![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik lees net in de gazet dat Gent ook dit jaar voor het Offerfeest een tijdelijke speciale slachtvloer zal organiseren.
Er zal ook een verdovingsmachine beschikbaar zijn, net als vorig jaar. Maar vorig jaar werd het niet één keer gebruikt. Gaat het item "tijdelijke slachtvloer" en "onwettig slachten wegens niet-verdoven, maar uitzondering wegens godsdienst" aangegrepen worden als hot item in de kiesstrijd ? Mijn persoonlijk gedacht is alleszins: - de scheiding kerk en staat moet verder doorgedreven worden, dus er mag geduwd worden in de richting van het afschaffen van de uitzondering dat sommige dieren moeten lijden eer wij ze kunnen opeten; - de moslims hebben de godsdienstige keuze om die praktijk te vervangen (een ander soort aalmoes geven aan ...); ewel, zij leven in onze contreien hier, ze mogen zich gerust wel wat aanpassen en wat opschuiven in onze richting - de gemeentes moeten durven aankondigen dat ze actief zullen opletten dat er geen thuisslachtingen gebeuren in ongeoorloofde toestanden: bloed en slachtafval afvoeren via riolen of via sluikstorten; geurhinder voor buren; ... .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En hoe ga je het thuisslachten controleren als ze geen tijdelijke slachtvloeren krijgen? Een half leger inzetten om ze thuis te gaan controleren?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voldoende pakkans en voorbeelden stellen zal de lust op illegaal slachten ook wel doen afnemen. Het lijkt mij in elk geval gemakkelijker dan sluikslachten bij een boer op te sporen. Ze hebben immers niet zelf thuis hun schapenkwekerij. |
|
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet panikeren ! Een beetje informatie naar de mensen toe, preventie eerst natuurlijk. Wat attentie van de wijkagent en een beetje controle op het verkeer voor vervoer van dieren; wat alertheid als iemand slachtafval of geur .. signaleert, zal wel voldoende zijn. Daarbij, de gewone slachthuizen, die gans Vlaanderen dagelijks van heel veel vlees voorzien, worden niet gesloten hé. Die kunnen vermoedelijk wel een halve dag reserveren voor een beperkt percentage van de inwoners om hun vlees voor die dag te voorzien. Maar de vraag was eer gericht of het een item gaat worden nu, bij deze verkiezingen, die toevallig in de tijd dicht bij dat offerfeest liggen. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
We weten allemaal hoe het die partij is vergaan. Ik zou dus zeggen "Gebruiken die thema's!!!" |
|
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wil je de allahtone stemmen, dan zwijg je best over straten waar het schapenbloed overheen gutst.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Prachtig, die pathetiek die het in bepaalde middens nog steeds doet.
|
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
.
|
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() tja, ik kom niet in Antwerpen rond die periode. Ik heb de straten met het gutsende bloed nu eenmaal gezien toen ik in Egypte was tijdens het offerfeest. Niemand had me zelfs nog maar verwittigd, behalve toen bleek dat de kamelenmarkt die week enkel schapen aanbood, nadat ik de plaatselijke gids had betaald om me naar "de kamelenmarkt" te brengen.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 14 september 2012 om 10:37. |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Of werkt die scheiding in uw hoofd hypocriet onlogisch in één richting: de staat scheidt zich van de kerk en gaat zich dan bemoeien met godsdienstregels? |
|
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Godsdienstvrijheid behelst ook niet dat men zijn eerstgeboren zoon mag ombrengen...
|
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op basis van godsdienst worden hier aan een bevoorrechte religieuze kaste faciliteiten verleend die een gewone burger nooit heeft, nl. simpelweg straffeloos en publiekelijk de (slacht)wet mogen omzeilen en overtreden.
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De staat heeft een wet ontwerpen; het parlement heeft hem gestemd: er is precies bepaald hoe de dieren geslacht moeten worden; en het principe daarbij is dat het dierenwelzijn maximaal nageleefd moet worden. In de wet is evenwel een godsdienstige uitzondering voorzien. Namelijk voor ritueel godsdienstig slachten. Ons Westers principe van dierenwelzijn en dierenrechten, moet dus wijken voor de Islamieten die denken dat een hoger wezen toch zo zo content is dat de mensen vlees fretten van dieren die hun keel overgesneden werd, met de kop gericht naar Mekka. .
|
![]() |