij wint, komt Janssens goed uit. Eigenlijk is hij dus de beste vriend van Janssens.' In een interview met het Antwerps studentenblad Dwars geeft N-VA-voorzitter Bart De Wever een les in strategisch stemmen.

In het interview herhaalt Bart De Wever dat hij, na 14 oktober, zeker geen bestuursakkoord sluit met Vlaams Belang. En dus is een stem voor Vlaams Belang, eigenlijk een stem tegen N-VA en voor burgemeester Patrick Janssens.

Nochtans heeft Dewinter beloofd zich weg te cijferen. Als ik het obstakel ben voor een coalitie tussen N-VA en Vlaams Belang, dan stap ik opzij, zo liet Dewinter enkele weken geleden horen.

Bart De Wever gelooft er niets van: 'Dewinter cijfert zichzelf vooral graag in de krant. Hij wil namelijk dat het debat over hem gaat. Hij is een knap politicus waarmee je nooit klaar bent en nu heeft hij al zijn pijlen op mij gericht, waardoor Dewinter momenteel de beste vriend van Janssens is. Elke stem die hij van mij wint, komt Janssens namelijk goed uit.'

De Wever stelt in het interview duidelijk dat hij burgemeester wil worden als zijn partij de grootste partij wordt op 14 oktober.

'In dat geval lijkt het mij democratisch logisch dat ik dan het initiatief krijg om onderhandelingen op te starten. Als ik win, dan is het mijn ambitie om op 1 januari 2013 de eed af te leggen als burgemeester.'

Het is allerminst ondenkbaar dat N-VA de grootste partij wordt in Antwerpen, zo leerde een peiling van Het Laatste Nieuws eerder deze maand.

De Wever weet daar meer over. 'Ik meen te weten dat de meest recente peiling, die van Het Laatste Nieuws (N-VA zou 42,9 procent van de stemmen halen in Antwerpen, red.) twee keer is uitgevoerd, omdat men het resultaat na één keer niet geloofde. Deze peiling is overigens ook in overeenstemming met tendensen die wij zelf vaststellen.'

Het is daarom geen uitgemaakte zaak dat de N-VA de huidige coalitie (met SP.A, CD&V en Open VLD) na 14 oktober wil voortzetten.

De Wever: 'Er zijn wel andere coalities mogelijk en ik ga die proberen te vormen met partijen waar wij ideologisch het meeste verwantschap mee hebben, zodat we congruent kunnen besturen.'

Antwerpen is belangrijk, meldt de lijsttrekker nog. 'Antwerpen is de grootste stad van Vlaanderen, de motor van onze welvaart. Hier het bestuur uitoefenen is niet niets. Dat is een machtspositie in heel Vlaanderen.'

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 24 mei 2012, 16:37   #2
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Als BDW niet gelooft dat FDW zichzelf opzij wil schuiven dat hij dan ingaat op de challenge. Let BDW call FDW's bluff ! Als hij toch zo zeker is van de bluf van FDW kan dit geen probleem zijn voor BDW.

Dat elke stem voor het VB en stem is in het voordeel van PJ kan BDW heel simpel keren door een voorakkoord te sluiten met voor een coalitie het VB.

Nu BDW is geen politieker van klein kaliber. Het is echter triestig dat hij niet durft uitkomen voor deze voorakkoorden. Het is echter de logica zelve dat in de vete tussen FDW en PJ het VB met FDW teamgenoten zijn:

http://www.youtube.com/watch?v=bESGLojNYSo

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 24 mei 2012 om 16:41.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 24 mei 2012, 17:16   #3
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Hier zie !!
Goede raad vanwege de Vive, voor het Weverke.

Wel vriend, ge moogt uw goede raad voor uzelve houden.

Partijen die stevig in hun schoenen staan, gaan enkel en alleen uit van zichzelf om hun strategie te bepalen. Zij gaan nooit uit van anderen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 24 mei 2012, 17:25   #4
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Dat elke stem voor het VB en stem is in het voordeel van PJ kan BDW heel simpel keren door een voorakkoord te sluiten met voor een coalitie het VB.
Inderdaad. Dat een stem voor het VB hem niet zal helpen om aan de macht te geraken, is louter aan hemzelf te danken: het is De Wever zelf die de uitgestoken hand van het VB namelijk keer op keer geweigerd heeft. Hij hoeft die uitgestoken hand enkel te aanvaarden om die situatie op te lossen. De bal ligt volledig in zijn kamp.

Laatst gewijzigd door Herr Oberst : 24 mei 2012 om 17:28.
Herr Oberst is offline  
Oud 24 mei 2012, 17:26   #5
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Hier zie !!
Goede raad vanwege de Vive, voor het Weverke.

Wel vriend, ge moogt uw goede raad voor uzelve houden.

Partijen die stevig in hun schoenen staan, gaan enkel en alleen uit van zichzelf om hun strategie te bepalen. Zij gaan nooit uit van anderen.
Dit is geen goede raad aan BDW. Dit is nu eenmaal een politiek forum waar niet altijd de politiekers worden nagepraat maar ook de politiek achter hun gezever wordt ontcijferd.

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 24 mei 2012 om 17:27.
Oud 24 mei 2012, 17:37   #6
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Inderdaad. Dat een stem voor het VB hem niet zal helpen om aan de macht te geraken, is louter aan hemzelf te danken: het is De Wever zelf die de uitgestoken hand van het VB namelijk keer op keer geweigerd heeft. Hij hoeft die uitgestoken hand enkel te aanvaarden om die situatie op te lossen. De bal ligt volledig in zijn kamp.
Het zou gelijk de laatste keer zijn dat ik voor N-VA gestemd heb, en met mij vele andere gematigde Vlaams-Nationalisten. U bent Nationalist uit haat voor de Walen, uit haat voor de islam, uit haat voor alles wat niet Vlaams is. Daarentegen ben ik Vlaams Nationalist omdat ik een staatshervorming als beste verzekering voor de toekomst zie. Eigen geld beheren zorgt voor verantwoordelijke (deel)staten.

De Wever snapt dat verschil, belgicisten en blokkers niet.

Daarnaast heeft De Wever gezegd dat de harde lijn van Dewinter gewonnen heeft binnen het VB. Niet Dewinter zelf maar zijn harde lijn. Dat is een wereld van verschil wat niet opgelost kan worden door het opzijschuiven van Dewinter. Nog zo'n nuance die haatnationalisten als u en vive niet snappen. De Wever doet politiek voor z'n eigen ideeën, niet voor die van de BUB of VB.

Laatst gewijzigd door Effect : 24 mei 2012 om 17:39.
Effect is offline  
Oud 24 mei 2012, 17:45   #7
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Het zou gelijk de laatste keer zijn dat ik voor N-VA gestemd heb, en met mij vele andere gematigde Vlaams-Nationalisten. U bent Nationalist uit haat voor de Walen, uit haat voor de islam, uit haat voor alles wat niet Vlaams is.
Gelieve niet in mijn naam te spreken, dankuwel.

Citaat:
Daarentegen ben ik Vlaams Nationalist omdat ik een staatshervorming als beste verzekering voor de toekomst zie. Eigen geld beheren zorgt voor verantwoordelijke (deel)staten.
Wie denkt dat een zoveelste staatshervorming een oplossing kan bieden voor de problemen die Vlaanderen momenteel kent, is in het beste geval een politieke onbenul. Bijzonder jammer eigenlijk dat zovelen zich willen blijven vastrijden in het Belgische moeras.

Citaat:
Daarnaast heeft De Wever gezegd dat de harde lijn van Dewinter gewonnen heeft binnen het VB. Niet Dewinter zelf maar zijn harde lijn. Dat is een wereld van verschil wat niet opgelost kan worden door het opzijschuiven van Dewinter. Nog zo'n nuance die haatnationalisten als u en vive niet snappen. De Wever doet politiek voor z'n eigen ideeën, niet voor die van de BUB of VB.
Zijn eigen ideeën, die hij blijkbaar beter gerealiseerd ziet in samenwerking met de systeempartijen dan met het VB. Dat zegt veel over zijn ideeën.
Herr Oberst is offline  
Oud 24 mei 2012, 18:23   #8
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als BDW niet gelooft dat FDW zichzelf opzij wil schuiven dat hij dan ingaat op de challenge. Let BDW call FDW's bluff ! Als hij toch zo zeker is van de bluf van FDW kan dit geen probleem zijn voor BDW.

Nu BDW is geen politieker van klein kaliber. Het is echter triestig dat hij niet durft uitkomen voor deze voorakkoorden. Het is echter de logica zelve dat in de vete tussen FDW en PJ het VB met FDW teamgenoten zijn:

http://www.youtube.com/watch?v=bESGLojNYSo
Heel correcte analyse.
Dewever gaat af als een gieter.
'Les in strategisch stemmen' laat me niet lachen!
Oud 24 mei 2012, 18:27   #9
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het zou gelijk de laatste keer zijn dat ik voor N-VA gestemd heb, en met mij vele andere gematigde Vlaams-Nationalisten. U bent Nationalist uit haat voor de Walen, uit haat voor de islam, uit haat voor alles wat niet Vlaams is. Daarentegen ben ik Vlaams Nationalist omdat ik een staatshervorming als beste verzekering voor de toekomst zie. Eigen geld beheren zorgt voor verantwoordelijke (deel)staten.

goed gezegd.
Oud 24 mei 2012, 18:33   #10
thefishdoesntthink
Gouverneur

thefishdoesntthink's schermafbeelding

Standaard

Ik hoop dat de Patrick wint, heeft veel goei dingen gedaan voor't stad op vlak van cultuur, openbare ruimte en veiligheid. Goei ploeg daar opt schoon verdiep, verdienen nog eens 6 jaar.
Weinig andere keuze ook.

En de ring kan overkapt worden en de Patrick gaat daarvoor zorgen!

Laatst gewijzigd door thefishdoesntthink : 24 mei 2012 om 18:50.
thefishdoesntthink is offline  
Oud 24 mei 2012, 19:25   #11
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thefishdoesntthink Bekijk bericht
Ik hoop dat de Patrick wint, heeft veel goei dingen gedaan voor't stad op vlak van cultuur, openbare ruimte en veiligheid. Goei ploeg daar opt schoon verdiep, verdienen nog eens 6 jaar.
Weinig andere keuze ook.
Nu ja, de sterkhouder van de Antwerpse financiën is ondertussen politiek geëlimineerd. De schepen voor stadsontwikkeling die voor alle goei dingen verantwoordelijk was is naar N-VA overgelopen. OCMW-voorzitster werd weggepromoveerd naar het federale niveau, waar er nog weinig van gehoord is. Op gebied van veiligheid is er blijkbaar toch niet al te veel gebeurd, aangezien zowat alle partijen het als een speerpunt in hun programma gaan zetten. En kultuur? Vertel eens.
Fietslessen bevorderen cultuurparticipatie.
Een dure manier om de fiets-industrie te ondersteunen
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thefishdoesntthink Bekijk bericht
En de ring kan overkapt worden en de Patrick gaat daarvoor zorgen!
Ja Patrick is een echte visionair. Verkiezingsbeloften maken voor over 50 jaar.
Overkapping Ring pas in 2050 realistisch volgens Janssens.
Of zou hij voor de zoveelste keer weer van gedacht veranderd zijn? Je zou bijna gaan denken dat hij dement geworden is en zich niet herinnert wat hij pas een paar weken voordien gezegd heeft.

Groen! heeft al laten weten dat hij zit te zeveren als hij denkt dat de ring kan overkapt worden, tenzij door Oosterweel te schrappen. Maar dan wordt meteen ook al het geld geschrapt dat nodig zou zijn om de rest van het Masterplan uit te voeren.
‘Wie wil overkappen, moet Oosterweel schrappen’

Kortom: Links is de boel weer aan het belazeren uit zuiver electorale berekeningen, en dus gaan we tot 2050 in de file blijven staan. Leve het immobilisme.
fonne is offline  
Oud 24 mei 2012, 19:28   #12
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
het moment dat Dewever een akkoord sluit met het VB, gaan er onmiddellijk veel leden en kiezers de N-VA de rug keren.
Oud 24 mei 2012, 19:46   #13
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Dus volgens jou is N-VA: Pro-Walen, Pro-Islam, Pro Niet-Vlaams en contra: harde lijn FDW.

Weet je, volgens mij ook. Daarom kan je beter voor de harde lijn kiezen dan voor de jammerkloten.

Oud 24 mei 2012, 19:47   #14
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
het moment dat Dewever een akkoord sluit met het VB, gaan er onmiddellijk veel leden en kiezers de N-VA de rug keren.
Dat is inderdaad zo. En dan...

Oud 24 mei 2012, 19:53   #15
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus volgens jou is N-VA: Pro-Walen, Pro-Islam, Pro Niet-Vlaams en contra: harde lijn FDW.

Weet je, volgens mij ook. Daarom kan je beter voor de harde lijn kiezen dan voor de jammerkloten.
Belgisch-nationalisten en Vlaams-Belang, één strijd
Voor wanneer het kartel VB-B.U.B?
fonne is offline  
Oud 24 mei 2012, 20:57   #16
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Maar als er akkoorden gesloten worden met de anti-Vlaamse regimepartijen, die de Vlaming keer op keer een mes in de rug hebben gestoken, dan is er geen probleem? Als het waar is wat u stelt, dan zegt dat bijzonder veel over de N-VA-leden en -kiezers.
Herr Oberst is offline  
Oud 24 mei 2012, 21:04   #17
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar als er akkoorden gesloten worden met de anti-Vlaamse regimepartijen, die de Vlaming keer op keer een mes in de rug hebben gestoken, dan is er geen probleem? Als het waar is wat u stelt, dan zegt dat bijzonder veel over de N-VA-leden en -kiezers.
Jaja, de kiezers zijn de slechterikken.
Blijkbaar kan jij niet overweg met democratie.

Laatst gewijzigd door giserke : 24 mei 2012 om 21:05.
giserke is offline  
Oud 24 mei 2012, 21:09   #18
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Jaja, de kiezers zijn de slechterikken.
Blijkbaar kan jij niet overweg met democratie.
Is dat nu echt nodig? Ik heb u al veel prietpraat weten schrijven
Ik ben pro nva dat is zeker niet te danken aan uw interventies

Laatst gewijzigd door born2bewild : 24 mei 2012 om 21:13.
born2bewild is offline  
Oud 24 mei 2012, 21:14   #19
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Wat een domme arrogante praat van Bart.
Zijn dieet heeft hem geen goed gedaan.
Demper is offline  
Oud 24 mei 2012, 21:15   #20
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Bart De Wever: 'Dewinter is Janssens' beste vriend',
dat is de titel van een krantenartikel, dat je hier kan vinden:
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20120524_123 .

De situatie is duidelijk voor de kiezer.

Je kan voor de oude machtspartijen stemmen; of je kan dat niet doen.
De keuze is volledig, maar dan ook volledig, in jouw handen als Antwerpenaar.

Tekst voor als links niet meer zou werken:
Nee , nee Schoof, Dewever heeft gezegd dat Patirick een beters vriend is dan Philip. Met Patrick wil hij praten met Philip niet. Als hij geen vriend wil zijn met Philip , moet hij de gevolgen daarvan maar dragen.
Pericles is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be