![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Zou hij zijn staatsmanschap niet het beste kunnen bewijzen met zijn valiezen te pakken en definitief naar Toscane te verhuizen?
Hoeveel "mensen" vinden trouwens dat de laatste vijf jaren:
Wat ik me ook meer en meer afvraag is: "Hoeveel dagen werden we de laatste vijftien maanden effectief bestuurd?". We zijn van de ene verkiezingscampagne in de andere geduikeld (steeds met dezelfde 'politici'... gewestelijke of federale verkiezingen, het maakte niets uit)... herschikking van de 'postjes'. O ja, ik zou het bijna vergeten, er werd wel iets gerealiseerd... het migrantenstemrecht werd tegen de wil van de bevolking gestemd en dit ondanks de "belofte' van de VLD (met de VLD in de regering komt er gegarandeerd geen migrantstemrecht)... Het is dan wel prettig te lezen dat de VLD inderdaad haar woord houdt als het over de postjes gaat (zie Johan Van Hecke).... Maar laat ons vooral niet te negatief zijn... We zijn immers goed bezig! Laatst gewijzigd door Chipie : 19 juli 2004 om 09:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Vreemdeling
|
![]() Zou hij zijn staatsmanschap niet het beste kunnen bewijzen met zijn valiezen te pakken en definitief naar Toscane te verhuizen?
Hoeveel "mensen" vinden trouwens dat de laatste vijf jaren:
![]()
Een gegeven moment zou een 'staatsman' toch moeten weten of hij al dan niet nog dienstig is of kan zijn voor zijn land en bevolking... Iemand die de kans heeft om Commissievoorzitter te worden moet geen dommerik zijn, denk ik. Hij moet ook een bekwaam staatsman zijn. Zeker als je ziet dat hij gesteund wordt door Frankrijk en Duitsland. Wat ik me ook meer en meer afvraag is: "Hoeveel dagen werden we de laatste vijftien maanden effectief bestuurd?". We zijn van de ene verkiezingscampagne in de andere geduikeld (steeds met dezelfde 'politici'... gewestelijke of federale verkiezingen, het maakte niets uit)... herschikking van de 'postjes'. Tja dat heb je met een federale staat he. Wil je het federalisme afschaffen? De premier heeft zich trouwens maar de laatste week in de verkiezingen gemengd, daarvoor was hij nog bezig met het "slechte" ![]() O ja, ik zou het bijna vergeten, er werd wel iets gerealiseerd... het migrantenstemrecht werd tegen de wil van de bevolking gestemd en dit ondanks de "belofte' van de VLD (met de VLD in de regering komt er gegarandeerd geen migrantstemrecht)... Het is dan wel prettig te lezen dat de VLD inderdaad haar woord houdt als het over de postjes gaat (zie Johan Van Hecke).... Maar laat ons vooral niet te negatief zijn... We zijn immers goed bezig! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Maar Jo23, ge moet toch wel toegeven dat Verhofstadt het allemaal beloofd heeft aan de bevolking. En daar heeft hij toen geen 'voorwaardelijke wijs' aan gekoppeld he.
Nu verwijzen naar internationale problemen is wat gemakkelijk he. Dan had hij toen EERLIJK moeten zijn en moeten zeggen dat hij geen garantie kon geven. Maar EERLIJK en politici dat gaat hier zo moeilijk samen in dit land he.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Verkorte versie: we zijn altijd goe bezig omdat het altijd beter kan... ![]() Dan leg je je toe op een goed-nieuws-truc: je sleurt er een ander land bij waar "iets" minder goed gaat. Als reactie sleuren we er dan maar een ander land bij; willen ze hier nu ook terug naar de 40-uren-week of niet...? Dat is een manier waarop je alles kan aantonen... In België is het goed leven, en veilig!!! Vooral veilig! Want in Bangladesh sterven meer mensen door noodweer... ![]()
Ja, het is echt fantastisch dat "ons land" de ambitie heeft om uit te groeien tot een modelstaat... echt een bewijs van hoe goed het wel gaat! ![]() In een vlaag van verstandsverbijstering kan een rioolwerker ook meedelen dat hij ambitie heeft om keizer van het heelal te worden, maar of dat dan wil zeggen dat het goed met hem gaat.... ![]()
Inderdaad, dat is geen eenvoudig probleem. Nochtans bestaat er een eenvoudige oplossing, althans volgens de woordvoerders van de "democratische partijen"; immigranten importeren en alles is opgelost. Dat die immigranten ook ouder worden en dus ooit vergrijzen en er opnieuw immigratie nodig zal zijn is blijkbaar een onbetekenend detail... 't Is toch zo dat ze (Steve, Guy & Co.) de problemen niet willen doorschuiven naar onze kinderen en kleinkinderen. Maar in feite is het net dat dat ze daarmee wel doen... maar soit. Het is inderdaad geen eenvoudig probleem en dit enkel op Verhofstadt afschuiven is onjuist.
Tja, eerst beweert hij dat het succes van zijn regering (mandaat, zeg maar) mag worden afgemeten aan het terugdringen van het Vlaams Blok, en dan beweert hij dat er 200 000 jobs bij zullen komen. Op het eerste is hij al grandioos gebuisd, maar breng het hem niet ter ore want, owee, de Grote Verlichte wil niet aan zijn eigen woorden herinnerd worden. Wat het tweede betreft ziet het er niet echt positief uit. Zoals het er de laatste jaren aan toe is gegaan, en nu nog aan toe gaat, ziet het er naar uit dat hij het negatieve equivalent gaat bereiken van zijn "hoopvolle parcours". Weet er trouwens iemand het ware werkloosheidscijfer van dit land? (niet de cijfers waarmee tovertruken worden uitgehaald, maar het effectieve aantal werklozen)
![]() Ge zegt dat, "minder staat" is ook een terroristisch gedachtegoed volgens aanhangers van een niet nader genoemde "religie"...
Hoe lang is die "lange termijn" dan wel? Zolang tot het hen eens uitkomt?
Sta me toe daar eens deftig mee te lachen... ![]() ![]() ![]() Hoe gaat de kiezer ervoor zorgen dat er "verstandige en integere mensen" in het bestuur geraken als het steeds dezelfde politici zijn die een rare vorm van "lijstgeilheid" tentoonspreiden? Als de partijen geen integere mensen naar voor schuift, hoe gaat die kiezer er dan voor zorgen dat er integere mensen in het bestuur geraken? ![]() Ze beloven verandering, ze beloven vanalles en nog wat, en zie, de laatste stem is nog niet geteld of de stoelendans gaat alweer van start.... héééééél geloofwaardig en héééééél integer, die politici...
Idem als vorige.
Ah, een signaalkenner. Buiten al die politici, Verhofstadt, Tobback, De Gucht en al die andere madame blanchen die "het signaal" keer na keer begrijpen (volgens hun eigen uitlatingen) hebben we nu een forummer die "het signaal" heeft begrepen... Je uitleg is nogal vaag, kan je iets concreter zijn in je analyse van "het signaal"?
Het hardst tegen verzet? ![]() ![]() ![]() Zij waren toch diegene die "met de VLD in de regering geen stemrecht voor migranten"-slogan de kiezer om de oren sloegen hé. Wel, waar is dat "geen stemrecht voor migranten" nu?
Inderdaad, dat moet een slimmerik zijn. Of veel te verruilen (lees uitverkoop) hebben voor de nodige steun... ![]()
De premier heeft zich trouwens maar de laatste week in de verkiezingen gemengd, daarvoor was hij nog bezig met het "slechte" ![]() Of met zijn Europees avontuur... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Nog wat wachten tot het tijd is voor de verkiezingen van de federale regering, en we zijn van dat konijn verlost. De vLD heeft wel veel geblunderd, vooral met het goedkeuren van het gemeentelijk vreemdelingenstemrecht. De vLD heeft daarmee bewezen dat ze niet eens hun woord kunnen houden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Tja hij heeft zich inderdaad de laatste week in de kiescampagne gegooid omdat hij de weken daarvoor te druk bezig was met heel Europa af te reizen om steun te zoeken voor zijn Europese ambities he..
In Polen wou hij zelfs beloven dat het woord 'God' in de Europese grondwet kwam als de Polen zijn kandidatuur zouden steunen... zielig manneke toch wel he..
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn dictators geweest die minder op macht belust waren dan Reichsfuhrer Guy Von Koneinenburg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarom ook dat onze guy zijn modelstaat een regelrechte eutopie is ala stevaert. Guy zal ongetwijfeld goe geweest zijn als liegende advocaat, en Steve als pinten en moppen tapende cafébaas, De een had beter blijven liegen in de rechtbank, en de ander was beter pinten blijven tappen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Doorheen het gedram over lastenverlagingen konden we alvast noteren dat de belastingen zijn gestegen. Wij behoren tot - tezamen met de scandinavische landen - de top qua belastingsdruk. Maar in tegenstelling tot onze noorderse vrienden is bij ons die druk nog gestegen. * het invoeren van het gemeentelijk stemrecht voor migranten was - hoe klein de momentele impact ook - een blunder van formaat. Verhofstadt ging zijn succes afmeten aan het verschrompelen van het Vlaams Blok... niet meteen de juiste methode, lijkt me. De gevolgen hebben we op 13 juni gezien. * Tijdens de goede jaren (99-01) hebben de politici zitten potverteren. Geld was er om opgedaan te worden met te gekke ideetjes die de krant en het nieuws, liefst ook de amusementsprogramma's haalden. Er werd gebrast, het kon niet op. * Qua staatshervorming was paars helemaal intriest. * De kieshervorming was beschamend. Bedoeling was om te zorgen dat er geen nieuwe partijen konden ontstaan en om Groen (zo naief om mee te doen) en de N-VA te doen verdwijnen. Nog meer dan dat was het de bedoeling om bij elke verkiezingen dezelfde koppen de stemmen te laten trekken waarna die hun ambt niet zouden opnemen. Alle partijen deden daar uiteraard aan mee, maar dat is bittere noodzaak. Het zou gewoon niet mogen, maar paars blafte dat arrogant weg. * De 200.000 jobs die ze in het vooruitzicht stelden werden al weggelachen nog voor het was uitgesproken. Heeft iemand geteld intussen ? * ... Ik stop er hier mee, want ik kan hier lang mee doorgaan. Het ergste van heel de paarse knoeiboel was de nooit geziene arrogantie en leugenachtigheid waarmee te werk werd gegaan. De goed nieuwsshows waren om te dansen van colère. De 'voluntaristische' verhofstadt heeft alweer aangekondigd dat de paarse bende (net nog maar allen van stoel veranderd) dit najaar van start gaan met een 'grootse verklaring'. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Bij gebrek aan een échte maatschappelijke visie moddert de politieke kaste wat verder aan en voelt zich belangrijk, de Vlaming gaat verder over tot de orde van de dag. Laatst gewijzigd door Michroscoop : 20 juli 2004 om 09:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Verhofstadt heeft mij enorm ontgoocheld. Ik had inderdaad de stille hoop dat er met paars een nieuwe stijl van besturen zou aanbreken. Maar de opendebat-cultuur is enkel een eufemisme gebleken om de openlijke ruzies te vergoelijken.
De marketing-verpakking was in het begin nog genietbaar, maar de goed-nieuws-shows konden zelden onderbouwd worden met tastbare resultaten. De ambitievolle Verhofstadt evolueerde persoonlijk naar een van arrogantie krakende job-protector. Een staatsman zou moeten zeggen: mensen van belastingsverlaging kan er nu niets in huis komen, wij gaan ons eerste concentreren op de afbetaling van de schulden uit het verleden, om de toekomstige generaties niet te belasten. Dat heb ik uit zijn mond niet gehoord (en voor de eerlijkheid: ook niet uit de mond van andere politici).
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |