![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | ||||
Banneling
|
![]() Op zijn tweede persconferentie voor de internationale pers deed Ahmedinejad weer een aantal straffe uitspraken.
Citaat:
Citaat:
Anderzijds denk ik dat de meeste Israeli's rationele wezens zijn die toch stilaan het verleden als het verleden beginnen beschouwen, en het niet langer uitbuiten. Citaat:
Citaat:
Israel is een probleem, maar dat kan opgelost worden door een twee-staten oplossing. Voor de rest zegt hij dat de nucleaire koers van Iran 'onomkeerbaar' is, dat de Russen geen uitweg bieden, en dat de rechstreekse face-to-face onderhandelingen met de VS (waartoe sommigen opriepen) geen kans worden gegeven. http://edition.cnn.com/2006/WORLD/me...ear/index.html Laatst gewijzigd door oliepiek : 24 april 2006 om 18:16. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Partijlid
|
![]() Nee ik wil ze niet. Laat ze maar lekker in hun reservaat zitten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister-President
|
![]() Ik wil ze wel op voorwaarde dat we voor elke jood die we aannemen een moslim mogen terugsturen. Een uitwisselingsprogramma maw.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Een serieuze post, maar de serieuze reply's blijven enigszins uit.
Ik kan je grotendeels gelijkgeven, maar wegens tijdgebrek zal ik later wat meer posten, laat ik het voorlopig houden op een correctie: uit de bocht ipv in de bocht. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() weggegaan is plaats vergaan.Het Joodse volk is oorspronkelijk uit Israël, of Palestina, of hoe je het ook noemen wilt.Ze zijn daar echter weggegaan, zo een 2000 jaar geleden.Zo een lap grond is geen privé-bezit voor de eeuwigheid:na 80 generaties afwezigheid zijn andere mensen zich daar gaan vestigen, en wat mij betreft zijn die daar thuis.De Joden zijn nu éénmaal zwervers geworden, die eigenlijk nergens thuis zijn.Ze zijn altijd ergens gast, nooit de meester.Dat heeft voordelen , en nadelen.
Maar goed, nu zitten ze daar toch terug,in hun oorspronkelijk vaderland, en als die Iraanse kluchtzanger daarmee niet tevreden is, moet hij daar zelf maar iets aan doen, als hij kan, inplaats van bij ons te komen zagen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Het mandaatgebied Palestina bestond uit Transjordanie en Cisjordanie. Het huidige Jordanie en Israel. In het grootste deel (Jordanie) woont geen enkele Jood. In het kleine Israel wonen een paar miljoen 'Palestijnen'. Arabieren en in onze naam ook Europese politici spreken van terugkeer van Palestijnse vluchtelingen en zwijgen van (een groter aantal) Joodse vluchtelingen. Palestina mag dan eeuwenoud zijn, de 'Palestijnen' zijn een jong volk dat nog geen twee generaties in Israel woont. Voor de jaren zeventig was er geen sprake van Palestijnen. De Palestijnen zijn een samenraapsel van inheemse Arabieren, van ingeweken Arabieren en van onder WOII gevluchte Bosniers. Arafat was een Egyptenaar. Meer weten : http://www.palestinefacts.org/ mvg Harald. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Partijlid
|
![]() Het Bijbelse Beloofde Land ligt tussen de Nijl en de Eufraat. Nooit afgevraagd wat die blauwe balkjes in de Israelische vlag doen? Dat is een grote lap grond. Zoek het maar op in de Bijbel. Koningen I hoofdstuk 4 vers 21. Probeer best de King James versie online, want die klote schoolbijbels zijn gecensureerd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Aan de andere kant, na het oprollen van de Taliban, die onverbeterlijke grappenmakers, hebben we nu gelukkig weer een figuur van formaat, die voor de welkome algemene hilariteit kan zorgen op de o zo saaie internationale scène. Laatst gewijzigd door eno2 : 27 april 2006 om 10:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Toegegeven, die is ook hilarisch maar internationaal niet op zo'n breed niveau als ons aller Ahmadinejad. Hoewel hij het misschien wel zou willen...
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() Laatst gewijzigd door eno2 : 27 april 2006 om 15:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Sinistra : 27 april 2006 om 19:55. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het Christendom ook: Jezus zei niet voor niets: "Wie met het zwaard omgaat, zal door het zwaard vergaan", hij bood een alternatief tegen het totalitaire regime van de Caesar's. Hoe verbonden het christendom is met het Romeinse keizerrijk, valt op door vast te stellen dat zich niet ontwikkelde buiten de grenzen daarvan. De verspreiding van het christendom kwam pas na de val van het Romense Rijk. De Joden kozen voor de opstand, en werden na twee jaar in hun stad tot kannibalisme gedreven. Wat restte van de stad, is nu de klaagmuur. De Joden zelf verspreidden zich toen over Europa. Waar is dus het thuisland van de Joden? Je kan niet zeggen dat Israël geen argumenten heeft. De Romeinen waren massamoordenaars, en wij noemen hen nu "beschaving"? Bush en zijn neo-con's zijn dol op de Grieken en op de Romeinen. Geen toeval.
"Ahimsa is een eigenschap van moedige mensen" (Mahatma Gandhi) Laatst gewijzigd door Black Cat : 27 april 2006 om 20:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Voor wie meer wil weten: http://www.thatcherthunders.org/ttjewcom.htm http://www.jewwatch.com/jew-occupied...ents-USSR.html Dat zegt wel genoeg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
En btw, anitsemitisme is een vrij beladen en niet echt juist begrip: http://nl.wikipedia.org/wiki/Semieten |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De tijd van "erfzonden" is voorbij; in het geseculariseerde Europa van de 21ste eeuw moet je met dat soort van bakerpraatjes niet meer komen aandraven.
![]() |
![]() |
#19 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Dat Ahmadinejad de holocaust zou ontkent hebben is pure mediamanipulatie.
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
|
![]() Citaat:
|
|