![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20120915_099
Citaat:
Inderdaad, klare taal zoals er meer politiekers en verantwoordelijken allerhande zouden moeten gebruiken! Antwerpen en de rest van onze steden hoeven niet toe te behoren aan vreemdelingen die op onze kosten komen leven en vooral opvallen door zoveel mogelijk de boel op stelten te zetten! Voor de N-VA is de stad alleen van die mensen die een inspanning leveren om ertoe te behoren!!! Ik durf hopen dat het niet alleen de NVA en BDW is die er zo over denkt, terwijl de rest enkel denkt aan het stemgedrag van die storende apen! "Hak de hoofden af van de ongelovigen " en andere slogans, en dat mag hier in ons landje zomaar komen rondlopen en zich installeren? En ja: er zijn mensen, ook vreemdelingen of ex-vreemdelingen die hun best doen om "ertoe te behoren". Alleen moeten ze zich een beetje meer inspannen om dat aan de rest duidelijk te maken en af te dwingen! Het moet maar eens gedaan zijn als die achterlijke ontplofbare idioten de naam Allah en of Mohammed horen in een context die hen niet past dat ze mogen denken dat ze overal ter wereld de boel op stelten mogen zetten! Straks loopt dat ganse zootje weer vrij op straat de held uit te hangen, en wat komt er terecht van de boetes die sommigen kregen aangesmeerd? Klopt het dat het eventueel het OCMW is , dus wij eigenlijk, zijn die ervoor opdraaien? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als GAS-boetes inderdaad betaald worden door OCMW- en RVA-steuntrekkenden dan is dat goed nieuws,want die centen keren gewoon versneld terug naar de overheidskassa's
![]() To the point : De hersenen van teenagers zijn nog in ontwikkeling,domme dingen doen hoort speciaal bij jonge mannetjes. Hopelijk kan men deze keer de ouders van die snotapen bereiken met de vraag of zij hun zoons eigenlijk graag genoeg zien om ouderlijke verantwoordelijkheid op te nemen en corrigerend op te treden.Zoniet krijgen zovele van die gastjes binnen een paar jaar een semi-permanente residentie in een correctionele instelling "American Style".(het wordt zo langzamerhand onvermijdelijk) ![]() Vanuit Sharia4Belgium kan men duidelijk bekwame "rattenvangers van Hamelen" lanceren die de snotaapjes snel meekrijgen met wat simpel fluitspel.De politie kan snel de aanstokers oppikken(die vermoedelijk goed in kaart gebracht zijn),maar het zijn de OUDERS die hun nageslacht op de rechte weg moeten houden.En het is justitie die toch eens wat serieuzers zal moeten doen met "aanstokers",ongeacht wat advokaten daarvan vinden. ...want DAAROVER gaat het. Laatst gewijzigd door kelt : 16 september 2012 om 09:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Allemaal slogantaal. Welk beleidsmaatregel stelt BDW hier inzake concreet voor ?
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Om eens wat verder door te "drammen"....
We moegen veilig aannemen dat de huistaken van minstens een paar honderd jonge gastjes uit het Antwerpse niet in orde zullen zijn,en over de kwaliteit van de eventuele toetsen die voorzien waren voor maandag moeten we het niet eens meer hebben.... Of moeten de scholen dat daar niet meer doen ? zie je welke ketting er onderbroken wordt als dergelijke "festiviteiten" nog veel langer getolereerd worden? En ik bedoel dan niet naar de reuzen gaan zien. De politie kan iedereen wel blijven oppakken maar dan? Inderdaad,zoals iemand anders al opmerkte hier,we weten momenteel echt niet wat gedaan met dit probleem en onze politici komen amper boven het niveau van gekissebis uit. ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 16 september 2012 om 10:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een kind van twaalf jaar kan al een paar beleidsmaatregelen bedenken om dat gedoe aan banden te leggen hoor! We hebben enkel een paar politiekers nodig die het willen en durven aanpakken! En hoe langer het duurt hoe harder het zal aankomen! Het zal dat zijn of verzuipen binnen onafzienbare tijd... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 1 maal is voldoende, de andere malen dat er naar gevraagd wordt kan je een link naar het desbetreffend topic gebruiken.
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik vind dat die achterlijkheid en de wil om achterlijk te blijven geen besmetting mag worden in dit land. Zelfs extreem rechtste groepen vragen nu een betoging aan, netjes volgens de regels. Die jungelen doen het even via SMS en vegen hun broek aan elke regelwetgeving. En wij maar betalen voor de opvang van die achterlijkheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Concrete beleidsmattregelen?
1. Zorg dat de regelgeving voor gezinshereniging gelden voor iedereen, dus ook voor Eu burgers die zich hier vestigen. Nu is dat niet zo, ze gelden voor Belgen en derdelanders( niet EU burgers) waardoor vooral kansarme allochtonen uit Nederland hier komen wonen. Hierdoor krijg je nog meer kansarmen in al overvolle wijken. 2. Voer een strikt activeringsbeleid tegenover alle nieuwkomers, ongeacht de manier waarop ze legaal binnenkomen.Voor Eu burgers is dit; werk hebben binnen drie maanden, geen recht op eender welke vorm van uitkering, dus ook geen werkloosheid omdat je in Nederland of Spanje gewerkt heb. Wie niet aan de slag kan , wordt niet ingeschreven bij de bevolking en moet na drie maand vertrekken. 3. Voor niet EU burgers; schaf de plicht tot drie jaar samenleven af, daar zijn vooral vrouwen de dupe van, omdat zij anders geen verblijfsvergunning krijgen zitten ze soms vast in huiselijk geweld en leven ze onder een armoedegrens. 4.Zorg dat iedere importpartner werkelijk begrijpt hoe deze samenleving draait, wat we willen en wat niet. Leg hen uit dat zij zelf tot taak hebben om de regelgeving uit dit land in balans te brengen met de overtuigingen die ze meebrengen, je mag hier vrij je partners kiezen, vrouwen hebben zelfbeschikkingsrecht, homo's zijn volwaardige burgers met gelijke rechten, er is scheiding kerk en staat en of je een hoofddoek draagt bepaal je liefst zelf, maar niet overal, het is geen recht wat steeds opeisbaar is. Je krijgt pas recht op een F kaart, wanneer je een examen doet waaruit blijkt dat je onze taal kunt lezen en schrijven en spreken. Dit geldt voor alle vormen van gezinshereniging. De huidige voorwaarden betreffende inkomen en huisvesting worden steeds gecontroleerd, veranderd dit binnen het jaar verliest de importpartner recht op verblijf. 5. wees duidelijk over wat hier onder opvoeding wordt verstaan. Niet de politie, niet de school, niet de samenleving voedt op, maar ouders zelf. Pas de maatregel op inhouden kinderbijslag veel strenger toe en voorzie internaten, wanneer ouders niet kunnen of willen opvoeden. Plaats daar veel sneller jongeren in wanneer blijkt dat gedrag, studeren, niet tot gewenste resultaten leidt, maak voor deze maatregel geen onderscheid op basis van origine. Ga na of er eigendom is in het buitenland en sla dit aan, wanneer jongeren in een internaat geplaatst worden, neem ook kindergeld voor die jongeren weg en zet dit gedeeltelijk op een spaarboekje op naam van het kind. 6. Ga bij alle gezinnen in sociale woningen na of zij eigendom hebben in het buitenland, verplicht landen daaraan mee te werken, weiger hun onderdanen, asielaanvragen daarbuiten gelaten, wanneer dit bewijs niet geleverd wordt. Nu wonen er ontzettend veel gezinnen die ondertussen hun huis in Marokko afbetalen, wat in strijd is met het recht op een sociale woning. Werk die ongelijkheden weg, Belgen die een woning hebben krijgen ook geen sociale woning toegewezen, iedereen gelijk voor die wet. 7. Jongeren die worden opgepakt bij rellen worden collecief verantwoordelijk voor het kostenplaatje van ordediensten, beschadigingen, of andere vormen van verlies voor handelaren of organisaties. Wanneer zij zelf niet kunnen betalen, schuif de vekening dan door naar ouders of sla uitkering of loon aan. Wanneer er geen inkomsten zijn, ga dan na waarvan die persoon leeft. Wanneer het om criminele activiteiten gaat, uitwijzen of indien Belg beslag op alle goederen, zoals auto og eigendom. 8; Schep ook kansen. Zorg voor opleidingen op maat, taallessen, en werk aan dialoog in wijken op permantente basis en niet enkel bij rel , waar allerlei betweters van de integratieindustrie even komen kijken. Durf de dialoog aan te gaan over de nadelige gevolgen door gezinshereninig,zodat een mentaliteitswijziging kan ontstaan. Blijf kansen geven, maar ook sancties wanneer mensen weigeren die kansen ook te grijpen en stop met de excuses van achterstelling en sociale armoede, koppel beleid aan resultaten en zorg dat politiek geen vinger in de pap heeft door aansturing via zorg en welzijnswerk. Besteed opdrachten aan organisaties die het beste plan indienen, met meetbare resultaten, dun de ambtenarij op die domeinen flink uit. Goed zo? |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie niet aan voorwaarden voldoet krijgt geen sociale woning meer of mag verhuizen, dat bespaart juist geld en gaat misbruik tegen. Voor mij mogen mensen gerust een stuk eigen cultuur bewaren, wie bent u om te zeggen dat je niet mag bidden in een moskee,geen djellahbah mag dragen in je priveleven, of geen hoofddoek? Je kunt ook meerdere identiteiten hebben, en Belg zijn met eender welke roots. Nee, voor uw beleid voel ik niets, wij zijn gelukkig Amerika niet, van mij mag je kansen bieden, en wie dan wil zal binnen de kortste keren actief meedraaien in de samenleving en zich niet opsluiten met een enkelvoudige identiteit, enkel gebaseerd op levensovertuiging of origine. Wie niet wil, die zal dan ook geen verblijf krijgen, zo eenvoudig is het. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 16 september 2012 om 13:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Men krijgt hier genoeg kansen om zich volledig te ontplooien, en om een fatsoenlijk leven uit te bouwen. Daarnet nog veel van mijn vriendin te weten gekomen over de potjes waarmee gratis sportkampen worden mee uitgedeeld. Eens raden welke bevolkingsgroep er nooit meegaat (en ik leer elke dag bij wat er nog allemaal bestaat). Er wordt ontzettend veel aangeboden, en mensen zoals mijn grootouders, en de ouders van sommige van mijn vrienden hebben die met beide handen genomen. De schuld steeds op de maatschappij afschuiven, daar beginnen veel groenen en linksen al door te hebben dat dit niet meer opgaat. Ook een beetje respect voor de mensen die elke dag gaan werken om dat sinterklaaspotje te vullen. Trouwens waarom begin je nu ineens over. "Voor mij mogen mensen gerust een stuk eigen cultuur bewaren..." Heb toch nergens gesuggereerd dat elke andere cultuur geweerd moet worden (in tegendeel zelfs). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik begrijp het punt niet echt dat de NV-A'er probeert te maken. Indien hij refereert naar het huidig bestuur als naar een instantie die de deuren openzet voor extremisme, beseft hij dan dat:
1) N-VA deel uitmaakt van dat bestuur, 2) gisteren tweehonderd mensen werden gearresteerd en 3) geen zinnig mensen die slogan in die zin interpreteert. Wat een onzinnige uitspraken toch.
Laatst gewijzigd door lombas : 16 september 2012 om 13:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je zou het hier in Antwerpen niet bedenken... De enige borden die ik zag, hangen bij het MSK. Soms lees ik eens iets over een poll in de krant over De Wever dit of Janssens dat --- vooral terwijl ze verzekeren zeker géén campagne te voeren.
Zes jaar geleden kreeg ik �* volonté flyers in de bus; krantjes van het VB en een ware cultus rond Janssens. Nu is het enige dat ik kreeg een flets boekje van "de Stadslijst", wat de meest monstrueuze uitvinding zonder inhoud ooit moet zijn los van de doorzichtige toiletbril. Zelfs in mijn straat, pal in een Turkse wijk waar de winkels normaal broederlijk en zusterlijk uitpakken met alle Turken die op een lijst staan (zonder te discrimeren op basis van partij), blijven de vitrines enkel volgestouwd met lokum en barbiersuitzichten.
Laatst gewijzigd door lombas : 16 september 2012 om 13:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En nu is het weer wachten op de volgende die van niets weet... |
|
![]() |
![]() |