Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 juli 2004, 08:59   #1
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard Velen denken dat Verhofstadt een groot staatsman is...

Zou hij zijn staatsmanschap niet het beste kunnen bewijzen met zijn valiezen te pakken en definitief naar Toscane te verhuizen?
Hoeveel "mensen" vinden trouwens dat de laatste vijf jaren:
  • ons land snel en efficiënt werd bestuurd?
  • we uitgegroeid zijn tot een modelstaat?
  • de problemen van de vergrijzing deftig werden aangepakt?
  • iets gedaan werd aan de werkloosheid?
  • er minder en vooral beter "staat" is?
  • de politie- en justitiehervorming geslaagd kunnen genoemd worden?
  • de politiek geloofwaardiger is geworden dan vroeger?
  • de politici met de "mensen" in plaats van met zichzelf bezig zijn?
  • het aantal "verzuurden' (of noem het 'blokkers') zijn verminderd?
  • de VLD er als partij op vooruit is gegaan?
Een gegeven moment zou een 'staatsman' toch moeten weten of hij al dan niet nog dienstig is of kan zijn voor zijn land en bevolking...

Wat ik me ook meer en meer afvraag is: "Hoeveel dagen werden we de laatste vijftien maanden effectief bestuurd?". We zijn van de ene verkiezingscampagne in de andere geduikeld (steeds met dezelfde 'politici'... gewestelijke of federale verkiezingen, het maakte niets uit)... herschikking van de 'postjes'.
O ja, ik zou het bijna vergeten, er werd wel iets gerealiseerd... het migrantenstemrecht werd tegen de wil van de bevolking gestemd en dit ondanks de "belofte' van de VLD (met de VLD in de regering komt er gegarandeerd geen migrantstemrecht)... Het is dan wel prettig te lezen dat de VLD inderdaad haar woord houdt als het over de postjes gaat (zie Johan Van Hecke)....

Maar laat ons vooral niet te negatief zijn... We zijn immers goed bezig!

Laatst gewijzigd door Chipie : 19 juli 2004 om 09:00.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2004, 11:11   #2
Jo23
Vreemdeling

Standaard

Zou hij zijn staatsmanschap niet het beste kunnen bewijzen met zijn valiezen te pakken en definitief naar Toscane te verhuizen?
Ik ben geen expert op het vlak van het besturen van een land. En ik denk dat weinigen dat zijn. Wat ik wel weet is dat er altijd een slecht bestuur is, omdat het altijd beter kan. En in een democratie zal dan ook elke oppositie partij zeggen dat er slecht bestuurd wordt, altijd en overal. Is dat daarom waar? Wellicht wel, omdat het dus altijd beter kan. Al bij al vind ik Belgie nog steeds een goed land om in te leven. Ik denk dat we nog steeds bij de toplanden horen. 5 jaar paars heeft van Belgie geen puinhoop gemaakt, integendeel ik denk dat we het in de huidige situatie goed doen. Het is niet ons land waar ze de vakantiedagen willen verminderen, maar Frankrijk. Het is niet ons land waar ze de sociale zekerheid serieus moeten veranderen, maar Duitsland. Als je vergelijkt met de buurlanden, doen we het zo slecht niet.
Toch fantastisch dat ons land de ambitie heeft om modelstaat te worden. Dat wil toch zeggen dat het al goed gaat om zo een ambitie te hebben. Ik zie Irak nog niet de ambitie hebben om een modelstaat te worden hoor. Het lijkt mij wel echter een onrealiseerbare ambitie, want wat is een modelstaat? En kan men eigenlijk ooit een modelstaat worden? Als modelstaat staat voor een land waar het goed is om leven, dan hebben we dat al bereikt samen met nog enkele landen.
Ik denk niet dat dat een gemakkelijk op te lossen probleem is. Het is trouwens een probleem voor heel Europa en niet voor Belgie alleen. Is het dan al opgelost in de rest van Europa? Nee zo simpel is het niet. Europa is nog steeds aan het onderzoeken hoe men dat probleem kan oplossen.
Nog zo een moeilijk probleem, die vooral ook afhangt van de economische situatie van Belgie en van de wereld. Dus het is iets waar Belgie niet alle vat op heeft. Kan Belgie eraan doen dat er in China lagere lonen zijn? En ook dit is een probleem dat zich niet alleen in Belgie stelt. Kijk eens naar de buurlanden en je zal zien dat ook hier Belgie het zo slecht nog niet doet. De werkloosheidsgraad op het slechtste moment tijdens de paarse regering lag lager als tijdens de regering daarvoor. Het vorige decennium had economisch goede tijden, nu is dat veranderd. Het gaat iets minder met de economie. En Belgie alleen is daar niet verantwoordelijk voor.
Minder staat is een liberaal gedachtegoed. Had de vld de enige partij geweest dan was dat er misschien gekomen
Zulke hervormingen moet je vooral op lange termijn bekijken. Ik denk dat het nu nog te vroeg is om te kunnen spreken van geslaagd of niet geslaagd. Ik heb toch al een paar keer gelezen dat de criminaliteit in de grote steden gedaald is.
Tja, zal de politiek ooit geloofwaardig kunnen worden. Veel mensen zullen minachtend blijven kijken naar "die politiekers". Ik denk dat de meesten echt wel hun best doen. Het is aan de kiezer om uit te maken wie in hun ogen geloofwaardig is en zijn best zal doen. Dus misschien is dit vooral de verantwoordelijkheid van de kiezer. Zorg dat er verstandige en integere mensen in het bestuur raken.
Ik denk dat in onze Belgische democratie de partijen zeker beseffen dat ze zich met de mensen moeten bezighouden. Nu meer dan vroeger, omdat er vroeger meer verzuiling was. De mensen zijn in staat om partijen af te straffen. Zoals met Agalev is gebeurd bijvoorbeeld. Natuurlijk moet je ook realistisch zijn en aanvaarden dat er machtspelletjes gebeuren. Dit is ook altijd zo geweest en zal moeilijk weg te bannen zijn uit de politiek.
Volgens mij is dit vooral een maatschappelijk probleem. Naarmate een maatschappij meer globaliseerd, neemt extreem rechts toe. Extremisme blijkt eigen te zijn aan deze tijd en maatschappij. Mensen zoeken extreme kicks op, dus zou men ook kunnen aannemen dat mensen extremer beginnen te denken.
Men zal de VLD vooral afgestraft hebben voor het migrantenstemrecht. Raar vind ik omdat zij zich er het hardst tegen verzet hebben. Ik snap eigenlijk niet waarom je nu over de vld begint.

Een gegeven moment zou een 'staatsman' toch moeten weten of hij al dan niet nog dienstig is of kan zijn voor zijn land en bevolking...

Iemand die de kans heeft om Commissievoorzitter te worden moet geen dommerik zijn, denk ik. Hij moet ook een bekwaam staatsman zijn. Zeker als je ziet dat hij gesteund wordt door Frankrijk en Duitsland.

Wat ik me ook meer en meer afvraag is: "Hoeveel dagen werden we de laatste vijftien maanden effectief bestuurd?". We zijn van de ene verkiezingscampagne in de andere geduikeld (steeds met dezelfde 'politici'... gewestelijke of federale verkiezingen, het maakte niets uit)... herschikking van de 'postjes'.

Tja dat heb je met een federale staat he. Wil je het federalisme afschaffen?
De premier heeft zich trouwens maar de laatste week in de verkiezingen gemengd, daarvoor was hij nog bezig met het "slechte" bestuur.

O ja, ik zou het bijna vergeten, er werd wel iets gerealiseerd... het migrantenstemrecht werd tegen de wil van de bevolking gestemd en dit ondanks de "belofte' van de VLD (met de VLD in de regering komt er gegarandeerd geen migrantstemrecht)... Het is dan wel prettig te lezen dat de VLD inderdaad haar woord houdt als het over de postjes gaat (zie Johan Van Hecke)....

Jo23 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2004, 11:21   #3
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Maar Jo23, ge moet toch wel toegeven dat Verhofstadt het allemaal beloofd heeft aan de bevolking. En daar heeft hij toen geen 'voorwaardelijke wijs' aan gekoppeld he.

Nu verwijzen naar internationale problemen is wat gemakkelijk he. Dan had hij toen EERLIJK moeten zijn en moeten zeggen dat hij geen garantie kon geven.

Maar EERLIJK en politici dat gaat hier zo moeilijk samen in dit land he.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2004, 12:12   #4
whoisy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jo23
Ik ben geen expert op het vlak van het besturen van een land. En ik denk dat weinigen dat zijn. Wat ik wel weet is dat er altijd een slecht bestuur is, omdat het altijd beter kan. En in een democratie zal dan ook elke oppositie partij zeggen dat er slecht bestuurd wordt, altijd en overal. Is dat daarom waar? Wellicht wel, omdat het dus altijd beter kan. Al bij al vind ik Belgie nog steeds een goed land om in te leven. Ik denk dat we nog steeds bij de toplanden horen. 5 jaar paars heeft van Belgie geen puinhoop gemaakt, integendeel ik denk dat we het in de huidige situatie goed doen. Het is niet ons land waar ze de vakantiedagen willen verminderen, maar Frankrijk. Het is niet ons land waar ze de sociale zekerheid serieus moeten veranderen, maar Duitsland. Als je vergelijkt met de buurlanden, doen we het zo slecht niet.

Verkorte versie: we zijn altijd goe bezig omdat het altijd beter kan...
Dan leg je je toe op een goed-nieuws-truc: je sleurt er een ander land bij waar "iets" minder goed gaat.
Als reactie sleuren we er dan maar een ander land bij; willen ze hier nu ook terug naar de 40-uren-week of niet...?

Dat is een manier waarop je alles kan aantonen... In België is het goed leven, en veilig!!! Vooral veilig! Want in Bangladesh sterven meer mensen door noodweer...

Toch fantastisch dat ons land de ambitie heeft om modelstaat te worden. Dat wil toch zeggen dat het al goed gaat om zo een ambitie te hebben. Ik zie Irak nog niet de ambitie hebben om een modelstaat te worden hoor. Het lijkt mij wel echter een onrealiseerbare ambitie, want wat is een modelstaat? En kan men eigenlijk ooit een modelstaat worden? Als modelstaat staat voor een land waar het goed is om leven, dan hebben we dat al bereikt samen met nog enkele landen.

Ja, het is echt fantastisch dat "ons land" de ambitie heeft om uit te groeien tot een modelstaat... echt een bewijs van hoe goed het wel gaat!
In een vlaag van verstandsverbijstering kan een rioolwerker ook meedelen dat hij ambitie heeft om keizer van het heelal te worden, maar of dat dan wil zeggen dat het goed met hem gaat....

Ik denk niet dat dat een gemakkelijk op te lossen probleem is. Het is trouwens een probleem voor heel Europa en niet voor Belgie alleen. Is het dan al opgelost in de rest van Europa? Nee zo simpel is het niet. Europa is nog steeds aan het onderzoeken hoe men dat probleem kan oplossen.

Inderdaad, dat is geen eenvoudig probleem.
Nochtans bestaat er een eenvoudige oplossing, althans volgens de woordvoerders van de "democratische partijen"; immigranten importeren en alles is opgelost.
Dat die immigranten ook ouder worden en dus ooit vergrijzen en er opnieuw immigratie nodig zal zijn is blijkbaar een onbetekenend detail... 't Is toch zo dat ze (Steve, Guy & Co.) de problemen niet willen doorschuiven naar onze kinderen en kleinkinderen.
Maar in feite is het net dat dat ze daarmee wel doen... maar soit.
Het is inderdaad geen eenvoudig probleem en dit enkel op Verhofstadt afschuiven is onjuist.

Nog zo een moeilijk probleem, die vooral ook afhangt van de economische situatie van Belgie en van de wereld. Dus het is iets waar Belgie niet alle vat op heeft. Kan Belgie eraan doen dat er in China lagere lonen zijn? En ook dit is een probleem dat zich niet alleen in Belgie stelt. Kijk eens naar de buurlanden en je zal zien dat ook hier Belgie het zo slecht nog niet doet. De werkloosheidsgraad op het slechtste moment tijdens de paarse regering lag lager als tijdens de regering daarvoor. Het vorige decennium had economisch goede tijden, nu is dat veranderd. Het gaat iets minder met de economie. En Belgie alleen is daar niet verantwoordelijk voor.

Tja, eerst beweert hij dat het succes van zijn regering (mandaat, zeg maar) mag worden afgemeten aan het terugdringen van het Vlaams Blok, en dan beweert hij dat er 200 000 jobs bij zullen komen.
Op het eerste is hij al grandioos gebuisd, maar breng het hem niet ter ore want, owee, de Grote Verlichte wil niet aan zijn eigen woorden herinnerd worden.
Wat het tweede betreft ziet het er niet echt positief uit. Zoals het er de laatste jaren aan toe is gegaan, en nu nog aan toe gaat, ziet het er naar uit dat hij het negatieve equivalent gaat bereiken van zijn "hoopvolle parcours".

Weet er trouwens iemand het ware werkloosheidscijfer van dit land? (niet de cijfers waarmee tovertruken worden uitgehaald, maar het effectieve aantal werklozen)

Minder staat is een liberaal gedachtegoed. Had de vld de enige partij geweest dan was dat er misschien gekomen

Ge zegt dat, "minder staat" is ook een terroristisch gedachtegoed volgens aanhangers van een niet nader genoemde "religie"...

Zulke hervormingen moet je vooral op lange termijn bekijken. Ik denk dat het nu nog te vroeg is om te kunnen spreken van geslaagd of niet geslaagd. Ik heb toch al een paar keer gelezen dat de criminaliteit in de grote steden gedaald is.

Hoe lang is die "lange termijn" dan wel?
Zolang tot het hen eens uitkomt?

Tja, zal de politiek ooit geloofwaardig kunnen worden. Veel mensen zullen minachtend blijven kijken naar "die politiekers". Ik denk dat de meesten echt wel hun best doen. Het is aan de kiezer om uit te maken wie in hun ogen geloofwaardig is en zijn best zal doen. Dus misschien is dit vooral de verantwoordelijkheid van de kiezer. Zorg dat er verstandige en integere mensen in het bestuur raken.

Sta me toe daar eens deftig mee te lachen...
Hoe gaat de kiezer ervoor zorgen dat er "verstandige en integere mensen" in het bestuur geraken als het steeds dezelfde politici zijn die een rare vorm van "lijstgeilheid" tentoonspreiden?
Als de partijen geen integere mensen naar voor schuift, hoe gaat die kiezer er dan voor zorgen dat er integere mensen in het bestuur geraken?
Ze beloven verandering, ze beloven vanalles en nog wat, en zie, de laatste stem is nog niet geteld of de stoelendans gaat alweer van start.... héééééél geloofwaardig en héééééél integer, die politici...

Ik denk dat in onze Belgische democratie de partijen zeker beseffen dat ze zich met de mensen moeten bezighouden. Nu meer dan vroeger, omdat er vroeger meer verzuiling was. De mensen zijn in staat om partijen af te straffen. Zoals met Agalev is gebeurd bijvoorbeeld. Natuurlijk moet je ook realistisch zijn en aanvaarden dat er machtspelletjes gebeuren. Dit is ook altijd zo geweest en zal moeilijk weg te bannen zijn uit de politiek.

Idem als vorige.

Volgens mij is dit vooral een maatschappelijk probleem. Naarmate een maatschappij meer globaliseerd, neemt extreem rechts toe. Extremisme blijkt eigen te zijn aan deze tijd en maatschappij. Mensen zoeken extreme kicks op, dus zou men ook kunnen aannemen dat mensen extremer beginnen te denken.

Ah, een signaalkenner.
Buiten al die politici, Verhofstadt, Tobback, De Gucht en al die andere madame blanchen die "het signaal" keer na keer begrijpen (volgens hun eigen uitlatingen) hebben we nu een forummer die "het signaal" heeft begrepen...

Je uitleg is nogal vaag, kan je iets concreter zijn in je analyse van "het signaal"?

Men zal de VLD vooral afgestraft hebben voor het migrantenstemrecht. Raar vind ik omdat zij zich er het hardst tegen verzet hebben. Ik snap eigenlijk niet waarom je nu over de vld begint.

Het hardst tegen verzet?
Zij waren toch diegene die "met de VLD in de regering geen stemrecht voor migranten"-slogan de kiezer om de oren sloegen hé.
Wel, waar is dat "geen stemrecht voor migranten" nu?

• Een gegeven moment zou een 'staatsman' toch moeten weten of hij al dan niet nog dienstig is of kan zijn voor zijn land en bevolking...
Iemand die de kans heeft om Commissievoorzitter te worden moet geen dommerik zijn, denk ik. Hij moet ook een bekwaam staatsman zijn. Zeker als je ziet dat hij gesteund wordt door Frankrijk en Duitsland.

Inderdaad, dat moet een slimmerik zijn.
Of veel te verruilen (lees uitverkoop) hebben voor de nodige steun...

• Wat ik me ook meer en meer afvraag is: "Hoeveel dagen werden we de laatste vijftien maanden effectief bestuurd?". We zijn van de ene verkiezingscampagne in de andere geduikeld (steeds met dezelfde 'politici'... gewestelijke of federale verkiezingen, het maakte niets uit)... herschikking van de 'postjes'.
Tja dat heb je met een federale staat he. Wil je het federalisme afschaffen?
De premier heeft zich trouwens maar de laatste week in de verkiezingen gemengd, daarvoor was hij nog bezig met het "slechte" bestuur.

Of met zijn Europees avontuur...
whoisy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2004, 12:28   #5
de mestkever
Partijlid

de mestkever's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE

Het resultaat was dan ook wel aan de Vlaamse en Europese verkiezingsuitslag van de vLD te zien.
Nog wat wachten tot het tijd is voor de verkiezingen van de federale regering, en we zijn van dat konijn verlost.

De vLD heeft wel veel geblunderd, vooral met het goedkeuren van het gemeentelijk vreemdelingenstemrecht. De vLD heeft daarmee bewezen dat ze niet eens hun woord kunnen houden.
de mestkever is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2004, 12:42   #6
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Tja hij heeft zich inderdaad de laatste week in de kiescampagne gegooid omdat hij de weken daarvoor te druk bezig was met heel Europa af te reizen om steun te zoeken voor zijn Europese ambities he..

In Polen wou hij zelfs beloven dat het woord 'God' in de Europese grondwet kwam als de Polen zijn kandidatuur zouden steunen... zielig manneke toch wel he..
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2004, 13:54   #7
Gorefest
Minister

Gorefest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
In Polen wou hij zelfs beloven dat het woord 'God' in de Europese grondwet kwam als de Polen zijn kandidatuur zouden steunen... zielig manneke toch wel he..
Ieder land heeft zo zijn goden als je het toch over God hebt, sommigen hebben voetbalgoden, sommige hebben pop/rockgoden, wij moeten het doen met beloofgoden .. wanneer gaat eens dat eerste referendum komen? die computer met internetaansluiting wat ieder gezin ging krijgen? belastingverlaging? oei mijn lijstje is nog lang zo te zien
Oud 19 juli 2004, 14:33   #8
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Tja hij heeft zich inderdaad de laatste week in de kiescampagne gegooid omdat hij de weken daarvoor te druk bezig was met heel Europa af te reizen om steun te zoeken voor zijn Europese ambities he..

Zielig dat is wel het minste wat ge kunt zeggen, ...

Er zijn dictators geweest die minder op macht belust waren dan Reichsfuhrer Guy Von Koneinenburg.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2004, 14:35   #9
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gorefest
Ieder land heeft zo zijn goden als je het toch over God hebt, sommigen hebben voetbalgoden, sommige hebben pop/rockgoden, wij moeten het doen met beloofgoden .. wanneer gaat eens dat eerste referendum komen? die computer met internetaansluiting wat ieder gezin ging krijgen? belastingverlaging? oei mijn lijstje is nog lang zo te zien
Krijgen en Gratis bestaat niet beste vriend, ge kunt alleen maar iets hebben door er voor te werken, of door een ander er voor te laten werken.

Daarom ook dat onze guy zijn modelstaat een regelrechte eutopie is ala stevaert.

Guy zal ongetwijfeld goe geweest zijn als liegende advocaat, en Steve als pinten en moppen tapende cafébaas, De een had beter blijven liegen in de rechtbank, en de ander was beter pinten blijven tappen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2004, 21:46   #10
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Ik ben geen expert op het vlak van het besturen van een land. En ik denk dat weinigen dat zijn. Wat ik wel weet is dat er altijd een slecht bestuur is, omdat het altijd beter kan. En in een democratie zal dan ook elke oppositie partij zeggen dat er slecht bestuurd wordt, altijd en overal. Is dat daarom waar? Wellicht wel, omdat het dus altijd beter kan. Al bij al vind ik Belgie nog steeds een goed land om in te leven. Ik denk dat we nog steeds bij de toplanden horen. 5 jaar paars heeft van Belgie geen puinhoop gemaakt, integendeel ik denk dat we het in de huidige situatie goed doen.
Ik denk dat u de uiterlijke welvaart toch wat verwart met goed bestuur, hoor. De mensen lopen nog niet in lompen, maar dat wil niet zeggen dat de paarse regering niet ongelofelijk geblunderd heeft.

* Doorheen het gedram over lastenverlagingen konden we alvast noteren dat de belastingen zijn gestegen. Wij behoren tot - tezamen met de scandinavische landen - de top qua belastingsdruk. Maar in tegenstelling tot onze noorderse vrienden is bij ons die druk nog gestegen.
* het invoeren van het gemeentelijk stemrecht voor migranten was - hoe klein de momentele impact ook - een blunder van formaat. Verhofstadt ging zijn succes afmeten aan het verschrompelen van het Vlaams Blok... niet meteen de juiste methode, lijkt me. De gevolgen hebben we op 13 juni gezien.
* Tijdens de goede jaren (99-01) hebben de politici zitten potverteren. Geld was er om opgedaan te worden met te gekke ideetjes die de krant en het nieuws, liefst ook de amusementsprogramma's haalden. Er werd gebrast, het kon niet op.
* Qua staatshervorming was paars helemaal intriest.
* De kieshervorming was beschamend. Bedoeling was om te zorgen dat er geen nieuwe partijen konden ontstaan en om Groen (zo naief om mee te doen) en de N-VA te doen verdwijnen. Nog meer dan dat was het de bedoeling om bij elke verkiezingen dezelfde koppen de stemmen te laten trekken waarna die hun ambt niet zouden opnemen. Alle partijen deden daar uiteraard aan mee, maar dat is bittere noodzaak. Het zou gewoon niet mogen, maar paars blafte dat arrogant weg.
* De 200.000 jobs die ze in het vooruitzicht stelden werden al weggelachen nog voor het was uitgesproken. Heeft iemand geteld intussen ?
* ...

Ik stop er hier mee, want ik kan hier lang mee doorgaan. Het ergste van heel de paarse knoeiboel was de nooit geziene arrogantie en leugenachtigheid waarmee te werk werd gegaan. De goed nieuwsshows waren om te dansen van colère. De 'voluntaristische' verhofstadt heeft alweer aangekondigd dat de paarse bende (net nog maar allen van stoel veranderd) dit najaar van start gaan met een 'grootse verklaring'.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2004, 09:01   #11
Michroscoop
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker
Ik denk dat u de uiterlijke welvaart toch wat verwart met goed bestuur, hoor. De mensen lopen nog niet in lompen, maar dat wil niet zeggen dat de paarse regering niet ongelofelijk geblunderd heeft.
Eigenlijk maakt het niet veel uit, het politieke bestel is een soort folklore en teevee-amusement geworden. Links, rechts, groen, rood, paars...wat heeft dat allemaal nog te betekenen? De echte maatschappelijke evoluties worden toch niet meer door onze excellenties en sub-excellenties gestuurd.
Bij gebrek aan een échte maatschappelijke visie moddert de politieke kaste wat verder aan en voelt zich belangrijk, de Vlaming gaat verder over tot de orde van de dag.

Laatst gewijzigd door Michroscoop : 20 juli 2004 om 09:01.
Michroscoop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2004, 19:31   #12
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michroscoop
Eigenlijk maakt het niet veel uit, het politieke bestel is een soort folklore en teevee-amusement geworden. Links, rechts, groen, rood, paars...wat heeft dat allemaal nog te betekenen? De echte maatschappelijke evoluties worden toch niet meer door onze excellenties en sub-excellenties gestuurd.
Bij gebrek aan een échte maatschappelijke visie moddert de politieke kaste wat verder aan en voelt zich belangrijk, de Vlaming gaat verder over tot de orde van de dag.
Dat noem ik dus niet goed. Het zou zoveel beter zijn om een degelijke visie te hebben. Dat voelt misschien aan als het prijsgeven van een beetje vrijheid, maar het resultaat is een regio die ergens heen gaat en niet alle richtingen tegelijk uitschiet om uiteindelijk enkel ter plaatse te trappelen.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 20 juli 2004, 20:14   #13
Jasper
Provinciaal Gedeputeerde

Jasper's schermafbeelding

Standaard

Verhofstadt heeft mij enorm ontgoocheld. Ik had inderdaad de stille hoop dat er met paars een nieuwe stijl van besturen zou aanbreken. Maar de opendebat-cultuur is enkel een eufemisme gebleken om de openlijke ruzies te vergoelijken.

De marketing-verpakking was in het begin nog genietbaar, maar de goed-nieuws-shows konden zelden onderbouwd worden met tastbare resultaten.

De ambitievolle Verhofstadt evolueerde persoonlijk naar een van arrogantie krakende job-protector.

Een staatsman zou moeten zeggen: mensen van belastingsverlaging kan er nu niets in huis komen, wij gaan ons eerste concentreren op de afbetaling van de schulden uit het verleden, om de toekomstige generaties niet te belasten. Dat heb ik uit zijn mond niet gehoord (en voor de eerlijkheid: ook niet uit de mond van andere politici).
Oud 20 juli 2004, 20:29   #14
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jasper
Een staatsman zou moeten zeggen: mensen van belastingsverlaging kan er nu niets in huis komen, wij gaan ons eerste concentreren op de afbetaling van de schulden uit het verleden, om de toekomstige generaties niet te belasten. Dat heb ik uit zijn mond niet gehoord (en voor de eerlijkheid: ook niet uit de mond van andere politici).
Ik ben geen tsjeef, maar ik meen me te herinneren dat de CD&V'ers toch vijf jaar op hun oppositiebanken hebben zitten dampen van colère terwijl ze werkeloos moesten toekijken hoe al dat geld dat Dehaene met onpopulaire maatregelen had vergaard nu door ramen en deuren werd gesmeten door die jolijt-verslaafden van paars. Mijn hoogtepunt van politieke verrukking was dan ook toen Wivina Demeester een kanjer van een woede aanval kreeg toen paars met hangende pootjes moest toegeven (na veel leugens weerom) dat het geld van de Vlaamse overheid opgebrast was... schitterend...

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 21 juli 2004, 09:46   #15
Michroscoop
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker
Dat noem ik dus niet goed. Het zou zoveel beter zijn om een degelijke visie te hebben.
Met al dat korte-termijn geknoei en loze beloftes hebben de traditionele partijen veel meer de anti-politiek aangewakkerd dan het Vlaams Blok.
Michroscoop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2004, 11:03   #16
Rock Against Communism
Gouverneur

Rock Against Communism's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de mestkever
vooral met het goedkeuren van het gemeentelijk vreemdelingenstemrecht. De vLD heeft daarmee bewezen dat ze niet eens hun woord kunnen houden.
D�*t is een belangrijke oorzaak geweest van de nederlaag!! Vooral het Blok kon er van meeprofiteren dankzij de grote anti-vreemdelingenstemrecht campagne. Vorig jaar zou de VLD bij mij nog een kans gekregen hebben, maar dat is absoluut niet waar meer. Een mooi maneuver trouwens van DeGucht om even een stapje opzij te zetten (de grote tegenstander van dit stemrecht kon dat moeilijk gaan verantwoorden in de media), dat mij zelfs doet denken aan de abortus kwestie met koning Boudewijn...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be