![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Burgemeester
|
![]() Naar aanleiding van dit artikel:
Citaat:
Mijn vrouw heeft dat probleem niet. Ze heeft haar eigen bedrijfje opgericht, waarmee ik haar help. Ik doe de dingen die zij niet leuk vindt. Ik krijg dan in ruil... (enfin, dit hoeven jullie allemaal niet te weten ![]() Ik doe ook aan sport. Dat is ook een passie van me. Daar hoef ik natuurlijk niet aan te verdienen. ´T is een hobby. Ik wil het hier enkel hebben over werk. Wat ik wil vragen is het volgende: Zijn jouw passies gerelateerd aan je werk? De aanname is hier natuurlijk dat je gelukkiger bent indien je werk aan je passies tegemoet komen. (Of dit werkelijk zo is kan natuurlijk ook besproken worden.) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() Filosofie is wel een passie van me, denk ik. Of je daar een deftige job mee krijgt is nog een andere vraag...
![]() |
#3 |
Europees Commissaris
|
![]() Passies evolueren. Toen ik op school zat kwam ik ook niet verder dan "lezen".
Nu is mijn passie "lesgeven", en dat doe ik dan ook. Geluk gehad. Vraag diezelfde gasten binnen 20 jaar nog eens naar hun passies. Ik garandeer je dat "dansen" (ze bedoelen waarschijnlijk "uitgaan") dan niet meer op de eerste plaats zal staan. En tenslotte gaat de theorie over de passie van de werkende mens, niet de passie van de schoolgaande. De studie is dus absoluut irrelevant.
![]() Laatst gewijzigd door Travis66 : 27 september 2012 om 10:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Burgemeester
|
![]() Daar zeg je zoiets. Als tiener was ik ook in filosofie geinteresseerd. Echter later heb ik dat volledig opgegeven. Ik neem op dit gebied amper nieuwe kennis in me op. Eén van de redenen om ermee te kappen was dat ik nog zoveel andere interesses had die me in het leven beter van pas zullen komen (lees: opbrengen). In het leven moet er gekozen worden natuurlijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Juist. Echter, ook volwassenen zien hun passies evolueren. Velen vragen zich na x aantal jaren gewerkt te hebben waar ze eigenlijk mee bezig zijn, en of ze met hun (nieuwe) passie eventueel iets kunnen doen. Soms vergt dit bijscholing. Ik denk dat de meesten uit angst om aan geen nieuwe job te geraken (zeker nu) het roer niet durven omgooien. Laatst gewijzigd door Twigmuntus : 27 september 2012 om 10:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |