Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 september 2012, 11:40   #1
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard To be B or not to be B

Ik geraak er niet meer uit wijs.

Een "brave" multimiljonair Bernard Arnault wil B worden, maar mag niet? (of ondertussen wel?)

Ondertussen glippen er maandelijks honderden totaal niet aangepaste mensen tussen een bezoek aan de halal beenhouwer en de halalbakker even het (bijna) halal gemeentehuis binnen om daar hun "papiere" op te halen, en "B" te krijgen zonder enige moeite, ook al hebben ze een strafblad, veroordelingen en zijn ze hopeloos recidivist.

En wat lees ik nu? Iemand die reeds TWAALF jaar in Belgique woont, netjes belastingen betaalt, de taal spreekt (Frans) wil B worden en m�*g niet?

Toch niet omdat het iemand is die niet zuiver op de graat is? Want als we al de nieuwe belgen die niet zuiver op de graat zijn zouden buitenkieperen, dan is ineens het fileprobleem opgelost volgens mij.

Citaat:
.Pooier Dominique Alderweireld, betrokken in de prostitutiezaak rond ex-IMF-baas Dominique Strauss-Kahn, wil Belg worden. Dat schrijven Le Soir en La Dernière Heure woensdag. Het parket van Doornik liet Dodo 'La Saumure' (de Pekel), zoals Alderweirelds bijnaam luidt, al weten dat zijn verzoek onontvankelijk is, maar de man gaat in beroep.
Alderweireld woont al twaalf jaar in het Henegouwse Doornik. De bekende Franse pooier wil daarom nu ook de Belgische nationaliteit aannemen.

Het parket van Doornik probeert daar echter een stokje voor te steken en verklaarde Alderweirelds verzoek onontvankelijk. Het parket verdedigde de beslissing door te wijzen op het 'groot aantal zaken' waarin La Saumure betrokken is. De procureur stelde dat de man minstens drie keer is aangehouden voor souteneurschap, mensenhandel en het vormen van een criminele organisatie.
Die zaken worden nog onderzocht.

'Ik woon twaalf jaar in België', verklaarde Alderweireld. 'Ik betaal belastingen en ik doe hier zaken. Dit is toch een beetje vreemd. Op dezelfde dag dat het parket me op de hoogte brengt dat m'n verzoek geweigerd werd, krijg ik een oproepingsbrief voor de volgende gemeenteraadsverkiezingen. Het lijkt dat ik nog niet ontzet ben uit al mijn rechten in dit land.'
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20120926_020

Laat mij nu toch denken dat we in een rechtsstaat wonen.
Wat zou hier aan de hand zijn?
Onschuldig tot schuld is bewezen geldt hier precies ook niet meer?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 26 september 2012 om 11:42.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be