![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Interessante lezersbrief gelzen op de website van De Standaard
440.000 nieuwe Belgen in elf jaar tijd, 250.000 de laatste vier jaar + extraatje van 150.000 illegalen Het rapport van de Hoge Raad voor de Werkgelegenheid stelt duidelijk dat er in ons land 300.000 banen moeten bijkomen om onze werkgelegenheidsgraad op het Europese niveau te krijgen. Eveneens komt naar voren dat er moet gestreeft worden naar een betere match tussen vraag en aanbod en een verhoging van de werkgelegenheid bij allochtonen. Gegeven de onbruikbaarheid van vele nieuwe Belgen, vrees ik dat we binnen enkele jaren niet alleen geconfronteerd zullen worden met een amper betaalbare vergrijzingsfactuur maar eveneens met een immense groep aan laaggeschoolde allochtonen (hetgeen nu reeds het geval is). De impact op de reeds torenhoge belastingdruk laat zich raden. Een onderzoek van Patrick Hebberechts (universiteit Gent) en Marie-Claire Foblets (universiteit Leuven) maakt duidelijk dat de grote boosdoener niet de door de progressieven en politiek correct denkenden geprezen discriminatie is, maar wel de onwil van vele allochtonen om zich daadwerkelijk te integreren: “De centrale problemen bij jonge Turken en Marokkanen draaien rond iets heel anders dan rond stigmatisering en discriminatie. Wel rond de pertinente onwil tot integratie van de criminele jongeren en de schrijnende afwezigheid van een warme familiebiotoop en aan vader als rolmodel. Verder ook een absoluut gebrek aan respect voor de vrouw en overduidelijk racisme tegenover andere nationaliteiten. Het eigen gelijk primeert altijd, centrum van de kosmos is het eigen ik. De grote excuuswoorden bij deze Turken en Marokkanen zijn 'eer' en 'respect'. In de naam daarvan slaan vaders hun zonen, zonen hun zussen en houden ze een nefaste straat- en gettomentaliteit in leven.” Die zit. Spijtig genoeg zal het weer de Vlaming met de Pet zijn die voor het Belgische migratieWANbeleid mag opdraaien. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Goh, die brief is nog een stap beter dan de VB-website: daar werd ten minste nog vermeld dat het citaat enkel commentaar van journalist Peter Dupont betrof. Volgens deze goed geïnformeerde burger lijkt het daarentegen om een passage rechtstreeks uit het rapport van Foblets en Hebberecht te gaan. We moeten hem dan ook vooral ernstig nemen!
'The problem with political jokes is they get elected' Henry Cate VII 'Mensen vragen vrijheid van meningsuiting als compensatie voor de vrijheid van denken die ze zelden gebruiken' Soren Kierkegaard |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() weet u in welke mate die 440.000 nieuwe belgen zijn verspreid over de gewesten? lijkt me interessant om weten
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() er zijn kwalitatieve verschillen tussen mensen.
in feite zijn dat de enige verschillen die van belang zijn. hoe lager de gemiddelde kwaliteit van een menselijke populatie, hoe lager de welvaart en de beschaving binnen die populatie. de kwalitatieve eigenschappen van de populatie liggen besloten in de genenpool. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
'The problem with political jokes is they get elected' Henry Cate VII 'Mensen vragen vrijheid van meningsuiting als compensatie voor de vrijheid van denken die ze zelden gebruiken' Soren Kierkegaard |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ontkennen baat niet meer. Denk je nu echt dat de mensen idioten zijn. Slechts 30% van de allochtonen werkt. Dat is een realiteit die de VDAB-statistieken bevestigd wordt en nog maar enkel ontkend blijft worden door multikuldromers en naïevelingen als u. Door de import van nieuwe migranten gaat de tewerkstellingsgraad bij allochtonen echt niet stijgen. We importeren een massa die leefloon-afhankelijk zal blijven voor de rest van hun leven. Als jij daar als zelfverklaard sociaal persoon wil voor blijven afdokken, be my guest. Maar ik wil dat niet. 50 % belasting lijkt me al meer dan genoeg door de strot geramde 'solidariteit'. Wat baten kaars en bril als de politiek correcte idioot niet zien wil. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#9 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Er komen er jaarlijks enkele 10duizenden binnen (vorig jaar < 30.000). Daarvan wordt slechts een klein percentage als politiek vluchteling erkent. De rest neemt niet braaf zijn valiesje om naar huis terug te keren. Het grootste deel duikt onder. In geval van een gemiddelde instroom van 20.000 per jaar (onderschatting uiteraard), waarvan 10 % erkend wordt, kunnen we gerust aannemen dat minstens 1/2 van de niet-erkenden in de illegaliteit verdwijnt. Na 10 jaar betekent dat minstens 135.000 mensen. Die mensen reproduceren zich ook... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Vandaar dat ik vraag: geef mij nu eens een betrouwbare statistiek, want dit lijkt nergens op.
![]() |
![]() |
#11 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Me dunkt dat de meeste werkzoekende allochtonen zelf ook maar al te graag een job zouden hebben. Maar misschien weet u dat niet, met een gekleurd vel of een buitenlandse naam ligt dat vaak iets moeilijker. Het kan dan ook bezwaarlijk hun eigen fout worden genoemd. Er is uiteraard een overschot op de arbeidsmarkt. Maar denkt u niet dat ons economisch stelsel ontwricht zou raken als we een migratiestop zouden invoeren laat staan alle vreemdelingen 'repatriëren'? Onze bevolkingspiramide heeft meer het model van een breedheupige dame dan van een Egyptisch praalgraf, en binnen dit en twintig jaar gaat de kost voor de pensioenen een klein beetje stijgen. Laat ons hopen dat er tegen dan nog genoeg tewerkgestelden zijn om uw pensioentje te kunnen betalen. Wat tot slot die 50% belastingen betreft: is uw levensstandaard dan werkelijk zo laag dat u nauwelijks rondkomt met wat u overhoudt? We leven hier nog altijd in één van de welvarendste regio's van de wereld, zo hard zullen we dus niet worden uitgezogen. Hartelijk bedankt trouwens voor de vriendelijke bewoordingen waarmee u mij van antwoord diende.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() het is logisch dat mensen zich meer verwant voelen met mensen die er hetzelfde uitzien als hen en wantrouwig zijn tov mensen die er anders uitzien. dat is een volstrekt natuurlijke reflex, je kunt hen dat niet kwalijk nemen. men heeft meer vertrouwen in 'zijns gelijke', omdat men er biologisch gezien meer kans toe heeft een gemeenschappelijke voorvader/stam mee te hebben.
uiteraard werkt dit ook door op de arbeidsmarkt. trouwens, dit fenomeen is nog sterker aanwezig bij kleurlingen. kijk eens naar de nachtwinkels, de afrikaanse restaurants, winkels, pitazaken. heb je daar al ooit een blanke zien werken als verkoper ofzo (en kom aub niet af met het fabeltje dat ze niet willen ![]() het feit dat allochtonen moeilijk aan de bak komen is dus niet de schuld van de vlaamse werkgevers maar de schuld van het feit dat zij ge-emigreerd zijn naar een land met een andere bevolking. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
daklozen in andere landen misschien maar hier zeker niet er is werk voor iedereen misschien een paar mensen die geen werk hebben een verwaarloosbaar aantal woon je in een stad dan krijg je het multikul er gratis bij ![]() ![]() ![]() wij moeten wel een van de welvarendste regio's ter wereld zijn |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Wat mij vooral stoort, is dat jij de indruk wekt dat niet-blanken meer hun driften volgen ('dit fenomeen is nog sterker aanwezig bij kleurlingen') dan blanken, waarmee je suggereert dat ze minder redelijke mensen zijn dan wij, of zelfs minder mens tout cours. A propos, ik heb al wel degelijk blanke werknemers in Afrikaanse, Marokkaanse, Turkse en Pakistaanse etablissementen gezien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
mijn motto: voel je niet beter of slechter omwille van je biologische natuur, maar STEL VAST wat vast te stellen is. enkel waarachtige kennis leidt immers tot vooruitgang. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |